betemer

Radyatör Taşırma Kabı (Lantis - Familia - Practica)

Arkadaşlar merhaba, benim 98 model mazda Lantis 1.8 aracım var yaklaşık 1 ay önce yaşadığım sonunu bugün tekrar yaşadım, yaklaşık 45 km lik bir şehirler arası yolculuktan sonra kontağı kapattım yaklaşık 5 dk sonra baktığımda radyatör su haznesinden yani deposundan dışarıya üst tahliyeden su atmış haznedeki suda fazla değildi yani tam full seviyesindeydi ki radyatördeki su tamamen deponun içine dolmuş ordanda taşmış yaklaşık bu olaydan 5 dk sonra ise radyatör suyu tekrar hazneden geri aldı tabi su kaybı yaşandığndan su eksildi ama arabanın ne rölantisinde ne hararet göstergesinde bi anormallik oldu sadece stop ettikden sonra gerçekleşti bu olay ve arkasından dünde aynısını tekrarladı 1 ay içinde iki kere normal olarak bir sorun olmayacağını söyledi,sıcaktanda olabileceğini söyledi tamirci arkadaşlar yinede fikir almada fayda var tabiki...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun zaman zaman suyun azalması değil su azalması normalde olmuyo benim dediğim farklı , motor durduktan sonra bi taşma oluyo , radyatör suyu hazneye geri yolluyo haliyle oda su fazla olunca boşalıyo üstten sonra belli bir zamandan sonra tekrar radyatör hazneden suyu geri alıyo olay tamamen bu şekilde gerçekleşiyo...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arabayı susuz ve yağsız bırakmadığınız sürece motor ile ilgili zaten sıkıntı yaşamazsınız, su eksilme olsa oda değil radyatörün suyu çekip geri vermesi tekrar çok enteresan geliyo bana, ama bundan dolayı motor istemesi gerekeceğini hiç tahmin etmiyorum, tabi yinede fikre ihtiyacımız olabiliyo bazen....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet anladım, peki su taşırmanın asıl sorununun ne olduğunu öğrenebildinizmi acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok enteresan kapaktada sorun yok ama yinede ilginiz için teşekkürler, daha detaylı bi teknik destek almak lazım sanırım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet anladım, peki su taşırmanın asıl sorununun ne olduğunu öğrenebildinizmi acaba?

benzer sorunu bende yaşadım benim bildiğim olası iki ihtimal var bir (inşallah budur ) radyatör kapağın bozuktur. 2. ihtimal umarım bu değildir eğer silindir kapak contası yanıksa ve bu nedenle motor basıncı suya veriyorsa bunun sonucunda araç çalışırkan ve özelliklede stop edince suyu tahliyeden atıyor benim sorunum ikincisiydi genelde ikinci durumda radyatör kapağını açıncada suyu basınçlı bir şekilde dışarı atıyor ve ikinci ihtimal olup olmadığını anlamak için tahliye deposunu suyla doldur ve arabayı çalıştırıp bekle eğer su kabarcıkları oluyorsa silindir kapak  contasıdır  (inşallah değildir)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Büyük ihtimalle radyatör tıkalı. Çok uzun süre sadece su ile kullandıysanız antifiriz yoksa tıkanmıştır. Motor stop edince basınç yok oluyor ve içerdeki su radyatör tıkanık olduğundan taşırma kabına doluyor. Radyatörü kontrol ettirin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar tevsiyeniz için teşekkürler.. radyatörde oluşan su taşması motorum fazla ısınması ile alakası olmadığını sadece fazla dolu olmasıyla alakalı olduğunu biraz deneyim birazda araştırma sonunda anladım su haznesine yazan full kısmını kesinilkle gçmemesi lazım eger geçerse motor kontak kapattığımızda basınçtan dolayı radyatör suyu hazneye geri pompalıyor haliyle eğer fullden fazla dolu olusa su falalığı tahliyeden geri atmış oluyo,böylelikle sunun boşaldığı gözüküyor anlaşılan suyun fazla dolmasıyla alakalı imiş cevap veren tüm arkadaşlara teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.