Jump to content

Uzun Süre Bekleyen Araç Hakkında


bugradoganci
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese selam;

İlk defa yazıyorum, değerli görüşlerinize ihtiyacım var. Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler...

Aracım 1991 model 323 hb. İlk sahibiyiz. Yaklaşık 20 seneden beri bizde. 221.000 km'de ve mazisi biraz ilginç. 200.000 km yolu ilk 4 senede yaptı ve sonra yaklaşık 6 sene kapalı garajda hiç dokunulmadan araç yattı. Araç garaja girdiği zaman hiç bir problemi yoktu. Her türlü bakımı zamanında yapılmıştı. 6. senenin sonunda garajdan çıktığında baya bir problem yaşadık. Ben işim gereği yakından ilgilenemedim ama çok fazla bütçemiz olmadığı için detaylı bir iş yapılamadı o zaman. Hatırladığım, motoru çalıştıran ustanın " pistonlar yapışmış gibi"  bir şeyler söylediği. Bu süreçten sonra araçta ciddi bir yağ yakışı problemi yaşamaya başladık. Yaklaşık 6-7 sene böyle kullandık. Zaten bu sürede 15 -16 bin km yol yaptı araç. Ancak performansında bırakın azalma, daha fazla artış oldu.

Son zamanlarda ciddi hararet problemi yaşamaya ve araç artık kullanamaz hale gelince Tekirdağ'da ( memleket Tekirdağ )bir ustaya götürdük ve aracın contasının değişmesi gerektiğini söyledi. Ben de " Hazır conta değişmişken bari motorunu da bak, yağ yakmasın artık bu araç." dedim. Bir şeyleri taşlatacağından bahsetti ve araç merak etme düzelecek dedi. Her neyse, gelelim fasülyenin faydalarına:

1- Aracın hararet sorununu çözemedi, ben de aracı aldım İstanbul'a geldim. Sağolsun Adem Usta sorunu çözdü. Radyötör ve borular değişti.

Bu arada Forum'a bu konuda teşekkür etmek isterim, ismini sizden aldım.

2- Yağ yakma problemi devam ediyor. Özellikle soğuk havalarda ilk çalıştırmada sitenin otoparkını mavi duman kaplıyor. Geçenlerde basketbol oynayan çocukların hepsi kaçtı:). Ancak motor ısınınca azalıyor, yine de yüksek devirlede aynadan mavi dumanlar görüyorum. Bununla birlikte performans konusunda hiç bir sıkıntım yok desem yeridir. Bugün Tekirdağ'dan İstanbul'a geldim ve hayatımda ilk defa bu araç ile 200 km sürat yaptım. Opel Astra cdt yol verdi:) LPG yok, taktırmaya niyetim de yok. Benzin yakışıda normal gibi. 8-9 litre...

3- El freninin altında acayip bir ısınma keşfettim. Çikolata koymuştum ve 5 dakika sonra erimiş bir çikolata görünce şok oldum. Bu ciddi bir sorun olabilir mi ? Yoksa egzoz borusu ısınması mı ?

4- Fren pedalından yüksek süratlerde ciddi bir titreme geliyor. Bu aracın frenleri bir de yok gibi. Bu arabanın frenleri gerçekten bu kadar kötü mü, yoksa benim araçta bir problem mi var? ( balatalar filan araç garajdan çıktığında yenilenmişti - 6 sene önce, belki de usta değiştirmedi, araç başında durmamıştık maalesef ).

5- Bu güne kadar hep şirketin verdiği araçları kullandım, hepsi alman ve güncel araçlardı. ( jetta,passat, astra, focus vs...). Ancak nedense, hiç birinden de  bu aracı  kullanırken aldığım zevki alamadım. En büyük derdim frenler. Arka sağ tekerlekten bir sürtünme sesi duyuyorum. Yol tutuşunda bir problem yok. 4 adet yeni michelin lastik var üzerinde ( 175 / 13 ), lastik sesi problemim kesinlikle yok.

6- Kalorifer sıcak hava vermiyordu. Usta dashboard'un sökülmesi gerektiğini söyledi.  Tam yaptırmaya gidecekken birden sıcak hava vermeye başladı.  Ancak çok sıcak olmasa da yeterli gibiydi. Bugün dönerken maalesef yine sıcak hava vermeyi kesti. Şu an yine soğuk hava veriyor.

Sonuç olarak, sizden motor ve fren konusunda görüşlerinizi bekliyorum. Ustanın kapısını çalmadan görüşleriniz almak isterim. Bu aracı ilerleyen günlerde ilk günkü haline getirmek istiyorum kısmetse. Daha da yeni boyandı, kırmızı...

Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Satıyorsanız ben talibim :) Uzun süre kullanılmayan araçların sorun çıkarması aslında çok normal. piston yapışması dediğiniz olayı ilk defa duyuyorum-okuyorum. siboplar yapışmış dese inanırdım ama piston nasıl olur bilmiyorum. demir demire yapışmaz sanırım. Bu araçların frenleri bence sınıfına göre iyi. fiat-doblo, palio, siena dacia vs gibi araçların frenlerine kıyasla da daha iyi. ama sizin bahsettiğiniz alman araçlardan birkaçını kullandım. teknoloji baya ilerlemiş :) Fren hidroliği ve hidrolik aksamı bence kontrol ettirin. balata bitik vs olsa aracınızda uyarı ışığı var. Arka tekerlekteki sorunda bilyasından yada balataların yanlış montajından olabilir.

Eğer amacınız bu arabayı gerçekten kullanmak ise yaptırın. Şurasını yaptırıyım burası sonra gibi davranmayın arabadan soğursunuz. Ve 'KESİNLİKLE' işi bilen birine yaptırın. Mümkünse yetkili servise yaptırın ki garantili olsun. Mavi dumandan bahsediyorsunuz mesela sıradan birine giderseniz sekman atılacak taşlanacak falan der 400 tutar der. sonra abi şuda varmış abi buda varmış abi şöyleymiş böyleymiş 1500 liraya çıkar. zaten yetkili serviste 2000 Tl civarı bir para istiyor bu iş için. Ve yalandan değil gerçekten garantisi oluyor, elinizde faturanız oluyor yapılan işlem ortada her türlü yasal hakkınız var. kaloriferin ısıtmaması sorunu sanırım radyatöründen. daha önce tıkanmış olan aksamı değiştirdiğinizde değişti ise başka yerlerde sorunu aramak lazım. mesela sıcak soğuk ayar kolunun arkasındaki tel kopmuş olabilir. kalorifer boruları yerinden çıkmış olabilir.

Uzun lafın kısası bu araç komple bi bakımla (yetkili serviste yada başka bir yerde)çok rahat binilecek bir hale gelebilir. Kafanız rahat olur, uzun süre sorunsuz kullanırsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Frenler konusunda tavsiyem disklere baktır. Anlattığın tam da disk problemine benziyor. Eğer çok deformasyon olmamışsa tornada düzeltilebilir, değilse mecburen değiştirilir.

Soğuk hava meselesine gelince düğmede bir problem olabileceği gibi sıcak motor suyunun kalorifere akışını sağlayan mekanizmada bir tıkanma v.s. olabilir. Ben eski Fordumda o tarz bir problem yaşamıştım ufak bir parça ile düzelmişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç uzun süre beklediği için kullanılmayan balata aksamı özelliğini yitirmiş olması gereken sertlik yumuşaklıgını kaybetmiştir kampanalar ise toz kir pislikle dolmuştur ve yeterli düzeyde fren yapmanıza yetmiyordur kampanaları: iç kısmını taşlatıp tekrar kampana ayarı yaptırın fren hidroliğini ve direksiyon hidroliğini kontrol edin. Araç hareket halindeyken ses gelmesi porya bilyası dediğimiz olaydan kaynaklanabilir bir rot balansıcaya götürürseniz amortisör yay porya 3lüsünün ne durumda oldugunu size söyler, motoru da doğan kardeşimin dediği gibi yetkili serviste yada adam akıllı eski mazda servisliği yapmış birinde yaptırırsanız başınız ağrımaz, motor yağ filtresi hava filtresini değiştirirseniz biraz daha iyi olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...