FATİH38

Sağ kapı camı zor çalışıyor ?

arkadaslar aracımın sol kapı camı cok yavas ınıp cok yavas kalkıyor neyden kaynaklanıyo olabılır?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bılemıycem ne yapmam gerekıyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

silikon sprey (forumda çoğu yerde adı geçer) kullan sorun devam ederse cam motoru aramaya başlarsan iyi olur. eğer fitiller camın hareket etmesini zorluyorsa kriko telin kopabilir. geçici çözüm olarak sprey...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kapı döşemesini söküp sprey slikon sık, önce açıkken sonra kapalıyken kendine gelir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cam makarasını söküp içindeki bilya kısımlarına sıkıcaksın abi, onun için kapı döşemesini cam mekanizmasını komple sökmen gerek, ama dikkat et camı düşürüp kırma ben tornavida kaktırıyodum kenarından camı tutuyodu sonra makarayı söküp işimi hallediyodum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

silikon spryi fitillere sıkmıyormuyduk :S

Evet öyle. Camın fitil içinde rahat kayması için fitil içine sıkılıyor.

İbo'nun söylediği de, mekanizmanın tamamının yağlanması. Daha iyi sonuç verir ama bilmeyen birisinin yapması nerdeyse imkansız bir iş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Camın kapanmaması ve tık tık tık tık ses yapması problemi..

bu problem mazda 91 626 larda ve 94 modele kadar olan 323 lerde özellikle sol ön camda (çok kullanıldığı için ) sık sık görülen bir problemdir. ayrıca başka bir problemde camın çok ağır kapanması tık tık yapmamamasına rağmen, bunların ikiside farklı problemlerden kaynaklanıyor. bunların ikisinide ayrı ayrı anlatacağım..

Tık tık ses yapıyor ve kapanmıyor problemi..

bu iki tür mazda da 626 da 4 cam 323 te sadece ön camlarda doğan ve şahinlerdeki gibi misketli sistem var.. 626 larda genelde misketlerde problem çıkıyor 323lerde ise çeviren çarkta çıkıyor problem.. iki modelinde ön camlarındaki çark boyları ve misket boyları aynı, ikisinede birbirinin parçaları oluyor. misketleri aşağı yukarı hareket ettiren çark aksarayda var fiyatı 15 ytl ama cam krikosunu komple bulmanız imkansız çıkmasına bile 250 ytl istiyorlar ki hiç deymez.. bu işin kolay yöntemini söyleyim.. misketleri uyduramadım ama arabanın 4 krikosunuda dağıttım ve hasarlı misketleri eşit oranda diğer cam krikolarına dağıttım ve problem ortadan kalktı.. ancak bundan sonra en fazla 1 kere daha bu sistemi uygulayabilirsiniz.. bu aracıda uzun süre kullanmak istyiyorsanız sonuç olarak bundan sonra yapmanız gereken şey, camların ağır açılıp kapanmasını engellemenizdir.. bunun için alt satırlarda ikinci problem için yazdığım çözümü kontrol edip sizin mekanizmanızdaki eksikleri giderebilirsiniz..

Tık tık ses yapmıyor ama neredeyse duracak gibi çalışıyor problemi..

bu problem zaman geçtikçe ön camlarda genellikle bütün araçlarda karşılaşılan bir problem bunun sebebide genel olarak ön camın

1) arka cama nazaran daha ağır olması

2) ön camın şeklinin düz olmaması..

camın yavaşlamasına bir çok şey sebep oluyor ama herkesin sandığı gibi lastiklerin eskimesi asıl etken sebep değil.. camı yağlamak ise çok kısa ve geçici bir çözüm araç yıkandığında tekrar eski haline geliyor.. asıl sorun cam motoruna sürekli olarak yük bindiği için misketleri yukarı çıkartan çarkın ortasından geçen mili karşılayan demirde milin yuvasının genişlemiş olması ve haliylede o çarka hafif bir basınç vermesindir.. bunun çözümü ise cam krikonuzu dağıtıp 20 ytl ye tornada o genişleyen deliği küçültürsünüz ve problem ortadan kalkar... ancak bu problem mazdaların kronik problemi... o zamanlar daha mercedeslerde bile olmayan bir teknolojiyi denediler o ön sol camlarda kendi kendine inme ve kalkma özelliği var.. hani cam kapanınca düğme aşağıya iniyorya.. camın açıldığını ve kapandığını düğmenin mekanizması şu şekilde anlıyor.

cam aşağıya indiğinde motor zorlanıp dönmediğinden çektiği akımda artıyor ve hali ile ozaman mekanizma devreye giriyor ve düğmeyi bırakıyor.. kapanırkende aynı sistem hali ile o bir kaç saniyelik sürede motor zorlanmış oluyor.. cam motoru çok kuvvetli bir motor olduğu içinde bu mili zorlayıp yuvasını genişletiyor.. mümkün mertebe o özelliği kullanmayın..

(Alıntıdır)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en baştan başlayalım.

önce kapı döşemesinin üç vidası sökülecek. sonra kapı açma kolu. aynanın karşılığı olan üçgen plastik sökülmesede olur ama sökülürse kolaylık sağlar. kibar davranmak lazım. klips olan noktaları tespit ederek dikkatlice söküeceksiniz. döşeme bu kadar.

sonra kapının üstüne doğru aynı ebatta 2 yuvarlak delik var. oradan 2 somun sökerek camı mekanızmadan ayıracaksınız. Sanırım somunlar cam tamamen kapalı iken görünüyordu.

Sonra mekanizmanın klipslerini söküp, en altta motorlu kısımda olan 3 somunu sökeceksiniz. parçayı kapıda ki en büyük delikten çıkarabilirsiniz.

Yağlama için wd 40 olabilir. Gres yağ da tercih edilebilir. Tamircilerin çoğu bu mekanızma temizlenir, yağlanmaz diyor. Daha öncesinde yağ ve pas sökücü gibi ürünlerle temizlik yapabilirsiniz. Montaj aynı şekilde. Makarada kırık varsa değiştirmesi kolay. boncuklarda sorun varsa değiştirmesi gerçekten beceri isteyen bir iş. Elinizde bir pense bir tornavidayla olmaz.

Motoru camdan ayırdıktan sonra yağlayıp çalıştırırsanız "aaa düzeldi" diyebilirsiniz. yanılmayın cam ağırlığı olmadan gayet güzel çalışır.

Bunları anlattım ama sökeceğinizi sanmıyorum. Birde not olarak arka kapılarda döşemeyi tutan metal klips vardır...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motora girmeden önce yapman gerekenleri bir söyliyeyim.

Kapı döşemesini çıkart.Camın makasının çalıştığı ray kapı kasasına bağlıdır. Onun vidasını gevşet. öyle bir çalıştır yumuşaması gerekiyor. Sonra rahat hareket ettiği şekilde tekrar sık ( her araçta aynı olmaya bilir )

En güzeli ise WD40 :) bu ürünü kapıya göster cam hemen hızlanmaya başlar :D

Sıkmana gerek yok cam uzaktan görsün yeter. :) şaka bir yana hareketli yerlere bu ürünü sık. Büyük bir ihtimalle rahatlayacaktır.

WD40 her araca lazım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

WD 40 ı kapıları sökmeden de uygulayabilirsin. camı en aşağıya indir. ray ortada biryerlerde muhtemelen görürsün. wd 40 ın uc uzatmasını raya sok bas tepesine. raydan aşağıya doğru süzülür gider. işe yarayabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

WD40 ya süper bi ürün kesinlikle her arabanın bagajında olmalı.

Bir de camın süpürgeliklerini (cam fitili de deniliyor sanırım) kontrol edin, o lastik aksam da camı sıkıştırıp hızlı açılmasını engelliyor olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

WD40 ya süper bi ürün kesinlikle her arabanın bagajında olmalı.

Bir de camın süpürgeliklerini (cam fitili de deniliyor sanırım) kontrol edin, o lastik aksam da camı sıkıştırıp hızlı açılmasını engelliyor olabilir.

+1

sabunlu bez ile silinmesini öneriyorum. Toz çok etkiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

walla aynı sorn bende de war, tamirci bi abime sordum, aracın sağ tarafındaki elektronik aksamlar her zaman sola göre daha dayanıksızdır diyo..  we gerçekten de öyle, bnm de sol cam ve merkezi kilit motorlarında hiçbişey yok, sağ taraf zorla çalışıyoo..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

su girmiştir içindeki yağ özelliğini yitirmiştir kapı poryasını söküp mekanizmayı söküp içine sprey silikon sıkın birazcıkda makina yagı cillop gibi olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba bende dun aldım aracımı sedan sol tarafın camı ınıyor cıkarken elımle desteklıyordum elektrıkcıme goturdum hemen cam motorunun ıcınde yuvarlak plastık beyaz renkte bı dıslı var onu almamı soledı ustam aldım taktı toplam malıyet 30 tl

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.