Burak

LPGli Mazda6 larda sübap yatağı (bagası) (valve seat) problemi

Bu konuda 29 ileti var

Bu arada genel bir yanılgıyı da aslında tekrar tartışmaya açmak istiyorum. Mazda6 larda problem olan sanıldığı gibi valfler değil valf yatakları.

Oğuzhan, yukarıda bahsettiğim Alman eğer valf yataklarını LPG taktırırken değiştirebilirsen yıllarca problem yaşamazsın dedi . Almanyada tanesi 25€ ya satılıyormuş ama nasıl takılıyor hiçbir fikrim yok..

"not really the valves are the problem, rather the valve seats. There is a different.
The original valve seats are to "soft" for the higher stress by using LPG. So, the valves get pressed more and more into the valves seats and after all the cylinder head get broken. You will get notice from that, if motor starts to jerk in idle be low motor speed. Later it jerks by driving. But then it can be to late.

If you want prevent a damage, change the exhaust valve seats. On after market you get stronger valve seats as the original. They are especially for LPG. In Germany the price for one valve seat is around 25,- Euro. More expansive is to demount the motor, but maybe in turkey it is not the problem."

kotik bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

E 25 euroysa getirtelim madem..

Simdi olmasa bile ilerde motor acilmak durumunda kaldiginda degistiririz..

Nereden alabiliyromusuz ki bunlari..

:)

kotik bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilmiyorum, bir-iki araştırdım ama çok birşey bulamadım ebay den .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilmiyorum, bir-iki araştırdım ama çok birşey bulamadım ebay den .

Özel almanıza hiç gerek yok.

Daha önce de bir kaç yerde yazmıştım, ördeğin sübap guideleri bronzdan yapıldı diye.

Yani siz eğer bir gün motorunuzu açtırmak zorunda kalırsanız (ki sırf guidelar için motor açtırmak saçma olur) o zaman rektefiyecinize bu talebinizi söylemeniz yeterli olur. Fiyatı da 25£ dan daha uyguna gelir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsi geçen sübap guidelar değil sübap yatakları.. Onlar ne diye geçiyor bilmiyorum.. Yüzük şeklinde oluyorlar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsi geçen sübap guidelar değil sübap yatakları.. Onlar ne diye geçiyor bilmiyorum.. Yüzük şeklinde oluyorlar..

valla yanılıyor olabilirim ama guide dediğim şey de sübap yatağı ve yüzük şeklinde :)

1- aşağıdaki resimde pistonlar ve yanma odası görünüyor. zaman içerisindeki aşınmadan dolayı piston ve silindir çaplarında değişimler meydana gelerek segmanların kenarından içeri yağ sızıntısı gerçekleşir. silindir içerisindeki her patlamada benzin+hava+yağ birlikte yanarak egzosttan dışarıya mavi renkli duman atılır. aşınmanın boyutuna göre yanan yağ ve dışarı atılan mavi dumanın miktarı değişir.

resim0189ht9.jpg

2- silindir içine hava ve yakıt girişini, egzost gazının dışarı tahliyesini sağlayan sübapların (Kado'da eksik olan valfler var ya onlar işte :D) işlevlerini yerine getirebilmesi için aşağı yukarı yukarı hareket ederler. Bu hareket ettikleri güzergah (sübap guide) ile silindir içini birbirinden izole eden sübap lastikleri vardır. bunlar da zamanla aşınıp işlev göremez duruma gelebilir ve silindir için yağ sızdırabilir. bu durumda rektefiyeye falan gerek yoktur, sadece bu lastiklerin değişimi yeterlidir.

sübap lastiği:

resim0194bs3.jpg

yerine takılı "yırtılmış" sübap lastikleri:

[img width=800 height=640]http://img167.imageshack.us/img167/8837/resim0195gl8.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı şeyden bahsediyoruz ama ismi sübap guide değil sanırım. Ayrıca bu resim konu ile alakasız. Sübap yataklarının kapakta olması lazım..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı şeyden bahsediyoruz ama ismi sübap guide değil sanırım. Ayrıca bu resim konu ile alakasız. Sübap yataklarının kapakta olması lazım..

alıntı yaptığım mesajda bölünme olmasın diye ilk mesajı da alıntı yaptım. daha sonra editleyip diğer resimlerin olduğu mesajı ekledim ama sen ilk haline cevap yazmışsın (bunu da konuyu sonradan okuyanlar anlasın diye bu kadar ayrıntılı yazdım ;D:D)

Son fotoğrafta herşey açık ve net olarak görülüyor.

Motor ustaları o parçaya sübap kayıtları diyorlar. Ben bu kayıt kelimesinin guide dan geldiğini tahmin ediyorum. Yanlışlık varsa tamamen benden kaynaklanıyordur :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi söyle bakalım bu işlem yani baganın değiştirilmesini şu anda yaptırmaya kalksak ne kadara mal olur ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi söyle bakalım bu işlem yani baganın değiştirilmesini şu anda yaptırmaya kalksak ne kadara mal olur ?

motor üst kapağı sökülecek, contalar yenilenecek, kapak yüzeyi hafiften taşlanacak v.s.

Serviste kaça çıkar bilmiyorum ama piyasada en fazla 700-750 falan tutar herhalde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motor üst kapağı sökülecek, contalar yenilenecek, kapak yüzeyi hafiften taşlanacak v.s.

Serviste kaça çıkar bilmiyorum ama piyasada en fazla 700-750 falan tutar herhalde.

Konuyu birkaç servise sorayım bakalım ;) ama eğer durum gerçekten böyle ise belki problem oluşmadan önce yaptırmaya değer.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuya buradan devam edelim. Önümüzdeki hafta bu konuyu derinlemesine araştırıp bir sonuca varacağım ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şahsuvaroğlu'ndan Cem ile genel olarak LPG konusunu görüştüm, özelde de bu problemi .

Cem de problemin sübap değil , yataktan kaynaklandığında hem fikir.

Problem oluşmadan önce de ,oluştuktan sonra da müdahale edilse neredeyse aynı miktar masrafa yol açıyormuş.

Kabaca masraf ; ( bugünkü fiyatlar üzerinden )

Sübaplar ( 16 sı birden değiştirilirse ) 600

Rektifiyecinin ücreti 250

Servisin işçilik bedeli 500

Diğer malzemeler (eğer gerekli ise  guide, keçe v.s. ) ~100 - 400

Toplam 1500 - 1900 TL arası bir masrafı oluyormuş.

Özellikle şimdi yaptırma dedi, rektifiyecilerin de ilgisini çektiği için problem oluşana kadar uygun malzeme üretilme ihtimali de artar diyerek beni olası bir önceden tedbir alma fikrimden vazgeçirdi.

Konu hakkında bilgi aldıkça buraya yazmaya devam ederim ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Epeydir birsey yaizlmamis buraya ancak...

Ben acilis yapayim yine.

Bir suredir arabanin gidisinde bir sorun var. eskisi gibi gitmiyor.

LPGde bir depoyla 290-300u zorlarken ozellikle sehiricinde 220-230lara kadar dustum km olarak.

Bir de rolantide hafif bir sirkeleme olmaya baslamisti.

En son motor sogukken yarim km kadar sanki benzin bitmis gibi 30-40in uzerine cikamayinca servise bi ugradim.

Gecmis olsun subaplar dediler..

arac 200.000 km de.. yaklasik 90.000 km de taktirmistim lpgyi yanlis hatirlamiyorsam. ya da 100.000

Servisin dedigi 2500-3000 tl arasina cikar sana bu ..

Disaridaki yerler en asagi 1000 tl daha asagi cikar diyorlar.

Bir de ben hazir acilmisken.. subap bagalarini orjinal yerine su sertlestirilmis malzemeden yapsinlar istiyorum..

Ankarada boyle isinin ehli.. rektifiyeci var midir tanidiginiz..

gerci henuz kompresyon testine sokmadim araci.. bir sokup sorun gercekten orada mi gormek lazim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, yine de baya dayanmış. Demek ki Mazda6 bu konuda Mazda3'ten daha iyi. Dediğin gibi güçlendirilmiş baga kullanırsan bundan daha uzun süre binersin..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence bu sıkıntı lpg'den değil lpg'yi takandan kaynaklı. bildiğiniz üzere 2002-2007 ford mondeolar ile mazda 6 GG'lerin motorları aynı. diğer modellerde benzerlik var mı bilmiyorum. mondeolarda da magnezyum sübap var, onlarda da aynı piston, yatak, sübap vs var, onlarda 147 hp ve 184 Nm torka sahip. neden mondeo kullanıcıları bu konudan hiç bahsetmezken mazda'cılar bu sorundan korkuyor anlamıyorum.

örnek verecek olursak;

çok yakın bir arkadaşımda 2005 model ford mondeo var. 190.00 km'yi geçti şu sıralar. aracın üzerinde 120.000 km'dir lpg takılı ve bu bir şirket arabasıydı. herkes kullanıyordu bu aracı. ki arkadaşımda ayağını gazdan hiç esirgemez. şu anda motordan ne bir şikayeti nede bir sorunu var. bence bu iş dediğim gibi lpg'nin araca montajındaki hatalardan kaynaklanıyor. lpg enjektörleri ve manifold memeleri yanma odasına ne kadar uzak olursa risk o kadar fazla artıyor. bu yanlış montaj hem tüketime ve performansa etki ediyor hem de motora zarar veriyor. bu her araba içinde böyle. sadece mazdalar için değil. bizimkiler şifayı hemen kapıyor o kadar...

iş döndü dolaştı, yine lpg'yi takan adama dayandı. ha yanlış yağ ve geç yapılan yağ bakımının da buna etkisi çok aslında ama sizlerin bunu ihmal edeceğini sanmıyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla benim aractaki sorunlari..(titreme-rolantide oynayan devir-sogukken cekis kaybi ve stop etme) yabanci forumlarda da aratinca bas aktorun maf sensor oldugu yonunde epey bir yorum okumustum.

Gecen hafta servise tekrar gittigimde kompresyon testi yapilmasini ve gaz kelebeginin temizlenmesini istedim oncelikle..

Temizlediler.. Devirde titreme epey bir azaldi. Kompresyon da 150-155 civari cikti. 200K da olan bir arac icin normal oldugunu soylediler. Subap ihtimalini elemek istedim boylece.

Eve gittigimde maf sensorunu yagsiz kontakt spreyi ile temizledim.

Aracin hem cekisi yem kayit tuketimi hem rolanti ve stop olaylari tamamen kesildi.

Daha sonra yetmedi bi de lpgcime gittim. hem 100.000 kmyi gectigi icin enjektorleri temizlettim hem de ayarlarini kontrol ettirdim.

Canavar gibi oldu arac..

Simdilik hersey yolunda gorunuyor ama dur bakalim nolcak..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Son durumlari yazayim. Araac birkac gun iyi gibi gorunse de.. yine sabahlari ilk harekette stop problemi yasamaya devam ettim. Gecen hafta Basayara goturdum. Manifolda kadar herseyi sokturup temizlenebilecek tum sensorleri temizlettim.IGR valfini bile degistirttim. Ama Arabada normale gore bir performans yukselmesi olmasina ragmen sabah stoplari devam etti.

Bunun uzerine yetti gayri diyip subap degisimi istedim. Egzos subaplari yanmis olmasina ragmen hem emme hem egzos supbaplari degisti. Orjinal parcalar ile.. Su an araba gayet sorunsuz..

Bir aralar 2 ile bagirta bagirta ciktigim rampalari 3te rahat rahat cikiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları. Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor. Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda 3 veya Mazda 6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri, püf noktaları öğrensinler.
      LPG li Mazda 3 - Mazda 6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda 3 ve Mazda 6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir.  
      Bu sebeple LPG'li Mazda 3 veya Mazda 6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir.  
      Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir. Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.