Jump to content

Hava Yastığı Özellikleri


Mücahit
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

HAVA YASTIĞI (AIRBAG) ÖZELLİKLERİ.

Günümüzde artık neredeyse tüm arabalarda standart olarak sunulur hale gelen Hava Yastıkları güvenlik açısından çok önemli bir sistemdir. Kazalarda kafa ve göğüs yaralanmalarını büyük ölçüde engelleyen hava yastıkları ilk başlarda sadece sürücü tarafında bulunuyordu. Fakat teknolojinin gelişip de hava yastığı sistemlerinin ucuzlamasıyla birlikte yolcu havayastıkları, ardından yan havayastıkları, kafa havayastıkları gibi güvenliği son derece arttıran sistemler üretildi.

Sürücü havayastığı direksiyon ve yolcu havayastığı önden direk çarpmalarda devreye girecek şekilde tasarlanmıştır. Sadece ihtiyaç olan durumlarda açılırlar. Mesela bir araba kaza yapıp takla atabilir, fakat takla atış şekline göre hava yastığı açılmayabilir de, özellikle yan olarak takla atmışsa durum böyledir. Aynı şekilde yandan çarpmalarda da ön havayastıkları açılmaz.

Ön havayastıklarının dışında şu anda en yaygın olarak yan havayastıkları vardır. Bunlar yandan alınan darbe durumlarında açılırlar ve havayastığının yapısına göre karın ve göğüs bölgesini hatta kafa bölgesini bile koruyabillirler. Fakat çok üst sınıf arabalarda ayrıca kafa havayastıkları da bulunur, bunlar ayrıdır.

Hava Yastığı bulunan arabalarda dikkat edilmesi gereken noktalar:

Öncelikle, emniyet kemeri mutlaka takılı olmalıdır! Aksi taktirde hangi hızda olursa olsun, şehir içinde çok yavaş gidiyor bile olsanız, bir kaza durumunda hava yastığının çok hızlı bir şekilde açılmasından ve bu sırada sizin kafanızın da direksiyona doğru öne gideceğinden çok ciddi kafa ve boyun yaralanmalarına sebep olunabilir.

Sürücü açısından bir uyarı da, sürücünün direksiyon simidine çok yakın oturmaması gerektiğidir. Açılabilecek yastık, eğer sürücü de direksiyona çok yakınsa, bir sakatlanmaya sebep olabilir. (Uygun mesafe, kolların öne uzatıldığında bileklerin direksiyon simidinin üstüne değiyor olduğu mesafedir.)

Hava Yastığı nasıl çalışır?

Fazla ayrıntıya gerek yok... Hava Yastığı'nın içinde sıkıştırılmış bir gaz bulunur ve bir darbe anında, (gerekli ise) o gaz birdenbire serbest bırakılır ve saniyenin bilmem kaçta birinde o yastık, daha sizin kafanız darbenin etkisiyle öne doğru yönlenmeye başlarken, şişiverir, ve siz de kafanızı direksiyon yerine yastığa yaslarsınız

Bir Hava Yastığı'nın sağlıklı bir şekilde çalışma süresi ortalama 10 yıldır. 10 yıldan sonra hava yastığı sistemi iptal edilir. Ayrıca hava yastıklarında, servis tarafından kontrol edilmesi gereken, zamanı gelince değiştirilen piller de bulunur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yani özetle periyodik bakımları kaçırmamakta fayda var...

periyodik bakımlarda hava yastıklarını kontrol ediyorlarmı acaba bir sormak lazım bakımlarda

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet açılmıyor.bende öyle biliyorum

Bunun net cevabını bende merak ediyorum. Bakıma gittiğimde pert bir Mazda3 vardı. Direğe girmiş araç ve sağ tarafı ve önü dağılmış. Sadece sağ perde hava yastığı açılmış. neden diye sorduğumda; emniyet kemeri takılı değildir dendi ama bana inandırıcı gelmedi. Çünkü kemere bağlı olsa; yolcu hava yastığı iptal opsiyonu konmaz gibime geliyor.

Yalnız şunu da belirteyim ki; arabanın önü dağılmasına rağmen; motor aşağı doğru kaymıştı ve kabin içinde en ufak bir sıkışma, kırılma, bükülme yoktu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar öyle şey olmaz, hava yastıkları darbe yönüne göre açılabilir, ya da darbe kuvvetinin yeterli olmadığı durumlarda aslında açılsı gerekirken de açılmayabilir, mesela yan taklalarda....Kullanma kılavuzunda bu noktalar ayrıntılarıyla ve görsel olarak açıklanıyor, bir zahmet bakıverin....

Emniyet kemeri takılı değilken de hava yastığı açılır, ama açılmasının bir faydası olmaz, hava yastığı ancak emniyet kemerinin takılı olduğu durumlarda ilave koruma sağlar, tek başına bir hiçtir neredeyse...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emniyet Kemeri takılı değilken yastık açılmaz Selman Abi, nedeni de büyük bi hızla patlayarak açılan airbag'e aynı hızla kazazedenin başını çarpıp boynunu kırmasını engellemek...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emniyet Kemeri takılı değilken yastık açılmaz Selman Abi, nedeni de büyük bi hızla patlayarak açılan airbag'e aynı hızla kazazedenin başını çarpıp boynunu kırmasını engellemek...

Bunu bilmiyordum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bazı araçlarda aırbag emniyet kemeri gergi sistemi ile beraber çalışır,(Bu sebepden dolayı kaza anında patlamasa bile aktif gergili emniyet kemerleri aırbag beyni ve aırbag ile beraber çalışır) genelde araçların orta konsol altında ana beyin (koltuğun içinde değil, koltuk da var ise yan hava aır bag i olur) mevcuttur. Bu beyin emmiyet kemerlerinden ve sağ sol kapı direklerinde bulunan yan hava yastığı sensörlerin den bilgi alır. Ön emniyet kemerlerinde, gergi sistemleri, bir çarpışma sırasında kemerdeki boşluğu alıp sizi koltuğunuza güvenli bir şekilde çeker. Yük sınırlandırıcı ön emniyet kemeri makara sistemi de kemeri kademeli olarak gevşeterek, göğüsteki yaralanma riskini azaltır. Bazı sistemlerde de sağ emniyet ekemeri takılı değilse araç da yolcu olmadığını düşünülerek sağ aırbag devre ye girmez ! Emniyet kemeri takmanın önemi bir kere daha ortaya çıkıyor.alıntı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İdda etmeyim benimde bildiğim açılmaz.kemer takılı değilken açılan hava yastığı çok büyük tehlike arz ediyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emniyet Kemeri takılı değilken yastık açılmaz Selman Abi, nedeni de büyük bi hızla patlayarak açılan airbag'e aynı hızla kazazedenin başını çarpıp boynunu kırmasını engellemek...

yanlışın var Okan,kemer takılı değilken airbag açılır...serviste pert olan rx-8 in bütün hava yastıkları açıktı,çocukta kemer filan yokmuş  ;)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...