mylastik

Lastiklerde Bilgi Etiketleri Hakkında

[table][tr][td]EC_tyre_label_web_rgb_M.jpg[/td][td]Kasım 2012'den itibaren lastiklerin yakıt verimliliği, ıslak zemin tutuşu , yuvarlanma direnci ve gürültü performansı ile etiketlenmesi gerekecektir. Bu karar Avrupa Parlamentosu tarafından onaylandı.Yeni kalite sınıflandırma sistemi, modern ev aletleri ve beyaz eşya sınıflandırmalarına benzer olacak.

Yıllardır lastik firmaları emniyetli ve çevre dostu lastik ile ilgili sürekli geliştirme çalışmaları yürütmekteydiler. Lastiklerin etiketlenerek sınıflandırılması bir meydan okuma olacak, ancak kararın çok olumlu tarafı ise üreticiler için daha yüksek kaliteli, özel ürünler üzerinde yoğunlaşmalarına fırsat verecek olması.

Yapılacak etiketleme sayesinde lastik yuvarlanma direnci, ıslak zemin kavrama sınıflandırılması ve gürültü değerini gösteren değerler sürücülerin hangi lastiği satın alması gerektiğini hususunda yardımcı olacak.

Lastik etiketleme ve kalite sınıflaması en iyi performansı (yeşil 'A' sınıfı) olacak ve kötü (kırmızı 'G' sınıfı) na kadar kademe kademe işaretlenmiş olacak. Beyaz eşyalarda A sınıfı enerji sistemi gibi etiketlemeler görürüz. Uygulama lastikte de buna benzer olacak. Sınıflandırma ve etiketleme de lastiklerin aracın yakıt verimliliğine olan etkileri, ıslak koşullarda performansını gösteren simgesi ve desibel cinsinden de dış ses seviyesi belirtilecek.

1 Kasım 2012 itibariyle lastik üreticileri binek, hafif ve ağır araçlar için lastiklerde yakıt verimliliği, ıslak kavrama ve gürültü sınıfları ile ilgili tüm teknik bilgi ve promosyon malzemeleri ile tüketicileri bilgilendirmek zorunda olucaklar. Kaplama lastikler, off-road lastikleri, profesyonel lastikler ve yarış lastikleri bu uygulamadan muaf olacaklardır.

1 Temmuz 2012'den sonra tüm lastikler sınıflandırma etiketleri ile üretim merkezlerinden satış noktalarına dağıtılacak.

Araba lastikleri emisyon üzerinde önemli bir etkiye sahip. Bunun azaltılması için AB son yıllarda büyük bedel ödedi. Bir otomobilin yakıt tüketiminde lastik yuvarlanma direncinin payı % 20, dolayısıyla lastik teknolojisinde ki gelişmeler ile aracın yakıt tüketimini azaltmak ve gaz emisyon değerini değiştirmek mümkün.

[/td][/tr][/table]

Goodyear ve Michelin maça 1-0 galip başlıyacak galiba  :fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi için teşekkürler.

Kesinlikle daha anlaşılır görünüyor. Biz tüketiciler için çok iyi olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Michelin'e lafım yok ama Good Year ağzıyla kuş tutsa yaranamaz bana. Hatta daha ileri gidip şunu söyleyeyim, bineceğim araçta good year lastik varsa imkanlar dahilinde başka araca binmeye çalışırım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiyat farklılıkları ve yanlış bilgilendirme olmayacağı için hem tüketiciler hem satıcılar daha rahat olucaklardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgilendirmen için teşekkürler Salih.

Bakalım benim İmpetuslar nasıl etiket alacak?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Michelin'e lafım yok ama Good Year ağzıyla kuş tutsa yaranamaz bana. Hatta daha ileri gidip şunu söyleyeyim, bineceğim araçta good year lastik varsa imkanlar dahilinde başka araca binmeye çalışırım :D

benim içinde o lastik pirellidir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim içinde o lastik pirellidir

8 ay good year fabrikasında çalıştım.

Temelde hepsi aynı b.kun laciverti ama gözümle gördüğüme duyduğum kıllık daha bi başka oluyor :D

Lassa - Bridgestone fabrikasının kullanılan makine ve preslerde çok büyük yatırım yaptıklarını bildiğim için son 6 senedir sadece Lassa kullanıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

paylasim icin tesekkurler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yıllarca lastıklerın üzerindeki yazıların anlamını merak eden insanlar oldu böyle bilgiler yararlı olacaktır paylasım ıcın teşekkür

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3_prestatiecriteria_bandenlabel_a.jpg
2012 Kasım ayından itibaren Avrupa Birliği otomobil lastiklerinde bilgi etiketi yapıştırılmasını zorunlu tutmaya başladı. Bir çok kullanıcı tarafından önemsenmemesine rağmen aslında bu etiketler bize çok şey anlatıyor. Doğru kriterlere sahip lastiğin seçilmesi bize daha az yakıt tüketimini, yağışlı havalarda daha kısa fren mesafesini ve sessiz ve konforlu bir sürüşü vaat ediyor.

 

lastik_etiket.jpg

 

  • Yuvarlanma Direnci -1 
    • Lastiğin yakıt tüketimine olan etkisini belirtir.
    • A ve G harfleri arasında sınıflandırılır, A harfi en ekonomik G harfi ise en müsrif yakıt tüketimi değerini belirtir.
    • A sınıfı lastikler en az yakıt tüketimine sahiptir.
    • D sınıfı sadece kamyon lastikleri için kullanılır. Otomobillerde bulunmaz.
    • Her bir harf arasında %1-%1.5 tüketim farklılığı vardır.
  • Yağışlı havada fren mesafesi - 2
    • Yağışlı havada 80km/s hız ile fren yapıldığında durma mesafesininkısalığını belirtir.
    • A ve G harfleri arasında sınıflandırılır, A harfi en kısa G harfi ise en uzun durma mesafesini belirtir.
    • A sınıfı lastikler yağışlı havalarda en iyi durma mesafesine sahiptir.
    • D ve G sınıfları kullanılmamaktadır.
    • Her bir harf arasında 3km-6km arasında fren mesafesi farkı vardır.
  • Gürültü seviyesi - 3
    • Lastiğin çevreye yaydığı ses miktarı, 3 farklı seviye olarak belirtilir.
    • Tek siyah dalga daha düşük, 2 siyah dalga orta, 3 siyah dalga ise daha yüksek ses seviyesini işaret eder.
    • Tek dalgaya sahip lastikler en sessiz lastiklerdir.
    • 80db seviyesinin üstü düzeylere uzun süre maruz kalmak kalıcı sağlık sorunlarına neden olabilir.
İki farklı tip lastiğin karşılaştırması ve tüketim hesaplama programı ile konu daha rahat anlaşılabilir. 
  • VW Golf'de kullanılan 225 / 45 R17 ölçüsünde benzer özelliklerde iki lastik arasında 1 numaralı lastik 2 numaralı lastiğe göre hem daha az yakıt tüketmekte hem de yağışlı havalarda daha iyi yol tutuş ve fren mesafesine sahiptir. Ayrıca 1 numaralı lastik daha sessiz bir lastiktir. Ancak bu 1 numaralı lastiğin kuru yol performansının daha iyi olduğunu göstermez.
 
lastik_etiket_kar%25C5%259F%25C4%25B1la%25C5%259Ft%25C4%25B1rma.jpg
  • Daha önceden tüketim değerleri daha yüksek olan 2 numaralı lastiği kullanan bir sürücü 1 numaralı lastiğe geçiş yaptığı zaman lastiğin yaklaşık ömrü olan 60.000km kullanım sonunda 190 litre daha az benzin tüketebiliyor. Bu da yaklaşık 860TL tasarruf etmek anlamına geliyor. Ayrıca araç 60.000 km boyunca 445 kg daha az karbondioksit gazını atmosfere salıyor. Bu da 1 numaralı lastiğin oldukça çevreci bir lastik olduğunu gösteriyor.
 
lastik_etiket_hesap.jpg

 

 

Kaynak:http://www.sekizsilindir.com/2015/05/neden-avrupa-lastik-etiketine-gore-oto.html

 

 

Selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.