jeodezici_ercan

Şanzıman Hakkında AT (Practica - Familia 1.5)

arkadaşlar 323 1.5 familia otomatik kullanıyorum. ancak alalı 3 gün oldu. vites te 3ileri 2 ileri ve 1 ileri kısımlarını nasıl kullanacağım hakkında bilgi verirmisiniz.ben hep d yani 3ileri kullanıyorum problem olmuyor ama diğerlerininde ne olduğunu bilmek lazım.

birde arada bir hold çıkıyor göstergede. ben vites kolundaki küçük düğmeye basmasamda ekranda yazıyor. sonra kendisi otomatik kayboluyor. bu hold ne dir, ne işe yarar ve kendiliğinden ekranda görünmesi normalmi???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar 323 1.5 familia otomatik kullanıyorum. ancak alalı 3 gün oldu. vites te 3ileri 2 ileri ve 1 ileri kısımlarını nasıl kullanacağım hakkında bilgi verirmisiniz.ben hep d yani 3ileri kullanıyorum problem olmuyor ama diğerlerininde ne olduğunu bilmek lazım.

birde arada bir hold çıkıyor göstergede. ben vites kolundaki küçük düğmeye basmasamda ekranda yazıyor. sonra kendisi otomatik kayboluyor. bu hold ne dir, ne işe yarar ve kendiliğinden ekranda görünmesi normalmi???

pm ile ceavp vermeye çalıştım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

trabzonda servise götürdüm. adamlara durumu anlattım. yolda giderken birden hold devreye giriyor ve 3 ileri giderken 2500 devirde 100 le giderken hold devreye giriyor ve 2 ileriye düşürüyor ve 100 le gidebilmem için 4500 deviri görmem gerekiyor diye.

usta arabaya bindi bi baktı sürdü, vites değişiminde bişey yok ama bu vites kolundaki hold tuşu çalışmıyor kolda kablo kopmuş yada temassızlık olabilir dedi ve beni bir ustaya yönlendirdi. bu konuda bilgisi olan varmı. bir elektronikçi bu koldaki sorunu çözebilirmi???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Seni korkutmak istemem ama bu ciddi bir şanzıman probleminin habercisi olabilir.Bendekinin şanzımanı seninkiyle aynı ve ilk bu şekilde hata vermeye başlamıştı,arada kendiliğinden hold yanıyordu veya bazen düğmeye bassamda yanmıyodu.Hold elektriksel olarak vitesi3 ileri hale getiren bir mekanizmadır aslında ve genel bilgi hold ışığının yanmasının nedenini şanzımanın kendini korumaya almak maksadıyla yandığı yönündedir ve sanırım bu durmuda destekliyor.Hold tuşuna basıpta yanmasa sıkıntı tuştadır bence hocam ama dokunmadan yanması mantıken olmayacak bir iş,yani olay sadece elektriksel olsa bu anlattığım gibi olur,evdeki lamba modeli bir nevi.....Gelelim sorun şanzımansa ne yapacağına;bence tamiriyle uğraşmak çok zahmetli ve istenen  sonucu tam vermeyen bir süreç.Yenisi 8.000 tl civarı çıkması 1500-2000tl civarı:)bincem dersen ve sıkıntı şanzımansa full çıkma takmak daha iyi bir seçenek gibi mesela ben 3 defadır şanzıman beyniyle uğraşıyorum düşün...Zaten sorun şanzımandaysa öyle basit haldede kalmıyor onuda söyleyebilirim;rolantide oynama,verdiğin gazı arabanın tekerleklere tam olarak iletmediği hissi,vuruntulu vites geçişi zamanla vs vs....bende sıkıntının nedenini lpg ye bağladık,umarım sende yoktur çünkü lpg artı otomatik şanzıman deyince ustaların basireti bağlanıyor:),sıkışan topu ona atıyor ,kısmende haklılarne diyelim.Yardım edebileceğim bişey olursa yazarsın selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet dediğin doğru, bendede brc var ve herkez ona bağlıyor olayı. ancak en son yazdığımdan bu yana aracı bayabi tanıma fırsatım oldu. şanzımanda sorun olmadığı kanatine vardık bir ustayla. şanzımanın herbir yerine bakıldı yağı değişti beyni bilgisayara bağladık dedikleri o el ünitesinede bağlandı. sonuçta şanzımanın mekanik yada elektronik aksağımında sorun yok.

bu seride hold ışığının daimi yanıyor olması hold aktif demekmiş ancak yanıp sönüyor olması arıza anlamına geliyormuş.

erzurumdan arabayla izmire kadar gelirken bir çok şeyini çözdüm aslında:) mesela düz bir yolda ortalama 2000-2250 devirde 100 le çok rahat gidiyorum, motor sesi yok denecek kadar az, sonra birden hold ışığı yanıp sönmeye başlıyor, motor kendini hafiften bir silkeliyor, devir 3500lerinde üzerine çıkıyor, gaz pedalı ağırlaşıyor, ancaka şanzıman kendini korumaya alıyor deseme 3.viteste sabitlemesi gerekiyorya bunda böğle değil vites değişimi kendi içinde devam ediyor. ancak 1-2 dk geçince yavaşlayıp durmaya yakın bir vaziyete kadar yavaşlatırsam hold ışığının yanıp sönmesi geçiyor ve yine sessiz sakin 2000 devrde 100 basıp sesi soluğu çıkmayan mülayim 323 familia'm geri dönüyor. ama içindeki uyuyan delifişek 3500 devirde 90 4000 de100 yapıp motoru bağırtan 323 familia'nın nezaman uyanacağı belli olmuyor.

tek tesellim şanzıman da sorun olmaması.

herkezin ortak bir sözü varsa, sana da söylenen "ağbi tüp takarken bişeyler yapmışlar" oluyor. bakalım artık,şu işlerimi hale yola koyayımda izmirde bir usta varmış eğer erzurumdan tayinimi izmire çıkarabilirsem mesai sonları soluğu o ustanın yanında alıp bu işi çözeceğiz inşallah...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bir şanzıman hatası olduğu kesin. ama Allah'a şükürki beni bu zamana kadar yolda bırakmadı. erzurumdan izmire gidip geldim bu sorunla ama çokta sıkıntı yaşatmadı. yaşadığım tek soun motor yağı 4200 km den sonra değişmek gerekti. 2 lt yağ kalmış motorda:)

oda sanırım motorun yüksek devirde çalışmasından ve uzun yol olmasından kaynakladı.

trabzonda servise gittiğimde bana dedilerki sen hiç otomatik şanzımacılarla uğraşma bu araba seni nereye kadar götürürse kullan. sonrada otomatik şanzımanı düz şanzımanla değişiriz dediler.

sizce bu dahamı doğru olur. çünkü otomatik şanızman larda tamir hem masraflı hemde kesin çözüm olma ihtimali düşük diyor herkez. düz vitese alışmak çok zaman almaz belki ama başka sıkıntılar olurmu diye çekincelerim var.

sizce bekleyip düze mi çevirmeli yoksa bir otomatik şanzımancıya "albu 2000 lirayı ben yiyemedim sen ye" mi demeli???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

üzgünüüm mazda ailesi konuyo hortlatmam lazımdı. :-[

jeodezici_ercan abinin arabasında olan aynı sıkıntı lantisimde var.sizce bu durumda ne yapmam lazım siz benim yerimde olsanız ne yapardınız.arızayı bi türlü bulamadık

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.