Sercan323

323f bg doch motor

90-94 serisi içinde izledigim bircok videoda avrupada 323f bg'lerin motorları 1.8 16v doch motor bunlar lantisden alınıp mı takılmıs yoksa yurtdısında boyle bir uretimi varmıydı??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

90-94 serisi içinde izledigim bircok videoda avrupada 323f bg'lerin motorları 1.8 16v doch motor bunlar lantisden alınıp mı takılmıs yoksa yurtdısında boyle bir uretimi varmıydı??

Mazda323 Hakkında bilmeniz gerekenler , ne kadar yakar ?

323 serisi olarak Türkiye'ye gelen araçların büyük çoğunluğu 1990-1994 yılları arasında 87hp güç - 127Nm torklu 1600cc ve karbüratörlü olarak hatchback ve sedan kasa olarak geldi. Fakat bunların haricinde 1840cc tek nokta injeksiyonlu hatchback kasa modelleri tek tük de olsa getirildi. Marka daha sonra 1994' den sonra Familia ve Lantis ismiyle yeni kasaya geçiş yapmış olmasına rağmen o dönemki distrübitör tarafından eski kasa sedan kasa araçları 1997'ye kadar satmaya devam etti. Yani bunun anlamı, elindeki stokları bitirene kadar yeni kasa araçları getirmedi.

1996 sonu / 1997'den sonra getirilmeye başlanan Familia (sedan) modeli 2 farklı motor seçeneği ile getirildi. 1.5 ve 1.8 litrelik motorlar 90hp güç - 132Nm tork ve 115hp güç - 161Nm tork değerlerine sahipler. Lantis'ler ise sadece 1.8 litrelik Familia ile aynı motorun kullanıldığı model getirildi. 1998 yılında bu iki modelin üretimi durdurularak son kasa 323 lere geçildi.

1999 yılında getirilen bu araçlar da 323 Protage (sedan) ve 323 Astina (hatchback) kasa olarak geldiler. 1.5 - 1.8 litre motor versiyonlarıyla getirildiler. 2003 yılında Mazda3 serisine geçilmesiyle  323 efsanesi sona erdi.

Eski distrübitörden kaynaklanan sorunlar nedeniyle donanım seçenekleri çok farklılık göstermektedir. Fakat tüm 323 serilerinin base modellerinde yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, otomatik 4 cam, elektrikli ayna, merkezi kilit ve içeriden açılabilen bagaj-depo kapağı standarttır. Bunların haricinde sunroof-abs-tcs-klima ve hava yastıklı modelleri satılmıştır.

Ne kadar yakar ?

Aracın yaktığı benzin miktarı tamamen kullanıma bağlı olmakla birlikte aşağıdaki değerler kullanıcıların günlük hayatlarında karşılaştığı ortalama değerlerdir.

Manuel , Şehiriçi : ~9-10 litre

Manuel , Şehirdışı :~6-7 litre

Otomatik , Şehiriçi :

Otomatik , Şehirdışı :

LPG de ne kadar yakar ?

Benzin tüketimine oranla yaklaşık %35-40 civarında daha ekonomik

Motor performansı nedir ?

Kendi sınıflarının ortalamasının üstünde bir performansa sahiptirler. Özellikle Motor/Şanzıman uyumu en üst seviyelerdedir.

Avantajları ve dezavantajları :

1990-94 yılları arasında gelen1600cc karbüratörlü olanların tüm motor ve mekanik parçaları kolaylıkla bulunabilir. Trigger setinin değişimleri 100bin km. de bir yapılmaktadır. Ülkemizde en çok satılan bu modellerin yan sanayi parçaları da bol miktarda piyasada bulunmaktadır. En büyük dezavantajları ise parçası pahalıdır ve ikinci eli tutulmaz şeklindeli şehir efsanesinin yıkılamamış olmasıdır. Kaporta parçalarının yan sanayisi yoktur.

Bilinen sorunları :

Bazı kullanıcılarının düşündüğünün aksine Mazda'lar Cyberg değildir. Kendi yağını, suyunu değiştiremez, kendi bakımlarını kendileri yapamazlar. Eğer siz arabanızın bakımlarını zamanında yaparsanız size hiçbir sorun çıkartmaz. En bilinen ve çözümü çok basit problemleri ise 4'lü cam açma düğmeleri ve cam açma mekanizmalarıdır.

İpuçları

Mazda323'ler konusunda deneyimli olmayan ustalara aracınızı kurcalatmayın. Arabanın normalde çıkartmayacağı arızaları, bilinçsiz ustacıklar yüzünden çıkarttığına şahit olmuşluğum vardır. Mümkün olduğunca ucuz yan sanayi parçalardan kaçının.


Bunun dışında Mazda 323 Astina hakkında detaylı bilgileri de aşağıdaki konuda bulabilirsiniz

http://www.mazdaclubtr.com/forum/323/mazda-323-astina-hakkinda-bilmek-istedikleriniz-t14745.0.html

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tesekkürler okumustum ama unutmusum demek ki eyw. abi ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ufak bir düzeltme daha; 323F  olarak gelen arabalar 16 değil 8 valf ve camlar otomatik değil manuel.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki 1840cc diyerek konustugumuz arac 323F olarak mı gecio GLX yada 1.8 mi ne olarak geciyor abi??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hmmm camları otomatik yapma sansımız var tabiki dimi.. ayrıca satılık bir 323F lazım bu durumda konu olan aractan nasıl buluruz...? bulabılır mıyız? ve bildigim kadarıyla 16v daha iyi ve izlediklerimde 16valve yazıyor motorda bunları nasıl cozebiliriz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

buldum abi tamam 1.8 turbo engine 16v 323F doch motor 128hp tekrar saolasın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

128 hp olanlar lantis motoru ile benzer ama bildiğimiz lantis motoru ile değil. 323 f GT diyede geçer onlar. 128-129 hp dirler. bu motorlar lantiste 136 hp olarak sunuldu ama sadece japonya'da satıldı (sanırım)

dedigin gibiyse abi bizim araclara uyumlu olabılıyor o zaman cunku videolarda takıldıgı ve seklı rahat gorunuyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi benm bildiğim yurt dışında 1.8L ve 1.9GT satıldı 1.8 olanlar 120-125bg ortalamasında 1.9GT lerde 150-160bg arasında diye okumustum zamanında ve 2 farklı motoruda 2 farklı araç üzerinde gördüm kabak gibi fark var aralarında

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sen bu açıklamayı yapınca benimde kafam karıştı, motor gövdesinde gördüm 1.9GT yazısı ve 1.8 i hatırlıyorum bi kaç yerde de açıklama okuyunca böyle bi mantıga varmıstım ama sanırım bu konu bitmez :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda'nın saçmalıkları işte.

Aynı saçmalıklara tam gaz devam ediyorlar çok şükür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi aslında bu durum Türkiye den de kaynaklanıyor, 90 yılındaki üretimde istedikleri satışı yapmış olsalardı 94e kadar devam ederdi, ama mazda nın o zamanlar hem parçasının fiyatının yüksek olması ve Türkiye deki vergi rekorları mazda nın böyle bi dangalaklık yapmasına yol açtı ah ah 1.8 323hb im olsa keşke :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bana söylene böyleydi ben zaten 90 dogumluyum o dönemdeki round lardan pek anlamam ama dediğiniz dogruysa ki öyle gibi görünüyor mazda ürettiği karburatörlü motoru Türkiye de bitirmek istedi ve mermeciler otoda alıp sattı yada tam tersi ama sonuç olarak olan gene Türkiye ye giren araçlara oldu :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ne vardı sanki 1.8 2.0 getirseler bizi ugrastırmasalar :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim kafama bi konu takıldı gene :sopa: türkiyede az miktarda 1.8 16v motorlu 323bg var ancak izlediğim videolarda 323gt diye geçen araçların ön ve arka koltukları, bizim 1.8 323F lerin koltuklarından farklı, gt diye geçenlerde gt-r arması var ama digerlerinde standart mazda arması var, yani tek fark koltuk ve arma mı ?? :D:sopa: :sopa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.