Guest axela

Acayip Bir Durum?

Bu konuda 29 ileti var

Arkadaşlar çok acayip bir durum ile karşılaştım;

Bildiğiniz gibi eski kasa Mazda 3 (2003) ile yeni kasa Mazda 3'ün (2010) 1.6 benzinli motorları birebir aynı (105hp olduğu gibi diğer tüm teknik verileri de aynı)

Fakat hızlanma değerleri farklı,2003 Mazda 3 11sn de 100km ye ulaşırken yenisi 12.1sn de ulaşıyor,tabi vites aralıklarının değişmiş olduğunu düşündünüz değil mi?Bende şimdiye dek öyle düşünüyordum ama sitesine girdim baktım vites aralıkları da bire bir aynı,yani eskisi ile aynı motor ve aynı şanzumanı kullanıyor.

Hadi son hızları farklı bu durum aerodinamiğin değişimi ile mümkün

Ama anlamadığım şu;

Yeni Mazda 3 eskisinden 100kg hafif olmasına ve eskisi ile aynı motor ve şanzumanı kullanıyor olmasına rağmen nasıl 0-100km anlamında eskisinden daha yavaş olabiliyor?

Eski Mazda 3 (2003) teknik değerleri

http://www.mazda.com.tr/02modeller/mazda3/teknik.asp

Yeni Mazda 3 (2010) teknik değerleri

http://www.mazda-tr.com/upload/country/tr-tr/pdf_downloads/specs_brochures/mazda3/Mazda3%20broşürü%20-%20Kasım%202009.pdf

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o resim gerçek mi yaw??!!

naptınız arabaya :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

garip gerçekten ama aerodinamik demekki aracı olumlu değil olumsuz yönde etkilemiş yapılabilcek tek mantıklı açıklama bu gibi görünüyor. Farkettiyseniz eski m3 daha sade ve yuvarlak oval hatlara sahip ancak yeni m3 biraz daha büyük ve yere yakın body (tampon marşbiyel) takımına sahip ayrıca bildiğim kadarıyla kullanılan amortisör yay farkıda bunu etkiliyor olabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o resim gerçek mi yaw??!!

naptınız arabaya :)

Resim gerçek,5. viteste devir kesiciye girdim ama tabi yol düz değildi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

garip gerçekten ama aerodinamik demekki aracı olumlu değil olumsuz yönde etkilemiş yapılabilcek tek mantıklı açıklama bu gibi görünüyor. Farkettiyseniz eski m3 daha sade ve yuvarlak oval hatlara sahip ancak yeni m3 biraz daha büyük ve yere yakın body (tampon marşbiyel) takımına sahip ayrıca bildiğim kadarıyla kullanılan amortisör yay farkıda bunu etkiliyor olabilir

Aerodinamiğin 0-100 anlamında etkisinin yüksek olacağını zannetmem

Benim aklıma iki ihtimal geliyor

Ya Mazda'nın yeni sitesindeki bilgilerde yanlışlık var.

Yada test standartları değişti (dsc açık kapalı gibi)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, sadece hızlanma olarak bakmayın yakıt tasarrufu ve çevreye yaydığı gazlarda iyileştirme yapmak için motor parametreleri ile oynanmış olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, sadece hızlanma olarak bakmayın yakıt tasarrufu ve çevreye yaydığı gazlarda iyileştirme yapmak için motor parametreleri ile oynanmış olabilir.

Ama bütün değerleride bire bir aynı (max hp,tork devri gibi) hatta görüntüsü bile aynı.Vites oranları dışında nasıl bir uygulama ile yakıt tüketimini bu kadar düşürüp performansıda azaltabilirler ki,üstelik araba da hafiflemişken :krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Egsoz emisyon değerlerinin farklı olabilir, egsozdaki sıkıştırdıgı gaz miktarı yakıt ve performansı etkiler 6 yaş daha küçük bi arabanın egsoz emisyon değeri sanırım farklı olucaktır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3 1.6 Mzr bazı ülkelerde Nihai dişli oranı 4.388 olarak bazılarında ise 4.105 olarak satılıyor (diğer vites oranları aynı)

4.388 şanzumanın el verdiği son hız (7000rpm) 217km

4.105 şanzumanın el verdiği son hız (7000rpm) 233km

olarak karşımıza çıkıyor.

Ayrıca 4.388 lik olanın 0-100km si 12.1 iken 4.105 olanının 12.2,yakıt tüketimleri arasında da 0.2-0.3lt gibi farklar var.

Mazda 3

Türkiye

4.388

http://www.mazda-tr.com/upload/country/tr-tr/showroom/mazda3/Mazda3%201.6%20MZ-CD%20Teknik%20Özellikler.pdf

İngiltere

4.105

https://www.mazda.co.uk/upload/country/en-gb/pdf_downloads/specs_brochures/mazda3/Mazda3_brochure.pdf

Almanya

4.105

http://www.mazda.de/Upload/country/de/brochures/BR_Mazda3.pdf?amp;__broschuere=BR_M3

Rusya

4.388

http://www.mazda.ru/upload/country/ru-ru/pdf_downloads/specs_brochures/mazda3/Mazda3_2009i.pdf

İtalya

4.105

http://www.mazda.it/upload/country/it-it/pdf_downloads/specs_brochures/Nuova_Mazda3/Scheda_tecnica_Nuova_Mazda3.pdf

Tabi bu farkın sebebini ve neden eskisi ile aynı olan bizdeki versiyonunun(4.388) geç hızlandığını hala anlayamıyorum.Acaba bilgilerde bir yanlışlık mı var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevap çok basit.

Yazılım farklılığındandır.

son nokta kondu...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer yazılımsa şöyle bir düşüncede doğuyor,

mazda 6 senedir yazılım konusunda ilerleme yapamamış :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer yazılımsa şöyle bir düşüncede doğuyor,

mazda 6 senedir yazılım konusunda ilerleme yapamamış :(

2004-2009 arası mazda 3 lerde 2-3 kere yazılım güncellendi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevap çok basit.

Yazılım farklılığındandır.

Mazda 3 lerde yazılım ile bu derece farklılık yaratılabilineceğini zannetmem,gaz pedalı bile klasik telli sistem ile çalışan bir motordan bahsediyoruz (gerçi ben çabuk tepki verdiği için memnunum bundan),üstelik turbo da yok ki basınç değiştirilsin edilsin,güç aynı tork aynı max devirler aynı kaputu kaldırdığımızda motorun görüntüsü bile aynı yani bir çivi bile çakmamışlar ekstradan,yazılım ile bu derece farklılık mümkün mü acaba?Yada bu kadar kolaysa bizim(eski kasa kullanıcıları) içinde bir update çıkarabilirlerdi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer yeni mazda 3 ün son hızı eskisine göre yüksekse wukill arkadaşın dediği gibi egzost sistemi alakalı olabilir, sıkıştırma olayı (eskisine göre) zayıf ise 0-100 km de daha yavaş olup ancak son hızda ileri geçmesi normaldir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence iki ihtimal var

1- iki hızlanma değerinden en az birisi yanlış

2- azalan ağırlık büyük oranda ön kısımdan alındıysa ön çekiş tekerlerindeki yere basma kuvveti azaldı ve patinaj oranı arttı.

egzoz ve aerodinamiğin 0-100'e etkisi olacağını sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.