teccol

Amortisör Tamiri Hakkında

Bu konuda 29 ileti var

Benim aracın amortisörlerinde lok lok sesler geliyor. Tamirciye gittim hepsi tamir olacak gaz basılacak dedi. Tamircime gittim gazlı amortisörler tamir olmaz dedi. Napcam ben şimdi değiştirsem 450 tl tamir ettirsem 200 tl bilginiz varmı acaba

Ayrıca gazlı amortisörmü daha iyidir yağlı amortisörmü ? Değiştirirsem yağlı takmayı düşünüyorumda

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim bildiğim amortisörler de eğrilik yoksa tamir edilmesi durumda (kaliteli bir marka ise) 2-3 yıl idare eder ama yok amortisörlerde eğrilik balans durumu varsa maysan mondo marka amortisör adet fiyatı 55-60TL onlarda kullanıma göre 5-6 yıl gider, monroe gibi kaliteli bi markaysa tamir ettirin derim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aracın amortisörlerinde lok lok sesler geliyor. Tamirciye gittim hepsi tamir olacak gaz basılacak dedi. Tamircime gittim gazlı amortisörler tamir olmaz dedi. Napcam ben şimdi değiştirsem 450 tl tamir ettirsem 200 tl bilginiz varmı acaba

Ayrıca gazlı amortisörmü daha iyidir yağlı amortisörmü ? Değiştirirsem yağlı takmayı düşünüyorumda

Benden sana bir dost tavsiyesi eğer üzerindeki amortisörlerin fabrika çıkışı orijinal  amortisörleri ise tamir etsen idare eder sakın sıfırı gibi performans bekleme eğer üzerindeki orijinal amortisörleri değil ise sakın tokico dan başka alma..Ben tokico aldım 4 tane 430 liraya namussuzun bir gidişi var sorma  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

monreo markada güzel diyorlar japon otolar için, mustafa abi zamanında tavsiye etmişti

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

monreo markada güzel diyorlar japon otolar için, mustafa abi zamanında tavsiye etmişti

Tabiki o da güzeldir olmaz uymaz diye birşey yok ama bu meretin orijinal amortisörü olan tokico daha alçak olması gerektiği gibi monroe daha yüksektir zaten 900 kilo araba virajlarda ve yüksek hızda problem yaşatabilir.Velasıl malın dilinden en iyi sahibi anlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben garantisi olmayan, sürekli acaba sağlam oldular mı şeklinde kafamı meşgul edecek bir tamire 200 lira vereceğime sıfır alırdım. tamir 50 - 60 lira olsa neyse ama 200 de az değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben garantisi olmayan, sürekli acaba sağlam oldular mı şeklinde kafamı meşgul edecek bir tamire 200 lira vereceğime sıfır alırdım. tamir 50 - 60 lira olsa neyse ama 200 de az değil.

Ne cimri çıktın sende 4 tamir 50 lira olurmu yav :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yahu sökümün zaten 30 tl istiyorlar. tamirice 30 tel ama ikisi aynı anda olunca 50 tl oluyor. 4 tanesi 200 tl hayırlı bakalım galiba tamir ettireceğim

*****

Tamirciyle görüştüm. son 180 olur dedi. yenisini alınca ortalama 450 tl ye geliyor.. 40,000 km 1 yıl garantide veriyor. Bir deneyeyim bakim. Haydi hayırlısı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yay kesmediysen yada amortisör çanakları alçaltmadıysan tamir çok sorun olmaz. ama kesik yay ve dediğim gibi bir alçaltma işlemi varsa sıkıntı yaratabiliyor. gerçi bu durum orjinal amortisörlerin bile ömrünü kısaltıyor.

Tam olarak bilmiyorum benim araba orjinal duruyor standart aile arabası yay düşürme ile alakası yok :) Zaten tamirci bile benim arabanın 240.000 olduğunu öğrenince MAZDA bir başka oluyor ya diyip iç geçirdi . Hayırdır usta noldu dedim. Baksana hala orjinal amortisörleri ile duruyor dedi. Normalde orjinal reno tofaş amortisörleri 40 000 de bir değişir dedi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam olarak bilmiyorum benim araba orjinal duruyor standart aile arabası yay düşürme ile alakası yok :) Zaten tamirci bile benim arabanın 240.000 olduğunu öğrenince MAZDA bir başka oluyor ya diyip iç geçirdi . Hayırdır usta noldu dedim. Baksana hala orjinal amortisörleri ile duruyor dedi. Normalde orjinal reno tofaş amortisörleri 40 000 de bir değişir dedi.

kullanıma bağlı aslında 50.000de de bitebilir 200.000 de de, orjinal olduguna göre tamir ettirmeniz daha iyi olur bence :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kullanıma bağlı aslında 50.000de de bitebilir 200.000 de de, orjinal olduguna göre tamir ettirmeniz daha iyi olur bence :)

Yarın sabah inşallah vereceğim akşamda alır evden ilk düşüncelerimi yazarım. Öğren paydosunda bir kaç foto çekebilirsem kaçamak çekerim.  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Amortisörü tamir ettirdim. Yalnız ön takımında elden geçmesi gerekliymiş. Onları birkaç gün sonra yaparız dedi. Şu anda ön takım yüzünden rahatlık hissi vermiyor ama eski lok lok ses yok.

Şu an araba jip gibi duruyor :) 16" jantları takmadan bu iş olmayacak gerçi birazdaha yükselecek ama olsun Honda civic varken sürekli yere sürtmekten bıkmıştım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi geçmiş olsun ve güle güle kullanın :) ön takımın zamanla yıpranması normal ama fazla da uzun kullanmayın lastikleri bitirir, imkanınız varsada komple ön takıma girin bi 2 parçayla sınırlı kalmasın direksiyon kutusuna kadar içiniz rahat olur ömrü uzun olur en güzeli kafanızı yastıga koydugunda derin bir oh ile rahatlarsınız sorun kalmadı için :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla bende komple alt takım ve ön düzeni yeniliyordum usta amortisörlerde patlamış dedi zaten bozuk yolda çok ses geliyordu amortisör sipariş ettik set halinde 280 tl kore malı tam markayı hatırlamıyorum ama kore malı yan sanayi ürünler genelde iyi oluyor bakalım hafta sonu alt takım yenilenecek kısmet olursa

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla bende komple alt takım ve ön düzeni yeniliyordum usta amortisörlerde patlamış dedi zaten bozuk yolda çok ses geliyordu amortisör sipariş ettik set halinde 280 tl kore malı tam markayı hatırlamıyorum ama kore malı yan sanayi ürünler genelde iyi oluyor bakalım hafta sonu alt takım yenilenecek kısmet olursa

VAlla hocam banada  değiştir dediler ama amortisörcü kesinlikle bu amortisörlerini atma. Bunlar orjinal ve okadar kaliteliki eğilmediği sürece hiç bir şey olmaz bi 10 sene daha çok rahat kullanırsın dedi. Amortisör  eğilmediği sürece tamir edilir dedi. Ben bu güne kadar hiç bir şekilde kötü biryaklaşımla karşılaşmadım. Öyle olsa yıllarca nasıl ayakta kalırım dedi. Bende güvendim ve yaptırdım. 1 yıl garanti verdi. Şu anda ön takımdan gelen sesleri saymazsak çok güzel oldu. Daha önce traktör kullanıyor gibiydim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tamırcı arkadas dogru bır tesbıtte bulunmus.bızım guzuların amortısorlerı ve alt takımları saglam arkadaslar.Denızlı de beledıyenın baslattıgı topyekun altyapı calısması yaklasık 1 yıl olacak.kazılmadık cadde ve sokak kalmadı.tabıkı yollar, tumsek ve cukurlarla dolu.servıse bu sebeple amortısor ve alt takımların zarar gorebılecegını soyledıgımde korkmamam gerektıgını,mazdaların alt takım ve amortısorlerının dayanıklı oldugunu soyledı.amortısor sorunu yasayan arkadasa da 250tl lık fark ıcın,gıt yenısını al derım saygılarımla... :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

VAlla hocam banada  değiştir dediler ama amortisörcü kesinlikle bu amortisörlerini atma. Bunlar orjinal ve okadar kaliteliki eğilmediği sürece hiç bir şey olmaz bi 10 sene daha çok rahat kullanırsın dedi. Amortisör  eğilmediği sürece tamir edilir dedi. Ben bu güne kadar hiç bir şekilde kötü biryaklaşımla karşılaşmadım. Öyle olsa yıllarca nasıl ayakta kalırım dedi. Bende güvendim ve yaptırdım. 1 yıl garanti verdi. Şu anda ön takımdan gelen sesleri saymazsak çok güzel oldu. Daha önce traktör kullanıyor gibiydim :)

haklısın tabi orjinali iyidir ama benim bulunduğum yerde amortisör tamir edebilecek usta yok bende şöyle düşündüm eğerki benim aracın amortisörü orjinal ise ustaya söyler onu alırım yazın tatilde bir şekilde ustasını bulur ve güvenirsem tamir ettiririm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam beyler

Geçen gün amortisörcüye gittim. Mazda Lantsi için orjinal amortisör fiyatı 175 dediler.

ama garantisi yokmuş. patlayan amortisör tamiri ise, teki 60 tl. 1 sene de garanti veriyorlar.

görüşleriniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.