Jump to content

Mazda 323 BH 1.5 1.8 (94-98 Familia-Lantis) Yakıt Tüketimi


blend
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar yeni bir 98 familia aldım  1.5

yag ve hava filtresini hemen değiştirdim sanırım orjinal değil (serviste değiştirmedim çünkü)

sorum  bu yağ ve hava filtresinin  orjinal olmaması yakıtı artırır mı?

(diğer araçlarda yağcılara gidip değiştiriyorduk ama mazdalarda sanırım böyle değil)

bilgileriniz için teşekkürler

Edit: Büyük harfler düzeltildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar yeni bir 98 familia aldım  1.5

yag ve hava filtresini hemen değiştirdim sanırım orjinal değil (serviste değiştirmedim çünkü)

sorum  bu yağ ve hava filtresinin  orjinal olmaması yakıtı artırır mı?

(diğer araçlarda yağcılara gidip değiştiriyorduk ama mazdalarda sanırım böyle değil)

bilgileriniz için teşekkürler

öncelikle aracınız hayırlı olsun  kazasız zevkli sürüşler ...

slm size tavisiyem aracınız mazda ise kesinlikle mazdayı bilen kişilere teslim edin  zaten durum böyle olunca  sorularınız tüm cevabanı buluyorsunuz...

hava filitresini yan san takmış olmanız yanlış degil  yag degişiminde kontorl edin gerekirse degişin zaten ucuz  10 ytl  orjinal filitre ile yan sanayi filitrenin arasındaki fark orj filitrenin kegıdı  yaglıdır .yaglı olmasının sebebi dışardan gelen havadaki üzeründe tutmak içindir .

ama yan sanayi filitrenin kegıdı kuru yagsız oldugu için  filitre erken tıkanması ile kalmıyayıp tozu direk trotula vericektir zamanla onun ayarları dahil bozulacaktır ..siz aldıgınız hava fişlitresinin gekıdını yag danlık ile  kagıdı biraz  yaglayın orj olsun işiniz görülür ...

motor yagı 10x40 kullanın ve her yag degişiminde yag filitrenizi degişin  5 ytl

yag degişim km renizi 5 bin km re tutun yogun trafikte kulanıyorsanız zaten  trfaikte durdugunuz zaman motor  rolantide çalışma km resini 5in km rede ne kadar duryorsunuz böyle hesap ettiginiz zaman  zaten yag degişim km resi 8 biin km re ye  takabül ediyor  bu durumda  5 bin degişin  sonrası sizin için iyi  kolay gelsin başarılar ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

diirek olarak  bol bol yaparsanız dediniz doru fakat orj filitrenin yagnı vericek şekilde  yaglama yapıcak olursanız sıkıntı  yok..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

HAVA FİLTRESİ

Filtreleme işleminin yüzyıllardır kullanılmasına karşın, değiştirilebilir kuru tip hava filtreleri uygulamasına 50-70 yıl önce başlanmıştır. Modern yüksek hızlı ekipmanlara paralel olarak, özellikle taşımacılıkta gelişme gösteren hava filtreleri, otomotiv sektörünün zorunlu parçası haline gelmiştir. Karbüratöre girmekte olan havanın temizlenmesi için, ilk olarak 1928 yılında Chraysler firması kuru tip hava filtresini üretmiştir. Silindir içerisindeki parçaların aşınmasını önlemek ve motorun ömrünü uzatmak için, mükemmel bir filtrasyona ihtiyaç duyulmaktadır.

Hava Filtreleri TS 932 ye göre; Kuru, Dolgulu, Yağ Banyolu, Karma ve Susturuculu olmak üzere 5 sınıfa ayrılırlar. Toz tutma kapasitelerine göre; Ayrıca AA dereceli (%99), A dereceli (%98), BB dereceli (%96), B dereceli (%93) olmak üzere dört sınıfa ayrılırlar.

Kuru hava filtresi; havayı katı filtre elemanları ile süzen hava filtresidir. Dolgulu hava filtresi; havayı yağlanmış dolgu maddeleri vasıtasıyla süzen filtredir.

Yağ banyolu hava filtresi; havayı önce haznesindeki yağdan, sonra da dolgu maddelerinin içinden geçirerek süzen filtredir.

Karma hava filtresi; kuru siklonlu ve yağ banyolu hava filtrelerinin iki veya daha çoğunu uygun olarak birleştirmek suretiyle havayı süzen hava filtresidir. Susturuculu hava filtresi; filtreye giren havanın çıkardığı gürültüyü filtrenin giriş kısmına yerleştirilen özel biçim ve boyuttaki gürültü yutucu yardımı ile azaltan bir hava filtresidir.

Siklonlu hava filtresi; havanın içindeki tozların bir dönme hareketi ile havadan ayrılarak çökmesini sağlayan ve fonksiyon bakımından kuru veya yağ banyolu hava filtrelerinden önce kullanılan ön filtredir. Siklonlu hava filtresi esas olarak ana hava filtresinin yükünü azaltmak üzere ön süzme için kullanılır.

Hava filtrelerinin kullanım amacı, hava akışı esnasında hava içerisindeki istenmeyen çaptaki partikülleri motordan korumaktır. Otomobil motorlarında hava filtresi tasarımında maksimum hava tüketimi esas alınır. Ortalama hava debisinin tayininde motorun; toplam silindir hacmi, motor devri ve volümetrik verimin bilinmesi gereklidir. Ayrıca motorun çalışan yüzeyleri arasındaki yüzey kontak ilişkisi, sürtünmelerin tipi (triboloji) ve ısıl ortam (termodinamik) bilinmelidir. Bu tespitler neticesinde tasarlanan bir filtrenin motorun mekanik ömrünü ve yanma verimini artırması kaçınılmaz bir sonuçtur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Herkese merhabalar arkadaşlar. Yaklaşık 1 ay önce aldığım 323 Familia 1.8 Sedan aracımda ciddi bir yakıt problemim var. Araçta sıralı sistem lpg var..Markası emmegas.. Araç lpg'de şehir içi 400, Benzinde ise 550 yakıyor  :( Malum benzin pahalı olduğundan acaba lpg de ayarsızlık olabilirmi diye düşündüm ama ikamet ettiğim Gaziantep'te lpg'nin markası olan emmegas servisi yok..aramadığım yer kalmadı ve lpg'ye baktırıp bi ayar yaptıramadım koca şehirde. 

Benim sizden ricam şu ; Sorun lpg de değilse, ki benzindede çok yakıyo, neden olabilir bu çok yakma problemi. Bildiğim kadarıyla bu araç bu kadar çok yakan bir araç değil..Bu arada hava filtresi ve bujileri değiştirdim yine bi fark yok yakıtta...Ne yapmam lazım lütfen bana bi fikir verin. Oysa ne kadar hevesle almıştım aracı.Çok memnunun araçtan.Ama bu yakıt sorununa çare bulamazsam satmak sorunda kalıcam...Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benzin sarfiyatı normal gibi ancak lpg ayarlanması dışında yapılabilcek hiçbirşey yok malesef, fazla zaman kaybetmeden en yakındaki il merkezine gidip düzgün bir şekilde ayar yapılması gerekir başka bir şey oldugunu sanmıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Benzin sarfiyatı da çok fazla. Şehiriçi 9-9,5 litre benzin tüketimi olması gerekiyor. Buna göre hesaplayın tüketimini. Fazla yakmasının temel sebepleri;

1- hava akışmetre

2- bujiler

3- buji kabloları

4- hava filtresi

Bunlardan iyice emin olmadan motorun herhangi bir yerini söktürmeyin. Bu arabalarda buji kabloları anormal derecede farkettiriyor performansı ve yakıtı. İmkanınız varsa orjinal kablo alın. Cuma günü bana yetkili servisten orjinal takım kablosu için söylenen fiyat kdv dahil 185 liraydı. Rakam fazla gibi geliyor insana ama 3 sene içinde 3 takım yan sanayi kablo alan birisi olarak her takım kablo için 60-70 lira verdiğimi hesaplarsanız, orjinal kablo daha ucuza geliyor :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de onu diyecektim. Baskı balata da etken olabilir ama Mustafa'nın dediği gibi motora baktırmadan önce muhakkak o dört maddeye baktır. Bujileri değiştirirsen de LPG uyumlu buji almanı şiddetle tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevaplarınız için teşekkür ederim..Bayramdan sonra iyi bi mazda tamircisine gidip baktırıcam bu kriterlere.Bujileri ve hava filtresini yeni değiştirdim.Baskı balata, egzoz sistemi ve buji kablolarını kontrol ettiricem.. Başka bi etken olamaz demi arkadaşlar..benzin ayarı falan varmıdır acaba bu araçların..vana türü bişeyler.. :) çünkü araba çok performanslı.gaza basmaya korkuyorum..uçuyor araba..yakıtı çok çekiyo heralde...herhangi bi yakıt vanası gibi bişeyler varda o vana çokmu açık acaba..Pek bilgim olmadığı için buna benzer şeyler geliyo aklıma :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buji kabloların en güzel kontrolü üzerine sıkılan hafif tuzlu su aklında olsun. Bu suyu sıkınca kablodaki atlamalar ( varsa ) çok güzel görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arabanız motor hacmine bağlı olarak performanslı bir araba onun için basınca gider.Arabanızdaki yakıt tüketiminin normalleşmesi  için ilk önce ateşlemeye baktır.Ayrıca baktırdığın usta şunu değiştirelim bunu değiştirelim ateşleme sistemini tamamiyle değiştirelim demeye başladı mı oradan arabaya bindiğin gibi uzaklaş arkana bile bakma.Çünkü muhtemelen usta sallıyodur .Başıma geldi ondan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Benzin sarfiyatı da çok fazla. Şehiriçi 9-9,5 litre benzin tüketimi olması gerekiyor. Buna göre hesaplayın tüketimini. Fazla yakmasının temel sebepleri;

1- hava akışmetre

2- bujiler

3- buji kabloları

4- hava filtresi

Bunlardan iyice emin olmadan motorun herhangi bir yerini söktürmeyin. Bu arabalarda buji kabloları anormal derecede farkettiriyor performansı ve yakıtı. İmkanınız varsa orjinal kablo alın. Cuma günü bana yetkili servisten orjinal takım kablosu için söylenen fiyat kdv dahil 185 liraydı. Rakam fazla gibi geliyor insana ama 3 sene içinde 3 takım yan sanayi kablo alan birisi olarak her takım kablo için 60-70 lira verdiğimi hesaplarsanız, orjinal kablo daha ucuza geliyor :D

hava akışmetre problemli ise bunu nasıl anlarız.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 9 ay sonra ...

Merhaba

Benim aracım ortalama km de 0.50 krş yakıyor bu biraz fazla değilmi.

1.8 otomatik 96 familia benzinli.

Bunun yakıtını nasıl düşürürüz. buji yeni, kablolar yeni, acaba kalibrasyon ayarı gibi birşey varmı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...