labtek

Fren Yumuşaması.

Bu konuda 35 ileti var

Arkadaşlar bugün başıma gelen bir olayla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.92 sedan 323 aracımla yokuş aşağı inerken bir virajda frenleme yapınca fren pedalının her zamankinden daha yumuşak olduğunu farkettim.Biraz ilerleyip tekrar frene basınca pedal sona dayandı.Hemen sanayiye gittim.Giderken freni arada bir kontrol ettim ve fren normal sertliğine gelmişti.Ustaya söyledim o da fren ana merkezindeki lastiklerin değişmesi gerektiğini söyledi.Ama lastikleri bulamadık ve ana merkezi sipariş verdik.Pazartesi gelirse takılacak ama benim aklımda hala şüpheler var.Fren bu başka birşeye benzemez.Bu olayı ana yolda acil fren gereken bir yerde yaşasaydım, sonunu düşünemiyorum.Bu konuda, yaşamış ve tecrübesi olan arkadaşların fikirlerini almak istiyorum.Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fren hafiften boşalıyor ise fren hortumlarını kontrol ettirin hatta komple değiştirin adet fiyatı max 12TL siz önlerin 2sinide değiştirin ne olur ne olmaz, ayrıca fren hortumu diskten hafif gevşemişte ufacık bir sızdırma söz konusuda olabilir, genelde fren merkezinden oldugunu söylerler ama tutmaz,, bir diger kontrol etmenizi istediğim yer ise aracınızın ön akis somonu hani şu jant takılan orta göbekteki somon diskin ortasındaki,, 2sinide tekrar kontrol ettirip sıktırın,, o somon gevşek olunca balata da gevşek basıyor disk üstüne bu da diski kilitleyene kadar bir fren boşalması yapabiliyor

Benim başıma gelen fren deneyimleri genelde bunun üzerine sanırım faydası olucaktır :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler wukill, araba muayeneye gireceği için 1 ay önce tüm hortumlar ve balatalar değişti.Ama dediğin yere bir bakarız usta ile.İnternetten yaptığım araştırmalarda bu sorun için ya hava girmiştir yada vakum hortumu delinmiştir diye yorumlar okudum.Ama bu durumlarda sürekli olarak fren pedalı yumuşak olur yazıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ibrahim bütün ihtimalleri sıralamış. hortumdan kaçak olup olmadığı test etmek için ani fren yapmanız gerekir. pedala aniden asılın eğer boşluk varsa yada çok yumuşaksa büyük ihtimalle hortumlardan kaçak vardır. yağ seviyesi ilede kontrol edebilirsiniz.

ayrıca acil durumlarda el frenini doğru kullanmakta hayat kurtarır :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani benim karşıma mazdanın 323 ve 626 serisinde hiç fren merkezi arızası çıkmadı ki Allah korusun inş çıkmazda mazdanın bu yönünü seviyorum zaten, hortumun delinmiş olma ihtimali bir tofaş sendromu olarak geliyor gözüme ama yinede ustayla tekrar göz gezdirip sorunu çözdüğünüzde bizimle paylaşın ki bilinçlenelim tekrar geçmiş olsun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç lpglimi? Frene bastığınızda 70-80 km üstünde ve vites boştamıydı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç lpgli, vites boşta değildi ve hız yaklasık 40 km idi.Bununla ilgili bir tecrebenmi var kardeş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

muayenede arabayi bayagi zorluyorlar. 2004 model volvo s40 var arkadasimda. muayenede arabayi soktuklari kanalda ziplarken gorduk :) fren hortumun patladi degistir dediler. o arabada bile patliyor. sorunu bulamazsaniz muayenede kesin bulurlar. hava girme olayi ustanin dikkatsizliginden kaynaklaniyor olabilir. durduk yere hava girmesi ancak yagin asiri azalmasi durumunda olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hidrolikte eksilme yok, hava yaptığınıda sanmıyorum.çünkü  arka arkaya 2-3 frenlemede  yaptı sonra düzeldi.anlamadım gitti.neyse ana merkez sökülünce içine bir bakacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğim akis somonlarını kontrol ettirdiniz mi ben hala onun  üzerine yoğunlaşmış durumdayım ve ısrar ediyorum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pazartesi parça gelirse o zaman ustaya gideceğim ancak o zaman bakabiliriz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun çözüldü gibi arkadaşlar.Fren merkezini isterken arka helezon yaylarından biri kırık olduğu için iki tanede helezon yayı istemiştik.Neyse yayı değiştirmek için arka tekerin birini çıkarınca fren borusunun hortumla birleşme yerinde bir temastan dolayı bir çatlak olduğunu gördük.Yayın bir tanesi kırık olduğu için diğer tarafa daha fazla yük binmiş ve fren borusunu çatlatmış.Olay, arka koltuğa dört kişi binince gerçekleşti ve çabuk kendini belli etti.Yokuş aşağı arabayı yavaşlatmak için frene hafifce basınca anlaşıldı.Aniden fren pedalına basıp çekince belli olmuyordu.Bu olaydan sonra arabayı kullanmayınca da hidrolik seviyesinde bir düşüklük olup olmadığını göremedik.Usta daha bir ay önce alt takımları komple kendisi yaptığı için kontrol etmeye gerek duymadan direkt ana merkez demişti.Neyse bu vesile ile fren ana merkezde değişmiş oldu.Fikirleriniz için teşekkürler.Allah yürüyen aksamınıza zeval vermesin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Amiiiin, günün duası yapıcam bunu :) hadi geçmiş olsun, dediğim gibi mazda fren merkezi kolay kolay bozulan bir sistem değil ama iyi yönünden bakalım fren sistemini rektefe etmiş oldunuz bi 20 yıl daha içiniz rahat binersiniz, eskisinide atmayın parçacıdan aldıgınız fiyatı tahmin edebiliyorum az bucuk :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağolasın.Eski parçayıda, sağlam yayıda aldım.Dursun belki lazım olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen bende yayları yenilicem artık eski araba kırılması normal, şimdi sizinki jeep gibi olmuştur arkası yüksek 5 kişi alır arkaya :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben sorunumun bittiğini düşünüyordum ama asıl yeni başladı.26 temmuzda muayeneye girdi benim araba ama sol arka fren iyi tutmadığı için geçmedi.yeniden herşey kontrol edilip ayarlandı ama 27 sindeki muayenede yine geçmedi.muayeneye boluda girmiştim.muayene istasyonundan çıkıp bolu sanayisindeki mazda servisine gittim.balataları orijinal mazda balatası ile değiştirdi ve birkaç gün alışsın gel bir ayar yapalım muayeneye öyle gir dedi.ama benim içim rahat değil.değişen yan sanayi ana merkezden şüpheleniyorum.usta onuda getir istersen değiştirelim dedi.önler çok iyi ama arka sol özellikle iyi tutmuyor.acaba ana merkez dağılımı iyimi yapamıyor.bu arada kaç kez havası alındı.bilenlere bir şey soracağım.ana merkezde üç tane çıkış var ama arabada dört teker var.hangi ikisi bir bunun önmü yoksa arkamı.eğer önler birleşikse arkalara dağıtımda bir problem var o zaman diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim bildiğim 2si ön 1 tanesi arka olması gerek, yeni merkezden kaynaklanıcagını sanmıyorum balatalarınız eskiyse durum normaldir, biraz kullanın servisin dediği gibi sonra kampana ayarlaması yapsınlar ne olur ne olmaz eski merkezide taktırmak size kalmış

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Balatalar daha 1,5 ay önce değişmişti.öncelikle balataları orijinal takarak ondan olup olmadığını anlamaya çalışacağız.ama benim bu yana sanayi ana merkeze hiç içim ısınmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fren testi yaptırabilceğiniz bi yer yok mu peki ? benim bildiğim kadarıyal bu tür işletmeler olması gerek..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.