Libido

Aracın Durduk Yere Stop Etmesi (1998)

Merhaba arkadaşlar.

1998 den beri kullanmakta oldugum 1994 model mazda 626 glx 2.0 hb aracım var.

Aracım şu sıralar  belli bir devirde viteste olmaksızın durduk yere stop ediyor.

stop ettikten sonra marşa ne kadar bassam faydasız.

çalışmıyor.

aradan 8-10dk geçtikten sonra marşa basınca çat çalışıyor ve yoluma devam ediyorum

tabi ne zaman stop edeceğini bilemedigimden trafikte ya da yolda cok zor durumda kalıyorum.

tamire götürdüm 2 sefer.

birinde 15dk araba çalıştı gaza bastık rolantide durdu falan stop etmedi. haliyle sta bişey bulamadı.

sonra çekiciyle çektirdim sanayiye.

usta çip arızalanmış benzini kesiyor dedi.

iyi dedim. çip2in yenisi 2.500tl civarı.

istanbula göndericem orda tamir edilecek dendi.

iyi dedim. çip gitti geldi. ne varmış usta dedim lehim atmış ıslanmış heralde dedi.

sonra bi de benzin pompasını değiştirdiler. bundan önce benzin pompası 1 kere değişmişti.

o pompanın beslemesini 12volt çekmişler aslında 3volt olması lazım dedi yeni  usta. iyi dedim anlamam.

araba yapıldı bitti.

sanayiden ustayla bindik

25km yol yaptık

yüksek devir düşük devir her viteste dur kalk.

tamam stop etmedi.

arabayı getirdim eve.

dün gece eczaneye gitmem gerekti. 2km gittim çat

durdu araba yine.

ittirerek kenara çektim. marşa basıyorum yok.

10dk sonra çalıştı döndüm eve bi daha stop etmeden.

730 lira masraf ettim sırf bu stop etme düzelsin diye ama olmadı.

bir de burda danısayım dedim.

saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buradan ne söylesek havada kalacak.

Ankara'ya yakın sayılırsın. Meb Başayar yetkili Mazda servisine kadar gidebilirsen, problemini orada çözeceklerdir. Eskişehir'de arabanı bilgisayara bağlatabileceğin bir yer varsa orada da şansını deneyebilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç stop ettiği zaman bujilerde ateşleme var mı onu kontrol etmenizi tavsiye ederim. şayet yok ise distribütör modülü yada bobininde arıza olabilir. ilk olarak bujilerinizi değiştirdiniz mi? bujilerde çatlak varsa ondan dolayıda sorun olabilir. bujilerde ateşleme varsa araç benzine boğuluyor olabilir ki bunun nedeni fazla yakıt gelmesi yada yetersiz ateşleme olabilir.  yazdıklarınıza göre fazla yakıt gelmemesi lazım pompa ve çip onarılmış. tekleme boğulma eksozda patlama var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tekleme bazen sağa sola ani dönüşlerde oluyor

bogulma da stop ettiğinde oluyor

egzos patlaktı yeni değiştirdim ama ondan sonra yine stop etti.

bujilerde ateşlemeyi kontrol etmedim

ama 8-10dk sonra çalışması ? elektronik bir sorun mudur acaba kimse anlayamadı sanayide.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

işte bütün mesele orada. 8-10 dk dediğiniz aralıkta. Aracınız muhtemelen yakıta boğuluyor. yeterli ateşleme yok yada yanma odalarına yakıt gitmiyor. direksiyonu tam sağ yada tam sol yaptığınızda aracınızın devir göstergesini gözlemleyin. atıyorum normal deviriniz 1000 ise diresiyonu tam sol yapıp o şekilde bırakmadan tuttuğunuzda devir 900 e düşüyorsa ve bu sizin aracınızda teklemeye neden oluyorsa sorun %90 elektirik aksamından. bunuda en güzel test etme yolu araçtaki bütün elektrik harcayan şeyleri aynı anda çalıştırın. far, sinyaln kalorifer cam vs. düşük devirde yüksek vitesle hareket edin atıyorum 2. vitesle kalmaya çalışın araç stop ediyorsa %90 lık ihtimaliniz %100 elektrik olur. bujilerde ateşlemeyi kesinlikle kontrol edin. mümkünse stop ettiğiniz 8-10 dk arasında bunu yapın.

Sorunun nereden olduğunu anlamanız uzun sürecek gibiyse hiç uğraşmayın direkt bir servise gidin. siz sorunu anlayana kadar daha büyük sorunlar açabilir. Yanlış bilgi vermeyi hiçbirimiz istemeyiz. benim söylediklerim sorunun nereden oldugunu anlamak için yapılabilecek testler, aracınızı sanayiye bıraksanız muhtemelen denenecek şeyler. ama yapmamış olabilirler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tekleme bazen sağa sola ani dönüşlerde oluyor

bogulma da stop ettiğinde oluyor

egzos patlaktı yeni değiştirdim ama ondan sonra yine stop etti.

bujilerde ateşlemeyi kontrol etmedim

ama 8-10dk sonra çalışması ? elektronik bir sorun mudur acaba kimse anlayamadı sanayide.

ya saçma bi mantık ama hani bazı elektronik devreler ısınınca çalışmaz ya sizinkide onun gibi bişi sanki, saçma bi mantık ama meb mazda servisi derdinize derman olucaktır eminim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya saçma bi mantık ama hani bazı elektronik devreler ısınınca çalışmaz ya sizinkide onun gibi bişi sanki, saçma bi mantık ama meb mazda servisi derdinize derman olucaktır eminim

saçma değil gayet mantıklı. mesela distribütör modülü arızalı olduğu zaman ısındığında stop ettirir arabayı. arkasını sürdükleri bir sıvı var o ısı iletkenliğini sağlar. misal ben yan sanayi alıp takmıştım bi hafta sonu kurcalarken modülü söktüm baktım sıvı mıvı kalmamış. Bir IT ci olarak hemen 5 ml' si 10 dolar olan gümüş katkılı termal CPU macunumu devreye soktum ;D bir sorun çıkmadı burdan 70 milyona tavsiye ediyorum  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.