canozcan

2000 Devir Altında Şehir İçi Gezilmiyor

Bu konuda 70 ileti var

2000 devir altında gazı kesince aniden kompresöre giriyor(fren yaparmış gibi) tekrar gaz verince bu sefer sirkeliyor. rolanti motoru sökülüp temizlendi,hava hortumunda kaçak yok. bu yüzden şehir içinde gezemiyorum çok sıkıntı çekiyorum.uzun yolda sorun    yok.problem ne olabilir yardımlarınızı bekliyorum .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2000 devir altında gazı kesince aniden kompresöre giriyor(fren yaparmış gibi) tekrar gaz verince bu sefer sirkeliyor. rolanti motoru sökülüp temizlendi,hava hortumunda kaçak yok. bu yüzden şehir içinde gezemiyorum çok sıkıntı çekiyorum.uzun yolda sorun    yok.problem ne olabilir yardımlarınızı bekliyorum .

lpg kalitesizse ondan yapar birde bu ara havalar soguk lpg de kullanıyorsanız çok normal, ben tavsiye ediyim tercih size kalmış: aracı benzinde kullanırsanız daha az yakıcaktır, hava soguk oldugundan lpg çiğ atıyor benzinle aynı rakama geliyor bende öyle yapıcam artık

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg kalitesizse ondan yapar birde bu ara havalar soguk lpg de kullanıyorsanız çok normal, ben tavsiye ediyim tercih size kalmış: aracı benzinde kullanırsanız daha az yakıcaktır, hava soguk oldugundan lpg çiğ atıyor benzinle aynı rakama geliyor bende öyle yapıcam artık

zaten benzinde kullanıyorum bu problemi benzinde de yapıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Maf sensörünü temizledin mi?

Benzer sorun benimkinde vardı ama sadece gazda yapıyordu.

Bugün sanayiye gidip ayar yaptırdım. Regülatör basınç ayarı yapıldıktan sonra sorun ortadan kalktı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Maf sensörününün ne olduğunu bilmiyorum ama gaz kelebeği  ve ordaki şeyler temizlendi. bugun renault servisinde enjeksiyonlar temizlendi.sonuç yine aynı:( gaz pedalını bıraktığım anda ani fren yapar gibi oluyor, akışına gidip yavaşlamıyor.tekrar gaza dokunduğumda ani kalkış yapar gibi fırlıyor,sirkeliyor. ihtimaller neler olabilir tecrubeli arkadaşlar lütfen bilgilerinize ihtiyacım var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Can ozan aynı sorun 1.8 familyam dada var.bir iki ustaya gösterin pek bişey anlamadılar.daha önce boğaz temizliği yaptırdığım ustaya tekrar götürdüm pos makınası gibi bi cıhaza tekrar bağladı ve boğaz kelebeğinin sensörü bozuk gazı alıp verme yapıyo.sensörün hatta daha sağlam olması adına boğazın komple değişmesi gerek dedi.daha sonra adem ustaya götürdüm sitedede ondan övğüyle bahsedilir.aynı sorunu onada anlattım ve bogaz kelebeğinin sensöründende olabilir bir ayar problemide olabileceğini daha önce çalıştığı mazda servbisinde kendi özel cıhazına sokup tam arızayı tespıt edip ona göre bir yol izlemek gerek dedi.aynı sorundan gelipte ayarla alkalı sorun cıkan cok oluyo demişti.bir kaç gün içinde tekrar gidip sorunu inşallah tamir ettirecem o zaman kesin sonucları tekrar yazarım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araç lpg li ise hava akış metre temizlenecek .buji ile buji kablosu orjinal  parçaile değişmesi lazım eğer lpg li ise benzinde mi bu sorun var yoksa lpgdemi  o çok önemli benzinde yapıyorsa maf (hava akış metre)temizlensin ondan sonra dene sorun var ise enjektörlerler temizlenmiş olabilir ama püskürtmesi hala zayıf olabilir buji buji kablosunu unutma

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araç lpg li ise hava akış metre temizlenecek .buji ile buji kablosu orjinal  parçaile değişmesi lazım eğer lpg li ise benzinde mi bu sorun var yoksa lpgdemi  o çok önemli benzinde yapıyorsa maf (hava akış metre)temizlensin ondan sonra dene sorun var ise enjektörlerler temizlenmiş olabilir ama püskürtmesi hala zayıf olabilir buji buji kablosunu unutma

hava akış metre temizlenmedi yarın ilk işim onu temizletmek olacak . enjektörler püskürtmüyorsa yenileri gerekecek sanırım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende yardımcı oLmak isterim... Katalitik Konvektörden de yapıyor olabilir... Aynı sorun bende de var. ve dediklerini bende yaptım ama geçmedi.. en son egzozcum beni uyardı: Kat iptalinden oLabilir dedi.. kat dolu veya iiptal edilmişse küçük devirlerde ani anlamsız hareketler yaparmış.. şu an araba ufak bi iişlem için kaporta ustasında haftaya çıktığında ilk işim temiz bi Kat taktırıp denemek oLacak.. Ciddi olarak bende rahatsızım o silkelemeden...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sorunumuz birebir aynı. bugun hemen bende eksozscuya gidip durumu izah edeyim bakalım. bende kat iptal çünkü. eğer bundasa düzelirse edirneye gelirim bira ısmarlamaya sana  :egy:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eksozcu kat ile alakası yok o durumun dedi boşuna masrafa girme dedi. çevre kirliliğini önlemek içinmiş sadece  :krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlarıma diyorum: mazdalar gezinti arabası değil. mazdadan zevk almak istiyorsan ya 4000 devirin üzerinde kullanacaksın yada karşısına geçip bakacaksın.

bu bir sorun değil galiba. arabanın yapısı böyle diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlarıma diyorum: mazdalar gezinti arabası değil. mazdadan zevk almak istiyorsan ya 4000 devirin üzerinde kullanacaksın yada karşısına geçip bakacaksın.

bu bir sorun değil galiba. arabanın yapısı böyle diye düşünüyorum.

abi nası sorun değil gazı ayağımdan çektiğim gibi ani fren yapar gibi kafa öne düşüyor arabanın(düşük devirde 1. 2. 3. viteste 4ve5te yok) mesela 3.vites 6000 devirde gazı bırak yine aynen aniden fren yapar gibi kompresöre giriyor bumu normal?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi nası sorun değil gazı ayağımdan çektiğim gibi ani fren yapar gibi kafa öne düşüyor arabanın(düşük devirde 1. 2. 3. viteste 4ve5te yok) mesela 3.vites 6000 devirde gazı bırak yine aynen aniden fren yapar gibi kompresöre giriyor bumu normal?

ben babamın 323hb inde 1bin rpm devirde (benzinli) hiç aracı titretmeden yavaşça gidebiliyordum, bnmki lpg ve 17" jant oldugundan 1bin rpm devir yetmiyor, sonuç arkadaşın 2bin devir altında titreme sorunu normal değil

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Arkadaşım adem ustaya gittim benim arac düzeldi.ne yaptığını yazacam ama bilgisayarım bozuldu.şu anda vaktim yok.yazacam ben yazmadam bir şeyleri boşuna kurcalatıp masraf etme.yarın yada öbür güne yazarım.ama özetle map sensörü ayarı ve öncesinde yapılan bazı temizlik işlemleri.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Arkadaşım adem ustaya gittim benim arac düzeldi.ne yaptığını yazacam ama bilgisayarım bozuldu.şu anda vaktim yok.yazacam ben yazmadam bir şeyleri boşuna kurcalatıp masraf etme.yarın yada öbür güne yazarım.ama özetle map sensörü ayarı ve öncesinde yapılan bazı temizlik işlemleri.

merakla bekliyorum saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar biraz daha ayrıntılı yazmaya calışayım.

   

      1-buji temizlendi,tırnak aralıkları ayarlandı acık olanlar kapatıldı dar olanlar acıldı.

      2-subab ayarı kontrol edildi

      3-gaz kelebeği söküldü dağıtıldı ve ayrıntılı bir şekilde iyice temizlendi

      4-dispirütör kapağı söküldü temas eden parcalar iyice temizlendi.

      5-hava filtrtesi temizlendi

      6-yakıt filtresi kontrol edildi

      7-hava akış metre kontrol edildi soketi ilaçlandı

      8-gaz telinin içi iyice yağlandi gaz pedalı biraz daha yumuşadı

      9-tratul temizliği yapıldı

arkadaşlar en son yazdığımın ne olduğunu bilmiyorum ama sanırım ekzostan cıkan gazın içerisinde ki yanmamış yakıtların tektrar geri dönüşüm yaptığı güzergah olsa gerek.cünki o işlemde yapıldı ve içerisinde bayağı tortu birikmişti.bir kısmını tornavidayla kazıdı ve sonra ilaçla iyice kurumları döktü ve bujilerin yuvalarından içeriye tek tek tazzikli hava sıktı bayağı kurum  ve toz cıktı.muhtemelen benim aracım böyle bir işlem 60 bin km den beri hiç görmedi.disapiritör kapağının içinde nerdeyse yarım santim oksit birikmiş.

  en son olarakta aracı cıhaza bağladı ve herhangi bir yerden arıza sinyali verip vermediğine baktı.daha sonra gaz kelebeğinin üzerindeki sensörün yani map sensörünün konum ayarını yaptı ki sanırım en hayati yer burasıydı.benimkinin ayarıyla artık benden önceki sahibi döneminde oynanmış sanırım cok önemli bir ayar.

 

    sonuç olarak.

   

    -araçtaki silkleyerek yavaşlama ve kalkıştaki problem ortadan kalktı.bir miktar kaldı bununda gazpedalı telli araçlarda normal olduğunu söyledi adem usta.telin ileri geri hareketi telsiz araçlar kadar hassas olmadığından sanırım.

    -araç 80-90 km hızdaki seyir hissi 120-130 lara cıktı(motor sesi vs.)

    -aracın ivmelenmesi daha iyi oldu.

    -motor titreşimi azaldı

    -en son olarak yakıtını ölçeçem onuda yazarım daha sonra

özetle adem usta işinin ehli bir usta.direk sorun olan yerlere müdahale ediyor.mazdayı cok iyi biliyor.cokta temiz çalışıyor.birde mazda hakkında ne sorarsanız sorun cevabını alırsınız.benim için bu cok önemli meraklıyımdırda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

way be bende bir gün komple temizliğe giriyim bari işe yarıcaktır heralde sizinki gibi :) sizede geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sizi memnun edebildiysek ne mutlu bize bizi tercih ettiniz  için biz teşekür ederiz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.