omer_yildir

Mazda 121 projesi

Bu konuda 181 ileti var

    Arkadaşlar merhaba, Uzun araştırmaar sonucunda bizim 121 i modifiye etmeye başladık. İlk olarak 175-70-13 jantlar ve lastikleri söküp 195-45-15 jant ve toyo proxes t1r lastik aldındı. Geçen ayın 25 inde Almanyadan verdiğim 4 cm düşüren lowtec marka spor yaylar bugün geldi. Yolda olan mx-5 diskleri ve ebc fren balataları ile ilk aşamayı tamamlayacağım.

    Bizim aracın üstündeki motor tek nokta enjeksiyonlu 72 bg gücünde. Emme manifoldu ve egzost manifoldu çok ince. Araç üst devirlerde kesiliyor ve fazla güç üretemiyor. Bu sebeple aracı full enjesiyona çeviriyorum. Emme manifoldu enjektörler ve gaz kelebeği sipariş ettim. Yola çıktılar. Beyin olarak araca megasquirt kurulacak. Böylece orjinal tesisat sökülüp yeni tesisat kuracağım. Distrübütorü iptal edip edis ateşleme sistemi megasquirtle çalşacak. Böylece ateşleme güçlenecek. Komple egzost sistemiyle ikinci aşamayıda bitireceğim.

    3. aşama olarak 2 kola kutusu büyüklüğünde çevrim başına 500 cc hava basabilen aisin amr 500 superchargerı uygun kasnakla 0.4 bar civarında motora uygulayacağım. Bu aşamada hedeflediğim güç 120 bg civarında.

    Yarın jant lastik ve yaylar araca takılcak resimleri ekleyeceğim. İşallah sorunsuz şekilde projeyi bitirip 740 kg lik ufaklığı yollara indiririz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. Yarın başlıyoruz. Parçalar geldikçe ilerlemeleri paylaşıcağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Resim destekli istiyoruz, yazdıklarınız heyecanlandırıyor montaj aşama resimleri bile çok faydalı olabilir, başarılar dilerim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabi kadir abi, biz yanımıza gelip ara gaz atan tofaşçılara uymayıp onlarla laf kalabalıgına girmeyiz direk eline verir asfalt öptürürüz :fiuw: o kasada 120 bg i düşünemiyorum hakkaten sanırm oldukça çok can yakacaktır ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yorumlar için teşekkür ederim. Hedefleri koyduk. En büyük zorluk megasquirtin sağlıklı çalışabilmesi. Bunu da Tolga arkadaşım halledecek. Kendi karbüratörlü 87 bg lık 323 ü enjeksiyona çevirdi ve 105 bg dyno da aldı. Onun yardımlarını isteyeceğim. Emme grubunu komple çalışan aynı motorda söktürdüm. Diskler balatalar direk takılıyor. Supercharger da da uğraşıcağım gibi. Japon forumları sağolsun google translate ile bayağı ipuçları not ettim. Supercharger hariç bütün parçalar yolda. Bugün ön yayları taktım. araba liftte pazartesi arkalarla devam ediceğim. Yayların kalınlığı orjinallerle aynı. Sadece sargıları daha aralıklı. Arka ise tamamen farklı iki sargı aynı yayda üretilmiş. 195-45-15 lastikde sürtme olmadı. Zaten lastik çapını değiştirmedik sadece lastik genişledi yanak daraldı. Kısaca böyle. Başladık işallah sorunsuzca bitireceğiz. Aracın dışını orjinal bırakacağım. Sleeper modunda :) En son işlerden biride spor koltuk takmak olucak.İyi akşamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu 87bg lık 323ü nasıl karburatörden enjeksiyona çevirdi ufak bir kaç bilgi verebilirseniz sevinirim :) Projede de baya başarılı olucagınızı düşünüyorum bu kadar teknik bilgiden sonra baya bilgi edindiğiniz her yerden belli :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. Biliyorsunuz bizim b6 karbüratörlü motorlar b6 enjeksiyonlarla birebir aynı. B6 enjeksiyonlu için dolu emme manifoldu yani enjektörler gaz kelebeği rail regülatör, Depo içi benzin pompası , emiş havası için sıcaklık sensörü, röle bir de rölanti valfıyla enjeksiyonlu hale geliyor. Eğer ateşlemeyide güçlendirmek istersen edis kurabilirsin.Böylece  avansı kontrol edebiliyorsun. Ayrıca distribütördeki kayıpları kazanıyorsun. Beyin olarak Megasquirt en uygunu. hem ucuz hem de sitesinde olsun forumlarda olsun en ufak ayrıntısına kadar bilgiler mevcut. Düşünen olursa yardımcı olabilirim. Bizim b3 ünde aynı şekilde enjeksiyonlusu var. Ben de pompa röle hariç parçaları aldım. Gelmesini bekliyorum. b6 da miatadan dolayı saplamalardan tutunda segman pistona kadar yatak bile bulanabiliyor. B serisinin en güzel özelliği birçok motor parçası birbiri ile aynı. Yarın yay işi bitecek. Resimleri çekip yüklerim. İyi geceler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaylar bugün bitti. Jant lastik takıldı. Ufak sanayi işi real marka egzost takıldı. Aracın yol tutuşu gayet güzel oldu. Orjinal halde ince lastik yumuşak ve yüksek amortisörlerle berbat bir yol tutuşu vardı. Şu anda gayet güzel tedirgen etmeyecek kadar iyi yol tutuyor.

20840_407770713179_607508179_4297339_1857477_n.jpg

[img width=580 height=435]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs221.snc3/20840_407770728179_607508179_4297340_1127596_n.jpg

[img width=580 height=435]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs281.ash1/20840_407770743179_607508179_4297341_76391_n.jpg

[img width=580 height=435]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs281.ash1/20840_407770763179_607508179_4297343_6320787_n.jpg

[img width=580 height=435]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs221.snc3/20840_407771823179_607508179_4297396_2780962_n.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

saç jant takmanızda bir sebep var mı acaba ? Hafif olması yada herhangi başka bir durum. 13 üstü saç jantlarda genelde ısı direk iletken oldugu için poryaya etki edip yağ sızdırması yapabiliyor, çelik jant daha soğuk durduğu için poryayı kısmen daha çok koruyor gerçi siz bunları zaten biliyorsunuzdurda ben bilmeyen arkadaşlar için tazelemiş olayım

bu arada lastikler ver yayların durumu oldukça güzel görünüyor kazanç hissedilir derecede artmıştır heralde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun :nazar: projeniz inşallah fazla sıkıntılarla uğreşmadan istediğiniz sonuçları elde edersiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. tabiki aleminyumun ısı iletimi çelikden daha iyi. Fakat şu anda poryaya zarar verecek kadar ısınmıyor. İleride kaliteli hafif bir jant tabiki alınacak :) aracın yol tutuşu çok fark etti.Hafifilikle gelen yüksek hızdaki savrulmalar kalmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

En azından bilincinde olmanız, benzer dilden sohbet edebilceğim insanların halen var oldugunu kanıtlamaya yetiyor, ilerleyen zamanlarda teknik konulardaki resim ve gelişmeleri bekliyorum ve 4 gözlede iletilerinizi okumaya devam edicem :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güvenlik açısından ne düşünüyorsun peki? Mazda 121 güvenlik özelliklerine göre fazla değil mi bu yapılacaklar?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kasa içi profillerle güçlendirilirse ve ön cam da direkleriyle daha sağlam bi cam kullanılarak değiştirilirse sanırım güvenli hale gelebilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Frenleri güçlendiriyorum. Zaten trafikte ya da kalabalık yollarda hayatta basmam. Çok çok sakin kullanırım. Yol tutuşu şu anda gayet iyi. Bu arabayla sürekli basılıp drag roll yapılmayacak günlük biniliyor öylede devam edecek. İleride uygun fiyata istediğim gibi b5 çift egzantirik makine bulabilirsem o zaman aracı gündelikten çıkartıp pazarlık yaparım :) Rollcage felan o zaman gerekir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Palio için olanlar sizin araca da uyar sanırım ama onunda hazırı yok ki elle yapmak gerekir ölçüp biçip :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekrar merhaba bugün Megasquirt ecu ve tesisat kabloları soket bilgisayar bağlantı aparatı elime ulaştı. Ayrıca service manualleride ulaştım. Çıktısını aldım. Bu hafta içinde de manifoldu bekliyorum. Tesisatı yapmaya yarın başlıyacağım. İyi akşamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.