refazmutlu

Mazda3 Tork/Beygir Gücü - Rpm Grafiği

Arkadaşlar,

Mazda kataloglarında ve resmi web sayfasında Tork/Beygir gücü - Devir grafiği yok. Elinde olan varsa siteye koyabilir mi? Veya nereden bulabilirim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Biraz araştırdım ve buldum. http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=75 sitesinde Mazda3 için bir test uygulanmış. 4233 km yol yapmışlar. Katalogda 105 HP yazarken kendileri 99,3 HP bulmuşlar. Yol ve hava şartları nedeni ile bu değişim olabilir.

Bu grafik nasıl okunmalı? Yani şu devirde şu kadar HP, şu kadar tork harici neler diyor bu grafik? Daha detaylı nasıl okunmalı?

Not: Graph, mouse ile sağ tıklayıp farklı kaydet denilerek kaydedilebiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O senin dedigin 99.3 hp olan tekerlek beygir gücü, yani arabanin normal motor beygir gücü 105 hp

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğru haklısın "tekerlek beygir gücü" olarak yazıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğru haklısın "tekerlek beygir gücü" olarak yazıyor.

Tekerlek beygir gücü testindeki aracımın değerleri 4.vites:

post-7674-141695294714_thumb.jpg

post-7674-141695294718_thumb.jpg

post-7674-141695294721_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Üniversite zamanında tofaş fabrikasında çalışırken araçlar banttan çıktıktan sonra rot balans ve far ayarı son aşama olarakda dyno lara giriyorlardı fren testleri ve son kontroller burada yapılıyordu demek istediğim orada araçlar 170-180 görmüyorlardı çünkü aşırı yük bindirmesinden dolayı hata veriyordu odadaki sensörler... 150 ye kadar görüyorlardı hemen hemen çok çabucak bir sürede sonradan öğrendimki ruloların altında devasa iki sargılı motor sayesinde bu kadar çabuk ulaşıyormuş yani hem araç tekerlekleri hemde motor aynı anda ruloları çevirince 150 160 a ulaşmak çok kısa bir sürede oluyordu belki sizinkide bu yüzden ulaşmış olabilir . Yanlış anlamayın görmez değil at olmadığı sürece +180 km/h ı her türlü görür at larda hız limitörü var 4 ileri olduğundan fazla zorlamak istemedikleri için aksi takdirde sorun çıkabileceği için böyle bir sistem yaptıklarının kanısındayım zaten 100 ü geçen yok .. ayrıca manueller hertürlü 230 240 görür keza 2009 mazda3 otobanda böyle bir görüntü yakalamıştım ve dahada geçmişti o ibre ..

q05xg.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yaa abileerr koskocaaa türkiyeyeee birisi de çıkıp alın benim guzu kaplan oldu demiyoo yok mu hic :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3 leri de hep tokatlıyorum...  :D  :boks:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya eski kasa da beni tokatladı çok canım sıkkın zaten :o

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

videodaki araç gerçekten güzel ama bize uygun değil :D

Türkiyede onunla bakkala falan gidersin haftada bir. bildiğim kadarıyla en sonları hariç dizel olanı yok hep benzinli ülkemiz şartlarındada o yüzden kimse çıkıp işte kaplanım oldu diyemiyor :D

ayrıca bende bir iki kez uzun yolda selam maksatlı sellektör korna falan yaptım onlar gaza gelip gaza asıldı ama en son sıkılıp yol verdiler ki top speed dede herhalde çok yukarıda değiller.

140-170 arası baya yakındık sonra ben 190oldum bir daha o mazda 3 ü göremedim arkamda. (önü gülen yüz gibi olan kasadan)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

HP & Tork / PSI eğrisi herşeyi gösteriyor zaten de, aracın specleri de insani boyutta değil...

Stage 3 Turbo, Pistonlar ve Manifold var yazıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yok abi cidden bizim kasaların oyle bi iddaası olamıyor maalesef ya keske gorundugu o guzel kasanın altında cayır cayır bi motor olsaydı on numara olurdu eski kasalar cok daha guclu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana pek inandırıcı gelmedi. Neredeyse 80 beygir ekleme yapılmış ki, biraz zor olur zannımca. 3.500 devirde maksimum torku vermesi de biraz atmasyon gibi... 3.500 devirde turbo daha yeni canlanıyor yahu..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana pek inandırıcı gelmedi. Neredeyse 80 beygir ekleme yapılmış ki, biraz zor olur zannımca. 3.500 devirde maksimum torku vermesi de biraz atmasyon gibi... 3.500 devirde turbo daha yeni canlanıyor yahu..

Stock turbo değilki bu büyüklüğüne göre hangi devirde dolduğu değişir. Büyük turbo geç dolar fakat güç olarak daha fazla beygir verir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kim bilir kaç bar basıyodur anasını satıyım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mesela bende mazda 3 var 2006 model altında 18" jant 40 yanak var düz yolda 160 geçmiyor hiç bişey işe yaramıyor :) ama görüntü desen dönüp baktıracak cinsten 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.