cem meric

RX-8 - Brera - Scirocco

Bagaj hacmine dikkat edenlere göre bir karşılaştırma değil. Mazda RX-8, Alfa Brera ve VW Scirocco kozlarını Sachsenring’de paylaştılar.

Alında ter damlacıkları, hızı artmış kalp atışları ve yüzden geniş bir gülümseme. Mazda RX’8’deki yol tecrübesi bize bir Fitness Salonu’nda geçirdiğimiz saatleri hatırlatıyor. Çok zorlu ama yine de bizi canlandırdı. Buna sebep olan da yeni geçirmiş olduğu facelift. Bilstein amortisörler, 19” tekerler, karoseriyi güçlendiren elemanlar ve coupé tasarımını daha da etkili hale getiren aerodinamik eklentiler. Aksesuar ve motor anlamında Japon’lar ciddi şekilde iyileştirmeye gittiler. Bugüne kadar 192 BG sunan motor yerini 231 BG üreten “al veya vazgeç” dedirtecek motora bırakıyor.

Rakipler yeni turbo motorları ile kontr atağa geçiyorlar. VW, Scirocco’ya Golf GTI’den aldıkları ve gücünü 211 BG’ye yükselttikleri motoru adapte ederlerken Alfa 2.2 litre hacmi ile fazla zorlanan JTS motorunu emekliye ayırıp 1.7 litre hacme sahip 200 BG’lik motoru kullanmakta. Aslında buna başarı ile sonuçlanmış bir kalp nakli diyebiliriz. 320 Nm’lik torku ile Brera 1.8 TBi 80 – 120 km/s ara hızlanmasını altıncı viteste kendinden 15 beygir daha güçsüz olan selefinden 3 saniye daha çabuk tamamlamakta. Kaldı ki eski motor 4500 devirde sadece 230 Nm torku bir araya getirebiliyordu. Yenisinde azami torka ulaşabilmek için 1400 devir çevirmek yeterli gelmekte. Aslında yeni Cuore Sportivo daha çok bir dizel karakteri sergilemekte. Alt devirlerde çok güçlü iken 5000 devirden sonra devirlenme isteği ve güç ani şekilde düşerken, bulunulan vitese göre de devir kesici 5700 veya 6200 d/d’de devreye girmekte. Bunlar olurken Alfa’nın sesi çok sakin, çekingen ve alelade gelmekte.

Scirocco devirlenme isteği ve keskin gaz tepkileri ile hoşa gitmekte

Pek de sportif olmayan çalışma şekline rağmen Brera ölçüm disiplininde ortaya çıkan sonuçları ile tatmin etmekte. 1.8 TBi 160 km/s’e kadar olan hızlanmada 2.2 JTS’den 1.7 saniye daha çabuk ulaşmakta ve ortalama yakıt tüketiminde de tam 1.8 litre daha az ile yetinmesini bilmekte. Aslında bunlar hissedilir derece iyi gelişmeler, ama keşke ağırlığı bu kadar yüksek olmasa idi. Teste 1605 kg’lik boş ağırlık ile iştirak eden Brera’nin böylece kendinden 200 kg’dan daha fazla hafif olan Scirocco’ya karşı hiçbir şansı kalmıyor. Sadece 6,7 saniyelik bir sürenin sonunda güçlü bir traksiyona sahip olan Wolfsburg’lu 100 km/s sınırına erişmiş oluyor. Ara hızlanmalarda bir Porsche 911 Carrera S bile 2.0 TSI’den uzaklaşamıyor. Yeni motor daha önceki 280 Nm’lik torka sahip 200 beygirlik motor gibi yeni motor da gücünü iyi yansıtmakta ve tork 1700 devirden 5200’e kadar düz bir çizgi halinde ayağı altında sabit bir şekilde emir beklemekte. Bütün bunlar yaşanırken motorun devirlenmekte gösterdiği istek ve gaza tepkileri çok hoşa gitmekte, derinden gelen hoş ses ancak 7000 devirin biraz üstünde sınırlayıcının devreye girmesi ile kesintiye uğramakta. Mazda RX-8 ise ancak bu rakamda kendine gelmekte desek yanlış olmaz. Alt devirlerde bir elektrikli süpürge gibi ses çıkartıyor olsa da 9500 devirde daha sıcak sesler gelmekte ve üst devirlere çıkarken hiçbir sıkıntı yaşamdan ve sarsıntısız bir şekilde ulaşılabiliyor. Aslında RX-8 kullanmak bir nevi turbo dizel kullanmaya benziyor. Mazda’da motoru keyifli tutabilmek için facelift ile birlikte biraz kısalan vites kolu ile çok fazla haşır neşir olmak gerekiyor çünkü buna ihtiyacı var. Kim ki bunu yaparsa oldukça yüksek bir standarta sahip olan Scirocco’nun bile performans değerlerinin üstüne çıkılabilir. Ancak ara hızlanma disiplinlerinde Mazda maalesef kısa çöpü çekmekte. Çünkü sahip olduğu 211 Nm’lik torka pek de günlük kullanıma uygun olmayan 5500 devirde ulaşılmakta. Ancak yine de RX-8’in sürüş stiline alışıldığında günümüzde artık pek kalmayan bir keyif makinesi ile yolculuk yapılabiliyor.

En büyük keyfi Wankel motorlu RX-8 vermekte

Her bir santimetre asfalt stabil Wankel motorlu Coupé’yi germekte. Sahip olduğu dengeli ağırlık dağılımı ve sert ayarlanmış yürüyen aksamı ile oldukça direkt ayarlanmış olan direksiyonun tüm tepkilerine anında yanıt gelmekte. Ve vites kutusu: VW’de oldukça rahat ve kısa yollardan vites geçişleri sağlanmakta, bu çok keyifli. Mazda’da vitesler birbirine çok yakın konumlanmış ve geçişler çok keskin. Her ne kadar altıncı vites hızlı geçşişlerde biraz “cartlamış” olsa da daha iyisi olmaz. Scirocco bile daha iyi değil. Scirocco da aynı Mazda gibi direksiyon tepkilerine çok keskin yanıtlar vermekte ancak bir miktar hafif kalan direksiyon sertliği yol şartlarını anlamamızı bir miktar filtreliyor. Virajlarda zorlandığında bir miktar önden kayma eğilimine girmekte, ESP ise her durumda olayların hakimi olarak işlere karışmayı ihmal etmemekte.

Brera diğerlerine göre daha az dinamik ve hantal bir izlenim bırakmakta

Önden çekişe sahip olan İtalyan’ın traksiyon değerleri de çok büyük bir keyif vermekte. Test otomobilinde her ne kadar elektronik kontrollü süspansiyon kullanılıyor olsa da en sert spor konumunda bile konvansiyonel bir şekilde çalışan süspansiyona sahip olan RX-8’in asfaltta verdiği hissi veremiyor. Hızlı yapılan turlarda diğerlerine göre mesafeyi kapatamamakta. Her ne kadar direkt bir yapıya sahip olsa da yol zeminin durumu çok az bir şekilde sürücüye gelmekte. Hızlı girilen virajlarda karoseri aşırı şekilde yana yatmakta, 19”’lik jantlar yoldaki bozuklukların üstünden sendeleyerek geçmekte. Ayrıca biraz sert vites kutusu ve tepkisi biraz az olan gaz pedalı da daha iyileştirilmesi gereken şeylerin olduğunu göstermekte.

Teknik Detaylar: Alfa Brera 1.8 /// TBi Mazda RX-8 /// VW Scirocco 2.0 TSI

Motor: S4, Turbo /// Çift Hücreli /// Wankel S4, Turbo

Yerleşim: Önde enlemesine /// Önde uzunlamasına /// Önde enlesine

Supap/Egzantrik: 4 / 2 /// – /// 4 / 2

Hacim: 1742 cm³ /// 2 x 654 cm³ Hücre Hacmi /// 1984 cm³

Çağ x Strok: 83,0 x 80,5 mm /// – /// 82,5 x 92,8 mm

Sıkıştırma Oranı: 9,5:1 /// 10,0:1 /// 9,6:1

Güç kW (BG)/Devir: 147 (200)/5000 /// 170 (231)/8200 /// 155 (210)/5300

Litre başına güç: 115 BG/Litre /// 177 BG/Litre H. Hacmi /// 106 BG/Litre

Tork: 320/1400 /// 211/5500 /// 280/1700–5200

Çekiş Yönü: Önden /// Arkadan /// Önden

Vites Kutusu: Manuel 6 vites /// Manuel 6 vites /// Manuel 6 vites

Frenler Ön: 320 mm/hava. /// 323 mm/hava. /// 312 mm/hava.

Frenler arka: 292 mm/hava. /// 302 mm/hava. /// 272 mm

Jantlar ön/arka: 8 x 19 /// 8 x 19 /// 8 x 18

Lastikler ön/arka: 235/40R19 /// 225/40R19 /// 235/40R18

Lastik Tipi: Pirelli P Zero Nero Bridgestone /// Potenza RE 050 A /// Dunlop SP Sport 01 A

U/E/Y: 4410/1830/1341 mm /// 4470/1770/1340 mm /// 4256/1810/1404 mm

İz Mesafesi: 2528 mm /// 2700 mm /// 2578 mm

BG başı ağırlık: 8,0 kg/PS /// 6,0 kg/PS /// 6,6 kg/PS

Yükleme: 285 kg /// 424 kg /// 364 kg

Tank: 70 Liter /// 65 Liter /// 55 Liter

Ölçümler Alfa Brera 1.8 TBi /// Mazda RX-8 /// VW Scirocco 2.0 TSI

Hızlanma

0– 50 km/s: 2,8 s /// 2,3 s /// 2,4 s

0–100 km/s: 8,5 s /// 6,5 s /// 6,7 s

0–130 km/s: 14,0 s /// 10,4 s /// 10,8 s

0–160 km/s: 20,9 s /// 15,5 s /// 16,4 s

0–180 km/s: 29,3 s /// 20,2 s /// 21,1 s

0–200 km/s: 40,3 s /// 27,4 s /// 28,6 s

Çeyrek Mil (0–402,34 m): 16,20 s /// 14,74 s /// 15,02 s

Azami Hız (Fabrika Verisi) 235 km/s /// 234 km/s /// 240 km/s

Esneklik

60–100 km/s 4. Vites: 5,8 s /// 6,6 s /// 5,2 s

80–120 km/s 5. Vites: 7,7 s /// 8,8 s /// 7,2 s

80–120 km/s 6. Vites: 9,8 s /// 13,7 s /// 8,9 s

Fren Mesfesi

100–0 km/s soğuk: 35,3 m (–10,9 m/s²) /// 35,5 m (–10,9 m/s²) /// 37,0 m (–10,4 m/s²)

100–0 km/s sıcak: 36,8 m (–10,5 m/s²) /// 34,9 m (–11,1 m/s²) /// 35,5 m (–10,9 m/s²)

Test Tüketimi

100 km Ø: 11,2 l Super /// 13,2 l Super /// 9,5 l Super (98 Oktan)

Menzil: 620 km /// 490 km /// 580 km

Boş Ağırlık: 1605 kg /// 1391 kg /// 1376 kg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

PAylaşım için teşekkürler :) Bir tek esneklik ve tüketimde rakipleri tarafından geçiliyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sciroccooooooo :D :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

PAylaşım için teşekkürler :) Bir tek esneklik ve tüketimde rakipleri tarafından geçiliyor..

Rica ederim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aralarında tercihim, tasarımda da motorda da arkadan itişte de RX-8 olurdu. Scirocco da güzel ama önden çeker şimdi. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

En pahalı hangisiyse onu seçerdim :D Satıp hakiki M3 alırdım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Erzuruma bir müşteri temsilcisi lazım bana, alım satım kabiliyeti olan :) ne dersin  :geyik:

O kabiliyet var mı bende :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O kabiliyet var mı bende :D

bence sen alıp satamazsın :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence sen alıp satamazsın :D

Ne sattığıma bağlı :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiyatları göz önüne alınca Türkiyede tek alınacak araba RX-8 R3

Çünkü vergiden dolayı fiyatı uygun olan RX8 (Amerika ve Avrupada bi çok arabadan daha pahalıdır)

Almanya fiyatları

RX8 R3                38.190 Euro

VW Scirocco 2.0  28.000 Euro

Alfaromeo Brera  32.000 Euro

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

spor araç önden çekişli zevkli olmuyorki zaten baştan kazandı rx8 bence.rx8 s2000 in verdiği tadı şirokko tt brera hayatta vermez

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vavi, kalbimi kırdın şimdi! Biz o kadar saat boşuna mı konuştuk? RX-8 esneklikde geri mi kalıyor??? Kim 60km/h ile giderken 4. viteste tam gaz 100 km/h'a çıkacak testi yapar ki bu araçlarla??? Megane ve Focus karşılaşmıyor ki...

60 km/h ile 4. viteste aracı stop etmeden nasıl sürmüşler? helal vallahi!

PAylaşım için teşekkürler :) Bir tek esneklik ve tüketimde rakipleri tarafından geçiliyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vavi, kalbimi kırdın şimdi! Biz o kadar saat boşuna mı konuştuk? RX-8 esneklikde geri mi kalıyor??? Kim 60km/h ile giderken 4. viteste tam gaz 100 km/h'a çıkacak testi yapar ki bu araçlarla??? Megane ve Focus karşılaşmıyor ki...

60 km/h ile 4. viteste aracı stop etmeden nasıl sürmüşler? helal vallahi!

benim bildiğim vavi bu lafın altında kalmaz :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O zaman biraz daha gıdıklayalım; Bu test eksik yapılmış. Bence hangisinin bagajına bebek arabası ve malzemeleri daha kolay sığıyor? ve Münih'ten Nice'e ekonomik gidiş yarışı da yapılmalıydı...

Benim gözlerim ve sözlerim (yani sözlerime sebep olan beyinsel elektrik akımlarım) ile olaya bakınca, ilk ve tek gördüğünüz şey Brera'nın inanılmaz ön tampon-tekerlek mesafesi! (over hang) yani tekerlek dışına taşan mesafe! o bile söz konusu bir spor araba olunca; Aman Allah! demeye yeterli benim için...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RX-8'i teste sokacaksak, Honda S2000, Nissan 350Z, Subaru BRZ ve hatta Porsche Boxter vb. araçlarla teste sokmalıyız.

Alfa Brera, VW Scirocco'yu teste sokacaksak da, VW Golf GTI, Ford Focus ST, Mazda 3 MPS, Honda Civic Type R vb araçlarla teste sokmak gerekir. Hatta Brera gibi konforlu ve lüks bir coupe'yi Mercedes C Coupe, BMW 320/325 Cİ, Renault Laguna Coupe, Peugeot 407 Coupe tarzı araçlarla karşılaştırmak daha doğru olur.

Neden böyle söylüyorum. Çünkü söz konusu test pistte (track) ve performans odaklı yapılmış. Yani tüketiciler için pratik bir günlük coupe aranan bir test değil. Eğer profesyoneller profesyonel test yapacaklarsa, önce profesyonel literatürü bilmeliler!

Daha önce yazdığım bir yazıyı burada tekrar paylaşmak istiyorum;

Hafif kasa,

Mükemmele yakın ön/arka ağırlık dengesi,

Alçak şasi ve bunun getirdiği alçak ağırlık merkezi,

Ergonomi/kullanışlılık gibi unsurlar hiç düşünülmeden, şahsına münhasır dizayn edilmiş sportif kasa. Yani iç mekan hacmi, bagaj hacmi önemli olmadığından yan değil dik ve olabildiğince geriye yerleştirilmiş motor, şanzıman.  Arka aksa daha yakın oturan sürücü.

Aracın kasasının her ucuna son derece yakın dizayn edilmiş tekerlekler. Yani çok kısa tampon/tekerlek mesafeleri. Bu sayede araçta ağırlık yapan her unsurun dingil mesafesi içerisinde kalması

Arkadan itiş! Yani performanslı kullanımda size yola tutunmanız konusunda daha iyi bilgi verebilecek bir direksiyon sistemi. Neden çünkü arkadan itişlilerde ön tekerleklerin tek görevi aracı yönlendirmek. Torque steering (yani gazladığınızda ön tekerleklerin sizi sağa sola çekiştirmesi) olayı yok. Böylece direksiyona hakim mi olacaksınız, arabayı mı yönlendireceksiniz durumu yok! Ayrıca önde yan duran motorlardaki, birbirine eşit olmayan aks uzunluğu durumu yok. Bu durum tam gaz kullanımlarda 2 ön tekerleğe farklı güçler iletilmesine ve direksiyon çekmesine sebep olur. Ayrıca arkadan itiş motorun ve şanzımanın (ki, otomobillerde yekpare en ağır parçalardır) kabine doğru daha geride yerleştirilmesine de izin veren seçimdir. Önden çekişli araçlarda genellikle motor ve şanzıman önde,yan dururlar ve ön aksın üzerinde ve hatta zaman zaman önünde yer alırlar. Bu durum ön tarafın ağırlığını arkaya göre arttıran, virajlarda gaza yüklendiğinizde burundan viraj dışına kaymaya ve gaz bırakma esnasında da arka tarafın viraj dışına daha çabuk kaymasına sebep olan durumdur. Ayrıca tekerleklerin üzerinde kalan ve daha da kötüsü önünde yer alan ağırlıklar, aracın burnunun aşırı sağa/sola salınımına sebep olur.

Vay canına! Bu yazdıklarımı tekrar okudum, MX-5 literatüre göre gerçek bir spor otomobil! Yani spor otomobil olmak motor gücüyle ilgili bir durum değil. Benim Outback’im 245 beygir gücünde ama spor bir araç değil. Ama bu 160 beygirlik Mazda saf bir spor otomobil. (mesela Honda S2000, Nissan 350Z, Subaru BRZ, Toyota Supra, Mazda RX7/8)  Yukarıda spor olma kriterlerini verdim. Bu verilere sahip olup, inanılmaz güçte olan otomobiller de süper spor otomobil sınıfında sınıflanıyorlar. (mesela Ferrari, Maserati modelleri, ayrıca McLaren, Lotus gibi özel yapımlar) Eğer bu özelliklere donanım ve biraz da konfor eklenirse, lüks spor otomobil sınıfını elde ediyorsunuz. (mesela Mercedes CL, BMW 6 coupe) Önden çekişli ve zaten var olan bir HB ya da sedan otomobilde daha güçlü motor ve daha sert ayarlı süspansiyon sistemi kullanılarak, biraz da alçaltılarak üretilen ve gerçekte spor otomobil olmayan araçlar da var. Bunlar spor otomobil değil, var olan HB araçların sportif versiyonlarıdır. (mesela Honda Civic Type-R, Mazda 3 MPS, Golf GTI, VW Scirocco, Renault Laguna Coupe, Megane RS, Focus ST) Bunların bazıları gerçekten ciddi modifikasyonlardan geçirilmiş olsa da ve sportif anlamda başarılı olsalarda, saf spor otomobiller değildirler. Hafta sonu ailenizle seyahat edeceğiniz, iç mekanı ve bagajı HB versiyonla aynı ve kullanışlı, tatile de gidebileceğiniz, benzin rahatsız etmiyorsa işte de kullanabileceğiniz otomobillerdir bunlar.

Yani spor otomobil kriteri, motor kuvveti veya daha hızlı 0-100 hızlanma verileri, kapı sayısı, üstünün açılıp, açılmadığı değildir. Tüm konseptin şahsına münhasır (yani başkaca bir aile otomobili ile paylaşılmadan) dizayn edilmesi, dizayndaki önceliğin ise sportif sürüş keyfi verecek unsurlar olması (yani şasi dengesi, direksiyon netliği, drift sevenler için drift kabiliyeti vb) ama asla ve asla ergonomi, bagaj hacmi, iç mekan hacmi, tüm koltukların konforlu olması, omuz mesafesi, diz mesafesi gibi unsurların öncelikli olarak gözetilmediği bir dizayn olmasıdır.

MayLife bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler mustafa abi :) vavi'yi ezdin bu arada görünmüyor :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hakikaten nerede bu bilgisayarcı yahu? Hakkında çıt dense, hemen cevap verirdi? Hazır yokken, arkasından atıp, tutmaya devam mı etsek ne???

Teşekkürler mustafa abi :) vavi'yi ezdin bu arada görünmüyor :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba

Öncelikle altta alıntıldağım (mtutun'un) yazı mükemmel olmuş onu belirtmeden geçemeyeceğim. Konu başlığındaki (en üstteki) yazı ise orj. makaleden (ingilizce veya başka hangi dil ise) türkçeye cevrilmiş gibi duran sunni bir yazı (konuyu açan / yazıyı ileten arkadaşa saygısızlık niyetim yok , sadece biraz samimiyim  o kadar)

mtutun  'un yazıda geçen gerçek spor otomobil ile binek otomobile spor özellikler eklenmiş / spor görünümlü binek otomobil arasındaki nüans anlatımı ilgiyle okudum.

Bu açıdan Scirocco'yu gerçek spora yakın ancak aslında gerçek spor olmayan otomobil olarak değerlendiriyorum. Önden çekişli ve kasası (tahminen ağırlık merkezi de)  yüksek olan bir araç scirocco ve en çok beğenilen modelleri de DSG şanzumanlı olanları. Yani sıfırdan tasarım güzel bi görünüm ve DSG  ile konforlu rahat kullanımı olan fakat hiçbir zaman tam gerçek spor kullanılamayan bir araç.

Ayrıca güzel görüntüsünde çok büyük bir eksiklik var: Tam arkadan bakınca far tasarımı fazla yuvarlaklı ve öndeki çarpıcı görüntüsüyle hiç uyuşmayan şekle sahip. DSG şanzuman da bir arıza çıktı mı giderilemiyor, hatta şanzuman sıfırı ile değiştirilse bile ayar tutmuyor diye birçok forum iletisi de görmüştüm, bizzat Scirocco kullanıcıları tarafından, yani o kadar güvenilir bir araç ta değil gibi.

Alfa Romeo görünüm olarak çok daha güzel ve özel görünüyor. Scirocco ile benzer fiyattaysa onu tercih ederdim, kesinlikle.

RX-8'i teste sokacaksak, Honda S2000, Nissan 350Z, Subaru BRZ ve hatta Porsche Boxter vb. araçlarla teste sokmalıyız.

Alfa Brera, VW Scirocco'yu teste sokacaksak da, VW Golf GTI, Ford Focus ST, Mazda 3 MPS, Honda Civic Type R vb araçlarla teste sokmak gerekir. Hatta Brera gibi konforlu ve lüks bir coupe'yi Mercedes C Coupe, BMW 320/325 Cİ, Renault Laguna Coupe, Peugeot 407 Coupe tarzı araçlarla karşılaştırmak daha doğru olur.

Neden böyle söylüyorum. Çünkü söz konusu test pistte (track) ve performans odaklı yapılmış. Yani tüketiciler için pratik bir günlük coupe aranan bir test değil. Eğer profesyoneller profesyonel test yapacaklarsa, önce profesyonel literatürü bilmeliler!

Daha önce yazdığım bir yazıyı burada tekrar paylaşmak istiyorum;

Hafif kasa,

Mükemmele yakın ön/arka ağırlık dengesi,

Alçak şasi ve bunun getirdiği alçak ağırlık merkezi,

Ergonomi/kullanışlılık gibi unsurlar hiç düşünülmeden, şahsına münhasır dizayn edilmiş sportif kasa. Yani iç mekan hacmi, bagaj hacmi önemli olmadığından yan değil dik ve olabildiğince geriye yerleştirilmiş motor, şanzıman.  Arka aksa daha yakın oturan sürücü.

Aracın kasasının her ucuna son derece yakın dizayn edilmiş tekerlekler. Yani çok kısa tampon/tekerlek mesafeleri. Bu sayede araçta ağırlık yapan her unsurun dingil mesafesi içerisinde kalması

Arkadan itiş! Yani performanslı kullanımda size yola tutunmanız konusunda daha iyi bilgi verebilecek bir direksiyon sistemi. Neden çünkü arkadan itişlilerde ön tekerleklerin tek görevi aracı yönlendirmek. Torque steering (yani gazladığınızda ön tekerleklerin sizi sağa sola çekiştirmesi) olayı yok. Böylece direksiyona hakim mi olacaksınız, arabayı mı yönlendireceksiniz durumu yok! Ayrıca önde yan duran motorlardaki, birbirine eşit olmayan aks uzunluğu durumu yok. Bu durum tam gaz kullanımlarda 2 ön tekerleğe farklı güçler iletilmesine ve direksiyon çekmesine sebep olur. Ayrıca arkadan itiş motorun ve şanzımanın (ki, otomobillerde yekpare en ağır parçalardır) kabine doğru daha geride yerleştirilmesine de izin veren seçimdir. Önden çekişli araçlarda genellikle motor ve şanzıman önde,yan dururlar ve ön aksın üzerinde ve hatta zaman zaman önünde yer alırlar. Bu durum ön tarafın ağırlığını arkaya göre arttıran, virajlarda gaza yüklendiğinizde burundan viraj dışına kaymaya ve gaz bırakma esnasında da arka tarafın viraj dışına daha çabuk kaymasına sebep olan durumdur. Ayrıca tekerleklerin üzerinde kalan ve daha da kötüsü önünde yer alan ağırlıklar, aracın burnunun aşırı sağa/sola salınımına sebep olur.

Vay canına! Bu yazdıklarımı tekrar okudum, MX-5 literatüre göre gerçek bir spor otomobil! Yani spor otomobil olmak motor gücüyle ilgili bir durum değil. Benim Outback’im 245 beygir gücünde ama spor bir araç değil. Ama bu 160 beygirlik Mazda saf bir spor otomobil. (mesela Honda S2000, Nissan 350Z, Subaru BRZ, Toyota Supra, Mazda RX7/8)  Yukarıda spor olma kriterlerini verdim. Bu verilere sahip olup, inanılmaz güçte olan otomobiller de süper spor otomobil sınıfında sınıflanıyorlar. (mesela Ferrari, Maserati modelleri, ayrıca McLaren, Lotus gibi özel yapımlar) Eğer bu özelliklere donanım ve biraz da konfor eklenirse, lüks spor otomobil sınıfını elde ediyorsunuz. (mesela Mercedes CL, BMW 6 coupe) Önden çekişli ve zaten var olan bir HB ya da sedan otomobilde daha güçlü motor ve daha sert ayarlı süspansiyon sistemi kullanılarak, biraz da alçaltılarak üretilen ve gerçekte spor otomobil olmayan araçlar da var. Bunlar spor otomobil değil, var olan HB araçların sportif versiyonlarıdır. (mesela Honda Civic Type-R, Mazda 3 MPS, Golf GTI, VW Scirocco, Renault Laguna Coupe, Megane RS, Focus ST) Bunların bazıları gerçekten ciddi modifikasyonlardan geçirilmiş olsa da ve sportif anlamda başarılı olsalarda, saf spor otomobiller değildirler. Hafta sonu ailenizle seyahat edeceğiniz, iç mekanı ve bagajı HB versiyonla aynı ve kullanışlı, tatile de gidebileceğiniz, benzin rahatsız etmiyorsa işte de kullanabileceğiniz otomobillerdir bunlar.

Yani spor otomobil kriteri, motor kuvveti veya daha hızlı 0-100 hızlanma verileri, kapı sayısı, üstünün açılıp, açılmadığı değildir. Tüm konseptin şahsına münhasır (yani başkaca bir aile otomobili ile paylaşılmadan) dizayn edilmesi, dizayndaki önceliğin ise sportif sürüş keyfi verecek unsurlar olması (yani şasi dengesi, direksiyon netliği, drift sevenler için drift kabiliyeti vb) ama asla ve asla ergonomi, bagaj hacmi, iç mekan hacmi, tüm koltukların konforlu olması, omuz mesafesi, diz mesafesi gibi unsurların öncelikli olarak gözetilmediği bir dizayn olmasıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.