h044574

Araba Benzinde Uçacağı Yerde Yığılıyor (1999-2001)

Bu konuda 21 ileti var

  arabam 323 2000 model familya

araba gazda iyi gidiyo fakat benzine geçince çekişi aşırı düşüyor

sıralı sistem lpg var

benzine aldığım zaman basıyorum basıyorum gitmiyor.

sorun ne olabilir acaba

ve ne yapabilirim?

cevabınız için şimdiden sağolun .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzin pompası gibi görünüyor, arıza ışıgı yanıyorsa ki muhtemelen yanıyordur herhangi bir yetkili servis yada bilgisayarlı iş yapan iyi bir tamirci bulursanız aracınıza bi alet baglatıp hatayı okuyabilirler böylece sorunun çözümü de kolaylaşır, geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

malesef

arıza ışığı yanmıyor

dediğiniz gibi arabayı bilgisayara sokmak gerekiyor herhalde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

uzun süre kullanılmayan benzin sistemi arıza verir, benim aracımda 323 f LANTİS sıralı, haftaya bir benzine alıp performans yaptırırım, nedenine gelince enjektörler tıkanmasın, kurum bağlamasın diye , ayrıca her yıl benzin için, enjektör temizliği- motor temizliği- için  carbon clean yaptırırım, sizin enjectörler tıkanmış benzin pompalamıyor, ha birde lpg li araçlarda benzin yakıt seviyesini benzin pompasını korumak için sürekli çeyrek deponun üstünde tutmak lazım, nedenine gelince araba lpg de çalışırken bile benzin pompası benzin pompalamaya devam ediyor, eğer düşük basınçta ve az yakıtla pompaya devam ederse pompanız zayıflar yani hasar görür, çok yol yapan senede 20000km deviren bir kullanıcı değilseniz lpg iyi bir şey değil, öyleki ben arada sırf benzin sistemi yıpranmasın diye lpg den benzine geçip bugünde benzinle gezeyim dediğim günler olur, sadece lpg ile gezeyim hiç benzin kullanmayayım, hatta kışın lpg ye geç geçiyor tüh bisürü benzin yaktım sabah hesabına girerseniz ve lpg bağımlısı olursanız benzin sistemi çöker, hatta sabah ilk startta bile benzinle çalışamayacak hale gelir aman dikkat!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ha şimdi yapılması gereken kurtarma operasyonuna gelince, arabanızın yakıt pompasını kontrol ettirin, enjectör temizliği için carbon yaptırın belki carbonla kurtarırsınız enjectörleri, birde eğer sorun çözülürse, en az 300km benzinle gezinki arabanın ecu su benzin haritasını yeniden çıkarsın, oluştursun hafızasında, sonra bu yeni ayarlarla birlikte yeniden lpg servisine gidip bu yeni değerleri, lpg ecu suna işletin, hani diyeceğim aküyü söküp arabanın default değerlerine geçmesini bekleyin derdim ama malum araba 2000 model illaki biraz yıpranmıştır, benzinle gezerken 300km araba benzin değerlerini beynine harita eder, şimdiki hali ile!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunlardan sonra ne olur derseniz; arabanız artık lpg de daha az yakar, ve daha atik olur,benzinle lpg değerleri iyileşir, çünkü sizin lpg ayarlarınız şimdiki kötüleşmiş benzin ayarlarına göre yapılıyor....

yalnız bu carbon clean işinin bir riski var oda, eğer araba çok km yapmış ise, motorun içindeki kurumları carbon işlemi söküp atacağından yağ yakma sorunu peydah olabilir, bunuda dikkate alın, eski motor iyice temizlemeyede gelmez, ama mazda bu ve benim aracımda herhangi bir sorun yaratmadı:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki benzin pompasını değiştirtsem ve carbon clean uygulatsam sonra da lpg ayarını bu yeni duruma göre yaptırsam bana maliyeti kaça olur?

arabam 265 binde. carbon çok zarar verir mi acaba, başka bir alternatifi yok mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

başka alternatifi var, lazerle enjectör temizliği yapıyorlar 100 tl ye maloluyordu bu temizlik yaklaşık, ama benzin pompası hakkında bi fikrim yok.

ayrıca carbon clean okadar korkulacak bişi değil, %20 zarar verebilir %80 çok faydalı olur, eğer araba 350 000km devirmiş ise carbon yerine motoraa ihtiyacı vardır zaten...

secim senin ya karbon ya lazer pompayı değişirsen iyi olur. ama ilkönce carbon yada lazerle  enjectör temizliği yapıp önce bi denemek lazım , zira benzin pompası sağlam olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kesinlikle hakan abiye katılıyorum ejketörlerin önemi daha fazla pompa biraz daha arka planda kalıyor, carbon clean olayına gelince yaptırırsanız aracınzın çekişi ve yakıtı farkeder 1-2 kalkış yaparken farkı hissedebilirsiniz kesinlikle..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki carbon clean mı yoksa lazer mi daha ucuz olur?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla ayın 15i ama akşama elimde maaştan zırnık kalmadı :(

hepsini sağa sola dağıttım.

arabanın carbonu da başka bahara kaldı malesef...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla ayın 15i ama akşama elimde maaştan zırnık kalmadı :(

hepsini sağa sola dağıttım.

arabanın carbonu da başka bahara kaldı malesef...

:( bilirim ne kadar kötü oldugunu hayırlısı olsun abi ne diyelim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba

Bende benzinde sıkıntı yaşıyorum.LPG de çok seri ancak ne zaman arabayı benzine alsam nazlı nazlı gidiyor,özellikle kalkışlarda titreyerek kalkıyor araç.nadiren farklı viteslerde 3000-4000 devir arası bir sıkışıyor ,sonra tekrar açılıyor araba.sabahları motor soğukken çalıştırınca çok güzel gaz yiyor,ancak motor ısınıpta totmatik jikle kapanınca nazlanma başlıyor.bujiler,buji kabloları ve ateşleme bobinlerini değiştirdim.Würth marka enjektör temizleyici koyup depoyu fulledim.yaklaşık 300 km yol yaptım şu an.ama şu ana kadar benzindeki performans düşüklüğü devam etmekte,çeyrek depoya kadar benzinde kullanmaya devam edeceğim.yakıt pompasında da bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum zira 4 ay önce lpg ecu arızasını araştırırken benzin pompasına falan da bakıldı pompa faal olarak çalışmaktaydı.acaba sorun enjektörlerden mi kaynaklanıyordur yoksa başka bir sıkıntı mı var. :S

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzin pompası, benzin filtresi ve enjektörler diye ihtimal veriyorum... Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba

Bende benzinde sıkıntı yaşıyorum.LPG de çok seri ancak ne zaman arabayı benzine alsam nazlı nazlı gidiyor,özellikle kalkışlarda titreyerek kalkıyor araç.nadiren farklı viteslerde 3000-4000 devir arası bir sıkışıyor ,sonra tekrar açılıyor araba.sabahları motor soğukken çalıştırınca çok güzel gaz yiyor,ancak motor ısınıpta totmatik jikle kapanınca nazlanma başlıyor.bujiler,buji kabloları ve ateşleme bobinlerini değiştirdim.Würth marka enjektör temizleyici koyup depoyu fulledim.yaklaşık 300 km yol yaptım şu an.ama şu ana kadar benzindeki performans düşüklüğü devam etmekte,çeyrek depoya kadar benzinde kullanmaya devam edeceğim.yakıt pompasında da bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum zira 4 ay önce lpg ecu arızasını araştırırken benzin pompasına falan da bakıldı pompa faal olarak çalışmaktaydı.acaba sorun enjektörlerden mi kaynaklanıyordur yoksa başka bir sıkıntı mı var. :S

opel astram vardı ondada benzinde gitmezdi araba lpgde uçardı mazdada böyle olabilir

sıralı sistemde motor ecusu ayarı bozulur neden bozulur diye sorarsan ben seni kandırsam sen bana bozulmazmısın  :D

sıralı sistemde lpg çalışırken motor ecusuna göre benzin enjektörleri çalışıyor gibi görünür yakıt hava karışımı benzin yerine lpgye göre ayarlanıyor.

50-100 km benzinde kullandıktan sonra normale dönerdi ama benzinde kullanmanıza gerek yok ayrıca bujiler lpgye göre ayarlanıyor tek tırnak takılıyor ve tırnak aralığıda ayarlanıyor.Normalde 2-3-4 tırnak benzin için daha iyi olur.

lpg olan araçta benzinde performans düşüklüğü normal zaten herşey lpgye göre ayarlanıyor.bu tip sorun yaşayan ve 4-5 defa benzin pompası değiştiren 2-3 kere başka parçalar değiştiren tanıdığım çok .

zaten sıralı sistemde performans kaybı hissedilir oranda değil 1-2 beygir düşük olur sadece

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bujileri aracın orjinal ngk marka bujilerinden taktırdımbuji aralığını düşürmeyi istiyorum.ama bana da benzin enjektörleri gibi geliyor sıkıntı.Benzin enjektörleri temizlenerek kurtarılabiliyormu yoksa tek çare değiştirmekmi. değiştirirsek ortalama kaça patlar bilen varmıdır.?,Bana bir usta ''lgp aracın subaplarını haşlıyor ve subaplar sıkma yapıyor japon araçlarda'' demişti.subap ayarı yaptırabiliriz demişti.başka bir ustada bu araçlarda otomatik subap var kendi subap ayarını kendisi yapıyor demişti.bu subap meselesinin aslını bilen varmıdır yaw.aracı fazla kurcalatmak istemiyorum.malum bulunduğum ilde pek mazdadan anlayan usta yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sübap sorunu olsaydı lpg'de de aynı sorunlar oluşurdu, bence bu sorun sadece benzin yakıt sisteminden kaynaklı gibi geliyor... Bu yüzden enjektörler veya benzin pompası dedim...

Öncelikle Mazda'dan anlayan iyi bir usta bul, mutlaka vardır... Sonra derdine çare aramaya başla.

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Filtrenin değişip değişmediği hakkında bilgim yok,ancak muhtemelen değişmemiştir. önerinizi dikkate alcağım. ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.