Burak

Mazda marka araçların jant ölçüleri

Arkadaşlar,

Kullandığımız Mazdaların jant ölçülerini bilmek, değiştirmek istediğimizde çok işimize yarayabilir.

Araçlarınızın jant ölçülerini öğrenmek için aşağıdaki tabloyu kullanabilirsiniz. Ek ve/veya düzeltme yapmak istenirse hiç çekinmeden bildirin.

MazdaClubTR_Mazda_Jant_Ebatlari.jpg

PCD : Bijon sayısı ve aralığı (mm)

CB : Göbek çapı ( mm )

ET : Jant offseti (mm )

Resmin büyük halini alttaki linkte bulabilirsiniz.

http://www.mazdaclubtr.com/old/img/common/MazdaClubTR_Mazda_Jant_Ebatlari.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar jant offseti yani ET nin ne olduğunu aşağıdaki şekilden görebilirsiniz.

ET, jantın orta ekseninin bağlantı noktasına olan uzaklığını gösteriyor. Onun için jant değiştirirken sadece boyutlar değil offset bilgilerine de dikkat etmek gerekiyor. Dikkat edilmezse lastiğin sağa sola sürtmesi çok olası.

Bu arada bu aşağıdaki resim pozitif offset.  Eğer bağlantı noktası jantın ortan oktasından geride olsaydı negatif ofset olacaktı.

WheelOffset.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

paylaşım için teşekkürler.

bu ölçüler içinde bence en önemli olan ET yani offset değeridir. çünkü diğerleri uygun olmazsa jant uymaz ve takamazsınız, fakat yanlış offsetli bir jant poyraya hesaplanmamış yükler bindirebilir ve hayati tehlike oluşturabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada bir de jant ölçüleri ve jantın üzerindeki kodlar ile ilgili bilgi verelim.

Mesela üzerinde 6Jx14 H2 ET45 yazan bir jantta hangisi ne anlama geliyor söyliyelim ;

arealwheel.jpg

6 = Jantın genişliği ( inch cinsinden, 1 inch = 2.54 cm )

J = Jantın kontör tipi ( jantın lastiğe tutunduğu yerin tipi J, JJ, K, JK, B, P ve D olabiliyor)

14 = Jantın çapı

H2 = Hump (Kambur) profili (  H,H2,FH,FH2,CH,EH2,EH2+ olabiliyor )

ET45= Offset 45 mm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

paylasim icin cok tesekkur ediyorum.emeginize saglik...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rica ederim, bu konuyu araştırırken ben de bayağı bilgi sahibi oldum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hortlatıyorum...

Mazda Lantis için, fabrikanın izin verdiği en yüksek Jant ölçüleri nelerdir?

Jantlarım bitik durumda. ya jant büyütücem,  ya da klasik demir jant taktracağım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  Özellikle lantisi bilemeyecem ama genelde orjinal yani üstünde olan ölçünün bir ebat üstü olabiliyor, kitapçık vardı sanırım sizde oradan öğrenebilirisiniz.  Jant lastik hesaplama sitelerinden de hesaplama yaptırıp ögrenebilirsiniz, değişim oranı %3 ü aşmamalıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hortlatıyorum...

Mazda Lantis için, fabrikanın izin verdiği en yüksek Jant ölçüleri nelerdir?

Jantlarım bitik durumda. ya jant büyütücem,  ya da klasik demir jant taktracağım...

Fazla geniş jant tavsiye etmem, sürüş konforunu olumsuz etkiliyor... 16 bile çok bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lantise 17" de gider.

ama15" düşünüyorum.

17" 40 yanak lastik nasıl olur onu da merak etmiyor değilim aslında...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

205/55/16 ebata 215/55/16 takmanın artısı eksisi nedir acaba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Bu tip hesaplamaları jant lasti hasaplama programları yapabiliyor, benim şahsi düşücem şuki jant büyüse bile sürtünmeyi vede tutunmayı etkilememek amacıyla tabanı orjinale yakın tutmak iyidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Bu tip hesaplamaları jant lasti hasaplama programları yapabiliyor, benim şahsi düşücem şuki jant büyüse bile sürtünmeyi vede tutunmayı etkilememek amacıyla tabanı orjinale yakın tutmak iyidir.

sağol hocam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

205/55/16 ebata 215/55/16 takmanın artısı eksisi nedir acaba

Bildiğim kadarı ile taban genişleyeceğinden duruş mesafesinde yol tutuşunda artı olur ama yakıtıda arttırır. Tabi bunların yanında araçta yükseleceke ama bu farklar ufak farklar bu nedenle NoooFearrrr da dediği gibi %3 oranını fazla aşmamak lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bildiğim kadarı ile taban genişleyeceğinden duruş mesafesinde yol tutuşunda artı olur ama yakıtıda arttırır. Tabi bunların yanında araçta yükseleceke ama bu farklar ufak farklar bu nedenle NoooFearrrr da dediği gibi %3 oranını fazla aşmamak lazım.

aracın yükseleceğini sanmıyorum yanak aynı yanak aksine taban genişleyeceği için çok az bişey ki farkedemezsin bence çıplak gözle alçalır..ya öyle yapmak istediğimden değil de bir önceki arabamdan kalan sıfıra yakın 215/55/16 lastik var elimde belki kullanırdım diye söyledim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanak oranları aynı ama taban genişlediğinden oran alınınca lastik çapı 1.1 cm artar. Buda yaklaşık 0.55 cm yükselmesi demek.

Tutuşa ne kadar etkisi bilemiyorum ama  ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracın yükseleceğini sanmıyorum yanak aynı yanak aksine taban genişleyeceği için çok az bişey ki farkedemezsin bence çıplak gözle alçalır..ya öyle yapmak istediğimden değil de bir önceki arabamdan kalan sıfıra yakın 215/55/16 lastik var elimde belki kullanırdım diye söyledim

  %1,7 lik bir fark oluşuyor, önemsiz bir fark rahatlıkla kullanabilirisiniz, sıkıntı olmaz.

http://www.lastikcim.com.tr/Jant-Lastik-Hesaplama,DP-17.html

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.