mazda c

Kalorifer Fanı Kademe Arızası Hakkında

slm arkadaşlar aracımın kalorifer fanı bi anda sustu 1234 kademeli hiçi biri çalışmıyor neden olur acba sigortası falan varmı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim de 1,2 ve 3 çalışmıyor, yanlızca 4 çalışıyor, orta konsolu söküp ölçü aletiyle baktım kademe anahtarı faal bi sıkıntısı yok, fan motoru torpido gözünün arkasında oralarda bi şeyler olabilir , sen de önce bi anahtarı test et bakalım ne çıkıcak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fan toz pislik oldugunda ilk kademelerin hızını döndüremiyor son kademeyi döndürüyor, sizin fan daha önce nasıl çalışıyordu normal mi yoksa yavaş ve gürültülü mü ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracı daha yeni aldım sayılır ve aldımdan beri bu şekilde, daha önce nasıldı bilemem:) toz pislik vs. yüzünden olacağını düşünmüyorum çünkü çalışırken hiç bi zorlanma yok bir anda 4. kademede devreye giriyo..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Olabilecek 2 ihtimali söyleyim.

Kademelerin arkasında ki mekanızmada teller var. Bu mekanızmada ki teller bisikletin fren teli gibi ama başlıkları halka şeklinde. bunlarda kopma olabilir.

Kalorifer boruları yerinden çıkmışsa çok zor hava verir. Tıkanmış gibi olur. ikiside başıma geldi kendim hallettim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kademelerin arkasında 3 tel var bunlar ısı ayarı, iç hava dış hava ayarı, bide havanın nerden üfleneceğinin ayarı, fan kademesi elektronik. kalorifer boruları sağlam ki zaten fan hiç çalışmıyor, boruyla bi alakası yok. sadece 4 kademede fan sesi geliyo.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşar sonunda arızayı buldum:) uzun süren devre takibi sonunda aracın torpido gözünün arkasında, polen filtresinin hemen sağ tarafında havalandırma sistemine bağlı 4 kablo giren sensör tarzında bişey buldum, ilk bakışta hava kalite sensörü filan sandım sonradan bi dirençten ibaret olduğunun farkına vardım:) Akım 1,2 ve 3. kademelerde bu direnç üzerinden geçerek fanın devrini ayarlıyo 4. kademede ise akım direk olarak motora gidiyo.Direnç plaka tarzında bişey üzerinde küçük bi lehim var, ben de o lehimi havya ile tazeledim ve sorun düzeldi:) Havalandırma sisteminin içinde olmasının sebebi ise ısınması ve ordana hava akımı sayesinde soğuması sanırım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

paylaşmış olduğum user manual dökümanının 1119. sayfasında sökülmesiyle ilgili bilgi mevcut...yanlız pahalı bir parça ama dikkat!!

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/RU332-BLOWER-MOTOR-RESISTOR-MAZDA-PROTEGE-99-03-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZMakeQ3aMazdaQQhashZitem5888dab07bQQitemZ380253155451QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

e-bay da bile size gelişi 100 tl yi bulur, aman bozayım demeyin!!

post-4903-141695281848_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.