muratizm

Mazda 3 Activematic Şanzıman (2010+)

Arkadaşlar bende bugün üye oldum bu arada herkese selamlar ..

2010 mazda 3 hb impressive AT almayı düşünüyorum.Aklıma takılanlar var ...

Çeşitli şeyler duydum,okudum doğrumu yanlışmı bilemiyorum.Bu şanzıman 4 vitesli,performans yoksunu,yüksek hızlarda (150km-170km) motorun çok bağırdığını duydum 5.vites olmadığı için 120km den sonra 4.vitese geçeceğini varsayarsak,160-170 km hıza çıkabilmek için devir çok mu yükseliyor çok mu bağırıyor? ve yokuşta bu şanzıman nasıl ?

saygılar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bende bugün üye oldum bu arada herkese selamlar ..

2010 mazda 3 hb impressive AT almayı düşünüyorum.Aklıma takılanlar var ...

Çeşitli şeyler duydum,okudum doğrumu yanlışmı bilemiyorum.Bu şanzıman 4 vitesli,performans yoksunu,yüksek hızlarda (150km-170km) motorun çok bağırdığını duydum 5.vites olmadığı için 120km den sonra 4.vitese geçeceğini varsayarsak,160-170 km hıza çıkabilmek için devir çok mu yükseliyor çok mu bağırıyor? ve yokuşta bu şanzıman nasıl ?

saygılar...

  Şanzımanın 4 ileri olduğu doğru. Performansa gelince, yüksek performanslı bir araba değil. Ama öyle çok ağır bir arabada değil. Motor sesine gelince arabanın ses yalıtımı çok başarılı, hem motor sesi hem de yol sesi yalıtımı bence çok iyi. Ben 190 km/h a çıktığımda devir 5000 civarı oluyor, daha üstüne çıkamıyorsun zaten, araba otomatik olarak gaz kesiyor. Son olarak sormak istediğin şanzımanın yokuş yukarı kalkışlarda arabayı kaydırıp kaydırmadığı ise, hayır kaydırmıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3. vites 160 yapan araba mı , 4 de bağırıyormuş :) sadecce şanzımana alışmak lazım , eğer hızlı kaçmak istiyorsanız vites değişimlerini 4000 devir civarı veya daha yukarısında yapmanız lazım. düşük devirde çok iyi toplamıyor.180 de gaz kesici devreye girdiği için 4. vitesi de lüzumsuz buluyorum ben :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

120 den sonra 4 e geçtiğini varsaysak dedim arkadaşım 3 de 160 gibi birşey demişsin öyle yazmıyor okursan ..arada virgül var  ;).selamlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yok bende varsaydım zaten :D 3. de 160 görüyor, bağırtırsan yani, ki çok bağırtmadım. 4 de max hıza rahat ulaşır ,bağırmaz çığırmaz merak etmeyin :) gidişinde sorun yok bence, tek sorun  pahalı benzin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rica ederim, umarım mazdanıza kavuşsunuz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

inşallah az kaldı... biraz daha anlat bana mazdayı şanzımanı..anla işte sende böyle olmuşsundur insan herşeyi bilmek istiyor gerçi forumlarda bayağı bilgileniyor insan..

Ben test ettim aracı (imp.hb.AT)2 kez,eksi olarak mesela ben koltuk arkada kullanırım,arka koltuk diz mesafesi dar gibi geldi bide altı çok mu alçak nasıl tümsekte falan çarpıyormu araba doluyken falan..bizde 1991 vardı 626 genelde sürterdi altı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

test sürüşleri faydalı ama tam olarak aracı anlamanızı sağlamıyor. ben henüz uzun yol yapmadım, en uzak gittiğim yer malatya- 100km ötede ve duble yol tamamı. onda da sakin bir kullanımla cc yi açarak gittim. vitese alışınca hiç bir sorununuz kalmaz emin olun. gazı topukladığınızda vites küçültmesi ve fırlaması bir oluyor.. yol tutuşu inanılmaz iyi. yatma ,savurma hatta esp açtığını bile henüz görmedim . sizi tek hayıflandıracak şey, motorun 136bg olmayışı olacaktır. çok daha rahat bir kullanımı ve daha tasarruflu olabilirdi ..

diz mesafesi c sınıf tüm araçlarda hemen hemen aynı.. bende çoluk çocuk olmadığı için sorun yok şuan. gerçi sevgilimde yok :D  lpg düşünüyorsan sedan alman daha mantıklı olabilir. bagajda inanılmaz fark var. araç altını henüz hiç sürtmedi .. alçak gibi dursa da amortisör sert olduğu için 6 kişi binmesine rağmen çok alçalmıyor. ancak yayları değişir 3cm alçaltırsanız sürter :)

uzunyoldan gelen abilerimiz var, onlara da sormak lazım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.