selimh

Kalorifer Kumandası Sorunu [1990]

Bu konuda 31 ileti var

Arkadaşlar, 90 model 626 sedanım var, alalı daha 4 ay oldu. gayette memmunum severek kullanıyorum.zaten bu arabaların namını bilerek aldım, ancak geçenlerde havalar azıcık soğuyunca kaloriferi açayımda biraz ısınalım istedim. bizim kalorifer kumandası caartt içeriden bişi koptu sanki.. hani şu ayaklara, camlara, dizlere falan hava ileten kumanda...şimdi sadece camlara veriyo ısıyı..bi ara açayım bi bakayım dedim kumanda teli yerinden çıkmıştı.. yerine getirdim, fakat bi sıkışma var sanki bi türlü istediğim gibi çalışmıyo, havayı hep camlara veriyo.. bu konuda yardımlarınızı bekliyorum..el becerime güveniyorum.. tamirciye gitmeden yapabilirsek süper olacak zira anlayıpta yapabilecek bi ustanın olup olmadığından şüpheliyim.. ankarada bile ..yaparız abi diyip de arabamın içine etsinler de istemiyorum..bu konuda hassasım..yardımlarınızı bekliyorum. :kafa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorunu çözdük... ankarada veysel usta...başkasını tanımam...adam, bizim ön göğüsü 20 dk. söktü.. paramparça... bi ara korktum toparlanır mı diye... ama işi ustası yapınca başka oluyo ..kalorifer mekanizmasına eski bi demir para sıkışmış..meğer ondan yapıyomuş sıkışmayı..onu çıkardık.. geçmişin bütün tozlarını kaldırdık, temizledik..sökmüşken kalrifer peteğini de şişletelim dedik..o da tamam olunca ön göğsü yerine taktık... valla mazda işciliğine yeniden hayran kaldım doğrusu..şimdi bizim kalorifer brülör mübarek.. usta bu işi gerçekten biliyomuş geçmişte de mazda servisinde çalışmış canavar gibi elektrikçi zaten sanayide kime danıştıysam onu tavsiye ettiler... başkaları cesaret bile edemedi..tüm mazdacılara şiddetle tavsiye ediyorumm..paranızı sokağa atmayın... işi ehline verin beş kuruşta fazla verin ...bu kadarını söylerim...adres:veysel oto elektrik-atisan abdülhalik renda caddesi no:51/43 ostim/ankara (312) 385 89 21 gsm:0535 388 56 22

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamamı büyük harf sitede yasaktır. Düzeltmediğiniz taktirde silinecektir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamamı büyük harf sitede yasaktır. Düzeltmediğiniz taktirde silinecektir..

Okuması çok kolay olmuş böyle büyük yazınca patron... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzer bir sorunla bende karşı karşıyayım. Bu arabanın en sevdiğim noktalarından biriside kaloriferi idi, zira çok güzel ve kısa sürede ısıtıyor. Motor ısınınca kaloriferin ısı şiddettini ayarlayan kumandayı 1-2-3 derken 4'de çalıştırıyorum. Geçenlerde sürüş esnasında kumanda 4'de iken birden kalorifer sustu. Şimdi 1-2-3 çalışıyor 4 çalışmıyor.. Arasıra 4 tutukluk yapıyordu kapatıp açtığımda çalışıyordu, artık 4 hiç çalışmıyor.

Bunun sebebi kaloriferin üfleme motorumu bozuk yoksa elektriksel bir hatamı söz konusu onu sormak istiyorum?

Bu arada resimdende anlaşılacağı üzere yaklaşık 15 gün önce teyp taktırmak için göğüsü söktürdüm, bununla bir ilgisi olabilirmi?

Teşekkürler iyi forumlar,

post-5245-141695286042_thumb.jpg

post-5245-141695286043_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

muhtemelen düğmedeki temassızlıktandır. o teyp kısmını ben de daha önce söktüm fakat kalorifer bağlantılarını hiç sökmedim o yüzden bilgim yok hatırladığım kadarıyla kalorifer kontrollerinin bulunduğu tablada 2 veya 4 tane vida var ondan sonrası biraz zor çünkü halat bağlantıları gayet rijit bir yapıda daha önce hyundai accent sökmüştüm oradan biliyorum benzer araçlar. eğer düğmeye ulaşıp halatlara zarar vermeden düğmeyi oradan sökebilirseniz temizlemeniz kafi olacaktır. daha basit olarak piyasada bulunan wd40 (elektronikçilerden temin edeceğiniz yağlı kontakt spreyi de işinizi görür) ürününü hiçbirşeyi sökmeden kontak kapalı iken düğmenin en dibine sıkıp (ürünün üzerinde ince borusu mevcut) 5-10 kere ileri geri düğmeyi hareket ettirip tekrar sıkıp tekrar hareket ettirip vs içini temizleyebilirsiniz. bir deneyin olmazsa yine bir bakarız. teknik çizimlerini bulamadım. heryerde sizin söktüğünüz yere kadarki teknik çizimler var halatların kalorifer bağlantılarını vs bulamadım.

Hiçbirşey olmayıp teybi takarken düğmenin soketini de yerinden oynatmış olabilir usta. sanırım açık olan yerden ulaşabilirsiniz. Kontrol etmekte fayda var.

Geçmiş olsun

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1-2-3 te çalışıyorsa motorda herhangi bir sorun yoktur. Söktürdüğünüz yerdeki jak bağlantılarını kontrol edin öncelikle. Benim aklıma kolu hareket ettiğirdiğinizde birbirine temas eden metal kontaklarda bir sorun var gibi geldi ya zoptrik'in dediği gibi plakalarda kirlenme olmuştur yada 4. seviyenin metalinde bir kopma olmuş olabilir. Son olarak da fan motorunun içinde kademelere göre akım çekip devir sayısını ayarlayan büyükce bir taş direnç grubu var onun 4. kademe direnci arızalanmış olabilir (bu düşük bir ihtimal). Umarım kısa sürede zahmetsizce çözersiniz. Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanıtlarınız için çok teşekkür ederim, wd40'ı bir deneyecem olmazsa yine yazarım. Şunu'da paylaşmak istiyorum, Arabam tabiri caizse fısır fısır'dı hiç ses yoktu yürüyen düzeninde. İlk önce oto alarm taktırdım, tek tük ses gelmeye başladı. Sonra teyp bozuldu , teypi değiştirmek gerekti bunun için orta göğüs sökülmesi gerekiyormuş, söktürüp yenisini taktırdım, şimdi tam teybin olduğu yerden  kasise düştüğümde sanki tencerenin kapağını kapadığında çıkan bir ses var ya ona benzer bir ses geliyor.

Diyeceğim o ki çok zorunlu olunmadığı takdirde hiç bir yerle oynatmamak gerekir zira işini bilen usta çok az bu ülkede.

tekrar teşekkürler iyi forumlar,

dba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizinki en azından ısıtıyo benim araba hep soğuk üfleme başladı 100 km yolu donarak gittim :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Noldu? Bir sonuç var mı? Olur ki bir yerlerini söktüğünüzde, fotoğraflarsanız çok sevinirim.

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İş temposu yüzünden biraz geç yanıt veriyorum sevgili dostum. Söylediğin üzere wd40'ı denedim olmadı. Göğüsün nasıl söküldüğünü gördüğüm için sökebildiğim yere kadar söktüm ama toplayamam diye daha fazla ileri gidemedim. Resimler net değil ama söktüğüm kısım görünüyor, yine wd40'ı denedim fakat yine sonuç alamadım.

Şimdilik 3 ile idare ediyorum. 4 ile uğraşmamın sebebi motor ısınınca 4'e aldığımda içerisi kısa sürede fırın gibi oluyordu, ama sanırım sorun temazsızlıktan başka birşey.

iyi forumlar...

DbA

post-5245-141695286122_thumb.jpg

post-5245-141695286125_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ellerinize sağlık fotoğraflar yeterince net. Orası hakkında da fikrimiz oldu. Keşke burada olsaydınız birlikte açar yapmadan da takmazdık.

Geçmiş olsun.

İyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Keşke olsaydım Fatih kardeş ilgine teşekkür ederim çok sağol.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzer bir sorunla bende karşı karşıyayım. Bu arabanın en sevdiğim noktalarından biriside kaloriferi idi, zira çok güzel ve kısa sürede ısıtıyor. Motor ısınınca kaloriferin ısı şiddettini ayarlayan kumandayı 1-2-3 derken 4'de çalıştırıyorum. Geçenlerde sürüş esnasında kumanda 4'de iken birden kalorifer sustu. Şimdi 1-2-3 çalışıyor 4 çalışmıyor.. Arasıra 4 tutukluk yapıyordu kapatıp açtığımda çalışıyordu, artık 4 hiç çalışmıyor.

Bunun sebebi kaloriferin üfleme motorumu bozuk yoksa elektriksel bir hatamı söz konusu onu sormak istiyorum?

Bu arada resimdende anlaşılacağı üzere yaklaşık 15 gün önce teyp taktırmak için göğüsü söktürdüm, bununla bir ilgisi olabilirmi?

Teşekkürler iyi forumlar,

Benim kalorifer ışıkları yanmıyor, sanırım o en sağdaki yer onun ampulu, teyp takarken sökmüştüm orayı sonra o kalorifer tablasının yanındaki iki yıldızı da söktüm, fakat çok sağlam duruyordu, ondan sonraki aşama sert asılmak mı?

İç yapısını bilmediğimden kapatmıştım. Şimdi ordaki kabloyu görünce tekrar sökesim geldi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gittim söktüm, ama klima düğmesinin olduğu yer geniş geliyo sökülmüyo, ayrıca herhangi bir lamba bulamadım. Tam sökemediğimden de kaynaklı olabilir. Şu an sökük bıraktım arabayı.

post-7399-141695286435_thumb.jpg

post-7399-141695286447_thumb.jpg

post-7399-141695286458_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Alttaki lambanın + sını kullanıp ordaki boşluğa bi led mi sallasam?

Yarın yola çıkıcam mecbur geri kapatıcam yapamadan, bi daha sökerim sonra.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı yolculuk...

Keşke; yakın mesafede ikamet edebilseydik diyorum bu çabalarınızı gördükçe...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı yolculuk...

Keşke; yakın mesafede ikamet edebilseydik diyorum bu çabalarınızı gördükçe...

Keşke :), hala kapatmadım kalorifer kumandasını, ilginç tarafı ampül yok, neyle aydınlanıyomuş ki burası?

Bi led alıp yapıştırmadan kapatmıcam orayı, karanlık gördükçe moralim bozuluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaptım :)

Ben elektronik aksammışçasına nazik davranıyomuşum. Asıldım geldi :).

post-7399-141695286547_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.