iap54

Yağ Damlatma Hakkında (90-94)

Bu konuda 46 ileti var

Arabanın altında bi ses vardı. Rampa yapıp kaldırdım. Egzostun bi parçası gevşemiş sıktım geçti. Ama resimlerde gördüğünüz yağla karşılaştım. Bu yağ sizce nereden gelmiştir. Arabanın yağı gözle görülür bir şekilde eksilmemişti. O an araba rampada olduğundan bakamadım.

Ayrıca vitesi beşe takıp elimi vitesin üzerinde tuttuğumda alttan bir tıkırtı geliyor. Elimi orada tuttukça hiç durmadan devamlı tıngır tıngır ses geliyor. Rahatsız edici yükseklikte. Şanzımandan böyle bir ses gelebilir mi? Yukarıda ilk bahsettiğim sesten farklı bir ses (o ses halloldu zaten). Krikoyla kaldırıp baktım ama gözle görülür bir sürtünme değme titreme vs. de yok... Geç olmasaydı gidecektim sanayiye. Ama bu arabanın da parçası en yakın 35 km'deki Adapazarı sanayii de bulunuyor. Oraya da Çarşamba gidebilirim. Belki o güne kadar içime su serpersiniz diye cvplarınızı bekliyorum...

DSCF2355.JPG

DSCF2357.JPG

DSCF2358.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba genelde yağ krank arka keçe ya da krank ön keçeden sızdırır. Resimlere göre kısıtlı açıya göre krank ön keçeden geliyor gibi. Orjinal keçe nsk, cortego nun içindende nsk çıkıyor.Orjinal almanızı tavsiye ederim.İyi geceler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orta resime bakarak tarif edeyim. Resmin sol tarafındaki egzost borusunun kapattığı yerden doğru geldiğini tahmin ediyorum sızıntının. Yağ deposunun diğer yerleri kuru çünkü.

Keçenin değişimi yaklaşık ne kadara patlar? Bu şekilde sürsem ne kadar idare ederim? Arabaya zararı olur mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok büyük bir ihtimalle yukarıdaki arkadaşın dediği gibi krank keçesinden yağ kaçırıyor.yağını kontrol ettikten sonra bunun arabaya bir zararı olmaz. ama çevreye çok zararı olur.

sanayide  ortalama  50 liraya yaptırabilirsin. bazı tamirciler bunun için şanzımanın inmesi gerek diyor bazıları devirdaim pompasının oraları kurcalayarak keçeyi takıyorlar. keçe tahmini olarak 5-6 cm çapında plastik bir çember. fiyatı 15 liradan fazla değildir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eyvallah sağolun. Usta yağı fazla koyduğu için eksilmeyi tam olarak göremiyorum. Şu an hala yağ çubugunda F'nin üstünde duruyor yağ seviyesi. Arabanın durduğu yerde yağ izi olmuyor. Hatta 2-3 gün garajda ya da arka bahçede durdugu da oluyor. Hiç yeri yağlattığı olmadı. Demek ki damlatacak kadar çok hızlı değil sızıntı. En kısa zamanda taktıracam yeni keçeyi...

Ses hakkında ben size fazla bilgi veremedim. Ondandır heralde. Yorum yapmadınız onun hakkında. Neyse yarın gösterecem sanayide...

Şanzıman yağı eksilmişse öyle bir ses olur mu acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba, tekrar orjinal keçe kullanmanızı taviye edebilirim. Ben yaklaşık 10000 km bu şekilde kullandım aracımı. Tek yapmanız gereken aracın yağını devmlı kontrol etmek. Yağsız kalırsa büyük sorunlar açabilir. Uzun kullanımlarda egzost borusana yağ temas ederse yanıyor ve kötü birkoku yapıyor. Hatta kışın kalorifer fanı kötü kokuyu direk içeri alıyor. Vites kolunun tıkırdaması ise sadece 5. viteste yapıyorsa 5 vites dişlisi sarı ya da 5 grup dişlisinde olabilir ancak aynı sesi 4. viteste de aynı süratta yapıyorsa ses genel şanzuman problemi akis laleleri ya da başka sebeplerden de olabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sağol bilgilerin için. araba giderken kesinlikle ses yok bu arada. sadece dururken. rolanti halindeyken. o da sadece 5.inci viteste ve sadece elimi tuttugumda yapıyor. önceden birinci viteste yapıyordu elimi bile tutmadan. ama sonra ne olduysa iş 5'e geçti. Yani araba bosta dururken debriyaja basıp beşe takıyorum ses falan yok. tam bu durumda elimi vitese tutup azcık oynatayım başlıyor o tarif ettiğim ses. giderken yok böyle bir ses çok dinledim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Resimlere göre karter boğaz contalarından gelmesi çok yüksek bir olasılık, çünkü keçeler yağ kaçırdıkları zaman pıhtılaşma olarak değilde sızıntı olarak yağı kaçırırlar, her iki  taraftan da geldiğine göre ön ve arka taraftaki karter boğaz contası diyebiliriz, kolay gelsin..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Resimlere göre karter boğaz contalarından gelmesi çok yüksek bir olasılık, çünkü keçeler yağ kaçırdıkları zaman pıhtılaşma olarak değilde sızıntı olarak yağı kaçırırlar, her iki  taraftan da geldiğine göre ön ve arka taraftaki karter boğaz contası diyebiliriz, kolay gelsin..

Aha da yüzünü gördük ya cenneti garantiledik demektir Dündar usta :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eyvallah  :D Allah razı olsun eksik olmayın, uzun zamandır sizlerden üzaktaydım bir sürü şeyle uğraşıyorum koşturmaca, inşallah daha sık girmeye çalışacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hepinize teşekkürler... Yağ olayına bugün baktıramadım. Sanayide en güvendiğim ustanın tükkanında 6-7 araba vardı. İşin garibi ustaya ilk gittiğimde öyle bir ses çıkmadı. Bugünden beri her ışıkta durdugumda o sesi denetledim hep oldu. Ustaya dinletecem ses yok :) Sen gene de şanzıman yağına baktır dedi. Yağcıya gittim ilk denememde ses oldu. adam dinledi, şanzımandan böyle ses gelmez dedi. Uğultu şeklinde gelirmiş ses. Bizimki sanki bir şey bir şeye sürter gibi. Tam orada farkettim klima açıkken garanti oluyormus o ses. Motorcuya dinletmeyi de başardım sonunda. Baskı balatadan şanzımandan böyle bi ses gelmez dedi. Egzostcuya git bişey bişeye sürtüyor altta dedi. Hemen oraya gittim ve olay halloldu çok şükür. Vitesin altından motora giden kol var. Attığımız vitesi motora iletiyor heralde. O kol dönerken egzost borusuna sürtüyormuş. Egzostu biraz aşağı indirdi ve sesten kurtulduk çok şükür... 15 lirayla kurtardık işi... Ama yağ olayına sonra baktıracam...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

iyi forumlar, 91 mazda 323 bg sahibiyim aracım ortalama 20gün kadar aynı yerde kaldı ve neredeyse 1 çay bardağını doldurucak kadar yağ akıtmış ve motorun kenarlarında da yağ var, anlamadıgım 700km yol gittim tek bir uyarı göstermedi ve motor yağ seviyesi aynı(emin değilim) sizce nerden geliyor olabilir, brake(el freni lambası) ilk çalıştırmalarımda yanıyor ama daha 700km lik yol öncesinde böyle birşey yoktu,, bilen birileri tahmin yürütüp bilgilendirebilirse sevinirim iyi aksamlar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

karter contasından olabilir bakılması gerekir.servise göstermende fayda var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracımın motoru sağlam ancak heryerinden yağ kaçırıyor, terimleri çok bilmem ama motor contası, karter, egsoz la ilgilide bişi söylediler.. ısparta da özel mazda servisi war onada güvenmiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağlam motor heryerinden yağ kaçırmaz.

mustafa abi doğru söylüyor, demek ki motorunda problem var ama contalarından sızdırma yapıyordur. contalarını bir değiştir bakalım devam edecek mi, eğer ki dikkate almazsan motoru yersin söyleyeyim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kavram kargaşası için özür dilerim, bugün baktım altına net olarak, karter ve motor contası oldugunu söylediler değişimden sonra motoru yıkatıp tekrar baktırıcam, yardım için teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benzer problem bendede var polly ceram diye bir ürün kullandım sızdırma baya azaldı gibi ustaya gösterdim motoru yıkayalım tam nerden kaçırdığını öyle anlarız dedi ama havalar soğuk olunca bende pek o işe sıcak bakmadım önceden motorun büyük bir kısmından yağ sızıyordu şimdi sadece buji kablolarının alt kısmında bir bölgeden akıyor ama bende yakında iyi bir ustaya giderim sanırım wukill senin sorun çözüldümü

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

10 ardan 20TL 2 krank geçesi değişicek motor indirmeye 150TL istediler bende elletmedim. Motor üst kapagından kaçırıyordu plastik bi conta silindir kapak değil üst kapak, 8TL verip onu değiştirdim üst kapagı hallettim krank için daha acele etmiyorum arabayla uzun yol yapmadıktan sonra kaçırmıyor benimde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

üst kapak contasını değiştirirken ne kadar işçilik verdin?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.