jeodezici_ercan

Otomatik Şanzımanı Manuel'e Çevirmek Hakkında (Practica - Familia - Lantis)

Bu konuda 33 ileti var

Otomatik şanzımanın düze çevrilmesi!!!

323 1.5 familia kullanıyorum. arabamı seviyorumda. otomatik şanızmanda bir sorun olduğu kesin. gittiğim servisler otomatik şanzıman diyince hemen bir yerlere yönleniriyor. En son bir servisteki yetkili 5 yaşını aşmış otomatik vites arabalrın çoğunda sorun olduğunu boşuna tamir masrafları çıkarmamamı onun yerine araba nerde tırak orda bırak dediğinde şanımanı düze çevirsem daha iyi olacağını söyledi.

bu durum hakkında bilgisi olan varmı arkadaşlar???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Masrafsız araba var mı?

Arabamın şanzımanı 16 yaşında bitti, ne 5 senesi? Hemde Kaş'tan İstanbula getirdi o halde. Tabii iyi kullanmak önemli. İstanbuldaki ismi Feramuz olan usta komple tamir takımını değiştirerek sıfırdan toparladı.

Tutarı ise; sökümü, tamir takımı, onarımı hepsi 1500 lira.

Bir-iki ay sonra bir ayara gittim ve bir yıldır sorunsuz kullanıyorum.

Kısacası o arkadaş halt etmiş. Düze çevirmekte bir çözüm ama orijinalitesi gittimi ne anlamı kalır? Yeni şanzıman aramaya uğraşacağına git sıfırdan şanzıman yaptır.

Daha öncede konusu geçmişti. Tıklayınız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunu satıp düz viteslisini alsana

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunu satıp düz viteslisini alsana

O da bir seçenek. Ama kolay değil vaz geçmek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O da bir seçenek. Ama kolay değil vaz geçmek.

hiç yoktan yerede binlerce tl masraf , yazık değil mi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

vosvos sahibisin , mazda aşkını bilmezsin genç arkadaşım :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben 323 cü manuale çevirdim hiç sorunyok daha iyi oldu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sizin modeller 4 ileri sanırım. şanzımanınız 4 ileri ise tamir ettirin. 3 ileri ise değmez düze çevirin. ayrıca şanzıman bor katkısı var. tamir etmeden önce onu bi deneyebilirsiniz. motorsilk marka. tamiri gelmiş şanzımanlarda çok etikili diyorlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer DSG olsaydı Kadirim, düşüncelerin ne olurdu?

benden uzak , cimri birine gitsin patlasın :D

dsg şuanda çok yeni alınmaz hemen en az 4-5 senesi var

7 ileri dsg'nin satış fiyatı 22000 tl  :fiuw::jedi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi herkeze düşüncelerini paylaştığı için teşekkür ediyorum. Arabamı seviyorum ben başka bişey o benim için. Sıkıntı şu. Ben erzurumda görev yapıyorum ve bunun ustasını ne erzurumda nede trabzonda bulamadım. İstanbul haricinde varmıdır bir usta. Güvenilir...

Birde beyinde sorun çıkma ihtimalide var demişti servisteki yetkili. Bu adamlar şanzımanın herbiryerine bakıyorlardır illaki değilmi???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kesinlikle beyin ve türbine bakılmalıdır. Sadece tamir takımının değişmesi yeterli olmaz. Bu konuda dikkatlı olunuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konunun ikinci mesajında vermiştim linkini. Benim başımdan geçenler. Bir bakın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kesinlikle beyin ve türbine bakılmalıdır. Sadece tamir takımının değişmesi yeterli olmaz. Bu konuda dikkatlı olunuz.

en doğru yanıt bu sanırım.

tamir takımını yeniledikten sonra önce türbine sonra beyine bakıyorlar bildiğim kadarıyla. bende 1 yıl önce şanzımanımı tamir ettirdim. 1400 lira tuttu. türbin arızalıydı. tamirine 350 lira verdim. takımlar 400 tuttu kalanıda işçilik.

ekonomi düşünüyorasanız düz şanzıman zaman içinde yakıt tasarrufuyla kendini amorti edecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en doğru yanıt bu sanırım.

tamir takımını yeniledikten sonra önce türbine sonra beyine bakıyorlar bildiğim kadarıyla. bende 1 yıl önce şanzımanımı tamir ettirdim. 1400 lira tuttu. türbin arızalıydı. tamirine 350 lira verdim. takımlar 400 tuttu kalanıda işçilik.

ekonomi düşünüyorasanız düz şanzıman zaman içinde yakıt tasarrufuyla kendini amorti edecektir.

Ayynen Doğan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düze çevirmek çok maliyetli. Pedal grubu, Volan, Marş motoru, Beyin. Şanzuman , Şanzuman kulakları, diye uzar gider. Orjinal parçalarla revizyon en mantıklısı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

büyük  illerde  çıkmasına  baksan    diye düşündüm  tabi  karar  senin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en doğru yanıt bu sanırım.

tamir takımını yeniledikten sonra önce türbine sonra beyine bakıyorlar bildiğim kadarıyla. bende 1 yıl önce şanzımanımı tamir ettirdim. 1400 lira tuttu. türbin arızalıydı. tamirine 350 lira verdim. takımlar 400 tuttu kalanıda işçilik.

ekonomi düşünüyorasanız düz şanzıman zaman içinde yakıt tasarrufuyla kendini amorti edecektir.

Doğan dostum şimdi senin dediğin rakamın içinde değilmi bu şanzıman beynininde kontrolü ve varsa sıkıntının tamiri... Ve aynı zamanda tamirden sonra aynı sıkıntıyı yaşamadın değilmi bir daha, yani garantili tamir mi???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamir takımı: +- 400 TL.

Türbin Bakım-Tamiri: +- 400 TL.

Şanzıman indirme-takma: +-200TL.

Şanzımancı işçilik: +-400TL.

Yani Toplam: +-1500 TL

Bu durum ile, ustaya ve parçacıya göre değişir.

Birde, beyinde hiç sorun olmadığını, sadece bakım ve temizlikle atlatıldığını düşünürsek.

Eğer beyinde sorun varsa..... :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.