Guest odesea

LPG de devir saati oynamaya başlıyo ve ardından stop ediyo

Sayın arkadaşlar !

       93 model mazda 626 2.0 GLX HB otomatik vites araç sahibiyim.Aracım lpg li.Araçta sorunlar yaşıyorum.İşin benim için kötü yanı aracı 8-9 ustaya gösterdim.Ama bir türlü sorunu halledemedim.Bursa da tanıdığınız güvendiğiniz bir usta var mı ?

   Araçta ki sorun : birçok defa lpg ayarını yaptırmama rağmen benzinde ve lpg de devir saati ,hareket halindeyken oynamaya başlıyo ve ardından stop ediyo.Bir süre marş basmıyo.Sonra hiç bir şey olmamış gibi devam ediyo.Sorun çıkarmıyo.

     1 Hafta çok iyi çalışıyo .Ardından marşa basıp 2-3 dakika rölantide birşey yok her şey normal vitese geçince tekrar stop ediyo.Yine çalıştırmaya kalktığımda devir saati tekrar oynamaya başlıyo teklemeye gaz yememeye başlayıp sıfırı görüp tekrar toparlanıyo ve yine stop ediyo.Çalışıyor 4 km gidiyorum önce gaza basınca gitmeme ve ardından tekrar stop.

        Ustalar,Hava ile ilgili herşeye,ateşlemeye ile ilgili herşeye ayrıca Lpg yi takanlar Lpg ile ilgili herşeye baktılar.Söyledikleri şu :herşey çok iyi çalışıyo.EEE diyorum herşey çok iyi de neden stop ediyo bu araba ,niye normal çalışmıyo.Ardından ,sen bi de şuna göster diyorlar.Her gösterdiğim yer şurasını temizledim ,şurasını değiştirdik diye 50-100-200-230....vs.derken bayağı bir masraf yaptım.Değişen bir şey yok araba yine aynı ,yine aynı...

     Şimdi siz söyleyin bakalım .Ben Bursa da derdimi anlatacak birini bulabilirmiyim ? Varsa böyle bir usta telefonunu iletebilirseniz memnun olacağım.

  Herkese saygılar.......

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili Odesea arkadaşım;tahminim doğruysa sana usta falan önermeyecek direkt çözüme yönlendireceğim.Senin hafif malnütrüsyonlu(beslenme bozukluğu geçirmiş) ustaların olaya sadece tek pencereden bakıyor:)))....ha bu aptalca ,can sıkıcı,uyku kaşırıcı cep yakan süreci bende yaşadım hatta yazsam roman olur.Öncelikle usta falan değilim,usta kısmından çok çekmiş bir hekimim:))...Sorununa gelince sana 3 adet sorum olacak 1. aracın enjektörlümü 2.si lpg beyni hiç değiştimi?3.Şanzıman filtresi ve yağını benzin filtresini  en son nezaman değiştin.?....cevaplarsa şöyle:eğer aracın enjektörlüyse işgüzar lpg ustan enjektörleri atıyorum 2000cc bir araca değilde bende olduğu gibi 4200 cc lik bir araca göre matkapla delmiştir,araba lpg ayarı tamam der sen yola çıkarsın 3-4 km sonra araba gaza bassanda önce vitesi boşa almış gibi olur sonra yığılır sen yığıldıkça daha çok gaza basarsın ve farketmeden aracı boğarsın,,,mantıklıdırda bu...ama onlar sorunu hava alışta biyere bulurlar:))...2. şıktaysa benim sorunumu azaltan bu olmuştu çünkü lpg ecu su ile benzin ecusu her ne kadar onlar ayrı çalışıyor desede aracın beyniyle ecu arasında indirekt bir bağlantı hep vardır,aracının kalibrasyonları benzine göre yapıldığından sorunun lpg de daha çok sırıtır,garanti kapsamındaysa değiştirmeyi teklif et bide bana lpg markanı yaz....3.şıktaysa şanzıman ne alaka diyebilirsin ancak deforme olmuş şanzıman yağı yağ ısısında kaynaklı sıkıntı çıkarmaktadır,alırsın 7 litre yağ alt şanzıman civatasını açıp doldurursun,bırak aksın sakın aynı yağıda koyayım deme(atıktır o)...filtreside keza çok önemlidir yağı iyice değiştikten sonra filtreyide monte ettirebilirsin,,,,,,

şimdi usta tavsiyesine gelince:

Hoca bu arabaların ustaları aslen İstanbulda yaşayan bir kaç adamla sınırlı,Sana şiddetle madem bursada yaşıyon kıy paraya aracın gidebiliyosa Taber Ustaya götür(internete yaz İkiler otomativ-taber ayaz tlf vs çıkacaktır bulamzsan msj at),diğerlerinden farkı adamın kendi elinde Ngs cihazı vs var ööle seni kimseye yollayıp yok şu ayar bu ayar yaptırmadan insanca seni dinler.Ben çok usta gezdim ama bana aman abi al böyle kullan nolacak demeyen,aymazlık yapmayan tek adam akıllı usta bu adamdır.Yetkili serviste bu arabadan anlayacak kadar kıdemli usta bulman epey zor,hepsi sanayidelerdir ve bilgisayar sistemleri çok pahalı olduğundan bişey gelmez ellerinden.

Adamı dert söyletir derler ya benimki az  o hesap oldu.Bende çıkan ve yaptıkça düzelttiğimiz sorunlar bunlardı,şimdide enjektör uçlarındaki ufacıcık bir tıpanın benzin kaçırdığını hava aldığını tesbit ettik,ki eğer bu doğruysa 1500 tl civarı boşa para harcadık demektir,((((((((keza 1 tl tutmazlar)))Kolay gelsin selamlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

.. aracın gidebiliyosa Taber Ustaya götür(internete yaz İkiler otomativ-taber ayaz tlf vs çıkacaktır bulamzsan msj at)...

Aslında Taber Usta'nın sitenin üstünde reklamı vardır ama şu anda çıkmıyor..

http://www.ikilermazda.com/irtibat.htm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yaptığın işlemlerden sonra buraya sırayla yazarsan sanırım daha iyi yardım edebilirim,en azından tepki sonuçlarını öğrenir ve yönleniriz.Arabanın lpg durumunu başka bir tartarini servisine gösterek işlem yaptır,takan sıkıntıyı kendi yarattıysa yan çizebilir nasıl olsa garantin var ona sığın.Selamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sorunu çözdüm.Bir arkadaşın tavsiyesiyle distribütör kapağını açtım.Bujilere akım gönderen 4 elektrottan 2 sini tevzi makarası aşındırarak nerdeyse yok etmiş.Bu durumda ateşleme olmadığı için araba bu sorunları çıkarmış sanırım.Japon yedek parçacıları dolaştım.Aradığım marka hitachi idi ama bulamadım.Kapağın aynısı italyan bi marka buldum.Taktım yerine 1 haftadır mükemmel durumda araba .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bundan sonrada sorunsuz binmen dileğiyle artık..

Böcek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.