pikapika

Lastik Tavsiyesi

Bu konuda 30 ileti var

Merhaba arkadaşlar.

2007 Model Dynamic Guzum var. Orjinal lastiklerimiz yanılmıyorsam 205/55/16

Aracı Kasım 2006'da aldım, 47 binde. Ufaktan lastik değiştirme zamanı geldi, lastiğin yol tutuşunun azaldığını hissediyorum çünkü.

Açıkcası orjinal lastiklerimden memnun değilim. Özellikle çok ses çıkarması rahatsız ediyor, buna karşılık  performansından da harika olduğunu söyleyemeyeceğim.

Şimdiki amacım, daha sessiz, daha iyi yol tutan ve mümkünse yakıt tüketimine katkıda bulunacak bir lastik almak. Büyük ihtimalle Michelin alacağım ama tavsiyelerinize ihtiyacım var. Energy, Pilot, Primacy ve Energy Saver diye dört serisi var, hangisini tavsiye edersiniz?

Acaba 16 inçlik janta 195'lik lastik takabilir miyim? Takarsam yakıt tüketimine katkısı olur mu? Yol tutuşundan birşey kaybeder miyim?

Michelin dedim ama tabi ki sizin tecrübelerinize göre başka markaları da değerlendirebilirim.

Şimdiden teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Michelin energy oldukça sağlam ve yakıt tasarrufu da sağlıyor, uygun fiyat derseniz maxxis ve toyo tavsiyem olur yol sesi biraz fazla olur ama yol tutuşu gayet güzel

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben  Energy Saver kullanıyorum.Ben gayet memnunum.Yazdığın dört isimden sanırsam en uygun fiyatlısı.Yumuşak bir lastik.Diğerlerini bilmiyorum.

195 lastik takarsan zaman hız göstergesi (96.6km) gösterirken,sen aslında(94.8km ) gidiyor olacaksın.% 1.8 daha yavaş olacaktır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

              Bende aracımıza uymayan bir parçayla aracımızı sözde

iyileştirme çabamızı bir türlü anlamıyorum.

Ayağımız 42 biz 45 olsun ayağımızda daha havalı durur desek nasıl olur?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Erdinç,

Tabanı daraltmak ancak kışın karlı yollarda işine yarar onun dışında yakıtı düşürürsün ama yol tutuşunda bir azalma olacaktır onun için bence var olan ebatlarda almaya çalış.

205/55/16 yerine 195/55/16 veya 195/60/16 kullanırsan her ikisinde de %1.5 civarında kaybın veya fazlan olacak takometreye yansıyan bilgin olsun.

Ayrıca bu ebatlarda çok da fazla lastik seçeneği varmış gibi de durmuyor ;

http://kolayurl.com/2y3

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence lastik olarak şu an bridgestone potenza adrenalin kullanıyorum yoltutuş ve direksiyon hareketine tepkisi mükemmel fazla ses yapmıyor.michelinde çok iyi lastik yol tutuş konfor sessizlik olarak ancak yanakları türkiye yol şartlarında sert kasislerde balon yapabilir michelin düşünürseniz fransa üretimini alın.konfor yol tutuş sessizlik  ve kalite olarak  nokianlarda çok iyi olarak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence lastik ebadıyla hiç oynamayın.

sanırım lastikleri yıpranmadan dolayı değiştiriyorsunuz. kullanım stiliniz ile yarık yada balon oluşmamış ise fiyatlı lastikler kayıp olmayacaktır.

benim favorim nokian fakat bulması giderek zorlaşıyor, belki istanbulda zorlanmazsınız.

michelin, continental vb ben tercih etmiyorum, iyi marka ve ürün olmasına rağmen ülkemizin şartlarına uygun olmadığını düşünüyorum, çukurlardan, yoldaki molozlardan dolayı sürekli balon ve yarık problemi yaşıyorum.

fiyat/performans olarak bakıyorsanız kumho'yu düşünün.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

              Bende aracımıza uymayan bir parçayla aracımızı sözde

iyileştirme çabamızı bir türlü anlamıyorum.

Ayağımız 42 biz 45 olsun ayağımızda daha havalı durur desek nasıl olur?

Selam Serkan,

Bizim Dynamicler 205/55/16 Comfortlar ise 195/55/16 lastiklerle geliyor. Dolayısı ile benim 195'lik lastik takmamda ergonomik bir sorun olmaması gerekiyor.

Benim derdim havalı durması değil, temas yüzeyi azalacağı için yakıt tasarrufu sağlamak.

Neyse, zaten herkes uyarmış orjinal boyutlarında kal diye. Sanırım Murat Abi'nin Energy Saver'ından alacağım. Bir de Nokian'a mutlaka bakacağım. Sanırım Burak Abi de Nokian kullanıyordu.

Herkese teşekkürler.

Yeşilleri biriktirmeye başlayayım bakalım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet Erdinç Nokian kullanıyorum , 3 seneye yaklaştı ama Allah biliyor iyi veya kötü diyecek teknik bilgiye sahip değilim yanıltmak istemem.

Yol tutuşu ile ilgili bir sıkıntı yaşamadım, ses konusunda da asfalt ile doğru orantılı olarak sıfıra yaklaştığı oluyor. Yanaklarda çatlak veya balon da oluşmadı . Yapabileceğim yegane yorum bunlar olur :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam Serkan,

Bizim Dynamicler 205/55/16 Comfortlar ise 195/55/16 lastiklerle geliyor. Dolayısı ile benim 195'lik lastik takmamda ergonomik bir sorun olmaması gerekiyor.

Selam,Comfortlar 195-55-16 değil.Comfortların lastik ebatları 195-65-15.Herhalde kafalar karıştı  :)

Hazır konu ilerlemişken az önce dikkatimi çekti.205-55-16, 195-65-15  arasında %04 gibi fark çıkıyor.Bu iki ebatı Mazda 3  Fabrika çıkışı olarak kullanıyor.Daha önce benim navigazyonda hızımı kontrol ederken arada biraz fark gösteriyordu.Navigasyon daha yavaş gittiğimi gösteriyor.Galiba 205-55-16 lastik kullansam hız göstergem ile navigasyon birbirlerine daha yakın olurdu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fark edeceğini çok sanmıyorum Murat, zira benim arabada da 5 km kadar oynuyor gibi görünüyor. Hakan Abi bir ara araçlardaki takometreler her zaman gerçek süratten biraz fazla gösterir , pazarlama işi demişti ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fark edeceğini çok sanmıyorum Murat, zira benim arabada da 5 km kadar oynuyor gibi görünüyor. Hakan Abi bir ara araçlardaki takometreler her zaman gerçek süratten biraz fazla gösterir , pazarlama işi demişti ;)

göstergenin az göstermesi zaten kanunen yasaklanmıştır.

üreticiler; değişik yük durumları, hava basınçlarından kaynaklanacak etkiler ve fabrikanın değişik boyutlarda lastik-jant takabilme opsiyonunun bulunması için göstergeleri %4-5'e kadar fazla gösterecek şekilde kalibre ederler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar araştırmalarım sonucu iki ihtimale kadar indim.

http://eu.goodyear.com/tr_tr/efficientgrip/

ve

http://www.michelin.com.tr/tr/front/affich.jsp?codeRubrique=20060301144421

İki lastik için de çok sayıda övgü dolu kullanıcı yorumu okudum. Artık hangisini daha uygun fiyatlı bulursam ona yöneleceğim.

Sizin tanıdığınız ve tavsiye edebileceğiniz bir lastikçi var mıdır Anadolu yakasında?

Bir de benim çok merak ettiğim bir konu var. Bizim çıkma lastikler para ediyor mu? Yani lastikçi onları alıp fiyattan düşse iyi olur.

Teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kafa karıştırmayalım ama Brigesstone ER 300 Turanza lastikleri de düşünebilirsin hocam. 4 şeritli, yol tutuş mükemmel. F1 lastiği diye geçiyor. Tabi diğer markalar da güzel. Tercih zaten bunlardan biri olur. hangisini alırsan artık biraz kullandıktan sonra bizimle paylaşırsan iyi olur. Yaz başında uzun yola çıkarken ben de alacağım. Gerçi ben Turanza ER300 almayı düşünüyorum ama buradaki görüşlere göre değişik markalar da düşünürüm tabi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

japon mühendislerinin  milimetrik hesaplarla belirlediği lastik ölçüsü ne ise o kullanılmalıdır onu taksak şöyle olur bunu taksak böyle olur demek abesle iştigaldir. michelin energy kullanıyorum ispanya imalatı on numara lastik memnunum aracımın yol tutuşu çok iyi ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar araştırdım ve kararımı verdim. 5 dakika sonra taktırmaya gidiyorum.

Kısaca fiyatlardan  bahsedeyim: Neredeyse bütün bayiileri aradım ve biraz pazarlık yaptım. Tabiki tanıdık ya da yüzyüze pazarlıkta fiyatlar biraz daha aşağı düşebilir.

Michelin Energy Saver 170 lira

Goodyear Efficientgrip 170 lira

Continental Premium Contact 2 160 lira

Nokian H ve V serisi 220 lira

Yokohama AC01 150 lira

Almaya karar verdiğim lastik: Yokohama AC01

Bütün lastiklerle ilgili kullanıcı yorumlarını okudum. Yokohama fiyatı dolayısı ile bir adım öne çıktı. Ayrıca konfor, sessizlik ve özellikle yağmurlu havalardaki yol tutuşu övgü almış. Tek eksisi çok uzun ömürlü olmayışı imiş. Ben 50 binde bir değiştirmeyi planladığım için öyle 70 - 80 binlik takoz lastik almayı tercih etmedim. Fiyat avantajını hesaba katarsak hem daha konforlu seyahat etmeyi, hem de kesemi korumayı umuyorum.

Yorumlarımı yazarım. Belli bir süre normal hava ile kullanacağım. 1 ay sonra da nitrojen basıp farkını yazarım. Bridgestone'ı bile yumuşattı nitrojen, Yokohama'daki performansını çok merak ediyorum.

Yorum yapan arkadaşlara teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet yeni lastiklerimi aldım ve yarım saat kadar test ettim.

Aşağıda test sonuçlarını görebilirsiniz :)

Konfor:

Öncelikle lastik o kadar da konforlu değil. Ne nitrojenli Turanza kadar yumuşak, ne nitrojensiz Turanza kadar sert. İkisinin arasında bir yerde. Tabi nitrojen basınca epey farkedecektir. Bir açıdan iyi oldu, acaba benim süspansiyonlar mı yumuşadı da aracın konforu arttı yoksa nitrojen mi sürüşü yumuşattı sorusunun cevabını aldım. Kısa bir süre daha normal havayla gidip sonra mutlaka nitrojene geri döneceğim. Ben çok farkını gördüm. 20 tl için getirisi çok büyük.

Sessizlik

Sessizlik konusuna gelince. Burada ilginç gelişmeler oldu. İlk bindim ve lastik sesinden eser kalmadığını gördüm, çok sevindim. Sonra otobana çıkıp yüksek hızlara ulaşıp aracı boşa alarak lastik testi yapmaya karar verdim. Hemen Kozyatağı'ndan Ümraniye istikametine oradan da Çekmeköy'e doğru yol aldım.

Lastik testlerinde ilgimi çeken bir konu lastikte iç ses ve dış ses diye iki kriterin olmasıydı. Ben buna bir türlü anlam veremezdim çünkü bizim Turanza'lardan sadece uçak sesi geliyordu. Tek ses yani  :D

Bugün dış sesin ne olduğunu anladım. Yeni AC01'lerim bir konuda çok başarılı. Eğer asfalt iyi veya orta derecede ise lastik sesi gerçekten çok çok azaldı. Kendi aracımın lastik sesini aracın içinden değil, dışından duymaya başladım. Sanki yanımda başka bir araç gidiyor gibi. Meğer bizim takoz Turanza'nın azimli iç sesi dış sesi duymamıza engel oluyormuş  :D

Amaaaaa, yol çok pütürlü ise Turanza'dan neredeyse hiç farkı yok AC01'in. Yine acayip bir uğultu. Tek farkı yolda 1 metrelik bile temiz bir kısım varsa orada sesin hemen kesilmesi. Açıkcası benim asıl istediğim nispeten kötü asfaltta (çukurlu tümsekli değil, iri çakıllı) sesi azaltmaktı. Pek netice aldığım söylenemez.

Yol tutuş ve fren

İçimi rahatlatan en önemli husus bu oldu. Turanza ile kayarak öndeki araca ufak bir tıklama deneyimim olmuştu zamanında. O zamandır hiç güvenmem Turanza'ya. Kimseyi tehlikeye atmayacak şekilde viraj testi yaptım. Yumuşak hamurun farkını ve güvenini hemen verdi. Zaten bizim araçların bu konudaki performansı iyi. Üstüne yumuşak lastiğin yola yapışmasını ekleyince epey rahat aldım virajları.

Fren testi ise tesadüfi olarak gerçek bir test oldu. İmesin arkasındaki yolda lastik sesini dinliyordum. Hızım da 60 - 70 civarı idi. Işıklara yaklaşırken yeşil yandı ve tüm araçlar hareket etti. En arkadaki Ankara plakalı araç sanırım nereye gideceğini düşünmek için biraz hareket etti ve aniden durdu. Tabi ben bunu hiç beklemiyordum ve frenleri test etmiş oldum. Ani şekilde frene bastım ve araç hemen durdu. Abs falan devreye girmedi, kaymadı iyi bir şekilde yere tutundu. Arada çok mesafe vardı arkam da boştu.  Kuru hava fren mesafesi  güven verdi.

Fiyat

Tanesini 150 liraya aldım. Söküp takma işlemi tabiki ücretsiz. Rakipleri arasındaki en uygun fiyatlı lastik. Lastikleri değiştiren usta sadece bugün öğlene kadar 4 set lastik taktıklarını hepsinin de AC01 olduğunu söyledi. Geçen sene 200 liranın üzerinde bir fiyatı olduğunu, ileride tekrar fiyatının çıkacabileceğini söyledi. Lastik 2009/49 üretimi yani 4 aylık raf ömrü geçirmiş bence iyi bir değer.

Sonuç

Konfor yönünden daha yumuşak bir sürüş bekliyordum. Nitrojen şart.

Sessizlik konusunda dediğim gibi ilginç sonuçlar aldım. Ama bunda şaşıracak bir durum da pek yok. İncelediğim testlerde AC01'in en sessiz lastik olduğu görülüyordu ve temiz asfaltta gerçekten çok başarılı. Ama Türkiye şartları için en sessiz lastik bile çaresiz kalıyor. Guzulara yalıtım kesinlikle şart.

Yol tutuş ve fren konusunda lastikleri çok başarılı buldum. Tabi sadece Turanza'ya göre kıyaslıyorum.

Fiyatı rakiplerine göre uygun.

Unutmadan lastikler garantili ve sanırım 2 yıl idi garantisi.

Netice olarak bizim guzulara yalıtımın şart olduğuna karar verdim. Lastik yol sesi hususunda her durumda etkili olamıyor.  AC01 genel anlamda benden olumlu not aldı. Tavsiye edebileceğim bir lastik. Ama Efficientgrip ve Energy Saver'ı test etmek isterdim açıkcası.

Umarım sizlere faydası olmuştur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yokohama made in japan :) Bizim comfortlarda yokohama aspec orjinal olarak geliyor ve dynamiclerin lastiklerine göre mükemmel lastik :)

Çalıştığım eski şirkette dynamic mazda3 vardı yağmurlu havada peş peşe viraja girerdik onun araçta ESP devreye girerdi, benim araçta hiç bir kayma olmuyordu :)

Bende bu yaz lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum ya yokohama ya da nokian alırım.

Lastikler yeni olduğu için tam performans beklemek yanlış olur.Yaklaşık 500-1000 km yapması gerekiyor.

Hayırlı uğurlu olsun...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni mazdalarda Toyo var. Gayet memnunum ben. Bu lastik hakkında detaylı bilgisi olan varsa paylaşabilir mi? Açıkçası ben bir daha alsam yine Toyo almayı düşünürüm ses ve yola tutunuş bence başarılı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni mazdalarda Toyo var. Gayet memnunum ben. Bu lastik hakkında detaylı bilgisi olan varsa paylaşabilir mi? Açıkçası ben bir daha alsam yine Toyo almayı düşünürüm ses ve yola tutunuş bence başarılı.

Ses konusunda bir yorum yapamam da performans konusunda yorum yapayım.Yumuşak olduğu için ıslak ve kuru yollarda yol tutuşu, frenlemesi çok iyi.Fakat ömürleri oldukça kısadır...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.