Kado

Renault Fluence

Bu konuda 68 ileti var

OYAK Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Bursa Organize Sanayi Bölgesi'ndeki (OSB) OYAK Renault Fabrikası'nda düzenlediği basın toplantısında, OYAK Renault'un, Renault'nun projelerinin en sonuncusunu almak için gerekli bütün niteliklere sahip olduğunu belgelediğini söyledi.

Tunalıoğlu, şöyle konuştu:

“Renault ürün gamında çok önemli bir model olan Renault'daki değişimin simgesi Renault Fluence'ın Bursa'daki fabrikamızda üretileceğini sizlere duyurmaktan mutluluk duyuyorum. Bu proje Türkiye için 110 milyon avroluk bir yatırım anlamına geliyor. Renault Fluence, halen fabrikada üretilmekte olan modellerimiz, yeni Renault Symbol, 3 ve 5 kapılı Clio ve Clio Grand Tour ile birlikte üretilecek. Megane Sedan'ın üretimi ise duracaktır.”

Renault Fluence'ın dünya lansmanının 15 Eylül 2009 tarihinde Frankfurt Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirileceğini bildiren Tunalıoğlu, şu bilgileri verdi:

“Renault, Türkiye'ye her zaman inandı, güvendi. Renault, sektörün ve Türk ekonomisinin yaşadığı zor dönemde bile ürün gamının en iyi ve yeni modelini Türkiye'de üretme kararıyla bu güvenini bir kez daha kanıtladı. Yeni projenin hedeflerine ulaşma yolunda OYAK Renault çalışanlarına ve yönetimine güvenim tam. Onlar geçmişte, Renault'nun 'kalite, maliyet ve süre' standartlarına en uygun şekilde üretim yapma başarılarını kanıtladılar. Hep birlikte, gelecekte de yeni projeler almak için gereken tüm çabayı göstereceğiz. Bu proje Renault'nun Oyak işbirliğiyle Türkiye'ye olan inancının ve Türk ekonomisine olan katkısının hız kesmeden devamındaki kararlılığını gösteren önemli bir adım.”

TÜRK MÜHENDİS VE İŞÇİSİ

OYAK-Renault Fabrika Proje Direktörü Teoman Yücel de projeyi gerçekleştirmek için OYAK Renault Fabrikası'nın seçilmesinde, Türk mühendis ve işçisinin yüksek eğitim seviyesi, tecrübesi, maliyetlerin rekabetçi oluşu, yüksek üretim kapasitesi, çevre ve kalite standartlarına uygun oluşunun etkili olduğunu söyledi.

Yücel, Bursa'da üretim kararı alındıktan sonra geçen 28 aylık süreçte imalatçı seçimlerin tamamlandığını ve hızla kalıpların üretimine başlandığını belirterek, şunları kaydetti:

“110 milyon avro tutan yatırımların yaklaşık 54 milyon avrosu imalatçılarımızdaki üretim kalıplarına (37 milyon avrosu 48'i yerli imalatçıya), 35 milyon avrosu ise proses kalıplarına harcandı. Bu kalıplardan çıkan ilk parçalar ile 'slot' adını verdiğimiz ilk prototip araçlar Renault Mühendislik Merkezi Technocentre'da üretildi. Bu üretim sürecine OYAK-Renault'ta 160 kişilik bir mühendis ve operatör (60 kişi) grubu 10 haftalık bir süre için katılarak hem eğitimlerini başlattı hem de test çalışmaları için gerekli ilk araçları üretmiş oldu. Ayrıca mühendislerimiz ve operatörlerimiz bu aracı üretecek bilgi ve beceri seviyesine ulaşabilmek için 45 bin saat eğitim gördüler ve görmeye devam ediyorlar. Bu rakam 2008 yılında Oyak-Renault personelinin aldığı eğitim miktarının sadece yüzde 10'unu teşkil etmektedir.”

“SERİ ÜRETİM ONAYI ALMAMIZA GÜNLER KALDI”

Üretim tesislerinin hazırlık onayı alındıktan sonra bugüne kadar toplan 122 adet ön seri Renault Fluence ürettiklerini bildiren Yücel, şöyle devam etti:

“Test çalışmaları için üretilen araçlar yaşlandırma denemelerinde toplam 340 bin kilometre yol kat ettiler. Bunun 60 bin kilometresi Türkiye'de gerçekleştirildi. Ayrıca sentez denemelerinde Türkiye'de 89 adet L38 üzerinde toplam 10 bin kilometre yol yapıldı. Bunun dışında ön seriden alınan 3 araç ile Türkiye'nin çeşitli yörelerinde bin 500 kilometre test sürüşü yapıldı. Tüm bu denemelere 8 mavi yakalı, 4 mühendis, 3 teknisyen ile katıldık. Bu proje ile Oyak Renault kaporta üretim tesislerinde AIMS (Alliance Industriel Manufacturing System) adını verdiğimiz esnek kaporta üretim hattını kurarak bir ilke daha imza attık. Bu tesis Oyak Renault'nun rakipleri karşısında esnek üretim gücünü daha da artıracak bir yatırım olarak tarihe geçti.”

Yücel, büyük bir heyecanla çalışmalarını sürdürdüklerini ifade ederek, “Seri üretim onayı almamıza sadece günler kaldı” dedi.

Renault Fluence Program Direktörü Samir Cherfan da aracın teknik özelliklerine ilişkin bilgiler verdi.

“RENAULT MAİS GENEL MÜDÜRÜ İBRAHİM AYBAR”

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da otomobilin akıcı dizaynı ve teknolojik değişiklikleriyle statü otomobili olduğunu ifade ederek, büyük bir ilgi uyandıracağına emin olduklarını ve bir an evvel ticarileştirmek için sabırsızlandıklarını söyledi.

Aybar, çok hızlı bir şekilde piyasanın en çok tercih edilen otomobili haline geleceğine inandıklarını dile getirerek, şunları kaydetti:

“Bu otomobil zorlu yol koşullarına da son derece hassas bir şekilde hazırlandı. bütün kontrol noktalarından başarıyla geçti. Onun dışında C segmentinde son derece önemli bir konuma gelecek. bu konuma gelirken, kendi özellikleri itibariyle, teknolojik, yenilikçi, akıcı ve prestijli dizaynıyla üst segmentlerden de mutlaka kendisine önemli müşteri kitlesi aktaracak bir otomobil.”

Megan Sedan'ın bu segmentte Türkiye'de önemli bir başarıya sahip olduğuna işaret eden Aybar, “Temmuz sonu itibariyle Ekim 2003'ten bu yana, toplam 143 bini geçmiş olduğumuzu gördüm. İşte bu başarının üzerine böyle bir otomobil son derece önemli. Tabi bunun dışında Rusya ve Romanya'da da çok büyük başarı kazanan Megan Sedan'a bu otomobille birlikte 'Güle güle' diyoruz” dedi.

Aybar, Renault Fluence'nin uluslararası basın testlerinin Türkiye'de yapılacağını, daha sonra da kasım ayında otomobilin ticarileştirileceğini sözlerine ekledi.

A31143842.jpgD31150439.jpg

A31143807.jpg20515_HD__B74448A9.jpg

20512_HD__727A0D78.jpg20511_HD__8CEE92A2.jpg

20510_HD__E26AC257.jpg20509_HD__4B32424E.jpg

20508_HD__A07AA414.jpg20507_HD__7FF994DC.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdi bu araba çıkar öıkmaz bizim görmemiş millet her tarafı bu iğrenç arabalarla doldurur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiat marea ya benzemiş sanki... Eski megan daha şekildi be yavf...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence eski laguna ve fiat albea karışımı olmuş megan sedan yok olmuş yeni megan hb lerin görüntüsü çok daha güzel  alana satana hayırlı olsun ama bence olmamış renault içinde iki favori aracım var biri yeni scenic diğeri ise yeni megan station wagonu

%7Boption%7D

post-3021-141695278268_thumb.jpg

post-3021-141695278271_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

reno bile otomatik dizel çıkardı :kafa:

Yaaa İbram, reno bile.

Bizde bunu söylüyoruz. Fiyatı da 48.650TL.-55.600TL. aralığında.

Ne olurdu yapsaydı Mazda da.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gökhan gün geçtikçe daha da alışıyor Renault'a :D Hatta fanatiği mi oldu ne :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gecen gün fluence kiraladım fransadan 2 kişi gelmişti birlikte sunum yapacaktık.Adamlara bak dedim sizin araclarınız adam aynen sunu soyledi.

Bu modeller fransada satılmıyor.Yani size kakalıyoruz bunları araba diye dedi.Kullandıgım dizeldi bence 5 para etmez araba clio symbolun sisirilmişi biraz iç dösemesi falan hic hosuma gitmedi.Hele fransız o lafı soyledıkten sora bedava verseler bınmem ben o arabaya ne o 2. sınıf vatandas mualamelesi görüyoruz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gecen gün fluence kiraladım fransadan 2 kişi gelmişti birlikte sunum yapacaktık.Adamlara bak dedim sizin araclarınız adam aynen sunu soyledi.

Bu modeller fransada satılmıyor.Yani size kakalıyoruz bunları araba diye dedi.Kullandıgım dizeldi bence 5 para etmez araba clio symbolun sisirilmişi biraz iç dösemesi falan hic hosuma gitmedi.Hele fransız o lafı soyledıkten sora bedava verseler bınmem ben o arabaya ne o 2. sınıf vatandas mualamelesi görüyoruz

Ben Pariste bizdeki bizinıs donanım dediklerinin birebir aynısından onlarca gördüm. Sadece Fluence değil megan HBlerde de birçok boş donanım var.

O senin Fransız misafirler, araba işlerine Fransız kalmışlar. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gökhan gün geçtikçe daha da alışıyor Renault'a :D Hatta fanatiği mi oldu ne :D

Alıştığım doğru ama fanatiklik zor. Belki SW Megan için olabilir. Fiyatıda iyi :D

Bugün Yalova Reno bayiine gittik arkadaşlarla.

Sanki kızılay dağıtıyor. İğne atsan yere düşmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kalabalıkta insan ağız tadıyla pazarlık da yapamaz :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kalabalıkta insan ağız tadıyla pazarlık da yapamaz :D

Valla hiç taviz vermiyor bayan.

Şahit oldum, 65HP'lik sümbül için liste fiyatı bu iken 28.500 fiyat verdi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öyle yada böyle zaten kullanmadıkları araçları TR de satmaya çalışan birçok marka var...

Coğrafyaya göre hareket ediyor çoğu firmalar.

Ama Amerika Rusya için olan 3.7lik CX-9'ları buraya getirip, 2.2 dizel CX-7leri getirmeyen Mazda gibi firmalarda var(dır).

Bu konuda Türkiyeye göre hareket eden Japon firması bir tek Toyotadır bence. Diğerleri "yersen" modundalar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda Türkiyeye göre hareket eden Japon firması bir tek Toyotadır bence. Diğerleri "yersen" modundalar.

doğru söze ne denir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün şirketin Fluence lerinden birini kullandım, 4 ileri otomatik , benzinli donanımlısını da dedim Allah'ım bir araba bu kadar mı gitmez. 37 bin kilometrede ama muhtemelen kendinden 10-15 yaş büyük Mazda'lar bile ondan daha atak hissettirir.

Hani dedim 1. veya 2. viteste daha atik olur, o da yok. Topyekün araç gitmek değil durmak için yapılmış gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.