MuRDoC_111

Bordan Yakıt Üretildi

Türk teknoloji firması nano teknolojiyi kullanarak, bor madeninden araç yakıtı üretmeyi başardı

manset_ic_195674.jpg

NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri AR-GE Sanayi Ticaret A.Ş Genel Müdürü Mehmet Can Arvas, AA muhabirine yaptığı açıklamada, şirketlerinin araştırma geliştirme dairesi çalışmalarının olumlu sonuç verdiğini belirterek, bor madeninden araç yakıtı ürettiklerini söyledi.

Petrol rezervlerinin tükenecek olmasının kendilerini böyle bir araştırmaya ve üretmeye yönelttiğini ifade eden Arvas, ''Dünya da petrol rezervlerinin tükenmesi bizi nano teknoloji ve bor ile üretim yapan Türk firması olarak harekete geçirmiştir. Uzun yıllar üzerinde çalıştığımız Ar-Ge sonucunda bor madenini sonunda araç depolarına koymayı başarmanın heyecanını yaşıyoruz'' dedi.

Bilim insanlarının temiz ve çevreci bir yakıt olarak petrole alternatif olarak gördüğü hidrojenin, bordan üretilen yakıtla kıyasla depolama sorunu olduğunun altını çizen Arvas, şöyle devam etti:

''Son yıllarda yaşanan ekolojik sıkıntılar, küresel ısınma problemi, tükenen petrol rezervleri ve karbon içerikli yakıtların çevre kirliliği yaratmasına karşın alternatif yakıt sistemleri üzerinde çok ciddi çalışmalar yapılmaktadır. Dünyanın önde gelen bilimsel araştırma laboratuvarlarında gerçekleştirilen bu çalışmalarda Hidrojen yakıt sistemlerinin temiz, verimli ve güvenilir olduğu görülmüştür. Fakat depolama problemi hidrojen yakıtlı araç üretiminin önünde en büyük engeli teşkil etmektedir.

Hidrojen depolama problemi bilim ve teknoloji çevrelerini alternatif madde arayışına itmiş, yapılan araştırmalar ve deneyler 1970'li yılların ikinci yarısından itibaren bor elementinin alternatif yakıt olarak kullanılabileceği üzerinde görüş birliğine varılmış, günümüze kadar sayısız ar-ge çalışmaları sonunda borun yakıt olarak kullanılabilirliği otoritelerce kabul edilmiştir.''

20 Yıllık Çalışmanın Ürünü

Bordan yakıt üretmenin haklı gururunu yaşadıklarını ve bunun 20 yıllık bir araştırmanın ürünü olduğunu vurgulayan Arvas, sözlerini şöyle sürdürdü:

''NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri AŞ, ar-ge laboratuvarlarında 20 yıla yakın bir süredir yaptığı çalışmalar sonucunda nano ve nano altı (angstrom) bor kristallerinde, 23 proje geliştirilmiş ve bu alternatifsiz projeleri etap, etap endüstriyelleştirmeye başlamıştır. Firmamız dünyada ve ülkemizde ilk defa bor madenini yakıt olarak üretmiş, 'Nano fuel' markasıyla yurt dışında ve yurt içinde satışa arz etmeye başlamıştır.

Bizim ürettiğimiz yakıttır, ancak şuan araçların sistematiği benzin ve mazotla hareket etme özelliğine sahip olduğu için şuanda yakıtlara katkı maddesi olarak kullanılıyor. Ancak, bor yakıtına uygun araçlar üretildiğinde benzin ve mazota ihtiyaç duyulmadan bu tür araçlar bor yakıtı ile ilerleyebilecek. Bizim firmamız, bu tür araçların üretilmesinde de çalışmalarda bulunmaktadır.

NNT AŞ'nin diğer proje ürünlerinde olduğu gibi Bor Power Nanofuel'de dünyada bir ilk olarak yakıt ve otomotiv sektöründe heyecan oluşturmuştur. ''

Yakıtın Kullanımı

Bor yakıtının hem benzinle hem mazotla çalışan araçlara konulabileceğini bildiren Arvas, şöyle konuştu:

''Ürettiğimiz bor yakıtı direk aracın yakıt deposuna konuluyor. Hem benzine hem mazota katkı olabiliyor. Bor uzay araçlarında da kullanıyor. Yanması çok yüksek. Yakıta katıldığı zaman, araçlar en az 300 - 350 kilometre fazla gidecektir.

Benzinle bin kilometre giden bir araç bu katkıyla bin 350 kilometre yapar. Gelecek zamanlarda benzin istasyonları gibi, bor istasyonları kurulacak ve bor yakıtı benzinden 10 kat daha düşük olacak. Çünkü madenin kaynağı Türkiye'de. Biz teknolojiyi üreterek dünyanın hizmetine sunduk, henüz bor yakıtına fiyat biçmedik. Biz Türk borunun depolara girdiğini göstermek istedik, bunu da başardık.''

Bor Yakıtının Avantajları

Bor yakıtının çevreci, güvenli oluşu ve kolay taşınabilirliği ile avantajlı bir yakıt olduğunu ifade eden Arvas, ''Bor yakıtı, kolaylıkla yanmayan bir yapıdadır. Dolayısıyla infilak etme, kıvılcımla, ateşle tutuşma riski yoktur. Bir kaza anında patlama meydana gelmeyecektir. Bu yönüyle bor çok önemli bir yakıttır ve nakliyesinde risk olmayışı Bor yakıtı için bir üstünlük ve alternatifsizlik kazandırmaktadır. Bor çevre dostudur, yanma sonrası gaz emisyonu oluşturmamaktadır. Bor yakıtı kara ve deniz kazalarında toprağa ve suya karışması halinde hiçbir zaman kirlenmeye neden olmayacak, toprakta doğal bitkiler için besleyici olacak ve, denizlerde de kolay çözülerek, zaten deniz suyunda olan Bor elementi ilave bir risk oluşturmayacaktır'' diye konuştu.

Türk Milleti İçin Çalışıyoruz

Arvas, şirketlerinin Türk milletinin kalkınmasında rol almayı düstur edindiğini ifade ederek, şunları kaydetti:

''Teknoloji ve otomotiv sektörü gelecek 5-10 yıl içerisinde tamamen bor yakıtı ile çalışan arabalar üretecek. Ancak, Türk nano teknolojisinin ''nano fuel infinite'' ürünlerini kullanmak mecburiyetinde olacaklardır. Bu da bizlere gösteriyor ki nano yağlayıcı ürünlerinde olduğu gibi, yakıt sektöründe de ilkleri başarmanın onur ve gururunu tüm milletimize yaşatacak ve paylaşacaktır.

Bor madeninin depoya girmesi konusunda dünya teknoloji firmaları birbirleri ile yarışırken biz NNT AŞ olarak bunu başardık ve depoya koyduk. Şimdi bütün dünyanın kullanımına sunuyoruz. Gelişmiş ülkelerde bir çok firma bu teknolojiyi bizden talep etti, talepler devam ediyor. Bu teknoloji Türk milleti adına gerçekleştirmiştir ve bu başarı bir milli Türk firması olarak 70 milyon insanımıza aittir.''

AA

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

......Yanması çok yüksek.

....''Bor yakıtı, kolaylıkla yanmayan bir yapıdadır. Dolayısıyla infilak etme, kıvılcımla, ateşle tutuşma riski yoktur. ...

Hangisine inanacağız ? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hangisine inanacağız ? :)

Güzel yakalamışsın üstad !!  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu tarz açıklamalar o kadar çok oldu ki insan hep şüphe ile yaklaşıyor.

Hatırlarsanız bir ara Erke Dönergeci vardı. Ne oldu Allah bilir. Başka birşey daha çıkmıştı ismini hatırlamıyorum.

İnşallah denilenler doğrudur da biz de faydalanırız ama aynı katkının iki farklı yakıt sisteminde de çalışacağına dair kaygılarım var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bundan 2-3 sene önce bir haber okumustum gazetede hiç unutmam, amerikan hükümeti gm ve önde gelen baslıca amerikan motor üreticilerine borla çalışan otomobil yapmak icin maddi açıdan sağlam ar-ge destegi veriyor yazıyordu.. aynı yazının devamında dünyadaki bor kaynaklarının 4te 3ünün ülkemizde oldugu not düşülmüştü.. eger bu sekil bir gelişme olsa ve yaygınlaşsa tüm dünyada, bunun bize sagladıgı fayda kadar zararı da olur mu dersiniz? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zararı da olur. Ortadoğu da oynanan oyunlar Türkiye de oynanmaya başlar. Malum Amerika ve İngilizler nerede kaynak varsa oraya çökmeye çalışıyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zararı da olur. Ortadoğu da oynanan oyunlar Türkiye de oynanmaya başlar. Malum Amerika ve İngilizler nerede kaynak varsa oraya çökmeye çalışıyorlar.

Sen benden daha çok yaşacaksın başkanım.. Bi de acemilik tabi, ben cevap yazmaya çalışana kadar, konu çözülüyor :)

Şaka bi tarafa gerçekten bütün dünya gözünü bize dikecek o zaman, gözü çıkasıcalar !

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hatırlarsanız bir ara Erke Dönergeci vardı. Ne oldu Allah bilir. Başka birşey daha çıkmıştı ismini hatırlamıyorum.

amerika patent dairesi 1800'lü yılların sonundan beri bu tip kendi kendine enerji ürettiğini iddia eden aletlere dair başvuruları kabul etmiyor. böyle bir alet mümkün olmadığından dolayı bahsettiğiniz dönergeç birilerinin elinde patladı.

borun kendisi bir enerji kaynağı değildir, NaBH4 vb. gibi bileşiklerin içindeki hidrojenin yakılması ile gereken enerji elde edilir yani borlu bileşik hidrojen taşıyıcı görevi üstlenir. bu bileşikler sulu çözelti olarak saklanabildiklerinden yanıcı değildir. fakat hidrojen elde ettiğinizde yanıcıdır. bahsedilen yanıcı olma ve olmama durumu özetle böyle açıklanabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

amerika patent dairesi 1800'lü yılların sonundan beri bu tip kendi kendine enerji ürettiğini iddia eden aletlere dair başvuruları kabul etmiyor. böyle bir alet mümkün olmadığından dolayı bahsettiğiniz dönergeç birilerinin elinde patladı.

borun kendisi bir enerji kaynağı değildir, NaBH4 vb. gibi bileşiklerin içindeki hidrojenin yakılması ile gereken enerji elde edilir yani borlu bileşik hidrojen taşıyıcı görevi üstlenir. bu bileşikler sulu çözelti olarak saklanabildiklerinden yanıcı değildir. fakat hidrojen elde ettiğinizde yanıcıdır. bahsedilen yanıcı olma ve olmama durumu özetle böyle açıklanabilir.

Budur  :hi::clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

amerika patent dairesi 1800'lü yılların sonundan beri bu tip kendi kendine enerji ürettiğini iddia eden aletlere dair başvuruları kabul etmiyor. böyle bir alet mümkün olmadığından dolayı bahsettiğiniz dönergeç birilerinin elinde patladı.

borun kendisi bir enerji kaynağı değildir, NaBH4 vb. gibi bileşiklerin içindeki hidrojenin yakılması ile gereken enerji elde edilir yani borlu bileşik hidrojen taşıyıcı görevi üstlenir. bu bileşikler sulu çözelti olarak saklanabildiklerinden yanıcı değildir. fakat hidrojen elde ettiğinizde yanıcıdır. bahsedilen yanıcı olma ve olmama durumu özetle böyle açıklanabilir.

Bilgi için teşekkürler. Yani yanlış anlamadıysam depoda dururken tehlikesi yok ama taşıyıcısı olduğu Hidrojen açığa çıktığı anda Hidrojenin yanma özelliğinden dolayı fazla yanıcı oluyor.

Böyle açıklayıp bizi rahatlatsalar daha iyi olmazmıydı ?

Peki benzin ve dizel e katkı olarak konulduğunda nasıl bir fayda sağlıyor ? %30 ek menzilden bahsediliyor. Uçuk bir rakam..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

birde şu var, yapılan uluslararası anlaşmalardan dolayı kendi madenlerimizi kullanamıyoruz hatta çıkartamıyoruz bile :)

adamlar resmen ele geçirmişler bizleri

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

birde şu var, yapılan uluslararası anlaşmalardan dolayı kendi madenlerimizi kullanamıyoruz hatta çıkartamıyoruz bile :)

adamlar resmen ele geçirmişler bizleri

Ben bunun %100 doğru olduğuna inanmıyorum. Akçakoca açıklarında doğalgaz bulundu ve şu anda ciddi bir depolama tesisi var orada.

Çıkarttığımız doğal kaynaklarda birileri ile ortak olmak zorunda kalıyoruz denilirse inanırım ama orada da sebep antlaşmalardan ziyade bilgi birikiminden kaynaklanıyor diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bunun %100 doğru olduğuna inanmıyorum. Akçakoca açıklarında doğalgaz bulundu ve şu anda ciddi bir depolama tesisi var orada.

Çıkarttığımız doğal kaynaklarda birileri ile ortak olmak zorunda kalıyoruz denilirse inanırım ama orada da sebep antlaşmalardan ziyade bilgi birikiminden kaynaklanıyor diye düşünüyorum.

katılıyorum örneğin Karadeniz'de petrol aramaları başladı galba ama Türk-Yabancı ortaklı bir şirket sanırım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim duyduğum bu yönde,

peki neden yapılmıyor.dünya üzerinde %80 sahip bir enerjin var elinde ama kullanmıyorsun.Buda düşündürücü

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çünkü borun işlenmesi çok maaliyetli ve teknik bir olay. Bu konuda yetişkin bilim adamı yok. Olanlar da zaten yurtdışındadır eminim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çünkü borun işlenmesi çok maaliyetli ve teknik bir olay. Bu konuda yetişkin bilim adamı yok. Olanlar da zaten yurtdışındadır eminim.

olanlar kesin NASA'dadır :D dün tayyip bi sürü öğrenci yolluyodu yurt dışına galba güle güle gidin, güle güle gelin filan dedi ama geleceklerini sanmam :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çünkü borun işlenmesi çok maaliyetli ve teknik bir olay. Bu konuda yetişkin bilim adamı yok. Olanlar da zaten yurtdışındadır eminim.

evet  Türkiye daha kendi başına bişeyleri yapabilecek düzeye gelemedi bunun için önce ortak olacak yada çırak olacak işi öğrenecek sonra kendi yapacak .. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet  Türkiye daha kendi başına bişeyleri yapabilecek düzeye gelemedi bunun için önce ortak olacak yada çırak olacak işi öğrenecek sonra kendi yapacak .. ;)

kesinlikle katılıyorum,artı olarak bor rezervleri gelecekte daha da değerlenecek,bunu da unutmamak lazım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.