xelnaga

Mazda3 90000 km Bakımı

Bu konuda 38 ileti var

90.000 kmde 2005 bir aracı almak için anlaşmak üzereyiz

merak ettiğim, 90000 bakımını yaptırmadım diyor sahibi,

acaba bu bakımı yaptırmak ne kadar tutacaktır kabaca

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Servislerde bununla ilgili bir çizelge var ama Mazda3 ve Mazda6 larda bir kayış var. Eğer onda ciddi deformasyon varsa o kayış 80.000 - 100.000 arası değişebiliyor. Yanlış bilmiyorsan 600 - 800 arası bir maaliyeti var kayış + işçilik ..

En güzel bilgiyi MeB Başayar da Tolga Bey den alırsınız. Bence hem oraya ekspertize götürün hem de olası masrafları öğrenin. Siteden olduğunuzu da söylemeyi unutmayın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hocam ankaradayım ama araç izmirde

oraya gidip baktırmayı düşünüyorum

orada da gidebileceğimiz kişiler varsa bilgi verir misiniz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracım 88 binde.aracımı 90bin bakımına sokucam.bu bakım kapsamında neler var.maliyet aşağı yukarı nolur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam arkadaşlar

bugün aracın 90.000 km bakımını yaptırdım. Yapılan işlemler aşağıda yer almaktadır.

Mazda Yetkili servisi ( İstanbul )

1- Park ampülü              2.2  TL.

2- Motor Yağı                  104  TL.

3- Sarf Malzeme              9.5  TL.

4- Conta                          2.8  TL.

5- Yağ Filtresi Kartuşu    11    TL.

6- Buji Takımı                  24    TL.

7- Polen Filtresi              45    TL.

8- Hava Filtresi                37    TL.

9- Bakım İçciliği              123  TL.

                   

                    Toplam:    358,5 + % 18 KDV. 

          Genel Toplam:    422 TL. dir.

bilgilerinize

               

mazda_ozan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mrh herkese...bugun karamandan çıktım yola...konyaya yetkılı mazda servısıne gıttım...konya gırıste servısı aradım ben acamıyım dedım...servıstekıler konyanın gırısıne gelıp benı ordan alıp servıse getırdıler. :clap:..yagı, yag flıtresı polen flıtresı klıma temızlıgı antı bakterıyel... bujıler balata bakımı kumanda kılıdı..silecek katkı suyu hava flıtresı bırde gaz flıtresını degıstırdıler...sonuç 500 tl :kafa:

theimam bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mrh herkese...bugun karamandan çıktım yola...konyaya yetkılı mazda servısıne gıttım...konya gırıste servısı aradım ben acamıyım dedım...servıstekıler konyanın gırısıne gelıp benı ordan alıp servıse getırdıler. :clap:..yagı, yag flıtresı polen flıtresı klıma temızlıgı antı bakterıyel... bujıler balata bakımı kumanda kılıdı..silecek katkı suyu hava flıtresı bırde gaz flıtresını degıstırdıler...sonuç 500 tl :kafa:

Hocam yetkili servislerde her zaman fatura kabarık çıkıyor. Bildiğiniz, güvendiğiniz usta veya özel serviste yüzde 30-40 daha düşük fiyata yaptırabilirdiniz sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilk arabam ve ılk bakımım..sırada 100 bın bakımı varmış ama bır daha gıtmem servıse >:(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilk arabam ve ılk bakımım..sırada 100 bın bakımı varmış ama bır daha gıtmem servıse >:(

Özel serviste orjinal parça belki bulamayabilirsiniz. Değişecek bir parça olursa Taiwan Kore değil Japon olmasına dikkat edin. Özel servislerde 2-3 kalitede parça olabiliyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mrh herkese...bugun karamandan çıktım yola...konyaya yetkılı mazda servısıne gıttım...konya gırıste servısı aradım ben acamıyım dedım...servıstekıler konyanın gırısıne gelıp benı ordan alıp servıse getırdıler. :clap:..yagı, yag flıtresı polen flıtresı klıma temızlıgı antı bakterıyel... bujıler balata bakımı kumanda kılıdı..silecek katkı suyu hava flıtresı bırde gaz flıtresını degıstırdıler...sonuç 500 tl :kafa:

bu servisler neden hep böyledir anlamıyorum.. yazık, bir işin ve işçiliğin ederi vardır tabi ama bu kadar da insanı kazıklar gibi faturalar gelmemeli. bu işin ahireti var, hiç mi düşünmezler..

geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mrh herkese...bugun karamandan çıktım yola...konyaya yetkılı mazda servısıne gıttım...konya gırıste servısı aradım ben acamıyım dedım...servıstekıler konyanın gırısıne gelıp benı ordan alıp servıse getırdıler. :clap:..yagı, yag flıtresı polen flıtresı klıma temızlıgı antı bakterıyel... bujıler balata bakımı kumanda kılıdı..silecek katkı suyu hava flıtresı bırde gaz flıtresını degıstırdıler...sonuç 500 tl :kafa:

Geçmiş olsun , biraz pahalı olmuş ama araba kendine gelmiştir. Güle güle kullan, Kazasız belasız günler dilerim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mrh herkese...bugun karamandan çıktım yola...konyaya yetkılı mazda servısıne gıttım...konya gırıste servısı aradım ben acamıyım dedım...servıstekıler konyanın gırısıne gelıp benı ordan alıp servıse getırdıler. :clap:..yagı, yag flıtresı polen flıtresı klıma temızlıgı antı bakterıyel... bujıler balata bakımı kumanda kılıdı..silecek katkı suyu hava flıtresı bırde gaz flıtresını degıstırdıler...sonuç 500 tl :kafa:

hocam çok ta pahalı değil. şöyle ki yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi değişimi 300 TL civarında tutuyor. klima temizliği, buji ve diğer ekstraları da ekleyince çıkan sonuç çokta abartı durmuyor. Benzer değişimleri samimi olduğum özel servis 1. sınıf malzeme bulabilmek şartıyla 300 TL´ye yapacağını söyledi oda hatıra binaen.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

5w30 yağ koyduğunu varsayarak diğer parçalarında yaklaşık fiyatını koyduğumda 300 civarına çıkıyor. buji değişmek ve klima temizliği için 200 lira işçilik almışlar anlaşılan.

elektronik aksam ve motorun hassas parçaları dışında yetkili servise gitmeye gerek yok. değiştirdiğiniz şeylerin hepsi standart sarf malzemeleri zaten. sanayide herhangi bir usta yapabilir. yağı aldığınız yer ücretsiz değişiyor zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilk arabam ve ılk bakımım..sırada 100 bın bakımı varmış ama bır daha gıtmem servıse >:(

Aracın garantisi yoksa (ki olmadığı anlaşılıyor) yetkile servise gitmek tamamen tercih meselesi, verdiğiniz fiyat yetkili servis için gayet normal hocam içiniz rahat olsun... Sahip olduğunuz araç, yağ/filtre vs. değişimi ve rutin bakımları haricinde arıza vermeyen bir araç, bu yüzden hep yetkili servis bakımı yaptırmanız  bile size ekonomik olarak toplamda uygun olacaktır, tek bir şartla; yılda çok fazla kilometre yapmıyorsanız... Ya dışarıda Mazda'nın kompedanı olan özel servis/usta bulun, ya da servisten şaşmayın derim. Çünki; mazda bozulmuyor, bozuyorlar...

Kazasız günlerde kullanın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar ben arabanın teknık aksamlarından hıc anlamıyorum açıkçası..sadece verdıklerı faturada yapılanlar yazıyor,bende ordakılerı yazdım.ama bakımdan sonra araba baya bır kendıne geldı ataklastı..zaten ben 100 km hızı gecmıyorum,korkuyorum :-[

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar ben arabanın teknık aksamlarından hıc anlamıyorum açıkçası..sadece verdıklerı faturada yapılanlar yazıyor,bende ordakılerı yazdım.ama bakımdan sonra araba baya bır kendıne geldı ataklastı..zaten ben 100 km hızı gecmıyorum,korkuyorum :-[

en iyisini yapıyorsunuz. 100km hız gayet yeterli bir hız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar ben arabanın teknık aksamlarından hıc anlamıyorum açıkçası..sadece verdıklerı faturada yapılanlar yazıyor,bende ordakılerı yazdım.ama bakımdan sonra araba baya bır kendıne geldı ataklastı..zaten ben 100 km hızı gecmıyorum,korkuyorum :-[

Güle güle kullanın sayın hocam, bence de 100 'ü geçmeyin. İyi edersiniz.:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.