toronaga77

Mazda 3 Lastik Sensörleri (2010)

Bu konuda 36 ileti var

arkadaşlar merhaba! lastik sensorlerını hıc goren oldu mu?nasıl calıstıgı hakkında bılgısı olan var mı!oldu kı lastık patladı veya degıstırecez.bu sensorlerın zarar gormemesı ıcın dıkat etmemeız gereken hususlar neler acaba! fıkrı olan varsa paylasırsanız memnun olurum.saygılarımla....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim araçtada var, fakat nasıl birşey diye hiç incelemedim, lastikleri yazlık - kışlık olarak değiştiriyoruz, galiba sibopla ilgili birşey olması lazım. Lastikleri değiştiğimiz halde çalışıyordu. Jantın iç yüzeyine bakmak lazım.

tyre_pressure_sensors_trw.png

vemp_0910_04_z+1995_chevrolet_corvette_mass_airflow_sensor+tire_pressure_sensor.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sensörler çalışmaya devam eder,zaten lastikte değil janttadır sensör  uygarın koyduğu resimde göründüğü gibi siyah kısım verici görevi yapan ve basıncı ölçen kısım uzun çubuk gibi olan kısımda lastiğe hava bastığınız sibop diye adlandırılan kısım benim araçtakiler (sonradan takıldı) bluetooth gibi çalışıyor her sensörün ayrı bir tanıtım kodu var alıcı cihaza tanıtıyorsunuz bir kere iş bitiyor sizdekiler zaten tanımlıdır...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aydınlatıcı foto ve bilgiler için teşekkürler....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki bunun ağırlığı ne kadar acaba, araç hareket halindeyken balans oluşturmaz mı?

geröi bunun testleri yapılmıştır, uygun olmasa konmazdı.

kendim sordum kendim cevapladım gibi oldu biraz.

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu parçayı sonradan takabilme ihtimalimiz var mı abaca?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu parçayı sonradan takabilme ihtimalimiz var mı abaca?

sensörler çalışmaya devam eder,zaten lastikte değil janttadır sensör  uygarın koyduğu resimde göründüğü gibi siyah kısım verici görevi yapan ve basıncı ölçen kısım uzun çubuk gibi olan kısımda lastiğe hava bastığınız sibop diye adlandırılan kısım benim araçtakiler (sonradan takıldı) bluetooth gibi çalışıyor her sensörün ayrı bir tanıtım kodu var alıcı cihaza tanıtıyorsunuz bir kere iş bitiyor sizdekiler zaten tanımlıdır...

Bülent abi (Uyumsuzelement) sonradan taktırdı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2010 modellere uyumluluğu nedir acaba? cihaz ile tanıtmak vs gerekiyor mu yoksa al-tak-kullan bir cihaz mıdır?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bülent abi (Uyumsuzelement) sonradan taktırdı.

benim araca sonradan takıldı lakin; benim araç teybinin yerine taktığım dvd navigasyon ünitesinin bir özelliğiydi bu ,yani sadece 4 sensör almak iş değil bunu okuyup değerlendirecek bir alıcı ve display gerek

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yeni modellerin impressive versiyonunda standart olarak geliyor.

2010 modellere uyumluluğu nedir acaba? cihaz ile tanıtmak vs gerekiyor mu yoksa al-tak-kullan bir cihaz mıdır?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Esas soru touringlere sonradan takılabiliyor mu sanırım..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zannetmem, göstergelerdeki ışıklandırmaları varmıdır,

var isede gösterge panelini sökmek felan gerekecektir, uzun iş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araç touring evet.

Eğer göstergede sensörün hazırlığı var ise parçayı taktıktan sonra bilgisayarda parçayı araç beynine tanıtmak yeterlidir diye düşünüyorum.

Göstergede yeterli olan hazırlık var ise neden sökülsün ki?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

varsa sökülmez, var olup olmadığını bilmiyorum

en iyisi servise danışman

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zannetmem, göstergelerdeki ışıklandırmaları varmıdır,

var isede gösterge panelini sökmek felan gerekecektir, uzun iş.

Sistemi hazır olabilir sensör takarak halledilebilir gibi.Servise sormak lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konuyu görünce yazmak istedim. bende Lastik sensörlerini (TPMS) sipariş edip aracıma taktım. lakin bi lastik sorunu için lastikçiye gittim. lastiği değiştirecek ki değiştirmeden önce bak sensör var dedim lastiği çıkarınca kırarsın... usta dedi biliyorum abi biz çıkarıyoruz.

İyi dedim ben dışarda sigara içiyorum biraderde ustanın yanında tam çıkarma esnasında tekrar diyor bak sensör var ona göre çıkar lastiği.. usta yine abi ben biliyorum ayağında ... demeye kalmadan tak sensör kırıldı...

ustaya soyluyoruz sana dedik şöyle böyle. adamın rengi attı şudur budur.  neyse patronu geldi olayı anladıktan sonra oda aynı şekilde bakıp duruyor...

Dedim usta bunun ücretini alırım... ustanı üç defa uyardım. dedi servise taktırın ben öderim. İyi güzelde bunu yurt dışındaki siteden almıştım ve tek sensorde satılmıyor. faturasıda bu... Fazla uzatmayayım ...Tekrarda siteden sipariş ettim.tek vermedikleri için dördünü birden ve 1 ay oldu daha ulaşmadı elime. bakalım...

Onun için arkadaşlar lastik değişimi sırasında başında durun hatta kafasının etini yiyin kırılır diye.

bu arada 290 € TPMS Posta ücretide 55€. Patron ödeyeceğim dedi. Şu an 3 sensörle gidiyorum :))))))) Lastiğin biri yok :):):)

Paylaşmak istedim...

saygılar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun, böyle burnunun dikine dikine giden ustalar genelde sizin durum gibi zararlı çıkıyor yapılacak pek de bişi yok,, (uyumsuzelement) abi bu lastik sensörlerini her araca yapılabilir mi yani o şekilde satılan kitlerde var mı sen bilirsin, sonradan taktırmışsın sanırım :) ?

ebay dan aratırsan rahatlıkla bulursun ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gosterge  panelinde turkıyede bulunmayacan ozellıkler ıcın  zemın hazır.mesela 2010 mazda 3 ımpressıvve de afs(adaptıf far sıstemı) nin gosterge ısıgı mevcut.ayrıca otomatık far yuksseklık ayarı da .lastık basınc ızleme sıstemı de  mevcutur dıye dusunuyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Basınç sensörleri genelde sübap altındadır. Lastikçi arkadaşlar jat ile lastiği atırmak için öncelikle damak düşürme makinasında sübabın olduğu yerden basınç uygulamamalıdır. Damak düşürme işi bittikten sonra sökme işine sübabı gectikten sonra levye ile makınaya aldırıp ilk turu tamamlayarak birinci yanağ sıkmeli. Diğer yanakiçin tekrar sübap tarafı geçilerek yeniden aynı işlem yapılmalı. Montaj için de hassas ve dikkatli davranırlar ise hiç bir sorun çıkmaz.

Lastik ustanıza uyarıda bulunmanız yeterli olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.