fotifoti

Mazda 2 yıl sonra niye distribütöre dönüyor ??

Bu konuda 58 ileti var

Mazda 2 yıl sonra niye distribütöre dönüyor

Güncel

27.04.2010, Salı

JAPON Mazda'nın 2 yıl aradan sonra Türkiye'de yeniden distrübörlüğe geçmeyi düşündüğü ve bu konuda Koç Holding'in bünyesindeki Otokoç ile görüştüğüne ilişkin haberler artmaya başladı.

Emre ÖZPEYNİRCİ

4 yıl öncede Mazda'nın Otokoç'la görüştüğünü bildiğim için konu ilginç geldi ve araştırdım. İki şirkete yakın kaynaklardan elde ettiğim bilgiler doğrultusunda olayın aslını öğrendim. Mazda ve Otokoç her konuda anlaşmış, iş imzaya kalmış. Her ne kadar hem Mazda Avrupa hem de Otokoç tarafından bu gelişme doğrulanmasa da, iki şirketin son 1 yıldır gizli kapılar ardında görüşmeler yaptığını öğrendim. Tabi bu noktada 'Mazda eğer Türkiye'de tekrar distrübütörle temsil edilmek istiyorsa neden 2 yıl önce kendi geldi" diye sorabilirsiniz.

6 ay iki genel müdür

Bu tutarsızlığın nedenlerini kendimce açıklamaya çalışayım. 23 yıl Türkiye'de Mermerler Grubu'nun distribütörlüğünde faaliyet gösteren Mazda, 2008 yılında Avrupa'daki stratejisine bağlı olarak Türkiye'ye doğrudan giriş yapmıştı. Ama Mazda'nın Türkiye'de yeniden faaliyete geçmesi oldukça sıradışı olmuştu. Önce Genel Müdür olarak İngiliz Steve Newton atanmış 2-3 ay sonra Citroen'den Borak Koçak transfer edilip Genel Müdür yapılmıştı. Bora Koçak ve Steve Newton 6 ay şirketi birlikte yönetmişlerdi.

20 bin Euro kira

Tabi bu noktada Koçak genel müdürlüğe geldiğinde, Steve Newton çoktan Astoria'da aylığı 20 bin Euro'ya ofis tutup, 5 yıllık kontrat imzalamıştı. Düşünün Türkiye'de o dönemde yılda ortalama 1000-1500 adet satan bir markanın aylık 20 bin Euro kira vermesi ne kadar fizibıl. Koçak, kontratı karşılıklı fesh etmek istemesine rağmen sonuç alamayınca 2 yıldır o kira ödeniyordu. Tabi diğer taraftan bu ofiste çalışan 20 kişi ve iki genel müdür maaşını da hesaba kattığınızda Mazda'nın Türkiye ofisinin aylık maliyeti herhalde 100 bin Euro'yu geçiyordu. Yıllık olarak 1.2 milyon Euro gibi bir giderden bahsediyoruz.

Satışlar iki kat arttı

Sonuçta Mazda Türkiye'de 10 binli adetlerde araç satsa belki bu gider makul gelebilir. Ama son 2 yılda satışlar iki kat artmasına rağmen maksimum 3 binli adetlerden bahsediyoruz. Bir çok otomotiv şirketinin genel merkezini şehir dışına taşıyarak maliyetlerini düşürdüğü bir dönemde bence Mazda'nın artan giderleri yeniden distribütörlük yolunu açan en büyük sebeplerden biri. Kuşkusuz, distribütörle de temsil edilse Mazda yine Türkiye'de para harcayacak. Ama temsilciliği almak isteyenlerin bu gideri minumumda tutma vaadinde bulunduğunu düşünüyorum.

Koçak'ın gitmesi hızlandırdı

Bu giderlerin arkasından Bora Koçak'ın ayrılıp Çelik Motor'un başına geçmesi ise distribörlüğün önünü iyice açtı. Çünkü Mazda, Steve Newton tecrübesi yaşamış ve ilk dönemde oldukça zarar etmişti. Şimdi benzer birini ataması halinde ne gibi sıkıntılar yaşacağını biliyor. Bora Koçak'ın da kendi isteğiyle ayrıldığını görünce hemen kolay yolu seçip, Otokoç'la kalan görüşmeleri devam etme yolunu seçtiler. Tabi bu durum Mazda'daki tutarsızlığı da ortaya koydu. Şimdi bekleyip 27-28 bayinin durumunun ne olacağını, Mermerler Grubu'yla hukuki bir süreç yaşayan Mazda'nın Otokoç'la anlaşması halinde bu sürecin nasıl işleyeceğini hep birlikte göreceğiz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Enteresan, nasıl haberimiz olmamış üç haftadır, doğru yaparlar bence....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu durum bizim sektörde de( havacılık) çok yaşanır. parası olan bir patron gelir havacılığa yatırım yapmak ister birtakım canbazlar türer (sözüm meclisden dışarı) yatırım yapıp sektörde var olmaya calışan patrona hertürlü kazık atılarak üstüne birde 2-3 senede 20 milyon $ borca sokulur.bu arada bütün bu olanların sorumlusu değilmişlercesine şirket şirket dolaşmaya ve beyfendi olmaya devam ederler.O zavallı patronda neye uğradığını şaşırarak giden parasına mı girdiği borca mı yansın bilemez ( örnek Bestair vs vs..)

aynı sorunları Mazda da yaşadı ki kendini kurtarmaya bakıyor.benim anladığım bu..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1- Mazda yı iyice bezdirir de Mazda pılını pırtısını toplayıp giderse Türkiye den ne olur halimiz?

2- Otokoç alırsa o zaman ne olur halimiz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otokoç alırsa kötü olmaz tabii, mermerler gibi değil arkası kuvvetli, batacak matcak veya üçkağıt yapacak halleri yok. Ama şu anda da yedek parça fiyatları normal satışları iyi, geçiş evresinde biraz sıkıntı çıkabilir.

Son olarak bayinin söylediğini ileteyim, "Mazda kesinlikle otokoça satmayacak, Avrupa'da da dist. sisteminden vazgeçiyor" diyor. :krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu bir gerçek Mazda gerçekten keyfi düzensiz ve çok saçma yönetiliyor, Dip dibe bayiilikler vererek kendi bayiilerine zarar veriyor bunun en büyük örneklerinden biri Özaydın , Bayraktar ve Beka olarak verebilirim.. Maslakta iki tane Mazda servisi , Üsküdarda iki tane Mazda servisi olmayan yerlere açacaklarına olan yere bayiilikler ve yetki vererek bir diğerini bitiriyor Damla'yı açarak Şahsuvaroğlu'nu bitiryorsun duyduğuma göre Volcar 'ın dibindeki Merser'de bayiilik için görüşüyormuş Mersere versinler bayiiliği ama gitsin Çekmeköy'de yapsın Topkapı'da yapsın buralar ara yerler , bugun Honda Cem ve yanındaki bayiiler en çok satanlar istanbul'da potansiyel var koy oraya, Çekmeköy yeni ve zenginleşen bir muhit ver oraya bayiilik bunu anlamış değilim neye göre veriliyor..

Buna ek olarak bir zamanlar 23.000 tl ye sattıkları mazda 2 1.3 go lar şu an iki yıl aradan geçmesine rağmen ikinci elde 22-25 aralığında satılıyor nedeni bu araba satış rekorları kırmasına rağmen bu motoru kaldırıp 1.5 i sadece piyaaya sürüp 32.000 tl düz vitesine fiyat koymuşlar tabii herkes beğeniyor fakat şu bir gerçek ki piyasada yeri olan Opel Corsa ve Ford Fiesta mecburen 27.000 e tercih oluyor, Volkswagen gibi bir marka 31-32.000 e yeni kasa Polo 'yu satıyor sen piyasada yer yapmaya çalışıyorsan neden böyle bir yanlışa düşüyorsun ki..

Mazda 3 yeni kasa dizel getiriyorsun 46-47.000 e aynı motora sahip Ford Focus dizel 44.000 tl Volkswagen Jetta 42.000 tl den başlıyor.

Ticari araçlarda satılan E-2200 denilen model hala soruluyor ve Mazda bu pazarda en çok satanlar arasındayken bu pazarıda kaybetti,

daha fazla yazmıyım çünkü bi yere yetişmem lazım bu konu bitmez yoksa..

kısacası Otokoç gibi bir güç Volvo'yu aldı bence Mazda'yı da alsın yoksa geleceği kötü..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana da birkac galerici Mermerlerin mazdayi tekrar almak istediklerinden bahsetti gecen hafta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazdaclubtr adında yeni bir oluşum varmış, o devralacakmış :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu forum işte böyle adamlar tarafından kurulmuştur, geyik forever....:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda nın el değiştireceği falan yok nerden çıkarıyorsunuz bunları?...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana da birkac galerici Mermerlerin mazdayi tekrar almak istediklerinden bahsetti gecen hafta.

mermerler bırakmakta istemiyordu ki zaten istemesi doğal ama geri verme gibi bişi asla söz konusu olmaz heralde.. Artık değişim olursa da bu işi yapabilecek birileriin dewralması lazım.. kıçı kırık markaların bile reklamı var hala internetteki forumlar, bu araçları satan elemanların tanıtım çabalarıyla satılıyor, konu komşunun arabaları ön ayak oluyor.. Örnek veriyorum bugun Aygaz, Türkiyede en iyi gaz markası olmasına rağmen ismini hatırlatmak için dahi reklam weriyor pazarlamada bunun ne kadar önemli bir faktör olduğunu anlasınlar artık .. Bunlar daha önce belkide konuşulmuş olabilir fakat tekrardan kötü yönetildiğini hatırlatmak istedim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mermerler bırakmakta istemiyordu ki zaten istemesi doğal ama geri verme gibi bişi asla söz konusu olmaz heralde.. Artık değişim olursa da bu işi yapabilecek birileriin dewralması lazım.. kıçı kırık markaların bile reklamı var hala internetteki forumlar, bu araçları satan elemanların tanıtım çabalarıyla satılıyor, konu komşunun arabaları ön ayak oluyor.. Örnek veriyorum bugun Aygaz, Türkiyede en iyi gaz markası olmasına rağmen ismini hatırlatmak için dahi reklam weriyor pazarlamada bunun ne kadar önemli bir faktör olduğunu anlasınlar artık .. Bunlar daha önce belkide konuşulmuş olabilir fakat tekrardan kötü yönetildiğini hatırlatmak istedim..

aynen reklam bencede çok önemli.ben 323 hb.(pop.up farlı)ve lantisi ilk aldığımda ''aa böyle bir araba varmıymış'' diye şaşırdım.neymiş benim babam toyota gibi adam.benim babamda mazda gibi adam nolcak şimdi  :2funny: :2funny: :geyik:  :D.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mesela şu günlerde, kaç baba çocuğunun "Benim babam Toyota gibi adam" sözünden sonra arabasını toyotaya çevirmiştir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,

Burada bir yanlış anlama var sanırım. Merser'in Satış hakkını alması ile Mermerler'in distribütör hakkını almaya çalıştığı haberleri ( ki asparagas diye düşünüyorum) birbirine karıştırılmış.

Merser, en başından beri satış hakkını bırakmak istemedi ama bazı anlaşmazlıklardan dolayı onlara satış hakkı verilmedi diye biliyorum. Şimdi şartlar değişmiş, bu görüşmeler tekrar başlamış olabilir.

Ben Mazda'nın bu saatten sonra bırakın Mermerlere, tekrar bir başka distribütöre geçeceğini sanmıyorum.

Mesela şu günlerde, kaç baba çocuğunun "Benim babam Toyota gibi adam" sözünden sonra arabasını toyotaya çevirmiştir?

Selim de ben de o reklamdan nefret ediyoruz :D Soğuttu bizi Toyota dan :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir tüketici olarak mazda almamaya karar verdim forever şahin  :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir tüketici olarak mazda almamaya karar verdim forever şahin  :2funny:

birde doğan görünümlü olcak.cms 40 falan.eyvah eyvah. :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla Burak, 30 saniyede bir her kanalda dönüyor o reklamlar. Benim bile ağzımda.

Demekki bu reklam denilen meret böyle birşey.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,

Burada bir yanlış anlama var sanırım. Merser'in Satış hakkını alması ile Mermerler'in distribütör hakkını almaya çalıştığı haberleri ( ki asparagas diye düşünüyorum) birbirine karıştırılmış.

Merser, en başından beri satış hakkını bırakmak istemedi ama bazı anlaşmazlıklardan dolayı onlara satış hakkı verilmedi diye biliyorum. Şimdi şartlar değişmiş, bu görüşmeler tekrar başlamış olabilir.

Ben Mazda'nın bu saatten sonra bırakın Mermerlere, tekrar bir başka distribütöre geçeceğini sanmıyorum.

Mermerler haberi asparagas zaten öyle birşey olmaz, ama başka distribütöre neden geçmesin Mazda 96 - 97 de başa kendi geldi beceremeyince geri verdi, bu sefer doğuş yada koç gibi bir firma distribütör olmak istese neden olmasın ki verilebilir.. sonuçta marka için iyi birşey yapacak potansiyelleri var..

ayrıca Merser almasın bayiilik demiyorum O zaman Volcara satış servis vermek yanlış madem bu servis devam edecek yeniden satış yetkisi alacaktı başka biyere Mazda bayiiliği verseymişler.. yada Merser başka bir yerde satış yapsın servis yapsın.. haksızlık değil mi ikisinin arası 1 km neredyse Volcar dan 2 yokuş iniyorsun Merser .. çok saçma.. bugun Gebze , Tuzla , Pendik , Çekmeköy , Ümraniye yeni gelişen yerler ve buralarda potansiyel var git oralara olamayan yerlere Mazda bayiiliği ver.. Merser açılırsa Volcar araba satamaz o kadar söyliyim tüm eski Mazda müşterileri Mersere servis e gidiyor zaten Volcara uğramazlar bi daha..Bu adamlar yatırım yapıyorlar , ama böyle yaparsa markaya güven kalmaz bayiilik almak istemezler Burak abi..yanlışmıyım..

Büyük çekmecede Özaydın Havaalının bir yanında Bayraktar diğer yanında Beka ne kadar saçma Maslağa kadar bayii yok sen buraya 3 bayiilik vermişsin..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

heralde yanlış düşünüyorum kimse yorum yazmıyor.. böyle devam etsin Mazda tamam...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekrar merhabalar...

Evet ozan sana kesinlikle katılıyorum. Mazda da ben kendimi bildim bileli bu konuda bir eksiklik var , yönetim sorunu var. Çocukluğumdan beri mazdacıyım daha bir kere bile mazdanın reklamını görmedim. Ancak yeni bir model çıkınca bir iki gün o kadar. Mazda 6 nın bir ara reklamını vermişlerdi baska birsey yok. Mazda bu durumda olmayı haketmiyor bence. Dünyanın en az arıza cıkaran aracı secilmis bir markanın bu konuda bile reklamı yapılmamıstı zamanında. Düsünün mazda 2 yılın otomobili seciliyor 2008 de belkide böyle bir aracın ülkemizde oldugundan bile cogu kisinin haberi yok. Bence bu kesinlikle yönetilememekten kaynaklanıyor. Ben 2007 de altunizadedeki nissan bayisine gitmistim. Orada yeni çıkan nissan note lara bakıyordum. Show tv kanalı için pick-up arac bakıyorlardı o arada bir kac yönetici. Sohbet ettik biraz nissanın pick-upları güzel ama bizde su an bizde 980.000km de mazdanın 4x4 pick-up ları var ve aslında bana kalsa baska hiçbir araca bakmam dedi. Ancak yönetim kuruluna vereceğimiz için bütün bayilerden teklif alıyoruz dedi. Ozan beyin de söylediği gibi bence mazda bu pazarınıda kaybetti türkiyede. Ben bir mazda aşıgı olarak mazdanın nasıl kaliteli ve nasıl güvenilir bir arac oldugunu bildiğim için marka olarak türkiyede bu noktada olmasına hayretle bakıyorum. Söyle bir geriye gidelim mazda 3 2004 de çıktığında bayilere gittik araç sırayla satılıyordu aylarca sıra beklemeniz lazımdı. Arac inanılmaz yakışıklı ve donanım olarak birçok markadan da üstündü. Distribütör eğer mazdanın dizelini 2006 yılında 2008 yılında getirmiş olsaydı şu an o focus,astra, megane acaba nasıl bir konumda olurdu satış olarak...

Yıllarca hep mazda tanıtım sıkıntısı çekti. Siz pazara hakim olmak istiyorsanız rakiplerinizi dikkate alarak pazarlama stratejinizi belirlemelisiniz. Ama bu durum bizim markamızda hep ezbere yapıldı ve pazarda hiçbir zaman söz sahibi olamadı. İnşallah bu durum düzelir diyelim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.