opasno

Mazda Ufak Kronik Sorunlar ve Çözümleri

Camın kapanmaması ve tık tık tık tık ses yapması problemi..

bu problem mazda 91 626 larda ve 94 modele kadar olan 323 lerde özellikle sol ön camda (çok kullanıldığı için ) sık sık görülen bir problemdir. ayrıca başka bir problemde camın çok ağır kapanması tık tık yapmamamasına rağmen, bunların ikiside farklı problemlerden kaynaklanıyor. bunların ikisinide ayrı ayrı anlatacağım..

Tık tık ses yapıyor ve kapanmıyor problemi..

bu iki tür mazda da 626 da 4 cam 323 te sadece ön camlarda doğan ve şahinlerdeki gibi misketli sistem var.. 626 larda genelde misketlerde problem çıkıyor 323lerde ise çeviren çarkta çıkıyor problem.. iki modelinde ön camlarındaki çark boyları ve misket boyları aynı, ikisinede birbirinin parçaları oluyor. misketleri aşağı yukarı hareket ettiren çark aksarayda var fiyatı 15 ytl ama cam krikosunu komple bulmanız imkansız çıkmasına bile 250 ytl istiyorlar ki hiç deymez.. bu işin kolay yöntemini söyleyim.. misketleri uyduramadım ama arabanın 4 krikosunuda dağıttım ve hasarlı misketleri eşit oranda diğer cam krikolarına dağıttım ve problem ortadan kalktı.. ancak bundan sonra en fazla 1 kere daha bu sistemi uygulayabilirsiniz.. bu aracıda uzun süre kullanmak istyiyorsanız sonuç olarak bundan sonra yapmanız gereken şey, camların ağır açılıp kapanmasını engellemenizdir.. bunun için alt satırlarda ikinci problem için yazdığım çözümü kontrol edip sizin mekanizmanızdaki eksikleri giderebilirsiniz..

Tık tık ses yapmıyor ama neredeyse duracak gibi çalışıyor problemi..

bu problem zaman geçtikçe ön camlarda genellikle bütün araçlarda karşılaşılan bir problem bunun sebebide genel olarak ön camın

1) arka cama nazaran daha ağır olması

2) ön camın şeklinin düz olmaması..

camın yavaşlamasına bir çok şey sebep oluyor ama herkesin sandığı gibi lastiklerin eskimesi asıl etken sebep değil.. camı yağlamak ise çok kısa ve geçici bir çözüm araç yıkandığında tekrar eski haline geliyor.. asıl sorun cam motoruna sürekli olarak yük bindiği için misketleri yukarı çıkartan çarkın ortasından geçen mili karşılayan demirde milin yuvasının genişlemiş olması ve haliylede o çarka hafif bir basınç vermesindir.. bunun çözümü ise cam krikonuzu dağıtıp 20 ytl ye tornada o genişleyen deliği küçültürsünüz ve problem ortadan kalkar... ancak bu problem mazdaların kronik problemi... o zamanlar daha mercedeslerde bile olmayan bir teknolojiyi denediler o ön sol camlarda kendi kendine inme ve kalkma özelliği var.. hani cam kapanınca düğme aşağıya iniyorya.. camın açıldığını ve kapandığını düğmenin mekanizması şu şekilde anlıyor.

cam aşağıya indiğinde motor zorlanıp dönmediğinden çektiği akımda artıyor ve hali ile ozaman mekanizma devreye giriyor ve düğmeyi bırakıyor.. kapanırkende aynı sistem hali ile o bir kaç saniyelik sürede motor zorlanmış oluyor.. cam motoru çok kuvvetli bir motor olduğu içinde bu mili zorlayıp yuvasını genişletiyor.. mümkün mertebe o özelliği kullanmayın..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Farların iyi göstermemesi problemi;

Mazdanın bu modellerinde en çok yaşanan problem Farların içindeki aleminyum yansıtıcıların kabarıp kalkması, bu yüzden de farlar çok ölü görünüyor.

bunun bir kaç çözümü var.. bence en güzel çözüm iki tane yeni yan sanayi far almak tanesi 60 ytl ve hemen hemen bütün büyük sanayilerde bulursunuz. hem arabanızın görüntüsüde değişir. ama benim vaktim çok ben uğraşıcam diyorsanız, (bu anlatacağım yöntemi ustalara yaptırmaya kalkarsanız en az 50 -100 kağıdınızı alır, kendiniz yapacaksanız yapın) ozaman güzelcene farlarınızı söküp cam ile plastiği çok yavaş bir biçimde birbirinden ayırın. bu işlem bitince Camlarınızı güzelcene temizleyin.. farın plastik aksamınıda camın takıldığı kanalın içini güzelcene temizledikten sonra, farın içindeki eski aleminyum folyoları kazıyın ve farın bütün plastik aksamını güzelcene temizleyin, farın plastik aksamını iyice kuruttuktan sonra uygun ölçülerde 4 parça (farın üst, alt , sağ , sol iç köşeleri için ) kırıştırmadan aleminyum mutfak folyosu kesin ve güzelcene Bally kullanarak farın iç bölümlerine yapıştırın,kesinlikle uhu veya japon veya iran yapıştırıcısı gibi maddeler kullanmayın aleminyumu deforme ediyor. daha sonrada bir müddet yapıştırıcının aleminyum folyoyu iyice tuttuğu ve ballynin iyice kuruduğuna kanaat getirdikten sonra nalburdan 5 YTL ye alacağınız akvaryum yapıştırma silikonu ile güzelcene camın plastik aksama geçtiği kanalı doldurun ve camı yerine tek seferde düzgüncene oturtun, bu işlemden sonra bir kaç kenarından camı sıkıca tutması için kaportacıların kullandığı kağıt bant ile geçici olarak yapıştırın. 24 saat farları ellemeyin. silikon kuruduktan sonra camla plastiğin birleştiği yerlerin üzerinden güzelcene yapıştırıcı slikon ile geçin.. bu sistem orjinalinden daha uzun süre gidecektir...

farlarınızın uzun süre canlılığını ve parlaklılığını kaybetmemesi için 100W veya 75 W lık apmul kullanmayın.. fabrikanın tavsiye ettiği 55 W lık ampül kullanın.. zaten aracınıza 100 W lık ampülde koysanız farınızın genişliği çok fazla olmadığından daha fazla ışık alamazsınız sadece farın içi daha çok ısıya maruz kalır.

ayrıca bu araçların orjinallerinde far rölesi bulunmaz direk olarak farlar açma kapama koluna bağlıdır. burdaki kontaklarda çok küçük olduğu için düşük akım geçer ve farı az yakar ayrıca kumanda kolununda ömrünü azaltır.. bu işin çözümü farlarınızın tesisatının önüne bir far rölesi takarak farın ceyranını direk aküden almanız. Kullandığınız Kablolar kesinlikle ince olmasın Aşırı kalın da olmasın 1,5 luk uygundur..

( alinti )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ole dolasıodum bı yerde gordum  faydalanırız bılgı paylastıkca cogalır dıe paylasayım dedım  ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazan arkadaşın da sizinde elinize sağlık.

DH de okumuştum bende.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla abi ben cam krikosu için yazanları yapmayı denedim olmuyo valla en iyisi çıkmasını bulmak izmir sanayi de önceden aldım kendim taktım 150 tl falan hiç sanayide koşturmaya değmez zaten adamlar uğraşmıyo seninle...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunları burda yazarsanız biz ne yapcaz serviste... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

okan abi sen bana 323 ön sol cam krikosunu motoruyla komple kaça yollarsın varsa eğer :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

okan abi sen bana 323 ön sol cam krikosunu motoruyla komple kaça yollarsın varsa eğer :)

sadece motor 659TL+kdv (amanın) <<<ÇIKMA BAKIN

komple kriko (sanırım motorsuz) 261TL+kdv

Yada ekteki resimden istediğiniz parçayı tek tek de isteyebiliriz. ufacık birşey için komple almaya gerek kalmayabilir...

post-1225-141695284618_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim 626nın da kriko dişlisi gitmişti. dişli yaptırdık , hemen deforme etti onları da. en son teflondan yapıldı 10 yıldır sorun yok .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben zamanında yan sanayi plastik dişli almıştım 1 sene kadar kullandım sorun çıkmadı, aldığım parçacı da güvenilirdi sürekli aynı kalitede getirdiğini ve problem çıkmadığını söylemişti

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.