sercan

Kayınpedere yardım

Bu konuda 39 ileti var

Arkadaşlar kayınpederim 4-5 aydır yeni bir araba alma derdinde.Bir türlü karar veremiyor çünkü çok detaycı.

Sıfırda olur ikinci elde. Bütçesi 30 bin civarında.

İstediği özellikler

1-dizel olması ( mazda direk eleniyor :( ) ,emekli adam gezecek artık :)

2-manuel olması

3-ikinci elde  40-50 bini geçmemiş olması

4-sedan olması

benden tavsiye istedi, 407 önerdim ama hiç kullanmadım tipi hoşuma gidiyor sadece, focus-corolla aklıma geldi ama yeni modellerini kullanmadım hiç, deneyimlerinizi bekliyorum. Mahçup olmayayım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk önce en çok bindiğimden söz ediyim peugeot 407 (Yanlış hatırlamıyorsam İrfan' ın babası kullanıyordu daha detaylı bilgi verebilir sanırsam). Çok klas bir araç ses yalıtımı fena değil, yol tutuşu oldukça iyi, performans olarak 1.6 hdi ilk kalkışta biraz ağır olsada daha sonra gayet iyi gidiyor, stabilize yollara ( köy yollarına) fazla girilmediği sürece uzun yıllar sorunsuz binebilir.Güvenlik dersen 2 hafta önce test ettik gayet sağlam :)

Ford focus 1.6 TDCi oldukça performanslı bir araç ve gittiğine göre az yakıyor.Turbosundan sorun yaşayanlar var fakat garantiden değiştirdiler.Fren, yol tutuş mazda3 ile hemen hemen aynı.Konfor olarak 407 ile bir tutulamaz.

Toyota Corolla 1.4 90 bg dizel ise performans yönünden diğer 2 sinden kötü olsada hacim ve güce bakıldığında gayet iyi gidiyor.Konfor yönünden focustan daha iyi diyebilirim çünkü süspansiyonu çok sert değil.Bindiğim Toyota Hilux dizel motor 245 binde ve henüz bir problemi çıkmadı.Motoru gayet sağlam diyorlar.

Servislerde müşteri memnuniyeti bakımından Erzurum ve Trabzon' u göz önünde bulundurarak söylüyorum, Toyota aşmış durumda :D

Benim kullandığım kadarıyla fikirlerim bunlar Sercan Abi  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Toyota 1.4 90 bhp ile 3-4 kişi ve yüksek hızlarda çok tatminkar değil diye duymuştum arkadaşımdan ama onun dışında oldukça memnundu.

Dizelde 2. el biraz daha riskli. Bence sıfır veya çok iyi bildiği bir aracı alsın diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

K.pederinin işine karışmak istemem ama benim şahsi düşüncem dizel yerine lpg li iyi durumda bir araba almaktan yana. Dizellerin çıkartacağı problemler benzinliye nazaran çok daha masraflı. Ayrıca yakıt tasarrufu açısından düşünürsen de lpg ile mazot maliyeti arasında çok fark yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hey kurban olduğum yaradan, sen nelere "kadir"sin :)  >:D:2funny:

Hade lenn. Bulandırma ortalığı... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fabrikada kiralık olarak kullanılan dizel araçların tamamının motoru 200 ile 300 bin arasında gitti. en düşük masraf çıkartan 5 bin lira masraf çıkarttı. benzinlilere göre bakım maliyetleri de daha fazla olduğu için lpg yi tercih ederim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dizel masraflı olur mustafa abinin dediklerine katılıyorum en kötüsü kullanmayı bilmek lazım mesela; 3-4 saatlik ortalama 300km lik bi yoldan gelince motoru şak diye kapatırsanız kitlenir koltuk altınıza sıkıştırır servise gidersiniz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dizel masraflı olur mustafa abinin dediklerine katılıyorum en kötüsü kullanmayı bilmek lazım mesela; 3-4 saatlik ortalama 300km lik bi yoldan gelince motoru şak diye kapatırsanız kitlenir koltuk altınıza sıkıştırır servise gidersiniz...

O kadar da basit değil :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O kadar da basit değil :)

peder beyin dizel h100 bu şekilde oldu araştırdık yoldan sonra 3-5dk rolantide çalıştırıp sonra motoru kapatmak gerekiyormuş ( araştırma genel dizel araçlar içindi)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peder beyin dizel h100 bu şekilde oldu araştırdık yoldan sonra 3-5dk rolantide çalıştırıp sonra motoru kapatmak gerekiyormuş ( araştırma genel dizel araçlar içindi)

ibrahim ya babanda cokmu sansızmı neymis ;) yani oakdar kolayda gitmemesi lazim yoksa tesadufmu cunku hıc 3-4 dk bekleyenini gormedim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Turbo dizel araçlarda araç durduktan sonra turbonun yağlanması beklenir.Bunu uygulayan çok nadirdir.En basitinden şantiyemizdeki toyota hilux. Araç 10 saatlik yoldan gelse bile kimse beklemez çalışsında turbo yağlansın falan.Daha detaylı bilgiye sahip olan varsa detaylı bir şekilde anlatırsa daha iyi olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ibrahim ya babanda cokmu sansızmı neymis ;) yani oakdar kolayda gitmemesi lazim yoksa tesadufmu cunku hıc 3-4 dk bekleyenini gormedim :)

sanırım biraz şanssızdı ve yıllar sonra bi dizele binmeye başladı söylemiyo ama devirsiz de kullanımış arkasından kontagı kapatınca kitlenmiş olabilir. Ama herkezin söylediği buydu dizelde yoldan sonra 3-4 dk bekleyin rolantide kafanız rahat olsun risk almayın dediler kimi 2 dk dedi kimi 5dk dedi 7-8 kullanıcı ve 3-4 de ustayla konustuk..

ilave: h100 lerde bilindiği gibi yada benim bildiğim turbo yok,, var mı yoksa ? :S

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

H100 lerde yok.Turbolu araçlarda neden beklenmesi gerektiğini açıkladım bildiğim kadarıyla. Turbosuzlarda neden bekleyin diyorlar teknik açıklaması var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

H100 lerde yok.Turbolu araçlarda neden beklenmesi gerektiğini açıkladım bildiğim kadarıyla. Turbosuzlarda neden bekleyin diyorlar teknik açıklaması var mı?

valla genel bi tanım söylediler 3-4 saat yol gittiyseniz arac durudugu yerde bekletin hemen yol sonunda kontak kapatmayın demişlerdi mantıki bi açıklama yapmadıklar sonucta kullanıcıyız yapılıcak açıklamadan pek bişey anlamıcagımızı düşünerek motoru sökmeye devam etti usta..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

30000 tl civarında sedan dizel araçlar

1. seat cordoba 1.4tdi ( geniş bagajlı iç hacmide fena değil ancak motoru 3 silindir olduğundan biraz sesli çalışıyor motor ısınıncaya kadar)

2. fiat linea 1.3 veya 1.6 multijet

3. Kia cerato

ilk etapta bunlar geliyor aklıma

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu hakkında bilirkişi değilim ama, Peugeot 407 bizim firmada var, uzun süredir kullanıyoruz. Açıkçası hiç memnun değilim, sebebi ise; 

1- arabanın önü yere çok yakın, her tümseğe plaka sürtüyor

2- Özellikle otomatik için, şanzuman berbat..Güç lazım olduğunda acil, güç yerine 3 ün 1 ini veriyor

3- manevra kabiliyeti beni hiç tatmin etmedi.

Tabi bunlar benim şahsi sürüş tecrübe ve düşüncelerim.Belki başkasının hoşuna da gidebilir, başım üstüne.

  Gözünü seveyim Mazda'nın !! :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hyundai accent era larında olması lazım dizeli hem modeli yüksek hemde fiyattları düşük 2007 sini 17-18bin TL ye bulursunuz kanımca..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.