dttafo

2010 Mazda3 Kullananlara 2 Soru

1-Motor ilk çalıştırıldığında ya da motor soğukken, gösterge panelinde mavi renkte olan motor suyu soğutma sıvısı uyarısı çıkıyor ve araç hareket etse dahi 1 dk boyunca ekranda kalıyor, ardından sönüyor. Sizde de bu şekilde mi? Yoksa aracı çalıştırdıktan sonra göstergede yanan tüm kontrol ışıklarının hepsi sırayla sönüyor ve ekran temiz mi kalıyor?

2-Benzin deposu kapağı içten açılıyor ancak bagaj kapısı içten açılmıyor. Böyle bir düğme var mı araç içinde? Kapalı bir otoparka girildiğinde görevli bagaj kapağı düğmesine bastığı halde bagaj açılmıyor. Sizde de bu şekilde mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet kanka cevapla bakalım soruları :D  bagaj kapısı içten açılmadığını ilk defa duydum eğer gerçekten öyleyse japonlara yakışmayan bi hareket olmuş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yeni modellerle alakalı bilgim yok kanka :D fakat bizdede bagaj içerden açılmıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ofa benim kötü lantis te bile içerden açılabilio :) yazık size

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selam hararet lambası 1dakikadan fazla bir süre yanıp sönecek bagaj icerden açan bir düğme yok otomatik vitesde park alınca bagaj çalışan arabada açılır manuelde boşa alınca

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1-Motor ilk çalıştırıldığında ya da motor soğukken, gösterge panelinde mavi renkte olan motor suyu soğutma sıvısı uyarısı çıkıyor ve araç hareket etse dahi 1 dk boyunca ekranda kalıyor, ardından sönüyor. Sizde de bu şekilde mi? Yoksa aracı çalıştırdıktan sonra göstergede yanan tüm kontrol ışıklarının hepsi sırayla sönüyor ve ekran temiz mi kalıyor?

2-Benzin deposu kapağı içten açılıyor ancak bagaj kapısı içten açılmıyor. Böyle bir düğme var mı araç içinde? Kapalı bir otoparka girildiğinde görevli bagaj kapağı düğmesine bastığı halde bagaj açılmıyor. Sizde de bu şekilde mi?

Selamlar öncelikle hayırlı olsun

1.sorunuza cevap su şekildedir aynı sistem benim kia marka ofis araçlarımda da malesefki var bi nevi motoru normal seviyeye getir öyle git işareti diyebiliriz kışın o olay biraz daha gıcık oluyor sanırım şu mazda 2 lerin rusya giderkenb tr kalan modellerinde bu olabilir. (Örnek yeni gelen parilerde koltuk ısıtma yok)  tavsiyem şu durki motor sıcaklığı lambası sönene kadar hareket etmemek (eski araçlarda öyle yapardık)

2.cisi ise benim mazda  da zor alıştığım bi durum bu bağajın açılmaması, dısardan birisinin bagajı açması için  vitesin P veya N e alınması gerekiyor yani aracı viteste bıraktığınızda yada merkezi kilit kapalı iken bagaj açılmıyor alışmam zor oldu ama alışılıyor. İlk başta yadırgamıştım ama mantık su emniyet kilidi diye düşünüyorum zira trafikte durduğunuzda kolayca açılması sanırım hoş olmazdı :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cevaplarınız için teşekkür ederim,kullandıkça bir şeyler öğreniyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun ıyı gunlerde kullanın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1-Motor ilk çalıştırıldığında ya da motor soğukken, gösterge panelinde mavi renkte olan motor suyu soğutma sıvısı uyarısı çıkıyor ve araç hareket etse dahi 1 dk boyunca ekranda kalıyor, ardından sönüyor. Sizde de bu şekilde mi? Yoksa aracı çalıştırdıktan sonra göstergede yanan tüm kontrol ışıklarının hepsi sırayla sönüyor ve ekran temiz mi kalıyor?

2-Benzin deposu kapağı içten açılıyor ancak bagaj kapısı içten açılmıyor. Böyle bir düğme var mı araç içinde? Kapalı bir otoparka girildiğinde görevli bagaj kapağı düğmesine bastığı halde bagaj açılmıyor. Sizde de bu şekilde mi?

Benim 1. soru için farklı cevabım aşağıda

1- Mavi ışık motorun soğuk olduğunu gösteren gösterge dikkat edilirse sıcak çalıştırmalarda yanmıyor, bu yüzden bunun hareket etmeden önce sönmesini beklemeye bence gerek yok ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Marşa bastığınızda rölantininde yüksek olduğunu farkedeceksiniz ..ısındıkca otomatik düşüyor rölanti .. Otomatik jikle diyebiliriz ..  bir  bildiğimde otomatik benzinli araçlar yürürken ısınır ..2000 -2500 deviri geçmeycek şekilde gaza basılması gerekir .. Ha sebebi nedir hatırlamıyorum :))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben aracın ideal sıcaklık seviyesine gelene kadar rolantiden çok yukarı devirlerde kullanılmamasından yanayım yani otomatik jikle devreden çıkana kadar, aracın motoru ne kadar soğukken zorlanırsa bu motora ve motor yağına çok az da olsa zarar verir, mevki noktaya yavaş ve aracı ısıtarak gitmektense ısıtıp normal hızda gitmek daha mantıklı diye düşünürüm hep :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hort diyorlar :)  ibocum dayanamamış hala yazıyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.