Jump to content

Mazda 323 Ateşleme Kesme Sorunu (Modül Sorunu)


kblths
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

kusura bakmayın bu konuyu görmediğimden yorum yapamadım bu parça disribütörün içinde mi yoksa dışında mı ay biçiminde olan parçayı görmüştüm ama bunu görmemiştim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kusura bakmayın bu konuyu görmediğimden yorum yapamadım bu parça disribütörün içinde mi yoksa dışında mı ay biçiminde olan parçayı görmüştüm ama bunu görmemiştim

içinde yer alıyor. orjinalini tak arızayı unut diyenlere sesleniyorum 10 yıldır mazda 323 kullanıyorum bu parçayı 2 kere değiştirdim

tahminim 5 yıl kadar gidiyor. bozulmasının sebebini voltaja bağladım neden derseniz aracım yolda kalmadan 1-2 gün önce farlarımın kısa huzmeleri aynı anda kestiler ve aynı günün akşamına aracımı çalıştırdım parkları yaktığımda gösterge paneli öyle bir aydınlandı ki ben bile şaşırdım daha sonra gaz verince sönükleşti ve  1-2 gün sonra yolda kaldıktan sonra soluğu elektrikçide aldım ve durumu anlattım .  şarjı kontrol eden bir parça olduğunu http://elo.com.tr/tr/urun-detay.aspx?uid=12

voltajı düzenlediğini farların ondan kesdiğini söyledi ve bende bu modülün yanmasını buna bağladım

şarj normaldi ama aradda voltaj yükselmesi olduğundan yaktığını düşündüm

ve dikkatimi çeken bir diğer nokta bu parçayı değiştirdikten sonra araç rolantie çalışırken park lambalarının titremesi düzeldi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu parçada distribütörün içinde kardeşim. Bu parçadan çıkan ikitane kablo ateşleme modlüne giriyor. İkiside distribütör içinde karşılıklı duruyor. Resim çekme imkanım olsa birebir gösterirdim.

Bu arada ben hem okuyucuyu (iletici) hemde modülü değiştirdim fakat arabam bugün yine yolda kaldı. Bana komple distribütör ve ateşleme bobini aldırtıcak bu araba... :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar öncelikle 1991 Model 323 HB 1.6 sahibiyim. Yaklaşık bir ay önce ziyaret amacı ile şehir içinde bir yere gittim. Yaklaşık 2-3 saat kaldıktan sonra aracımı park ettiğim sokaktan çevirmek için geri geri küçük bir bayıra tırmandım (aynı yerden haftada 3-4 kez dönerim :) ) ve tam geri salmak üzereyken araç stop etti! Marş bastım çalışmadı biraz uğraştım ve hatta risk teşkil etmesine rağmen rampa aşşağı inmekte olduğumdan 2. viteste vurdurma işlemi yaptım ama yemedi. Arabamı hemen orada bıraktım ve oto tamircisi olan akrabamı aradım. Kendisi geldikten sonra tekrar marş bastık olmadı. Distribütör söktü, baktı, kurcaladı ve modülden şüphelendiğini söyledi. Biz arabayı orada bıraktık. Bu sırada oto tamircisi olan eniştem benden kontağı aldı bide ben bakayım diyerek. Arabamın bulunduğu yere gider girmez beni aradı ve biner binmez tek marşta çalıştığını söyledi. Tamam dedik belki distribütör falan ıslanmıştır dedik arada 3 gün sonra gece eve giderken yine aynı sebepten yolda kaldım... Eniştem o saatte geldi kurcaladı, o kadar uğraştı çalıştıramadık. Ben bunu yarın dükkana götüreyim dedi, tamam dedim. İşin garibi arabayı çekmek üzere geldiklerinde yine tek marşta çalışmış. Sanayiye kadar normak sürerek götürmüş. Orda rolantide çalışmaya bıraktığında 10 - 15 daki çalıştıktan sonra ateşlemeyi kestiğini, kesintinin ardından marş basıldığında bazen hemen çalıştığını bazende hiç çalışmadığını gözlemlemiş.

Bundan sonra benden diztribütörün içersindeki devir okuyusundan istediler. Ben Çorum' un ilçesindey olduğumdan Çorum' daki parçacıdan istedim. Elinde yokmuş bende modül gönder abi dedim. Deneyelim dedim çünkü forumlarda benzer arızalara sebep olarak hep Ateşleme Modülünü işaret etmişler. Ama modüllede çalışmadı. Okuyucu 2 gün sonra elimize geçti hemen denedik tabi. Biraz uğraştı eniştem ve araba çalıştı.

Arabaya hem sıfır modül hemde devir okuyucusunu taktık. Ertesi akşam 3. viteste bastım gidiyorum. Devir saati 3000 falan yine ateşlemeyi bir kesti ve ani motor freni... Arkadaşlar kafayı yiycem artık. Neyse bi kaç gün arada kısacık kesintilerle kullandım arabayı. Geçen sanayiye gittim amcamın işi yokmuş sağolsun ilgilendi baya arabayla... Yaşadığımız sorunlardan haberdar kendisi zaten. Bunları düşünerek kabloları, soketleri, ateşlemeyle ilgili aksamları tek tek gözden geçirdi. Bi sorun göremedi ama iyice elden geçirdiğinden umarım birdaha olmaz diyerek işi tamamladı. Bundan sonrada bu sabah evden işe gelirken yine kesti ateşlemeyi ve tık yok. Rampa aşağı 2. viteste vurdurdum biraz çalıştı ama bi kesiyo bi veriyo anlamadım. Sonra iyice aşağı inince bi kenara çektim bıraktım. Yaklaşık bir aydır bu sorunu bulamadık. Arabamı seviyorum ama miğdem bulanmaya başladı artık. Bu fiyat ortalamasında binimi, kullanımı bu kadar keyifli bir araba daha bulabileceğimi sanmıyorum.

Arkadaşlar uzun oldu ama sorunun daha iyi anlaşılması açısından detaylı bi anlatım yaptım. Umarım çözümünü bilen bir arkadaş vardır...

Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim!...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buradaki anlatımımın devamı olarak yazıyorum. En son yine yolda kalmıştı araba ve eski çıkan devir okuyucusunu taktık çalıştı. İki gündür sorunsuz biniyorum devamı en zaman gelecek bilmiyorum.

Bizim buradaki arkadaşlar distribütörün komple değiştirilmesinden yanalar. Distribütörde çatlak olma yada kaçak olma durumları olabilir. Gözden kaçabilecek tek yer burası kaldı çünkü...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşım ben forumun birkaç yerinde bu sorunun çözümünü söylemiştim. Bu sorun bana çok pahalıya patladı. Bilmeyen ustaların elinde subap ayarından tutta, arabanın şanzımanı bile yapıldı. Sorun çok çok büyük bir ihtimal distribütor bobininden. Yani distiribütörün ortasına giren kablonun geldiği parça. Bu parça arızalı olunca dediğin gibi hafif bir zorlamayla motora biraz fazla yakıt gittiğinde buji uçları ıslanır yakıta boğulur. ve araba çalışmaz. sen marş yaptıkça daha fazla ıslanır hiç çalışmaz. bobin olduğunu nasıl anlarsın?

bir daha yolda kaldığında aracı çalıştırmaya çalışma. kesinlikle marş yapma. el frenini çek arabadan in yarım saat bekle. sonra marş yap. muhtemelen çalışacak sende gidip 50 liraya bobini alıp takacaksın bir dahada aynı şeyi yapmayacak.

Aslında bu bilgiyi benimde parayla satmam lazım :D bana maliyeti 1800 lira civarı olmuştu :@

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeşim değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Araba bu arızayı verdiğinde bobinden gelen kabloyu kontrol ettiğimizde ateşleme yapmıyor. Bu durum senin çözüm önerini destekliyor. Bir dahaki arıza tekrarlamasında ilk işim bitane bobin almak olucak.

Tekrar teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bobinden gelen kablodan sürekli elektrik gelir. Oradan gelen elektriği test etmek için multimeter(ölçüm cihazı) kullanman gerekir. Bujiye giden kabloyu çıkarıp ucuna tornavida takıp şaseye tutup marş yaptığında ateşlemeyi görürsün. Bobinden gelen kabloda bu yöntemle denediysen eğer elektrik göremezsin bu normal. Bobin arıza yaptığında çalışmaya devam ediyor. Araban çalışmadığında yukarıda bahsettiğim işi bujiye giden kabloda uygularsan ateşlemenin olduğunu görürsün. Ateşleme vardır ama yetersizdir. Bütün sorun bu zaten.

Umarım faydası olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

eğer araç stop ettikten sonra gostergedeki ışıklarda yanmıyorsa aynı problem bende de var ancak benim araştırmalarım soncuunda bana tevye makarsı diye hatırlıyorum(yarım ay) denilen bir parça sorunlu demişlerdi. ben bobinle birlikte şu parçayı bir kontrol edeyim bakalım ne olacak ki bende sık sık olmuyor bir gun biniyorum gosterge panaleinde ışıklar yanmıyor camlar teyp filan çalışıyor panelde elektrik yok aracı kapatıp beş dakika bekliyorum geliyor elektirk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim sorunum yeni alınan parçanında arızalı olmasıymış sanırım. Ateşleme modülünü tekrar değiştirdik ve problemsiz bir hafta geçirdim. Sonra eski modülle değiştirdik çalışmadı. Yenisini takınca canavar gibi, demekki modül (distribütörün içindeki 4 bağlantılı yarım ay şeklinde olan siyah parça) arızalı...

Aldığınız parçada arızalı çıkınca ne yazıkki uğraştırıyor. Umarım sizde aynı talihsizliği yaşamazsınız!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim sorunum yeni alınan parçanında arızalı olmasıymış sanırım. Ateşleme modülünü tekrar değiştirdik ve problemsiz bir hafta geçirdim. Sonra eski modülle değiştirdik çalışmadı. Yenisini takınca canavar gibi, demekki modül (distribütörün içindeki 4 bağlantılı yarım ay şeklinde olan siyah parça) arızalı...

Aldığınız parçada arızalı çıkınca ne yazıkki uğraştırıyor. Umarım sizde aynı talihsizliği yaşamazsınız!

Demekki dediğim parça da sıkjıntı var gerçekten bende değiştireyim artık onu sıkıntı yapmaya başladı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Bu sorundan bende çektim. İLk değiştirmemizde sanaiyde mitsubishi nin kini taktık. yold ave gelirken yeniden durdu. sonra usta tofaşınkini takti. birsüre o gitti ama bir hafta geçmeden yeniden sorun çıkarmdı. Buraya yazan arkadaşın birtanmesini de dediği gibi bu sorun çıktıktan sonra bobinde gidiyor. Bende o olmuş. bobini değiştirdik şeytanın kulağına kurşun henüz birşey olmadı. bu arada distribitör komple çıkması 250 liraya satılıyor. bilginize .Ben bir ara almayı düşünüyorum.Yolda tedirgin gidiyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim sorun yine modülle halledildi!.. Yeni modülde arızalı çıktığından biz diğer parçalardan şüpelenmiştik. Modülü tekrar değiştirdik, o zamandan beri benzer sorun yaşamadım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir önceki yazımda şeytanın kulaiğın akurşun demiştim:) Şükür henüz yolda kalmadım. Ancak dün arabamı çalıştırdıktan sonra gösterge panelinde soldaki benzin lambasının altındaki ışık ve sağdaki üç kırmızı ışıktan en üstteki ve en alttaki el freni lambası hareket ettiğim halede sönmedi. bir süre gittikten sonra söndü ışıklar. Sonra yoldayken yeniden bu bahsettiğim lambalar yanıp yanıp söndü. Haliyle yolda giderken ha durdu ha duracak diye tedirgin gittim. Bu sorunumun ne olduğunu anlamadım. Zaten uzun süredir bu bahsettiğim ışıklar rolant,deyken hafaif yanık duruyor ama gaza basınca snüyordu. Sorunumun nerd eolduğunu tecrübelerine göre bien varsa söylesin. Şarş dnamosundamı yoksa modülde daha önce yaşadığım olaydan mı kaynaklanıyor alamadım. Saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

benzin ışığı altındaki ışık cam suyu seviye ışığıdır cam suyunun seviyesi azalınca yanar, el freni ışığı fren hidroliği azaldığında, balatalar bitmeye yaklaştığında veya bir diş bile olsa el freni çekik kaldığında yanar, en üstteki lamba ise şarj lambasıydı galiba o da ya alternatör ıslanmışsa yanar (hafif kızarır) yada alternatör yavaştan ömrünü tamamlıyorsa (kömür bitmeye yakın olunca galiba) hafif hafif yanmaya başlar öncelikle bunlara bakın derim kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet arkadaşlar bu parçanın bir yedeğinide bagajda bulundurmak lazım kolay sokulup takılabılen bir parca kendiniz bile değiştirebilirsiniz malum ben bikere dağ başında kalmıştım ogun bu gun yedeğini bagajımdan ayırmam

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

parça bildiğiniz ateşleme beyni. benim araçta da distrübitör içinde. üzerinde bir adet hall sensör var sanırım, ve devire göre bobine (-) puls gönderiyor. devir bilgisini doğrudan distrübitörün hareketinden alıyor lada samara şahin-doğan her aracın beyni takılabilir yerine fakat işte her aracı üreten farklı mühendisler olduğu için ister istemez performans düşüklüğü olabiliyor. işin açığı ben distrübitörle birlikte olduğunu düşünüyordum bu konuyu gördüğüm iyi oldu bozulursa samaranın beynini takarım diyordum :D

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

bu parçayı nereden temin edeceğiz arkadaşlar.netten beru germany zm 025 buldum bu nasıl iş görürmü acaba...ayrıca mitsubishi yi nerden bulurum....      parça tam olarak bumu acaba                                                                                   

http://www.parcareyonum.com/urun-detay/206894/mazda-323-distributor-ici-modulu-1990-1995-1.6-hatcback.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...