Mücahit

Doğru lastik seçimi

Bu konuda 48 ileti var

  Hava ve yol şartlarına göre aracınız için en doğru lastiği seçmek beklenmedik durumlarda hayatınızı kurtarabilir.

Otomobiller fizik kurallarına göre hareket eder ve durur. Otomobillerin bu hareketleri sırasında yerle temasını sağlayan tek unsur lastiklerdir.Otomobilin kontrol edilebilmesjnde lastiğin önemi göz ardı edilemeyecek kadar büyüktür.

Lastikler otomobilin sürüş güvenliği için hayati önem taşır.Yanlış basınç uygulanmış bir lastik yol tutuşa ve frene etki edebileceği gibi lastiğin iç ısısının asırı yükselerek aniden patlamasına,otomobilin hakimiyetinin kaybolmasına da sebep olabilir.

  Lastiğin görevleri

Lastikler darbeleri emerek konfora da katkıda bulunurlar.Lastikler otomobilin ve yükün ağırlığını taşır, motorun yarattığı döndürme momentini yola aktararak çekiş kuvvetine dönüştürür.Yavaşlamada fren gücünü,viraj dönüşlerinde ve direksiyon kontrolünde gerekli olan yanal kuvveti üretir.Ayıca kendine özgü darbe emiş özellikleri sayesinde sürüşten ve zemin bozukluklarından meydana gelen kuvvetleri absorbe eder.Yol kaplamasının türü(asfalt,toprak,şose)ve yolun durumu(yağmur,çamur,kar,buz) ne olursa olsun, lastiğin görevi güvenli şekilde yol tutuşu sağlamak ve otomobili sürücünün istediği yöne götürmektir. Ancak bugünün otomobil kullanıcısı bir lastikten güvenlik ve konforun yanında başka özellikler de bekliyor. Modern bir lastiğin daha az titreşim ve gürültü üretmesi, düşük yuvarlanma direncine sahip olması ve dolayısıyla daha az yakıt tüketmesi isteniyor.Ancak lastiğin bu özelliklerin hepsini aynı anda sağlaması imkansız.Bu özelliklerden biri sağlanırken diğerinden taviz verilmemesi gerekiyor.

  Konvansiyonel ve radyal lastikler

Lastikler yapılarına,taban desenlerine,kauçuk karışımlarına ve kullanım amaçlanna göre sınıflara ayrılır. Lastiğin karkas yapısında kullanılan kord bezinin geometrisi lastiğin konvansiyonel veya radyal yapıda olmasını belirler.Konvansiyonel lastiklerde lastiğin yapışını meydana getiren kord bezleri 30-40 derecelik açılarla,üst üste ve çapraz biçimde yerleştirilir. Bu nedenle konvansiyonel lastikler çapraz katlı ve diyagonal lastikler olarak da adlandırılır.Son yıllarda otomobil lastik teknolojisindeki gelişmeler, konvansiyonel lastiklerin terk edilip radyal lastiklerin kullanılmasına yol açtı.Radyal lastiklerde karkas yapıyı meydana getiren kordlar bir damaktan diğer damağa 90 derecelik dik açıyla yerleştirilir.

Radyal lastiklerin avantajları

Radyal lastiklerin konvansiyonel lastiklere göre en önemli avantajları daha esnek olmaları daha az ısınıp daha kolay soğumaları Bunun dışında radyal lastiklerin yerde bıraktığı taban izi çapraz lastiklerinkinden daha geniş bu nedenle de radyal lastikler konvansiyonele oranla yüzde 20 daha iyi yol tutar. Yola temas eden bölümün daha fazla oluşu nedeniyle çekiş gücü ve fren güvenliği daha yüksektir Radyal lastiklerde taban sert yanaklar yumuşaktır, buda lastiğin yola temas eden bölümünün sürekli olarak aynı genişlikte kalmasını sağlar Radyal lastikler kat ve sırt ayrılmalarına daha dayanıklı dır yolda gidiş hattını korumada daha başarılıdır.

  Çelik kuşaklar

Radyal gövdeli lastiklere sırt bölgesi boyunca 15-25 derecelik açılarla üst üste ve çapraz biçimde kuşaklar yerleştirilir. Kuşakların görevi lastiğin mukavemetini artırmak, taban izinin şekil değiştirmesini önlemek ve lastiğin yerle temas eden bolgesinin alanını artırmaktır. İki tür kuşak bulunur; bez dokumadan üretilene tahrik, çelik tellerden üretilene çelik kuşak ismi verilir. Çelik kuşağın daha dayanıklı, daha emniyetli ve yüksek hızlara daha iyi uyum sağlaması çelik kuşaklı lastik üretimini artırdı.

  Sırt deseni

Farklı amaçlara hizmet etmek için farklı yapıda, farklı desenlerde ve farklı kauçuk karışımına sahip lastikler üretilir. Otomobil lastiklerini desenlerine göre ikiye ayırabiliriz: Standart lastikler ve yüksek performans lastikleri. Bu lastiklerin normal tipleri dışında dört mevsim ve kış lastiği versiyonları da var. Standart desenli lastiğin kuru ve ıslak zeminde iyi çekiş gücü,suda kızaklamaya karşı hızlı su deşarjı özellikleri ve güvenli viraj alma kabiliyetine sahip olması istenir.Standart lastiklerin sessiz ve konforlu olması, düşük yuvarlanma direncine sahip olması gerekir Dört mevsim lastiklerin desenleri ıslakta,kuruda, karlı ve çamurlu zeminlerde güvenli kullanım,güvenli frenleme ve yeterli çekiş gücü sağlamak üzere tasarlanır.Dört mevsim lastiklerin en önemli avantajı dört mevsimin de yaşandığı bölgelerde sürekli olarak hizmet verebilmesidir.

  Kış lastikleri

Kış koşullannın uzun ve şiddetli olduğu,yolların uzun süre kar ve buzla kaplı olduğu bölgelerde uzmanlar kış lastiği kullanılmasını tavsiye ediyorlar. Desenleriyle olduğu kadar soğuğa dayanıklı kauçuk karışımlarıyla da kar ve buz gibi kaygan koşullarda maksimum çekiş ve fren gücünü zemine iletebilen kış lastiklerinde son yıllarda kullanılmaya başlanan silika teknolojisi, lastik hamurunun tutunma özelliklerim artırdı.Yeni nesil kış lastiklerine çivi de çakılabiliyor.Kış lastiklerinde dikkat edilmesi gereken önemli bir nokta da hız serileridir. Genelde kış lastiklerinin hız serileri standart lastiklere oranla düşüktür.Otomobilin son sürati yüksek olsa bile lastiğin hız serisi aşılmamalıdır.

  Yüksek performans lastikleri

Yüksek motor gücüne sahip otomobiller,bu yüksek gücü yere aktarabilmek ve yüksek süratlere çıkabilmek için performans lastiklerine ihtiyaç duyar.Bu tür lastikler V, Z gibi daha yüksek hız serisine, yüzde 55 veya yüzde 35 gibi basıklık oranlarına (alçak profile), yola daha iyi tutunmayı sağlayan özel kauçuk karışımlanna sahiptir.Geniş tabanlı yüksek performans lastiklerinin kuruda ve ıslakta iyi yol tutması,iyi viraj almaşı gerekir.Yüksek performans lastiklerinin ömrü,yüksek hızlarda kullanıldıkları için standart lastiklere göre (kullanıma bağlı olarak) yüzde 20 daha kısadır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi seni sitenin aydınlatıcı insanı seçiyorum. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi seni sitenin aydınlatıcı insanı seçiyorum. :)

aynen ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

estağfurullah(çokta mütevaziyimdir ;D)benden daha aydınlatıcı insan çok ama bana layık gördüğünüz için teşekkürler :) :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi sana ayrı bi bölüm açalım mücahit ile güvenli sürüş adı altında şaka bi yana cidden önemli bilgiler 8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi hakikaten öyle,başka yerde görsem bunları okumam,burda olunca okuyorum,emeğine sağlık...Mücahit abi bi zaman sonra bunlardan sınav yap abi bizi  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben 25 yıllık şöförüm en begendiğim tarafım direksiyonda ne olursa olsun rahat olmam sinirlenmemem ve aceleci olmamam varacagım yere 10 dk geç varsam ne olurki.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en begendiğim tarafım direksiyonda ne olursa olsun rahat olmam sinirlenmemem ve aceleci olmamam varacagım yere 10 dk geç varsam ne olurki.

10Puan :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuyu görünce yine aklıma düştü diğer sitedede bahsetmiştim galiba ama yine sorayım sizlere benim arka lastikler 215 önler 205 arkadan çok spor görünüyor ama teknik olarak mantıklımı acaba ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi teknik olarak doğru olduğunu söyleyemicem malesef  :-\ neden öyle bişey yaptın ki abi  ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Conseplere özendim onların arkalar önden daha kalın lastikleri  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi gereği olmayan hatta araba için zararlı olan bişey yapmışsın bana kalırsa  :-\ böyle yazdım ama kızmazsın umarım  :clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok niye kızayım ama bir gör yarın sende yaparsın, sadece performansı düşer biraz oda zaten düşük battı balık yan gider.ama yer tutuş artar galiba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok niye kızayım ama bir gör yarın sende yaparsın, sadece performansı düşer biraz oda zaten düşük battı balık yan gider.ama yer tutuş artar galiba

abi ben daha ne yapayım,bende 225 taban lastik var  :tey:  ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi ben daha ne yapayım,bende 225 taban lastik var  :tey:  ;D

Pardon ya unuttum, bana araba için zararlı diyenede bak sen  :D  senin 225 zararsız benim 215 zararlımı şimdi  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi benim dördü de 225 tabanlı,senin ikisi 205 ikisi 215 zararlı olan o  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi benim dördü de 225 tabanlı,senin ikisi 205 ikisi 215 zararlı olan o  ;)

Ya aslında konuyu dağıttık ben zararları ne onu öğrenmek istemiştim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuyu görünce yine aklıma düştü diğer sitedede bahsetmiştim galiba ama yine sorayım sizlere benim arka lastikler 215 önler 205 arkadan çok spor görünüyor ama teknik olarak mantıklımı acaba ?

taban genişlikleri fark ettiriyormu bilmiorum ama genel olarak ön arka lastik ebatları farklı olursa abs de sorun cıkar gibi bişeyler carpmıştı gözüme yanılmıyorsam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Normalde çekiş olan lastikler daha kalındır Mücahit Abi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Normalde çekiş olan lastikler daha kalındır Mücahit Abi...

Ama yere iyi basması gerekende arkalar olmalı galiba savurmayı önlemek için

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.