Jump to content

Mazda Distribütör Desteği


C.A.
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

selamlar

bundan 3-4 sene önce mazda 3 araç alacaktım fakat o senelerde Türkiyede mazda distribütörlüğü yapan firma batmıştı yanlış hatırlamıyorsam(?) 1seneye yakın marka  distribütörsüz kalmıştı. Şuan Türkiyede bu desteği kim veriyor? Bayi ağı ve servis desteği ne durumda?

Birde piyasada Mazdaya bakış açısı 5-6yılda tüm üretim sistemini değiştirdiği ve yedek parçaların ancak yan sanayiden bulunabildiği ki buda kısa sürede ciddi bir sorun gibi sanki? Bu konularda tecrübeli Mazda kullanıcılarından fikirlerini duymak isterim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kısaca açıklıyayım.

2008 Ocak ayından itibaren Mazda Türkiye , Mazda Avrupaya bağlı olarak çalışmaya,

2008 Haziran ayından itibaren de araçlarını getirmeye başladılar.

Mazda Avrupa'nın gelmesi ile birlikte, bir önceki distribütör Mermerler'in gideayak uyguladığı yüksek yedek parça fiyatları birden alaşağı oldu ve birçoğu makul seviyelere indi.

Bu arada eski servis ve bayilerin bir kısmı ile anlaşıldı ve onlarla yola devam edildi ve geçen süre içerisinde de birçoğu eklendi.

Servis ve Bayi listesini Mazda'nın yeni sitesinde bulabilirsiniz.

Bu süreç içerisinde üst veya uç modeller de Türkiye ye geldi. Geçtiğimiz aylarda Mazda CX-9 ve Mazda3 MPS satışa sunuldu.

Yedek parçalar Belçika depodan temin ediliyor ki %98 karşılama oranına sahip (yani bulunamayan çok az parça var) ama genelde servisler sarfiyat malzemelerini sipariş verip depoda turuyorlar. Bunun dışındaki parçalar en geç bir hafta içerisinde geliyor diye biliyoruz.

Umarım açıklayıcı olmuştur :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Belçika'dan da pek bir haftada gelmiyor, yani teorik olarak bir haftada geliyor olabilir ama bu siz aracınızı bir haftada alırsınız anlamında değil...

Kısaca açıklıyayım...:D

Siz arızalı aracınızı servise bırakıyorsunuz, değişmediyse haftada tek bir gün sipariş geçildiğinden ve aksilikler teker teker gelmediğinden o gün yeni geçmiş oluyor, sipariş için ertesi hafta bekleniyor, ondan sonra parça gerçekten bir haftada geldi diyelim, işin mahiyetine göre araca takılması falan da 2-3 gün, netice, aracı teslim almanız 15-20 gün...

Bu yukarıdaki arızalı araçlar için, kazalı araçlara önden ekspertiz için bir hafta kadar, sonuna da boya işleri için 3-5 gün ekleyin, bir ayda çıkartırlarsa çok iyi...

Sonuç, Türkiye'de depo açılmadan bu iş yoluna girmez, şikayetler bitmez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ledli ayna almadın mı sen hala :)

ya peki bende sorayım , anadolu grubumu aldı mazda yı ? niye hondayla birleşti bunlar ?

Mazda Türkiye'de Mazda'nın kendisi tarafından temsil ediliyor. Kimse ile birleşmediler.

Eğer kastın bulunduğun ildeki bayinin Mazda'dan önce hangi markaları sattığı ile alakalı ise onun Mazda ile hiç alakası yok. O bayinin ticari tercihi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selman Abi, sipariş sayısını haftada 2 güne çıkardılar bilgin olsun ama depo konusunda haklısın. Depo olsa birçok problem çok daha hızlı çözülür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda Türkiye'de Mazda'nın kendisi tarafından temsil ediliyor. Kimse ile birleşmediler.

Eğer kastın bulunduğun ildeki bayinin Mazda'dan önce hangi markaları sattığı ile alakalı ise onun Mazda ile hiç alakası yok. O bayinin ticari tercihi.

burada honda-mazda servisi bir,satışta yanyana . gaziantep te yine öyle, honda-mazda aynı servis. satışları başka yerde. ben dedim acep, mazdalara honda motorumu atmışlar..  :fiuw:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

burada honda-mazda servisi bir,satışta yanyana . gaziantep te yine öyle, honda-mazda aynı servis. satışları başka yerde. ben dedim acep, mazdalara honda motorumu atmışlar..  :fiuw:

Senin örneğin Bursada da var Fatih. Bursa Honda Bayii İnallar aynı zamanda Mazda bayi ve servisi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

etti 3 :) bu yurt çapında olmasa bu adamlar böyle iş yapamazlar. tıpkı chevy ve opel birleşmesi gibi bir durum sanıyorum.  yetkilelerden açıklama bekliyoruz öhöm :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nerden buluyorsunuz böyle şeyleri...

:D

Depo yok Türkiye'de. ama hafta iki sevk var. TSEye girmeyen parçalar ortalama 1 haftada geliyor. ayrıca dediğiniz gibi her servis kendi çapında ihtiyaç olabilecek parçaları tutuyor. ayrıca olmayan parçaları her servis birbirine soruyor, varsa değiş tokuş-alış veriş oluyor. avrupada 3 tane yedek parça deposu var. hiçbir avrupa ülkesinin kendi deposu yok, tüm sevkiyatlar herkesin bağlı olduğu depodan yapılıyor. bir de depo demek ayıp olur... adamlar yılda 500bine yakın araç satıyor, siz düşünün stoğu... ama Türkiye'ye de bir doğu avrupa deposu kurmak konusunda çok ciddi baskıları var avrupa merkeze... hayırlısı...

hasar vs. olduğunda ben hergün yaşadığımdan biliyorum, eksper geldi, gitti vs diyene kadar zaten 5 gün geçer. biz araç geldiği anda kesin parçaları sipariş ediyoruz ki eksper onay verene kadar parçalar gelsin. parçadan dolayı beklettiğimiz araç yok. diğer sarf malzemeleri vs.yi herkes tutuyor, bitmeye yakın sipariş ediyor. eskiden Türkiye'de bulunmayan parçalar japonyadan 2-3ayda geliyordu. şimdi belçika depoda olmayan ürünler en fazla 1 ayda japonyadan gelebiliyor. sürekli bir sevkiyat var...

mazda'nın Türkiye'de başka hiçbir markayla organik bir bağı yok. perakende tarafında aynı anda başka bayilik ve servislikleri olan noktalar yaygın. bunu da sistemi sıfırdan kurmaktansa hazır bayi alt yapısını kullanıp zaten 1yılı aşkın süre boyunca istediği hizmeti alamayan müşterilere daha hızlı ve iyi hizmet sunmaktı.

Mazda Türkiye'de Mazda globalin (japonya) avrupa satış organizasyonuna bağlı olarak çalışıyor. önceden serbest distribütör vardı. farkı anlatmak gerekirse...

araçlar önceden asya speclerine göre geliyordu (A-Asia şase), şimdi avrupa speclerinde geliyor(E-Europe Şase). ne fark eder? avrupada paslanmazlık bir prestij göstergesidir, öte yandan arabistanda boyasız demir bile pas tutmaz(nem faktörü) bu araçlara kalite olarak yansıdı. avrupalı müşterinin beklentilerini karşılayacak kalitede malzemeler kullanılıyor şuanda.

Öte yandan eski distr. yılda 5-6bin araç içn pazarlık edip alıyordu. yeni şirket yılda 400-500bin araç için pazarlık ediyor. her ne kadar şirket mazda'nın olsa da kurumsal firmaların pazarlama kanatları üretim kanadıyla oturup masaya fiyat pazarlığı yapar.bu sayede araçlar ucuzladı. bunun yanında yedek parça fiyatlarını takip edenler bilir, fiyatlar yaklaşık 3te 1ine düştü. cidden...

tüm avrupa aynı firmanın satış sahası olduğundan özel durumlarda farklı ülkelere farklı ülkelerden araç kaydırılabiliyor. bkz:CX9, Mazda3 MPS vs. Türkiye çok mu süper pazar da almanyada sunulmayan cx9, Türkiye'de sunuluyor. hemde bu fiyata. aracı inceleyenler o cüssede bir aracın bu kadar ucuza satılmayacağını bilirler... bkz:www.mazda.de

Mazda'da sınırsız güç var istese zararına girer ve istediği kadar arabayı satar. çıplak mal fiyatı olarak en ucuz MAzda'lar Türkiye'de satılıyor. Tüm avrupanın paçal karına bakıldığı için Türkiye'deki karsızlığı sineye çekebiliyorlar...

ayrıca ürün gammı da genişledi. birsürü yeni model geldi ve gelecek birsürü daha model var. mazda3 20.yılserisi gelecek, mazda5 dizel gelecek, cx7 gelecek...

Yeni çıkan modeller Çok hızlı bir şekilde Türkiye'ye geliyor. bkz:Rx8 r3, gelecek olan yeni mazda6... hatta avrupa pazarında yeni mazda3 ilk defa bir kaç ülkeyle birlikte Türkiye'de satılmaya başladı...

vs.vs.vs...

çok merak edenlere özelden anlatırım gerisini... kafanızı şişirmeyeyim daha fazla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence Mazda Servis ve Bayilerin Hondacılardan olmasında sorun olmaz.

Yedek parça için ben başımdan geçeni anlatayım. Geçen yaz, Tombaka arkadan vurdular. (92-97 model 626) Tampon için Ankara Meb Başayarlardan Tolga bey ile irtibata geçtim.

Tolga, Belçikaya siparişlerin Cumartesileri geçildiğini, gelmeleri ise perşembe günleri olduğunu söyledi. Ama biz pazartesi konuştuğumuz için diğer perşembe geleceğini söyledi.  Aynen Tolganın dediği gibi tampon sonraki perşembe geldi. O da bana hemen gönderdi sağolsun.

Yani kısacası 93 626nın bile tamponu bulunabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 sene kadar önce piyasada 1 tane bile kaporta parçası bulunmayan mazda 121 ime çarptılar. Komple kapı ihtiyacımız oldu. Korka korka servise gittim. 92 model ve Tr de belki 100 adet bile olmayan aracın kapısını 1 haftada temin ettiler. Geçen gün ön panjur tırnağı istedim parça koduyla özel paketinde geldi. Disturubutor kapağı aynı şekilde. ve daha bunun gibi bir çok şey. Yerli tiponun bile orjinal tofaş malı ön tamponu paneli üretilmiyor. Mecburen yansanayi takılıyor.Eski model japonların daihatsu suzuki subaru vs gibi az satılan araçların parçalarını istesenizde servisden bulamıyorsunuz. Bu durumu görünce tebrikler mazda diyorum. Bu mazda için çok büyük avantaj. Ayrıca parça fiyatlarıda bu günlerde gayet normal. Piyasada kulaktan dolma yok parçası pahalı yok parçası yok gibi lafları söyleyen adamdan uzak durun derim. Kesinlikle mazdadan anlamıyor demektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yazılanları okuyunca isabtli bir konu açtığımı gördüm anlattıklarınızdan da bişeyler öğrenme fırsatı buldum teşekkür ederim. Yeni distribütör firma demekki işini iyi yapıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet , isabetli konu olmuş :) ama distirbütör olmadığı için iyi iş yapıyormuş :)

bu arada c5iniz ani kalkışlardan koruyun, volan debriyaj sorunu yaşayan çok

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel bir çalışma olmuş bilgisini paylaşan herkese teşekkür.

Servisi yok, yedek parça yok önyargılarını yumuşatmak gerek artık...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...