Jump to content

Tekleme ve Performans Düşüklüğü


DORUKAS
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba mazda dostları...bende 98 1,8 323 family var. aracımda tekleme - titreme ve rolentide anlık düşmeler sorunu var. birde hava filtresinden lop lup diye sesler geliyor. dönüşlerde ve boşta  hareket halinde iken araç stop ediyor  burada (malatya)ustalara götürdüm buji kablosu dedi değiştirdik ses gitti fakat tekleme gitmedi. bujileri ve disbirütör kapağını değiştirdim hiç bir şey değişmedi. bogaz kelebeğini temizlettim değişmedi. hava akışsensörünün temizlettim değişmedi fakat boşta harekat halinde ve dönüşlerdeki stop olma gitti. hava akış sensörün fişini çekip hareket ettiğimde teklemenin gittiği fakat rolantinin yerinde durmadığını gözlemledim. son olarak hava akış sensörünün değişmesi gerektiğini söylediler sizlerde hem fikirmisiniz parçanın fiyatı 400 TL bunu değiştirirsem sorunum çözülür mü? sizlerden yardım bekliyorum.....teşekkürler....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Filtreden gelen sesler haricindeki sorunlarının hemen hemen aynısını ben de yaşadım ve hava akışmetreyi temizleyince normale döndü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Filtreden gelen sesler haricindeki sorunlarının hemen hemen aynısını ben de yaşadım ve hava akışmetreyi temizleyince normale döndü.

bende temizlettim fakat sorunlarım hala devam ediyor. Eğer başka şansım yoksa malzemeyi değiştirteyim mi ne dersiniz bir de 400 tl den daha ucuz bulabilirmiyim fikriniz var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sevgili kardeşim ben edirnede yaşıyorum geçen yaz benzer sıkıntılarla malatyadaki o malum servise gittim,seninkini bağlayabildilermi bilmem ama benim 98 model practicayo o NGS cihazına bile bağlamayı başaramadılar.Distribütör,hava akışmetre ,gaz kelebek seti,buji,buji kablosu orjinal gelecek bu  sorun çözülecek dedi koptum gülmekten.İyi güzelde dedim koçum bubların hepsi aynı andamı hasarlanmış,senin anlayacağın kafasında bu ya ateşleme sorunudur,ya hava alımıyla alakalıdır deyip orda görünen ne varsa onları bana yazdı..Bu saydıklarından da hava akış metre ve gaz kelebeğinin hem yan sanayisi bile yok mazallah alam desen ikisinin fiyatı rahat 3000 tl var 1300 de distribütör 300 tl orjinal buji kablo seti vs ...dedim kardeş bu araba zaten sıksan 8-10 lira....üstelik bu parçaları takınca en azından bi kere Ngs cihazıyla arabayı ölçmek icap edecek paşamız onuda zaten  bağlayamıyo:))),,,Sanan deme o ki kardeş o iş orda olmaz ha istanbulda falanda sanmaki öyle kolay oluyor.2 yıldır uğraşıyorum arabamlaiinat etti satmadım arabanın 2 katı masraf ettim haala o titreme sıkıntısına çare bulamadık,şanzıman ise otomatik ve tekrar  bi elden geçecek:)).Sana kardeş tavsiyesi öncelikle arabanı o boğaz temizliği için bile anlamayan bir ustaya götürme,sanırım Antep çok uzak değil var git oraya,servis varsa orda baktır,parçalarınıda muayyer aldır denenip olmazsa verilecek diye anlaş,banada mutlaka fiyatlarını sor çünkü neye tuttururlarsa ona veriyolar mesela ben o hava akışmetreyi 250 tl ye aldım ve şu an elimde 2 tane 1,5 motorun ki var işine yararsa olmadı onları sorar göndeririz.Araban otomatikse şanzımanda sıkıntı olabilir onuda es geçmiyim selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sevgili kardeşim ben edirnede yaşıyorum geçen yaz benzer sıkıntılarla malatyadaki o malum servise gittim,seninkini bağlayabildilermi bilmem ama benim 98 model practicayo o NGS cihazına bile bağlamayı başaramadılar.Distribütör,hava akışmetre ,gaz kelebek seti,buji,buji kablosu orjinal gelecek bu  sorun çözülecek dedi koptum gülmekten.İyi güzelde dedim koçum bubların hepsi aynı andamı hasarlanmış,senin anlayacağın kafasında bu ya ateşleme sorunudur,ya hava alımıyla alakalıdır deyip orda görünen ne varsa onları bana yazdı..Bu saydıklarından da hava akış metre ve gaz kelebeğinin hem yan sanayisi bile yok mazallah alam desen ikisinin fiyatı rahat 3000 tl var 1300 de distribütör 300 tl orjinal buji kablo seti vs ...dedim kardeş bu araba zaten sıksan 8-10 lira....üstelik bu parçaları takınca en azından bi kere Ngs cihazıyla arabayı ölçmek icap edecek paşamız onuda zaten  bağlayamıyo:))),,,Sanan deme o ki kardeş o iş orda olmaz ha istanbulda falanda sanmaki öyle kolay oluyor.2 yıldır uğraşıyorum arabamlaiinat etti satmadım arabanın 2 katı masraf ettim haala o titreme sıkıntısına çare bulamadık,şanzıman ise otomatik ve tekrar  bi elden geçecek:)).Sana kardeş tavsiyesi öncelikle arabanı o boğaz temizliği için bile anlamayan bir ustaya götürme,sanırım Antep çok uzak değil var git oraya,servis varsa orda baktır,parçalarınıda muayyer aldır denenip olmazsa verilecek diye anlaş,banada mutlaka fiyatlarını sor çünkü neye tuttururlarsa ona veriyolar mesela ben o hava akışmetreyi 250 tl ye aldım ve şu an elimde 2 tane 1,5 motorun ki var işine yararsa olmadı onları sorar göndeririz.Araban otomatikse şanzımanda sıkıntı olabilir onuda es geçmiyim selamlar.

hocam teşekür ederim buradaki servis tabi servis denirse o kadar dangalak çalışıyorki inanamazsınız zaten ne yaptıklarıda belli değil cherry'i de almışlar kör topal işletiyorlar ne tuttururlarsa... dediğiniz doğru buradaki servise güvenmiyorum yukarıdaki parçaları onların tavsiyesi üzerine değiştirdim şimdide hava akış metreyi diyorlar ellerindede yokmuş parçayı türkiye genelinde bulamıyorlar ben başka parçaçılardan buldum değiştirsem geçermi bilmiyorum kimse garanti vermiyor. artık arabaya binmek istemiyroum titremeyi geçtim tekleme hallosa yeter. araba düz vites 1,8 sendeki hava akışmetre olur mu bilmiyorum....çaresizim kararsızım....
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

akışmetreler farklı, olmaz yani.

buji kablolarını ve bujilerini değiştirdim demişsin ama düzgün çalışan başka bir arabadan söküp bir de onun kablolarıyla deneyebilir misin? ayrıca o arabanın akışmetresiyle de deneme yapabilirsin. böylece saçma sapan paralar harcamadan nokta atışı parça satınalırsın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

yardımlarlarınız için teşekkür ederim sanırım sorunu bulduk bobin arızalıymış fiyatı  hakkında bilgisi olan var mı? 323 famıly 1,8 98 model şimdiden teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

Arkadaşlar benim de 2000 model 323 astina otomobilim var. akışmetrenin değişmesi gerekiyor dedi usta. akışmetrenin üzerindeki rakamlara uygun bir akışmetre bulamadık 626nın akışmetresi uyum sağladı taktık bir sorun olmaz sanırım değil mi? parçacı 1.8 olduğu için bir sorun olmaz dedi. baktım ikiside neredeyse aynı üzerindeki kodlar değişik. bir sorun olur mu sizlere danışmak istedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

626 2.0 ile Astina 1.8 motorları çok benzerdir. Parçalar aynı olabilir. Eğer aracınız sorunsuz çalışıyorsa sorun olacağını sanmam.

Aracım akışmetreyi takmadan önce benzinde hiç çalışmıyordu gaz yemiyordu. şu an çalışıyor ancak bir süre sonrasında stop ediyor gaza basmadığımda. rölantisi çok düşük titriyor arada kendiliğinden yükseliyor sonrasında düşüyor bunun bir ayarı var mıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracım akışmetreyi takmadan önce benzinde hiç çalışmıyordu gaz yemiyordu. şu an çalışıyor ancak bir süre sonrasında stop ediyor gaza basmadığımda. rölantisi çok düşük titriyor arada kendiliğinden yükseliyor sonrasında düşüyor bunun bir ayarı var mıdır?

İşlemi yapan usta bu sorun için size ne dedi peki ??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracım akışmetreyi takmadan önce benzinde hiç çalışmıyordu gaz yemiyordu. şu an çalışıyor ancak bir süre sonrasında stop ediyor gaza basmadığımda. rölantisi çok düşük titriyor arada kendiliğinden yükseliyor sonrasında düşüyor bunun bir ayarı var mıdır?

Öncelikle hava filtresini standart hale getirmekle işe başlayın, açık hava filtresiyle problem yaşamanız kaçınılmazdır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle hava filtresini standart hale getirmekle işe başlayın, açık hava filtresiyle problem yaşamanız kaçınılmazdır...

valla yazdıklarımdan da anlaşıldığı üzere pek otomobillerden anlayan biri değilim. o yüzden biraz geç anlarsam kusura bakmayın. aracımın hava filtresi sakaryada değiştirildi. şimdi o kutusunu bulmam çok zor. yenisini de düzcede bulamıyoruz. burada mazdadan anlayan usta da yok açıkcası onun sıkıntısını çekiyorum. akışmetrenin nerede olduğunu bilmeyen ustalar var. nasıl bunu kapalı hava filtresine geri döndürebilirim bir yol gösterirseniz memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hava filtresi kutusu (muhtemelen çıkma bulabilirsin, orijinali ateş pahası) hava filtresi (en kolayı) boruları temin ederek eski haline döndürebilirsin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...