Jump to content

Alsak alsak dizel otomatik ne alsak! Araç tavsiyesi


pikapika
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • 8 ay sonra ...

ayni talep bende de var. 25-30 binlik bir araba dusundum dizel otm. Ama o da yok. Benzinli otm. e dondum. Jazz kullandım sahsen tavsiye etmem. Fiesta yada mazda2 dusunuyorum ben de. Fiesta hernekadar bisuuru odul vs almis olsada ford forddur deyip yine mazda2 ye gidiyor aklim. He bide soyle bisey var. lpg li ve garantili cruze var artik. o da kafa karistirmiyo degil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vaneo, tiptronik 5 iler 1,7CDI diyorum bende  :geyik::2funny:  Daha öncede dedimmi bilmiyorum, karantisi yok :tey:

Sonra dedi oluyor :D 2.3 Mazda6 veya 1.7 Vaneo :D Al birini vur ötekine :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En güseli clioooo, ne o öyle kaymonet ile münübüs kırması?

bu laf kadir abiyi kızdıracak gibime geliyo. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 11 ay sonra ...

Arkadaşlar merhaba,

bende pikapika ile hemen hemen aynı durumdayım o nedenle ayrı bir konu açmak istemedim.

eşime araba almaya çalışıyorum. dizel otomatik bulamadım en azından tavsiye etmedi kimse. Jazz üzerinde duruyorum ama en az isteyen 25 istiyo eli ayağı düzgün olana. e benim canavar o fiyatlarda iken jazz a vs o kadar para vermekte içimden gelmiyo ki zaten o kadarda para yok :)..

bir ara 15 e Colt CZ3 aldım oda pert çıktı :)

az yakan ( hergün kullanılacak araç) otomatik, temiz ve en fazla 20 ye ne tavsiye edersiniz?

bu arada ben kuruş hesabı bilmem ama benim canavarla 100 tl ye 240 km yol gidiyorum şehir içinde Jazz ve muadili araçlar ne kadar gidiydur bu paraya?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben dahil aracın tasarımını,  içini beğenmeyen çoktur ancak aracı kullanınca genel durum itibariyle aracı oldukça beğendim,  yaklaşık 10 km lik yolu nasıl gittiğimi anlamadım , 0 kalori harcatıyor araç kullanıcısına , oldukça yumuşak rahat direksiyonlu ve seri ,  fiyatıda 37K civarı sanırım , evet arkadaşlar araç Hyundai Accent Era Dizel otomatik, aracın dizel olduğunu anlamak pek kolay değil içeriden ses duyulmuyor, çok  rahat ve şaşırtıcı derecede performanslı 110 bg dizel motor var niye koydularsa  bu kadar büyük bi motor araca  :) ...Yani çok yol yapacak olanlara özellikle iş için gidip gelenlere tavsiye ederim rahatlığından ötürü, yormuyor ve kafa şişirmiyor araç...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Semavi selam.

sen duruma göre bilgilendirirsen bakarım araca. (Beylikdüzünde olduğunu düşünürsek biraz zaman alabilir bakmaya gelmem ) :) Aslında ilk tercihim Jazz ama bir türlü uygun birşey bulamıyorum artık ilanlara bakmaktan yığınla plaka ezberledim :)

Emre bugüne kadar 1 Ford escort, 1 BMW compact, 2 Mitshubishi Carisma, 1 Mithubishi Pinin, 1 Mitshubishi Eclipse,1 Nissan Primera kullandım (sakın ukalalık algılanmasın bu yazdıklarım) ve şuanda da en sevdiğim arabam Mazda 3 üm var... bu araçların ardından 2. araç bile olsa kapıma Hyundai koymam sanırım :)

şaka bir yana eşim kullanacağı için daha küçük ve kullanımı kolay araçlar düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynı yıllarda üretilmiş bir Honda Jazz' dan "daha iyi"dir Colt...

şimdi okudum topic' in tamamını.

eğer AMT şanzımanın geri kaçırmasına alışabilirse alacağınız araç COLT (1.3 bile daha seri M3' ten)

ayrıca Merc ile Mitsu' nun bağlantısının bitmiş olması sizin alacağınız 2. el veya 0km Colt' u etkilemez.

o hala Mitsu elbiseli bir Smart Forfour olacak.

muhteşem bir motoru (1.3 DOHC, MIVEC, alüminyum) ve çok iyi bir şanzımanı var.

2. alternatif Jazz, ötekü türlü eğer bagaj darlığı sorun değilse Yaris derim.

CVT şanzıman eğer kayış koparırsa (hiç te az olmuyor bu iş) araba fiyatına yenilersiniz şanzımanı.

Fiesta' nın ilgili şanzımanı sürekli hararet sorunu verirdi bir dönem.

Colt' u 2 farklı araçta (2005 ve 2008) toplam 160 000 km' den fazladır kullanan biri olarak en büyük handikaplarını şöyle sıralardım;

görüş açıları,

AMT şanzımana alışma,

düşük plastik kalitesi,

50 yanaklı lastikler (bu bayanlar için sorun olabilir)

15-20 binde bir far ampülü değiştirmesi,

15bin' de bir 250-500 arası bakım maliyetleri (yüksek olan fren balataları 2 bakımda bir değişiyordum ben)

tek hacimli tasarım(herkese hitap etmez,

kaskosuz binilmeyecek kadar yüksek parça fiyatları (özellikle kaportada 2xopel gibi-biraz teknolojisiyle alakalı bir durum bu)

geniş yan yüzey sebebiyle yüksek hızlarda yan rüzgarlara daha açık

2012' de tamamen yeni Colt' un bekleniyor olması (Audi A1 tadında bir araç geliyor)

artıları ise yukardakilere ek olarak,

yakıt tasarrufu,

inanılmaz sorunsuzluğu (40bin km yağ bile değiştirmedim bana mısın demedi),

arkadaki sabit aks ve yüksek ağırlık merkezine rağmen beklenmeyen yol tutuşu ve çevikliği(hergün deve bağırtanı inip çıkıyordum),

sürüş esnasında verdiği güven,

son makyaj öncesindeki modellerde olan arka koltuk kaydırma ve kaldırma özelliği (2500mm aks mesafesi var aracın eski C segmentleri kadar),

alıştıktan sonra inanılmaz eğlenceli olan 6 ileri AMT şanzıman,

muhteşem direksiyon (hıza duyarlı ve kalınlığı çok iyi ayarlanmış)

çok sağlam yürür aksam (beton bir mantarın üstründen geçtim, salıncak eğildi bana mısın demedi 1,5 ay öyle gezdim...

yüksek hızda stabilitesi çok iyi (yan rüzgarlara dikkat)

vb, vb vb...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Günaydın Semavi,

İkinci araç olacağı için Mazda 3 ile kıyaslamıyorum bile. Hoş bende satmayı düşünüyorum Mazdayı ama aynı segmentte bir araç alacağım.

Mitshubishi ye gelince evet gayet iyi biliyorum markayı ama bu kasa coltları çok iyi bilmiyorum açıkcası. sadece otomatik olanlarının vites geçişlerinde Japon selamı tabir edilen selamı verdiklerini biliyorum :) eski coltları kullanan arkadaşlarım çoktu (yurtdışında) ve o arabalar cidden süperdi.

Coriolis verdiğin bilgiler çok güzel teşekkür ederim.

Yazdığın bazı olumsuzlukları bende duymuştum ama artı eksi tarttığında artıları daha fazla sanırım. aynı aynı yaştaki colt / jazz fiyat farkına bakınca bu artılar göze dahada hoş geliyor.

aslında Jazz ın iç tasarım ve rahatlığı biraz daha iyi geliyor bana ama işe gidip gelmek için kullanılacak araç için bu kadar fazla para vermeye değermi tartışılır sanırım.

Birde Colt u ancak markayı yada modeli iyi tanıyanlar alıyor bu nedenle ikinci el piyasası düşük galiba. Jazz ise çeyrek altın gibi aynı gün satılıyor.

Sizin yazdıklarınızdan sonra dün satılık Coltları araştırıyorum. benim aldığım ama pert çıkan CZ3 tamamen tesadüftü açıkcası :)

neyse bilgiler için tekrar teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Günaydın Semavi,

İkinci araç olacağı için Mazda 3 ile kıyaslamıyorum bile. Hoş bende satmayı düşünüyorum Mazdayı ama aynı segmentte bir araç alacağım.

Mitshubishi ye gelince evet gayet iyi biliyorum markayı ama bu kasa coltları çok iyi bilmiyorum açıkcası. sadece otomatik olanlarının vites geçişlerinde Japon selamı tabir edilen selamı verdiklerini biliyorum :) eski coltları kullanan arkadaşlarım çoktu (yurtdışında) ve o arabalar cidden süperdi.

Coriolis verdiğin bilgiler çok güzel teşekkür ederim.

Yazdığın bazı olumsuzlukları bende duymuştum ama artı eksi tarttığında artıları daha fazla sanırım. aynı aynı yaştaki colt / jazz fiyat farkına bakınca bu artılar göze dahada hoş geliyor.

aslında Jazz ın iç tasarım ve rahatlığı biraz daha iyi geliyor bana ama işe gidip gelmek için kullanılacak araç için bu kadar fazla para vermeye değermi tartışılır sanırım.

Birde Colt u ancak markayı yada modeli iyi tanıyanlar alıyor bu nedenle ikinci el piyasası düşük galiba. Jazz ise çeyrek altın gibi aynı gün satılıyor.

Sizin yazdıklarınızdan sonra dün satılık Coltları araştırıyorum. benim aldığım ama pert çıkan CZ3 tamamen tesadüftü açıkcası :)

neyse bilgiler için tekrar teşekkürler.

Colt' un en büyük sorunu bana göre Mitsubishi' nin daha çok ticari araç üreten bir marka olarak algılanması.

2. eldeki değerleme 2. el alacaklara yarıyor diyeceğim ama şöylke bir baktım,

ben 2008' de 25 500' e almıştım 2. Colt' u şimdilerde benzer araçlar 22 500 ila 21 400 arası fiyatlanmış.  eh Allah bin bereket versin diyeceğim :)

tasarım konusu tamamen zevkler ve renkler, ama arka diz mesafesi olarak Jazz Colt ile yarışamaz.

ah bu arada standart lastikleri 195/50/15 H' tır.

bana göre bir eksikliği de MP3 çalamıyor olması. yanılşmıyorsam buna uygun ses sistemi aksesuar olarak mevcut.

yol bilgisayarı gördüğüm en efektif modellerden. ve gazla oynayarak 50km menzili 70 lere 80 lere çok çok çok rahat taşıyabilirsiniz.

bir öykü anlatayım: benzin ışığı 50km kala yanar. (depo 45 litre) 2010 yılında Güzelce (Sinanoba' ın da ötesi)' den 40 liralık benzin aldım o benzinle:

güzelce-göztepe-ataşehir-beylikdüzü-göztepe-sinanoba yaptım.

döndüğümde benzin ışığı yanıyordu. ortalama tüketimim 5.2-5.4 arasındaydı.

ya tekrar söyleyim: hele hele CVT şanzımanla ve SOHC motorla donatılmış Jazz ile ben mukayese bile edemiyorum.

size tavsiyem Colt' un invite modelinde güvenlik paketli olanlardan alın (ESP ile dadından yinmez Colt)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla iyiden iyiye Colt bakmaya başladım :)) Peki CZ 3 lerin dört kapılılardan farkı varmı? yani motor donanım vs?

hani sanki CZ 3 daha bi tyakışıklı duruyor gibi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0-3 yaş arası çocuk varsa... Yada düşünüyorsanız önermem o aracı...

Bende şuan C70 var tek kapı... Altındaki mazda3ten 15-20cm daha uzun. Sanırım cz3ün 2 katı falandır :D Onda bile olmuyor. Ama çocuk düşünülmüyorsa yada çocuklar arka koltuğa kendileri oturacak kadar büyüklerse olabilir...

Ben Coltlardan pek anlamam... yazdıklarım izlenimlerim sadece. Yani hangisi ne kadar dolu ne kadar boş bilemioyrum. Tek bildiğim komşumdaki coltta ne sis farı var, ne elektrikli ayna yada arka camlar, ne çelik jant vs vs... Çok boş modelleride var...

tabii CZ3' ler Turbo modeli hariç aynı motor ve şanzımana sahip 5 kapılarla.

Colt' un boş modelleri çok sınırlı sayıda gelen 1.1 motorlu versiyonlarla "Inform" donanım seviyesindeki araçlardır.

1.3 invite' da hatırladığım kadarıyla:

1337 cc DOHC-MIVEC alüminyum blok motor, 95HP/6000dd, 125Nm/4000dd

6 ileri AMT/5 ileri MT şanzıman,

4 airbag,

ABS-EBD,

Elektro-hidrolik Direksiyon,

sıkışma önleyicili elektrikli ön camlar,

Isıtmalı ve elektrik kumandalı aynalar,

yol bilgisayarı,

yarı otomatik klima(dijital değil),

Sürücü koltuğu yükseklik ayarı,

Soğutmalı torpido,

uzaktan kumandalı merk. kilit ve immobilizer,

ileri-geri hareketli, katlanır ve tamamen sökülebilir arka koltuklar (kullanmadan ne demek olduğunu bilemezsiniz :), tek kötü tarafı 2-3 ayda bir lastik kaplı koltuk sabitleyicilerini yağlamak gerek yoksa cık cık ses yapar)

2008' aracımdaki ekler ve eksilenler,

Alüminyum alaşım jantlar (2008' de geldi),

direksiyondan kumandalı ses sistemi (2008' de geldi),

UV filtreli ön cam ve yeşil güneş siperlikli ön cam (2008' lerden itibaren kalktı)

ön yolcu koltuğu katlanma özelliği, (2008' lerden itibaren kalktı)

ön yolcu koltuğu altı çekmece, (2008' lerden itibaren kalktı)

tek dokunuşta açılan/kapanan ve sıkışma önyeyicili camlar 2008' den itibaren kalktı

hatırladıkça yazarım...

EDIT: Bendeki her iki araçta da Bridgestone' lar vardı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0-3 yaş arası çocuk varsa... Yada düşünüyorsanız önermem o aracı...

Bende şuan C70 var tek kapı... Altındaki mazda3ten 15-20cm daha uzun. Sanırım cz3ün 2 katı falandır :D Onda bile olmuyor. Ama çocuk düşünülmüyorsa yada çocuklar arka koltuğa kendileri oturacak kadar büyüklerse olabilir...

Ben Coltlardan pek anlamam... yazdıklarım izlenimlerim sadece. Yani hangisi ne kadar dolu ne kadar boş bilemioyrum. Tek bildiğim komşumdaki coltta ne sis farı var, ne elektrikli ayna yada arka camlar, ne çelik jant vs vs... Çok boş modelleride var...

Çocuk yok hatta düşünceside yok :)) o nedenle CZ 3 biraz daha şık görünüyor bana.Her ne kadar eşime alacak olsamda bende yararlanırım arada :) Benim baktıklarımda sis farı yoktu genelde.hiçmi yok benmi denk gelmedim anlamadım...

tabii CZ3' ler Turbo modeli hariç aynı motor ve şanzımana sahip 5 kapılarla.

Colt' un boş modelleri çok sınırlı sayıda gelen 1.1 motorlu versiyonlarla "Inform" donanım seviyesindeki araçlardır.

1.3 invite' da hatırladığım kadarıyla:

1337 cc DOHC-MIVEC alüminyum blok motor, 95HP/6000dd, 125Nm/4000dd

6 ileri AMT/5 ileri MT şanzıman,

4 airbag,

ABS-EBD,

Elektro-hidrolik Direksiyon,

sıkışma önleyicili elektrikli ön camlar,

Isıtmalı ve elektrik kumandalı aynalar,

yol bilgisayarı,

yarı otomatik klima(dijital değil),

Sürücü koltuğu yükseklik ayarı,

Soğutmalı torpido,

uzaktan kumandalı merk. kilit ve immobilizer,

ileri-geri hareketli, katlanır ve tamamen sökülebilir arka koltuklar (kullanmadan ne demek olduğunu bilemezsiniz :), tek kötü tarafı 2-3 ayda bir lastik kaplı koltuk sabitleyicilerini yağlamak gerek yoksa cık cık ses yapar)

2008' aracımdaki ekler ve eksilenler,

Alüminyum alaşım jantlar (2008' de geldi),

direksiyondan kumandalı ses sistemi (2008' de geldi),

UV filtreli ön cam ve yeşil güneş siperlikli ön cam (2008' lerden itibaren kalktı)

ön yolcu koltuğu katlanma özelliği, (2008' lerden itibaren kalktı)

ön yolcu koltuğu altı çekmece, (2008' lerden itibaren kalktı)

tek dokunuşta açılan/kapanan ve sıkışma önyeyicili camlar 2008' den itibaren kalktı

hatırladıkça yazarım...

EDIT: Bendeki her iki araçta da Bridgestone' lar vardı.

Bazı şeyler kafamda daha net şimdi. ama 2008 yılında yapılan değişikliklere bakınca 2008 üstümü yoksa altımı almak gerekir karar veremedim. Hoş henüz colt alıp almama konusunda da kararsızım ama dediğim gibi kısıtlı bütçeye daha uygun ve anladığım kadarıyla hiçte fena olmayan bir araç olduğu için olabilirliği daha fazla geliyor :)

Bu kadar küçük araba konuşurken hiç Mazda2 den bahsedilmemesi ayıp olmuş yahu :D

Mazda 2 ilk baktığım araçtı ama konu yakıt / otomatik vs olunca biraz çabuk vazgeçmek zorunda kaldım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

arkadaşlar selam. selim_kk@.... mail adresli bir arkadaştan mail aldım ama bir türlü o maile cevap gönderemiyorum.

Selim buradan msj atarsan sevinirim.

buradaki ismini bulamadım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...