mazdamx-5

Headers(Egzoz Manifoldu)

Motorun yanma odasında patlayan yakıt ve hava karışımı, dışarıya egzoz gazı olarak çıkar. Bu çıkış ne kadar rahat gerçekleşirse, motor o kadar performanslı çalışır.

Bu arada egzoz sesi de biraz artar. Otomobil üreticileri egzoz sistemin!, hem ses izolasyonu hem de performansı bir arada sunabilmek amacıyla geliştirirler.

Performans sağlayan egzoz sistemlerindeyse çıkışlar daha da rahatlatılarak egzoz gazının dışarıya çok daha kolay atılması sağlanır. Egzoz sisteminin tüm parçaları, çeşitli firmalar tarafından üretiliyor. Bu parçaların basında gelen son susturucu ve egzoz manifoldu (headers), otomobilin performansını en çok etkileyen parçalar.

Headers, yanma odasında oluşan gazın dışarıya daha rahat ve düzenli çıkabilmesini sağlar. Her silindirden ayrı ayrı çıkan atık gazlar, headers sayesinde bir düzene girer ve bunların oluşturduğu negatif basınç gücün daha da artabilmesini sağlar

Headers takıldığı takdirde, otomobilin orijinal egzoz sisteminin de komple değiştirilmesi gerekir. Bu şekilde otomobilin motor yapışı ve hacmine göre yüzde 5 ile 10 arasında güç artışı sağlanabilir. Egzoz sisteminde çok fazla değişiklik yapmak istemeyenlerse, sadece son susturucu veya bununla birlikte orta susturucuyu değiştirmekle de yetinebilirler. Ancak bu durumda fazla bir güç artışı sağlamayabilir.

Genellikle paslanmaz çelikten üretilen egzoz sisteminin orijinalinden daha hafif olması da performans severler için bir avantaj sayılabilir.

Alıntıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bilgi için teşekkürler :) küçük bir ayrıntı eklemek istiyorum izninizle; eksoz manifoldu aynı zamanda bloğa bitişik bir parçadır. firmalar seri üretimde maliyeti düşürmek amacı ile bu manifoldları pik döküm olarak üretirler. fakat pik döküm çabuk ısınan fakat çok geç soğuyan bir malzemedir. performans amaçlı üretilen manifoldların inox yani ss 304 paslanmaz çeliğinden yapılması yanma odasından gelen olağan üstü sıcaklığı olabildiğince çabuk dağıtmaktır. bu malzeme çabuk soğuduğundan ve kalınlığının düşük olması sayesinde üzerinde ısı tutmaması nedeni ile tercih edilir , ki bu durum bloğun yanma odasının fazla sıcaklıktan kurtulması anlamına gelir. bilindiği gibi bu tür modifikasyonlarda yakıt tasarrufu da sağlanır. gaz çıkışını rahatlatmanın yanı sıra blok duvarı adı verilen bölge aşırı ısınarak yanma odası sıcaklığını yükseltmesini olabildiğince önleyerek (ki bu fark yaklaşık blok iç çepherinde 50derece civarında düşüşmeydana getirir) , içeriye sokulmak istenen soğuk havanın muhafazası için de önemli rol oynar.

Rhapsody bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki bu headers konusunda yeterince bilgi verilmiş, aracımız için hazır headers bulmak güç, aracımız için headers temin etme olayını nasıl gerçekleştiricez ?? Sanayide aracımıza göre yeni headers mı yapılıcak yada uyan marka modeller var mı öneri yada tavsiyeleriniz nelerdir bilgilendirebilirseniz sevinirim :) elinize saglık

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Özel yaptırman gerekiyor. Birkaç sene önceki istenen para minimum 500-600 civarıydı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

egozoz + filtre kit zevkli farklı oluyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Header'ta özellikle boruların uzunluğu birbirine yakın yada eşit olursa çok daha fazla güç artışı sağlanabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.