Guest sinan53

Seyir Halindeyken Yanlışlıkla Geri Vitese Geçti (Lantis Otomatik)

Bu konuda 33 ileti var

Bundan 2 hafta önce 80 ile giderken arkadaşın kolu vitese değidi ve geriye takıldı. araç bir anda stop etti ve ufaktan dişli sesi geldi.Araba durduktan sonra marşa bastım ve devam ettim hala kullanıyorum eskisi gibi normal gözüküyor.Acaba bir sorun çıkar mı ?

Edit: Büyük harf yazımı son kez düzeltildi. tekrarında silinecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Emniyet kilidi olması lazım otomatikte...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik vitesde el carpmasi ile geri vitese nasil geciyor ?

evet, nasıl oldu ki bu iş? ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

imkansız kilit war en azından normal otomatıklerde war

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet, nasıl oldu ki bu iş? ;D

vitesin üstündeki düğmeye basılıp iman gücüyle itilirse her vitese geçer  :tey::2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Normalde şanzımanı tamda o 80le giderken geri vitese taktığınız yerde bırakmanız lazımdı. Hayret maşallah diyeyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Olmaz ya, şayet özel bir durum varda olmuşsa, yakında sizi bir sürpriz bekliyor demektir. Mazdanın otomatikleri çok ilginçtir. Ama yakında artan yakın sarfiyatı sonrası vuruntulu vites atmaları gelecektir. Eğer o ses gelmeseydi tamam eyvallah ama o dişli sesi, orintlerden gelmiştir. İnşallah bu dediklerim olmaz.

Not.: Geçen sene komple şanzımanı indirten biri olarak bu durumları hep sordum da ondan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şanzıman elektronik kontrollü olduğundan ve hız sensörü ile beraber hareket ettiğinden süratiniz 5 km/sa'tin üzerinde ise geri vitese taksanız dahi vitese geçmez ve bir sorun çıkmaz.

NOT:Eski araçlarda denemeyiniz şanzımanı parçalarsınız.. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sağolun.bir sorum daha olacak.diyelim bundan sebep sorun çıktı şanzıman aşağı indiğinde ne masraf çıkabilir biginiz varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

En az 400TL. tamir takımı (Orintler,keçeler vs. vs.) Maslaktan 626nınkini 400e almıştım geçen sene

Şanzımanı indirme parası 300 TL.(Pazarlık payına bağlı)

Şanzımancının da alacağı işçilik 300-500 arası.

Yağdı kıldı yündü derkeeeeeeeeeen, 1500TL. hazır tut derim sana.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şanzıman elektronik kontrollü olduğundan ve hız sensörü ile beraber hareket ettiğinden süratiniz 5 km/sa'tin üzerinde ise geri vitese taksanız dahi vitese geçmez ve bir sorun çıkmaz.

NOT:Eski araçlarda denemeyiniz şanzımanı parçalarsınız.. :)

3lerde geçmiyor yani öylemi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3lerde geçmiyor yani öylemi

deneriz :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

vitesin üstündeki düğmeye basılıp iman gücüyle itilirse her vitese geçer  :tey::2funny:

Bizimkilerde düğme falan yok :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3lerde geçmiyor yani öylemi

Evet abi geçmez..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki,aynı hızda giderken tekrar D'ye almamızın bir sakıncası var mı?Yoksa durmamız mı gerekir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yoo, D ve N geçişlerini aynen düz vites gibi düşün, S ve L de aynı şekilde...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sadece P ve R kısıtlamalıdır.

N,D ve diğerleri (kiminde 3,2,1 kiminde S,L) uygun olunca değişebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.