Jump to content

Türkiye'de Dizel Modeli Olmayan Japon Kalmadı


SWeeT6six6
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

MazdaClubTR_JapOtoUret_logo.PNGBaşta Toyota olmak üzere Japon otomobilciler, yakıt kalitesine güvenmediği için dizel motorlu araçlarını Türkiye'ye Avrupa'dan çok sonra getirdi

Mazda ise bu konudaki direncini en son kaybeden marka oldu. 2010 yılı ilk çeyreğinden itibaren dizel motorlu modelleri Türkiye'de satmaya başlayacaklarını açıklayan Mazda Türkiye Genel Müdürü Bora Koçak, Japonya'daki şirket merkezden dizel motor için onay çıktığını söyledi. Dizel motorun Mazda müşterisi için çok öncelikli olmadığını, ama buna rağmen yaklaşık yüzde 20'lik pazar kaybına denk geldiğini ifade eden Koçak, "Japonlar yakıt kalitesi konusunda çok titiz. Mazda incelemeler sonucunda bu konuda onay veren son şirket oldu. İlk olarak Mazda 3'ün dizel versiyonlarını satışa sunacağız." dedi. Türkiye'de bu haftadan itibaren satışa sunulan Mazda CX-9 modelinin Moskova'daki test sürüşlerinde konuşan Koçak, "Pazarın yüzde 40'ını oluşturan C kompakt sınıfta dizel oranı yüzde 45 düzeyinde. Bu önemli bir rakam. Birçok markada dizel fiyat farkı yüzde 10'un altında kalıyor. Bizdeki fiyat farkı ise yüzde 15'ten az olmayacak. Bu yüzden çok büyük ivme kazandırmaz ama yüzde 20'lik artış da azımsanmayacak bir oran." diye konuştu. Mazda'nın güncel müşteri profilinde otomatik vites tercihinin öne çıktığını vurgulayan Koçak, tüm otomobil ve C sınıfı satışlarında otomatik vites oranının yüzde 28-29 düzeyinde kaldığını, bu oranın Mazda 3'te yüzde 80'lere dayandığını ifade etti. Koçak, bunda kadınların etkisinin olduğunu dile getirdi. Bora Koçak, "Bayide sergilenen model sayımız CX-9'la birlikte 7'ye çıkıyor. 3 yıl içinde yüzde 2'lik pazar payı ve 6 binin üzerinde satış hedefimiz var." değerlendirmesinde bulundu. Küresel krizden en çok etkilenen ülkelerin başında gelen Rusya'da satışların tepetaklak olması, Türkiye için fırsat doğurdu. Mazda'nın Rusya pazarı için ürettiği lüks 4x4 modeli CX-9 stoku Avrupa ülkelerine kaydırıldı. Türkiye bu stoktan 100'ünü aldı. Bora Koçak, "75 bin Euro'luk aracı 50 bin Euro'ya getirdik." diye konuştu.

Kaynak: http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/193200-Turkiyede-dizel-modeli-olmayan-Japon-kalmadi.aspx

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 43
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    8

  • Gökhan

    5

  • bülenterguvan

    5

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Evet %15 fark yaklaşık 6-7 bin TL ye geliyor. Sırf dizel olsun diye verilir mi bu fark bilmiyorum ama zaten açıklamada çok satalım diye bir hedef görünmüyor. %2 pay hedeflenmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açıklama beni oldukça rahatsız etti açıkçası. Sırf Mazda diye benim gibi yakıt sarfiyatı yüzünden az binen ama yine de illa Mazda diyen insanları soğutmak mıdır amaç; bilemiyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'nın Rusya pazarı için ürettiği lüks 4x4 modeli CX-9 stoku Avrupa ülkelerine kaydırıldı. Türkiye bu stoktan 100'ünü aldı. Bora Koçak, "75 bin Euro'luk aracı 50 bin Euro'ya getirdik." diye konuştu.

şu cümle garibime gitti

25000€ ucuza veriyorlar ve hala kar mı ediyorlar ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir Sedan Impressive A/T alacağına (41.000TL.)

Dizelini alsan (47.000TL.) para vermen gerekir. Benim gibi bir dizelciyi bile yoldan çıkarır. :(

6.000 Lira çok be yahuu....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'nın Rusya pazarı için ürettiği lüks 4x4 modeli CX-9 stoku Avrupa ülkelerine kaydırıldı. Türkiye bu stoktan 100'ünü aldı. Bora Koçak, "75 bin Euro'luk aracı 50 bin Euro'ya getirdik." diye konuştu.

şu cümle garibime gitti

25000€ ucuza veriyorlar ve hala kar mı ediyorlar ???

yersen  :fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten mazda' nın en büyük kaybı fazla araba satmak isteğinin olmaması elindeki mazda kullanıcılarının bir kısmını kaybeder bu kafa ile devam ederlerse yeni bir model getirirken insan reklam, kampanya yapar ama mazda öpücek adam arıyor resmen dizel mazda alan bir mazda kullanıcısı 2. ele düştüğü an rahat 10bin tl zarar eder bunun yerine focus veya astra alır mermerlerden farksız bu japonlar :nea:  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muhtemel 1.6  dizel109 bg Ford motoru ile gelecek araçlar ve arada %15  fiyat farkı çok fahiş bir farktır hele ki daha ilk kez bu pazara girdiğiniz var sayılırsa...öte yandan araçların nasıl bir tepki vereceği falanda muamma keza yakıtımız içler acısı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 2 de 1.4 ve 1.6 ford motoru var fiestadakiyle birebir aynı. hatta hava filtreleri bile aynı, 3 de de ford motoru var. Zaten bu motorlar yıllardır Türkiyede kullanılıyor. bence geç kalınmış bir karar. Ben arabayı alırken dizel olsaydı kesinlikle dizel alıdım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda2 de ne 1.4 ne de 1.6 motor yok. 1.3 ve 1.5 var ve bildiğim kadarı ile motorlar Ford motoru değil.

Tabii bahsettiklerim benzinli olanlar. Dizellerden bahsediyorsan onları göremedik daha :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benzinli makineler mazdaya ait 1.3 ile 1.5 aynı motor sadece piston çapı büyük. blok felan aynı. ben dizellerden bahsetmiştim dizeller ford motoru

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,

Bugün Bora Bey ile tanıştım. Birçok konuda konuşma fırsatımız oldu. Sağolsun kendisi bize karşı çok ilgili ve yakından takip ettiğini belirtti. En kısa sürede de bir toplantıya katılıp sizlerle tanışma isteğini dile getirdi.

Konudan konuya atlarken özellikle bu dizel farkını sormamı istediğiniz için dile getirdim şu şekilde açıkladı ;

"Mazda benzinli motoru Ford'a oranla oldukça ucuza üretiyor. Mazda diyelimki 7 ye üretiyorsa Ford 10 a üretiyor. Ford Dizeli PSA dan alıyor ve 15 e satıyor. Böylelikle aradaki fark 5 görünüyor ama biz kendi dizelimizi henüz üretmediğimiz ve direk PSA dan da alamadığımız için Ford dan satın alıyor ve nisbeten pahalıya mal ediyoruz. Böylelikle rakiplere oranla benzinli - dizel farkı daha fazla oluyor" dedi.

Ayrıca yol haritasını sorduğumda Kadir ve benim tahmin ettiğimiz gibi yeni motorların yolda olduğunu. Bildiğiniz gibi öncelikle 2.2 dizel , sonra 2.0 benzinli ve sonra da 1.6 ve 1.3 benzinli motorların üretileceğini ve beklentileri karşılayacak şekilde güçlü olacağını söyledi. Tahminen 2011 - 2012 de güçlü 1.6 motorlar yollarda olacakmış ve bu motorların ciddi derecede yakıt tasarrufu sağlıyacağını söyledi.

Tahmin ediyorduk ama birinci ağızdan duymak sevindirici :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...