omer_yildir

Mazda2 1.5 Sport 3000km İzlenimlerim

    Öncelikle tüm Mazda dostlarına selamlar. Geçtiğimiz bayramda yeni bir araç alamaya karar verdik ve bir çok markayı araştırdım. Eski arabamda mazda olduğu için başka markaları düşünmeden Mazda 2 yi beğenip aldım. Mazda 2 yi seçmemdeki en büyük etken aracın dış görüntüsü oldu. Bunun yanında hafif bir araba için 1.5 motor olmasıda beni cezbetti.

    İlk 1000km aracı zorlamadan rodaj evresini tamamladım. Aracın süspansiyonları Ankaradaki yol şartlarına göre sert kalıyor. Bunun temel sebeplerinden biriside orjinal 45 yanak lastikle geliyor olması. Bu sertlik bozuk yollarda sıkıntı veriyor ancak virajlı yollarda ve yüksek hızda çok dengeli sürüş, emniyetli sürüş karakteri sağlıyor. Arac yapısal olarak yüksek olmasına rağmen çok iyi bir yol tutuşunun olduğunu belirtmek isterim. Arka süspansiyon sistemi bağımsız değil fakat herhangi bir sıkıntı yaratmıyor. Yüksek hızda otoban kullanımlarında , rüzgarlı havalarda araçta herhangi bir sallanma olmuyor. Daha önce kullandığım küçük sınıf araçlarda sollamalarda bu sallantı çok fazla etkiliyordu.

    Aracın motoruna gelince ; Motor araç için gayet yeterli, hafif ağırlıkla birleşince atak bir araç olduğunu söyleyebilirim. Ancak uzun ve dik rampalarda tork sanki az gibi geliyor. Bu aracın yeni olmasındanda kaynaklanıyor olabilir. Ama bir dizel cdti , multijet , d4d gibi yokuş çıkamıyor. Motor değişken subap zamanlamasına sahip olduğu için sakin kullanımlarda şehir içinde 6.5 - 7.2 litre yakıt tüketiyor. Aracı sürekli otobanda zorlarsanız 11-12 litre civarı tüketiyor. Sabit 90km hızda denediğimde fabrika verisini kış günü olmasına rağmen yakalıyor.

    İç mekan ve konfora ile ilgili söylemek istediğim bir kaç şey var. İç mekan güzel tasarlanmış ancak arka koltuklardaki baş mesafesi ve geri görüş aracın tasarımından dolayı pek başarılı değil. Kullanılan malzeme kalitesi klasik japon tarzı orta seviyede fakat sert denilebilir. Ön koltukların yan destekleri çok iyi fakat arka koltuklar çok sıradan gözüküyor. Işıklı araç göstergesi çok şık herhangi bir okunmama sorunu ile karşılaşmadım. En güneşli havada bile sıkıntı çıkarmadı. Torpido gözünde aydınlatma yok ve gözün üst tarafı tasarım gereği açık bırakıldığı için içindekiler çabuk tozlanıyor. Ancak kapağı açmadan ulaşımı çok pratik. Vites yerinin yerleşimi ticari araçlara benziyor nerdeyse dobloyla aynı. İç mekandaki en büyük eksiklik küçük eşya gözlerinin olmaması. En azından bir iki ufak göz koyulabilirdi. El freni ve ara konsol bomboş ayrıca çakmak ve küllük araçla beraber gelmiyor ekstra alınması gerekiyor. Bagaj küçük sınıf bir araç için normal. Ancak yine bagajda ufak bir bölme ya da cep koyulabilirdi. Aracın bijon anahtarı için belirlenmiş bir yer yok ve direk yedek lastiğin üstünde duruyor. Bijon anahtarı ses yapıyor. Ayrı bir yere koyulması gerekirdi. bagaj kapağı sadece kapaktan açılıyor. Benim araçta 1-2 kere tutukluk yaptı sonra düzeldi.

    Dış tasarıma gelince dış tasarımı çok etkileyici yüksek omuz çizgisi ve arkayada doğru alaçalan tavan çok agrasif duruyor. Ön farlar mercekli h7 ampüllere sahip. Aynalar bayağı büyük ısıtmalı ve elektrıikli katlanıyor. Katlanma sadece kapıdaki düğmeyle yapılıyor. Uzaktan kumanda ile katlanması güzel olurdu. Aracın tasarımı çok dikkat çekici ve spor. Aracın altında motor tamamen açıkta herhangi bir koruma ya da izalasyon yok. Yağmur, çamur , doğa etkilerine direk maruz kalıyor. japonyada bile başka firmalar karter koruma üretmişler.

    Hızlanma olarak motor gayet güzel 10sn gibi bir sürede 100km ulaşıyor. Ben maksimum otobanda yokuş aşağı 210 km görebildim. Düz yolda 190 da kalıyor. Babamın 98 civic 1.6 aracı Mazda2 den daha hızlı ve yokuşlarda daha başarılı. Frenler gayet yeterli dozlaması kolay ve abs sistemi standart. Ancak arka frenler kampana tercih edilmiş bu fiyattaki dolu bir araç için disk olabilirdi. Güvelik yönünden euroncapda 5 yıldıza sahip ve 6 havayastığı standart.

    Biraz uzun bir yazı oldu fakat kendi aracıma objektif bir şekilde bakmaya çalıştım. Aracın rakiplerinden bana göre daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Yol tutuş , tasarım, güvenlik, motor gücü bence tek eksik tarafı kokpit ve iç tasarımı. Yani klasik japon.

    Mazda dostlarına iyi günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Artısı ve eksisiyle güzel bir yazı olmuş.Mazda2 alacak arkadaşlara yardımcı olabilir  O0

İç mekan kalitesini aynı sınıftaki diğer araçlarla yani rakipleriyle karşılaştırmak gerekiyor.Sınıfındaki diğer araçların iç mekan kalitesi nasıl ? ( Opel Corsa, Ford Fiesta v.b )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba, Açıkcası

Artısı ve eksisiyle güzel bir yazı olmuş.Mazda2 alacak arkadaşlara yardımcı olabilir  O0

İç mekan kalitesini aynı sınıftaki diğer araçlarla yani rakipleriyle karşılaştırmak gerekiyor.Sınıfındaki diğer araçların iç mekan kalitesi nasıl ? ( Opel Corsa, Ford Fiesta v.b )

Mesela corsa da torpido ve güneşlikler aydınlatmalı, bagaj çift katlı bölmeli ve kokpit tasarımı daha güncel, Yol bilgisayarı çok daha büyük.Fiestada ise çift renkli tasarım gayet hoş.Yarisde 20 den fazla küçük eeşya gözü var. Benim araçta sol ön direkdeki airbag kapağı yani direk kaplaması tam oturmuyor. En azından sol ayak dayama koyabilirlerdi. Ayak dayamanın üstü direk halı ve berbat oluyor.Ben küçük ayrıntı ve aksesuarları sevdiğim için bana eksik geldi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda 2'nin en full modeli hangisidir? hız sabitleyici var mıdır?

Araç hala sizde ise 1,5 yıllık izlenimlerinizi de yazabilir misiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun,iyi günlerde kullanın... :nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.