djquzen

Arabanın Tek Marşta Çalışmaması

arkadaşlar arabam geçenlerde çalışmadı.marş alıyor fakat tüpte de benzinde de çalışmıyordu.marş almasında hiç bir problem yok fakat baya geç alıyor. bir iki dakika sürüyor bazen. tüpte hiç almıyor fakat benzinde alıyor. birde tam kontağı kapatırken alıyor gibi oluyor. benim ustaya götürdüm. kontrol etti ve sorun distribitörden dedi. içindeki bobin arızalanmış.  meksefe ile bobin lazımmış. kontağı aküye direk bağlayınca tek marşla alıyor. sorunu bana da gösterdi. ustama güveniyorum ama yinede danışmak istedim. ve iç bobinle meksefe kolay bulunur mu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sağolassın kardeşim.

Bu arada sorunu ateşleme bobinini ve tevzi makarasını değiştirerek çözdüm . aynı sıkıntıyı çekenlere yardımcı olabilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Marş problemleri genelde tevzi makarasından kaynaklanır :) ben bu yüzden bütün ateşleme elemanlarını değiştirdim hangisiniden sorunun çözüldüğünü bulamadım ama hem yakıt hemde performans konusunda daha iyi olduğuna inanıyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

performans konusunda dediklerinde haklısın gözle görülebilir bir değişme var ama yakıt konusunu daha denemedim. ki içindeki yakıtın şu ana kadar bitmesi gerekiyordu ve halen 1 diş yeşil yanıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sanırım aynı sorun bende'de var.. Aracı gecen hafta aldım 1991 model 323 hb.

ilk aldıgımızda tek marsla calısıyordu, şimdi iki gündür geç sürüyor, aynı bir iki dakika sürüyor..

daha ustaya göstermedim..

sizin masrafınız ne oldu ? bu parcaları ne kadara temin ettiniz ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tevzi makarası ucuzdu 5-8TL bişidir distribütör kapagı 22TL idi buji kablosuna 15TL vermiştim buji de 15-20 bişidir, siz akuyu bi kontrol ettirin suyu azalmıştır yada asit değerini ölçtürün oto elektrikçisi bilir, havalar sogudu az da olsa onun etkisi vardır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateşlemede orjinal parçalar tavsiyemdir

kesinlikle yan sanayi 2 bilemedin 3 yılda perte çıkar kaliteli olmasına özen gösterin derim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ediyorum, bakarım ustamız ne masraf cıkaracak, burada ön bilgi alınca daha doğru oluyor sagolun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım sorunu cözdük gibi, tabi zaman gösterecek kullandıkca, buji kablosunda temassızlık vardı, usta onu saglamlastırdı.. umarım sorun tekrarlamaz..

bu arada arabayı hayırladım, biraz acemiligimizin kurbanı olduk, park ederken ön sag tarafı hafif duvara dokundurdum ondada tabi, catlak  ve cöküntü olusturdu,

ister istemez moral bozdu.. neyse artık alısana kadar ne yaparım nazarlıgı olsun diyerim..

artık macun parca boyamı olur nasıl olur bilmiyorum.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun, elinizden geldiği kadar orjinal ateşleme parçacı kullanmaya çalışın gerçekten çok farkediyor, parça boyayla halledersiniz sonuçta çok modelli bir arac değil (yanlış anlamayın bnde 91 323hb sahibiydim) değmiyor 100 lerce lira boyaya verildiğine, ben bi ön tamponu 50liraya komple macunlatıp boyattım çokda güzel oldu çok az ton farkı oldu (renk kırmızı) o da sorun değil bnm için

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sagolasın ibrahim kardeş, sende olmasan valla :) anında cevap hosuma gitti valla. 

teşekkür ediyorum tekrardan..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sagolasın ibrahim kardeş, sende olmasan valla :) anında cevap hosuma gitti valla. 

teşekkür ediyorum tekrardan..

ne demek abi, mazdacılara hep destek tam destek forumun müptelası oldum zaten bırakamıyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuyu görmemiştim başka bir yerede yazdım burdanda sorayım.Aracım 92 323 sedan,araç çok geç çalışıyor yada hiç çalışmıyor bugün valide basmaktan aküyü bitirmiş araçta otomatik vites vurduramıyoruzda,sorunu tevzi makarasını değiştirerek çözebilir miyiz?Benim tahminimde oydu yukardada öyle demişler eğer öyle çözerse yarın alıp değiştiricem hemen.Acil cevap bekliyorum şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba arkadaşlar 92 sedan323 aracımda sabahları havalarda sıcak olmasına rağmen gaza başmadan marşa bastığımda çalışmıyor illaki gz pedalınada basmam gerekiyor gaz sanki azadan çoğalarak geliyormuş gibi birde 323 kullanan arfkadaşlar karbüratörde nereler bantlanmış ve kapatmışlar ? benim eski döküntü motoruda iyi olmamasına rağmen 90 model ladam tek marşta gaz pedalına dokunmadan çalışiıyordu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aku suyunu kontrol edin azaldığı zaman böyle ufak şeyler yapabiliyor, birde buji ve buji kablolarının durumuda önemli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dün lpg ayarı için ustaya gittim usta lpg için role takmak gerekir dedi . birde mazda 323 lere 72 amper akü uyarmı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben 72 amper kullandım sorun yoktu, lpg için de röle mutlaka taktırın yoksa düğme arıza yapıp duruyor sürekli

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tek marşta bende çalıştıramıyorum. İlla kontağı çevirdikten sonra biraz gazı pompolamak ardından kontağı kapatıp tekrar basmak gerekiyor o zaman çalışıyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.