Guest alpaslan

Soğukken Neden Stop Ediyor (90-94)

Bu konuda 21 ileti var

merhaba arkadaslar

bende 94 model 323 sedan var. bu araba yuzunden ne gezdigimden zevk aliyorum ne yasadigimdan biktim artik ve sizlerden yardim istiyorum.

arabamda degismeyen ayni  sorunlarim var ve ne yazikki yillardir cozemiyorum.

sorun 1 --> 0 ve 0  in altindaki derecelerde arabanin icinde donuyorum kalorifer isitmiyor.

cozum yok

sorun 2 --> motor sogukken arabayi calistirdimgimda motordan ziirrrrrrrrr zirrrrrrrrrrrr zincir sesi gibi bir ses geliyor sesi cok aradim ve akunun oldugu kismin altindaki sola dogru motorun bir kismi sanziman heralde ondan geldigini dusunuyorum.

cozum yok

sorun 3--> motor sogukken stop ediyor ve bazen gaz yemiyor. rolantide de ayar tutma sorunu var.

bunun icin esenlerdeki adem ustanin tavsiyesi uzerine karbutaru komple sokturup adem ustaya temizlettim gecen sene.gaz kelebiginin cubugu var onuda rektefeciye goturup yaptirdim. yine olmadi sorun duzelmedi adem usta tup beyninden bu dedi iyi tamam dedim bu senede kompla techizati degistirdim tup depo vesaire sorun yine duzelmedi. bende artik biktim boyle yasamaya devam ediyorum ama cok sinirlerim boyzuluyor arabadan nefret ettim iyice.

sorun4--> arabayla tupte 5. vites en fazla 4500 devire yanasarak 140 yapabildim gazi sonuna kadar kokledim duz yolda bunun da ayri bir problem oldugunu hissediyorum

ENGIN BILGI VE TECRUBELERINIZI BEKLIYORUM SAYGILAR

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracınız tıpkı benim aracım gibi jikle devresinde sorun var bu yüzden ayagınızı gaza basılı tutmanız gerek ve 2bin rpm devri geçmicek şekilde uzun süre gaz verin sabahları, radyatöre antifriz koymayı unutmayın, gaz yemicek kadar ciddi ise lpg tankı donmuş demektir benzinle çalıştırmanız daha iyi olur yada içinde 30-40 liradan fazla lpg bulundurmayın ne kadar çok gaz o kadar çabuk donar.

tüp ayarını çok kıstıkları için arabanın karburatörüne gelen lpg yeterli gelmiyor bu yüzden çok fazla hız yapamıyorsunuz yada sabahları hemen stop ediyor gibi görünüyor. Genelde çok kısık ayarlarlar ve yokuş bile çıkmaz araç, herhangi bir yere ayarlattıktan sonra lpg borusunun üstündeki siyah kelebeği biraz daha açın ve malum kış arabanın rolanti devri 1000rpm e gelene kadar açın (aracınızın kendi rolanti devrini söylerseniz daha net bilgi verebilirim)

şanzuman sesi konusunda pek bilgim yok ama zırr sesini volant dişlisi yapar volant dişlisi zarar görmüşse(araba çalışırken marşa basılmış ise) bazen ilk marşı almaz ve zırr sesi yapar sesi duymadan net birşey söyleyemiyorum

0 ve 0 ın altındaki sıcaklıklar için mutlaka arabanızın radyatörünün önüne karton(gazete bile değil) koyun, gözünüz hararet seviyesinde olsun artmaya başladı anda ayagınızı gazdan çeker kartonu kıvırır yada kesersiniz

Faydalı bilgiler verebildiysem ne mutlu, zaman ayırıp okuyabilirseniz kısmen sorunlardan kurtulabilirsiniz :hi:

İlave: sogukta aracı geç çalışan herkeze tavsiyem bujileri ve buji kablolarının durumuna göre yenilemeniz olucaktır, malum araçlarımız yazın sıcagı kışın soğuğu görüyor kablo ve bujiler zamanla özelliğini yitiriyor.  :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya bu hava filtresinin altinda karburatorun oldugu kisimda gaz telinin oldugu yerde iki tane sagli solu vida var. bu sagdaki vida ne ise yariyor soldaki vida ne ise yariyor bilginiz varmi acaba. rolanti devrim benim araba isinca 1 ve 0.8 arasinda geziniyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1)Kaloriferin ısıtmaması aracınızda termostatın hiç olmaması(sökülmüş),açık olarak kalmış olması durumunda veya 2. bir seçenek olarak aracınızın kalorifer radyatörünüzün özelliğini yitirmiş antifiriz tabakasıyla(kahverengi balçık görünümünde) kaplanması dolayısıyla içinden su geçememesi nedeniyle ısıtmaz.Bu 2 seçenekten başka bir sıkıntınız olacağını sanmıyorum..

2)Şanzıman rulmanlarından geliyor olabilir dediğinize göre.Duymadan ne söylesek boş olur.

3)Aracınızın soğukken stop etmesi aracı gazda çalıştırıyorsanız şayet başınıza gelmesi gayet normaldir.Gazın kafası soğukken işlev yapmaz motor suyu ısınıp gaz kafasına gelene kadar gazdan bir verim beklemeniz yanlış olur.Aracı benzinde çalıştırıp araç ısınınca gaza geçerseniz stop etme kesilecektir.Karbüratörünüz sağlıklı ise şayet.Aracaı sabah benzinde çalıştırırsanız şayet marşa basmadan önce kontağı açıp 2 kere gaz pedalını pompalayın ve marşa öyle basmanızı öneririm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya bu hava filtresinin altinda karburatorun oldugu kisimda gaz telinin oldugu yerde iki tane sagli solu vida var. bu sagdaki vida ne ise yariyor soldaki vida ne ise yariyor bilginiz varmi acaba. rolanti devrim benim araba isinca 1 ve 0.8 arasinda geziniyor.

eger geziniyorsa ateşlemede sorun vardır çok kez forum içinde tekrarladım tevzi makarası ve bujiyi değiştirin varsa imkanınız buji kablosunuda,, yok eger o aralıkta sabit ise adam gibi bir rolanti gaz ayarı yapan bir yere gidip aracınızın çekişinden memnun olmadıgınızı söyleyin ona göre ayarlasınlar. Kaputun önüne geçtiğinizde sol tarafta duran vida rolanti ayarıdır ucuna gaz teli geliyor. Sağ taraftaki vidayı hatırlayamadım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg nin soguk olmasindan degil sanirim otomatik jikle devreye girmiyor cunku benzindede stop ediyor araba ayni seyi benzindede yasiyorum. bunu nerede yaptirabilirim bu jikle pahali bir seymi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg nin soguk olmasindan degil sanirim otomatik jikle devreye girmiyor cunku benzindede stop ediyor araba ayni seyi benzindede yasiyorum. bunu nerede yaptirabilirim bu jikle pahali bir seymi?

Ayarlanması gerekiyordur çok bi ücret alıcaklarınıda sanmam, bizim mal ustalar tofaşa bakar gibi baktıgından elletmek istemedim :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pahalı olmasından öte o işi yapabilecek,anlayabilecek bir usta bulmalısınız.

Dediğimi deneyin bir kere aracı sogukken çalıştırmadan evvel kontağı açıp gaz pedalına 2 kere sonuna kadar basıp bırakın öyle marşa basın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pahalı olmasından öte o işi yapabilecek,anlayabilecek bir usta bulmalısınız.

Dediğimi deneyin bir kere aracı sogukken çalıştırmadan evvel kontağı açıp gaz pedalına 2 kere sonuna kadar basıp bırakın öyle marşa basın...

arkadasın gaz ayarı çok kısık anladıgım kadarıyla sabahları çekme yapmaması normal geliyor daha dogrusu yeterli gelmiyordur sogukta birleşince felaket

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynı şeyi benzinde yapması sorunun çözümü aslında. en muhtemel olasılık elektrik aksamında! bu sorun size elektrik aksamını yeniletir. önce buji sonra kablosu sonra distribitör kapağı sonra tevzi makarası sonrada distribitör bobini. bunlar aslında yapılması gereken bakımlardır. bu işlemleri bakım olarak düşünün. sorunun elektrik aksamından kaynaklandığını test edebilirsiniz. araba soğukken benzinde çalıştırın sadece 2 dk ısıtın ve yola koyulun mümkünse hafif bir yokuşu çıkmaya çalışın. bu işlemler benzinde olacak tabiki. araba boğulur ve stop ederse sorun kesinlikle elektirik aksamında. arabanız yaklaşık 1 bucuk saat çalışmaz paniğe gerek yok. buji uçları ıslanır. kuruyana kadar çalışmaz ısrarla marşa basarsanız bi gün boyu çalışmayabilir. 2. ihtimal avans ayarı tutmuyordur. işi bilen bi ustaya gittiğinizde zaten ilk olarak size bahsettiğimiz elektirk aksamını al gel der. işi bilmeyen adamda avans kaçırıyor halledelim abi der, aslında o sizi kaçırmamak için yapar.

araç ısındıktan sonra bu sorun olmuyorsa devir vs düzgün eksozda patlama yoksa hiç kurcalamayın. kış ayında normaldir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Egsoz patlamasını pot pot pot sesiyle de anlarsın, dediği gibi ateşlemede sorun varsa rektefesine gidip bütün ateşleme elemanlarını yenilersen tek seferde kurtulursun yoksa zaten her sene bi parçasını değiştire değiştire uzun zaman alır keyfini kaçırırım, ben tevzi makarası arızası yüzünden hepsini değiştirdim rahat bi 8-10 yıl sorun çıkarmaz zaten üstünde gelen orjinal ekipmanlarda max 15 sene dayanıyor sonra ömrünü doldurdugunu gösteriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cuma günü bir motorcuya gıdecegım burada bakalım ne yapacak. ona gore sızınle paylasırım olup olmadıgını.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cuma günü bir motorcuya gıdecegım burada bakalım ne yapacak. ona gore sızınle paylasırım olup olmadıgını.

değişen parçaları da birlikte yazarsanız bilgi amaçlı hem bizim hemde bizden sonrakiler için faydası olur, geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

umarım benim ilk gittiğim motorculara benzemiyordur :D tofaş değil bu araba aman dikkat İD

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

umarım benim ilk gittiğim motorculara benzemiyordur :D tofaş değil bu araba aman dikkat İD

ustaya gittim dedim kaloriferi ısıtmıyor arabada ısınmıyor önünü kapatmak zorunda kaldım bunda termostat var mı bi bak dedim :D açtık kaputu sağa sola baktı söküp bakmak gerek dedi nereyi dedim "bi yeri gösterdi distribütör tarafında bi yer" motorun önemli bi yerine benziyodu gerek yok ustam dağıtmayalım şimdi vaktim yok dedim kaputu kapatıp topuk kaçırmaca :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben kötü senaryodan başlıyayım.Conta yakmış olma ihtimali var.Sebebi; araba conta yakınca soğutma suyuna hava giriyor ve böyle olunca ne kalorifer ısıtır nede lpg beyni ısınmayacağı için hem stop eder hemde rolantide düzen olmaz.Eğer sabahları zor çalışıyor, çalışınca eksozdan beyaz duman çıkarıyor, stop edip düzenli gaz yemiyorsa ve üstelik kalorifer de ısıtmıyorsa iyi bir ustaya git.İyi senaryo: kalorifer radyatörün tıkalı olabilir.Bu durumda da kalorifer ısıtmayacağı gibi lpg regülatörü ısınmaz ve gazda problem yaşarsın.Gaz telinin sağındaki ve solundaki vidalarla bildiğim kadarıyla gaz kelebeğinin ve jiklenin ayarlanması için kullanılıyor.Benim arabada jikle devre dışı ve o vidalarında şuan bir fonksiyonu yok.Ustaya gittikten sonra burada bildirirsen memnun oluruz.Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kalorifer radyatörü ayrı birşey mi? Ayrı ise yerini gösterebilecek var mı acaba??? benim arabada extra bi radyatör yok... Çorum kaloriferimi var yoksa :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kalorifer radyatörü ayrı birşey mi? Ayrı ise yerini gösterebilecek var mı acaba??? benim arabada extra bi radyatör yok... Çorum kaloriferimi var yoksa :D

Evet ayrı birşey.Normalde onu göremezsin.Ön panel komple sökülünce görebilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
:kafa: benim araba 330krş yakmaya başladı ciddi derecede çiğ atıyor arabam lpg beğnini değiştiricem artık başka çarem kalmadı, ustayla konuşam eger zaman verirse her ay bi parçasını alırım tesisatı yenilemiş olurum faturasını da tesisat tamamen değişince kestirir vizeye hazır ederim, 2 gün önce arabamdan memnunum diyodum inadı tuttu gene ibnenin evladı :sopa: :sopa: :sopa::kafa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:kafa: benim araba 330krş yakmaya başladı ciddi derecede çiğ atıyor arabam lpg beğnini değiştiricem artık başka çarem kalmadı, ustayla konuşam eger zaman verirse her ay bi parçasını alırım tesisatı yenilemiş olurum faturasını da tesisat tamamen değişince kestirir vizeye hazır ederim, 2 gün önce arabamdan memnunum diyodum inadı tuttu gene ibnenin evladı :sopa: :sopa: :sopa::kafa:

10 tl ile 30 km ancak gidiyor değil mi :D artık laçka oldum bu duruma gülebiliyorum. benimkide öyle yakıyor: b, depo 260 oluyor diğeri 330 a fırlıyor...benzinle aynı yakıyor neredeyse. parça parça yapma bence o işi komple giriş bi seferde hallet. Kasımda benimde muayene var. bu lpg ile sittin sene geçmez. Takım değiştiricem. Aralıktada askerlik var :D Askerliği tecil edersem muayeneden geçer. Etmezsem ya 15 ay beni bekler yada yaza satılır :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.