toronaga77

Benzin mi Dizel mi ? Artıları, Eksileri, Sebepleri .

Bu konuda 35 ileti var

benzin veya dizel araç kullananların yakıt ve kullanım şartlarının artılarını ve eksilerini ortaya koymak ve benzin-dizel arasındaki rekabeti kendi forumumuzda değerlendirmek amacıyla açılmıştır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk farkı ben söyleyeyim.Motor sesi;

Dizelde devir yükseldikçe kulağıma gelen ses beni deli ediyor ve hemen vites yükseltiyorum.

Benzinlide devir yükseldikçe tizleşen motor sesi de beni deli ediyor ve daha yüksek devirlere çıkmak istiyorum :D Özellikle arkadaşın BMW' sini kullanırken 5000 devir altında pek gezmiyorum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bakım masrafları arasında farkın kapandığı söyleniyor.bir de dizellerin arıza yapınca yüksek maliyetlerinin olduğu.bu konuda fikirlerinizi bekliyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dizelin bakımları daha ağır masraflı, benzin-lpg dönüşümlü bile olsa yapılan benzer bakım masrafı daha az yakıt ise lpg-dizel aynı,,, benzin daha seri motor sesi traktör sesi gibi değil herhangi bir arızada çözüm yolu daha fazla, dizel nazlı uzun yoldan sonra 5dk kadar motor rolantide bekletmek gerekir aksi taktirde motor kucakta (ben garanti olsun diye 10dk beklerdim) 1.6 benzinli bir araca ancak 1.9 dizel(turbosuz) karşılık verir (performans açısından) vergilerde tabi ona göre değişiyor, aslında bakarsanız ne amaçla kullanıcagınıza bağlı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence de hem kullanım amacı hemde cepteki nakitin miktarına bağlı bir seçim :)

Çalıştığım yerde bir mühendis arkadaş var mesela,durumu iyi umrunda değil.. günlük 40 lirayı yakıyor git gel yaparak işe. Kullandığı aracın 180 hp olduğunu söylemek isterim,tuzu kuru :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabii ya adam 180 at gücünü yaşarken biz 80hp den arta kalanlarla idare etmeye çalışıyoruk :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dizelin bakımları daha ağır masraflı, benzin-lpg dönüşümlü bile olsa yapılan benzer bakım masrafı daha az yakıt ise lpg-dizel aynı,,, benzin daha seri motor sesi traktör sesi gibi değil herhangi bir arızada çözüm yolu daha fazla, dizel nazlı uzun yoldan sonra 5dk kadar motor rolantide bekletmek gerekir aksi taktirde motor kucakta (ben garanti olsun diye 10dk beklerdim) 1.6 benzinli bir araca ancak 1.9 dizel(turbosuz) karşılık verir (performans açısından) vergilerde tabi ona göre değişiyor, aslında bakarsanız ne amaçla kullanıcagınıza bağlı...

1973 model diesel bir mercedes i 1991 yilindan beridir kullaniyoruz, yaptigimiz yolun haddi hesabi yok..

ve hic ama hic uzun yoldan sonra arabayi 5 dakika bekletmek gibi bir sacmalik yapmadik.

hicde motoru kucagimiza almadik..

o sizin bahsettiginiz sey turbo araclar icin turbonun uzun omurlu olmasi icin arac stop edilmeden once bir sure beklenmesi ki bu olay sadece dieselde degil benzinlidede ayni sekildedir..

yani bahsettiginiz sekilde dieselin garip bir huyu yok..

benim babam diesel motor ustasi ve bende hep diesel icinde buyudum..

kulaktan dolma bilgilerle dieseli lekelemeyin..

herneyse..

mevzuya donulecek olursa diesel arac yada benzinli arac tercihi, bu sadece ama sadece kullanicinin aractan ne istedigiyle orantili bir secimdir..

dieseli benzinli arac kullanir gibi skstirip durmazsaniz yani dieseli diesel gibi kullanirsaniz hicde masrafli degillerdir..

o bahsettiginiz agir masraf farkida uzun vadede zirt birt degisen bujilere, karburator ayarlarina falan gore pekde pahali degildir..

dieselin dezavantajlari : sesi, benzinliye nazaran agir hizlanmasi ve ayni gucu elde edebilmek icin kullanilan daha buyuk hacimli motorun vergisinin daha fazla olmasi..

birde su nokta var, common-rail nesil yani yeni nesil dieseller benzinli performansini yakalamistir ve bunun uzerinede yakit ekonomisini koymustur nitekim bu araclar eski nesil diesellere gore daha hassas ve pahalidirlar.. ve en onemli dusmanlari pis mazot ve eurodiesel yakit kullanilmamasidir..

ayrica eski nesil diesellerdede sakin euro diesel kullanmayin..

onlar icin kirsal motorin her daim daha faydalidir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ayrica eski nesil diesellerdede sakin euro diesel kullanmayin..

onlar icin kirsal motorin her daim daha faydalidir..

bu konuda katılıyorum bir mazda kamyonet b2500 sanırım sahibi euro dizel almış ve araç gitmiyor diyordu sonra bi şekilde depoyu bitirdi ve normal dizel aldı sorun ortadan kalktı.

Uzun yol aracı rolantide bekletme olayına gelince h100 süper saloon 99 model sahibiydik ve motoru 90bin km de olmasına ragmen izmirden denizliye döndük motoru kapattık ve sonuç motoru yemişiz ustaya sorduk dizeller benzinli gibi fazla sıkıştırmaya gelmez demişti birde ne olur ne olmaz 200-300 km yol yaptıktan sonra aracı çalışır durumda 3-5dk bekletin ne olur ne olmaz içiniz rahat olur demişti ben bunu bilir bunu söylerim ha ama tabi yeni tip dizeller için nasıl kullanılması gerek onu bilmiyorum

dizel masrafı agır kısmına gelince dizel araçlar hep kendi modelinin benzinlisine göre pahalı oluyor ve benzinli aynı km de aynı model bi araçla yine aynı marka model km deki dizel aracın bakım onarım masrafı karşılaştırılırsa dizel biraz daha tuzlu çıkıyor tabiki dizeli dizel gibi kullananlar daha verimli kullanıyordur orası da bi gerçek..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle alım masraflarını düşünmek lazım. Alırken ödenen fazladan paranın kaç km sonra karşılanacağına bakmak lazım. Ayrıca bakım ücretlerini incelemek yani toplamda cepten çıkan paraya bakmak lazım. mazda için konuşursak mazdanın benzinli motorları gayet sağlam uzun ömürlü sorunsuz motorlardır. Periyodik bakım dışında masrafsız diyebilirim.  İş dizele gelince kalitesiz yakıt anında sisteme zarar verebiliyor. maksimum 200000kmde turbo ve enjektör arızası çıkması muhtemel. Ayrıca dizel motorun çalışma seside rahatsız edici. Yakıt olarak şehir içi ortalama 6 litre yakıyorlar. ekonmileri uzun yolda belli oluyor.

  Benim fikrim benzinli bir araç alıp kaliteli bir lpg dönüşümü ile kullanmaktan yana.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu konuda katılıyorum bir mazda kamyonet b2500 sanırım sahibi euro dizel almış ve araç gitmiyor diyordu sonra bi şekilde depoyu bitirdi ve normal dizel aldı sorun ortadan kalktı.

Uzun yol aracı rolantide bekletme olayına gelince h100 süper saloon 99 model sahibiydik ve motoru 90bin km de olmasına ragmen izmirden denizliye döndük motoru kapattık ve sonuç motoru yemişiz ustaya sorduk dizeller benzinli gibi fazla sıkıştırmaya gelmez demişti birde ne olur ne olmaz 200-300 km yol yaptıktan sonra aracı çalışır durumda 3-5dk bekletin ne olur ne olmaz içiniz rahat olur demişti ben bunu bilir bunu söylerim ha ama tabi yeni tip dizeller için nasıl kullanılması gerek onu bilmiyorum

dizel masrafı agır kısmına gelince dizel araçlar hep kendi modelinin benzinlisine göre pahalı oluyor ve benzinli aynı km de aynı model bi araçla yine aynı marka model km deki dizel aracın bakım onarım masrafı karşılaştırılırsa dizel biraz daha tuzlu çıkıyor tabiki dizeli dizel gibi kullananlar daha verimli kullanıyordur orası da bi gerçek..

euro diesel meselesi aslinda cogu insanin yaptigi bir hata..

bizde yeni cikan hersey iyidir mantigi var halbuki cok yanlis..

euro diesel az kukurtludur ve kayganligi normal mazota gore cok azdir ve daha incedir..

insanlar euro alinca arabam daha iyi gidiyor falan diyor, ama cok yakiyorlar farkinda degiller..

birim hacme daha fazla mazot basabiliyor cunki pompa..

ayrica kayganliginin az olmasi mazot pompasinda ciddi tahribata yol acar, sonuc husran olur ve pompa elinizde kalir..

tabi enjektorlerde..

zaten dieselin masrafinin pahali sanildigi kisim burasi iste..

mazot pompasi ve enjektor takimi fiyatlari arac kac yasinda olursa olsun cok pahalidir..

bu malzemeler ciddi kalitede uretilmis malzemelerdir ve dolayisi ile fiyatlari cok yuksektir..

ulkemizde bircok insan ya bu euro yanilgisi yuzunden yada dieseli benzinli gibi skstir skstira kullanmaktan kucakliyorlar arabalari farkinda degiller..

sonra dieselin adi kotu oluyor..

sizin h100 motorunu kucaklama olayiniz ise muhtemelen yanlis kullanim olabilir..

tabi bunu boyle kestirip atabilmek yanlis, bircok sebep olabilir ama genel olan bu oldugu icin boyle soyluyorum yanlis anlamayin..

dieseller surat araclari degillerdir, beygirleri dusuk fakat torklari muazzam yuksektir ve bu makineler tork ile yurur..

ornegin bizim kullandigimiz arac 68 yilinda uretimine baslanmis bir arac, motor hacmi 2.4 litre fakat beygiri altmiskusur gibi komik bir rakam..

0-100 hizlanmasi 29 saniye..

fakat ben bu araclar 77 model mack marka bir tiri aracin arkasina baglayip vurdurdugumu bilirim..

iste bunuda 4litrenin altinda bir benzinli arac bunun gibi rahatlikla yapamaz..

diesel ve benzin cok farkli karakteristik ozelliklere sahip motorlar..

bu yuzden tamamen kullanilmasi istenen amaca gore secilmeliler..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve bu konuda oldukça verimli bilgilerle doldurulmuş oldu sanırım erdem' e teşekkür ederim beni dizel konusnda bilgilendirdiği için :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve bu konuda oldukça verimli bilgilerle doldurulmuş oldu sanırım erdem' e teşekkür ederim beni dizel konusnda bilgilendirdiği için :)

estafurullah hocam..

bilgi paylastikca artiyor, benimde illaki herkezden ogrenebilecegim yiginla bilgi var nihayetinde..

zaten mazda aleminin acayip yabancisiyim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten mazda aleminin acayip yabancisiyim :)

bende yabancısıydım da şimdi marş sesinden, çalışmasındaki devirden lpg nin düzeyini anlayıp yeterliliği hakkında yorum yapabiliyorum sorunları ile ilgili mantıklı çözüm yolları üretebiliyorum tabi daha bi sürü öğrenmem gereken şey var, anlayamadığım şeyler motor şanzuman çalışması ve sorunları ile avans subap ayarı onlarda zamanla artık :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende yabancısıydım da şimdi marş sesinden, çalışmasındaki devirden lpg nin düzeyini anlayıp yeterliliği hakkında yorum yapabiliyorum sorunları ile ilgili mantıklı çözüm yolları üretebiliyorum tabi daha bi sürü öğrenmem gereken şey var, anlayamadığım şeyler motor şanzuman çalışması ve sorunları ile avans subap ayarı onlarda zamanla artık :)

netten animasyon izlemenizi oneririm.. kafanizda canlanmasi kolay olur..

buarada basligi baya kirlettik sanirim :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğru düzgün Otomatik Dizel çıkmadığı sürece Dizel almam herhalde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğru düzgün Otomatik Dizel çıkmadığı sürece Dizel almam herhalde.

Aslında Mazda3'ün şu andaki otomatik vites seçeneğinde çıksa dizel motor çok da şık olur.. Rüştünü ispat etmiş sorunsuz bir şanzıman.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında Mazda3'ün şu andaki otomatik vites seçeneğinde çıksa dizel motor çok da şık olur.. Rüştünü ispat etmiş sorunsuz bir şanzıman.

yeni dizel mazda 3 de otomatik vites seçeneği vardı yanlış hatırlamıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yeni dizel mazda 3 de otomatik vites seçeneği vardı yanlış hatırlamıyorum

Yok Maalesef...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili erdem, dizel yakıt konusunda ki bilgineden ötürü bir şey sormak istiyorum.

Kız kardeşimin "2009 c220 cdı" ı var 170 falan beygiri, oldukça seri bir araba. Fakat malum mergerler bile sadece eurodizel dediler aldığımızda, biz de kararsız kalmıştık. Dediğin gibi yakıt tüketimi fazla, ayrıca kardeşim biraz servis ne derse doğru der mantığında dır. Bu konuda araştırma yaptım ama hep forum benzeri yerlerde var bu konu, senin bildiğin resmi bir yazı ya da makele varmıdır ulaşabileceğimiz. Göze sokabileceğimiz  :D

Ya da 100 liralık bir euro kullanılıp test edilicek, bitiminin ardından 100 liralıkta normal dizel koyulup kullanılıcak. Belki aradaki motor performansı ve yakıt tasarufu kendini belli edecektir. Elbette sonraki sorun ise hangi şirketin mazotu tercih edilicek oluyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili erdem, dizel yakıt konusunda ki bilgineden ötürü bir şey sormak istiyorum.

Kız kardeşimin "2009 c220 cdı" ı var 170 falan beygiri, oldukça seri bir araba. Fakat malum mergerler bile sadece eurodizel dediler aldığımızda, biz de kararsız kalmıştık. Dediğin gibi yakıt tüketimi fazla, ayrıca kardeşim biraz servis ne derse doğru der mantığında dır. Bu konuda araştırma yaptım ama hep forum benzeri yerlerde var bu konu, senin bildiğin resmi bir yazı ya da makele varmıdır ulaşabileceğimiz. Göze sokabileceğimiz  :D

Ya da 100 liralık bir euro kullanılıp test edilicek, bitiminin ardından 100 liralıkta normal dizel koyulup kullanılıcak. Belki aradaki motor performansı ve yakıt tasarufu kendini belli edecektir. Elbette sonraki sorun ise hangi şirketin mazotu tercih edilicek oluyor?

hocam yeni gordum mesaji cevap gec olmus olabilir kusura bakmayin..

resmi bir yazi yok elimde ama arastirilip bulunabilir..

bakin sakin ama sakin o araca normal mazot almayin :)

hani demissinizya bir depo euro deneyelim sonra bir depoda normal falan diye aman diyim..

o arac eski nesil klasik diesel bir arac degil..

o araca normal mazot alirsaniz calismaz diye birsey yok calisir ama bir sure sonra aldiginiz paranin yarisi kadar o araca masraf yaparsiniz..

kizkardesiniz dogru olani yapiyor, o arac euro yakacak sekilde dizayn edilmistir..

aman diyim sakin normal yaktirmayin..

benim euro hikaye dedigim mesele dikkat ederseniz eski nesil dieseller icin.

o arac yeni nesil..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.