Jump to content

Radyatör Tamiri Hakkında (90-94)


Srkn
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Abiler radyatörüm'ün üst kısmı (plastik kısım) çatlamış ciddi derecede su sızıntısı var 5 günde 1 litre civarında.

Servisten radyatör fiyatını sordum 750 lira denince koşarak uzaklaşmak zorunda kalmakla beraber tamir yoluna gittim.

Nasıl ve nerede ne şekilde yaptırmam gerekiyor bilgisi olanlar beni aydınlatırsa çok sevinirim.Kulaktan dolma bildiğim kadarı ile bir ilaç varmış çatlak yeri ilaçla kapatıyorlarmış ama sonrasında garanti veremiyorlar maliyeti 30 lira.

Yan sanayi radyatörde almak istemiyorum aslında orijinaline çok yakın kalitede önerebileceğiniz japon malı radyatör olursa tavsiye edebileceğiniz düşünebilirim.Şimdiden teşekkürler vereceğiniz bilgiler için..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Radyatör tamir işine hiç girme bence.Ben geçen yaz bu zamanlar sızıntılar yüzünden çatlak giderici koydum.Kışa girerken kalorifer radyatörü tıkandı.onu şişletip açtırdım derken radyatör tıkandı ve conta yandı.bizim arabaların radyatörlerinin kanalları çok ince bu yüzden çatlak tıkayıcılar çatlakla beraber kanallarıda tıkıyor.benim gözlemim öyle.ben de yan sanayi radyatör taktırdım ama eskisi gibi değil.eskiden araba kolay kolay fan açmazdı yazın bile, fakat şimdi rölantide çalışırken bile fan açıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

senin olay farklı o zaman ben yanlış anladım.senin radyatördeki çatlak radyatörün üzerinde ve tek noktada anladığım kadarıyla.o şekilde yapabilirsin tabiki.ben ilk okuduğumda radyatör suyuna katılan çatlak gidericilerden soruyorsun zannedip ona göre yazmıştım.linkte verdiğin yapıştırıcıda -35 ile +200 arasına dayanıyor iyiymiş adamlar sitede ekzoza bile uygulamışlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servisten radyatör fiyatını sordum 750 lira denince koşarak uzaklaşmak zorunda kalmakla beraber tamir yoluna gittim.

anlamadığım birşey var. Parça trenindeki  radyatörler hiçde okadar pahalı değil. Ayrı şeylerdenmi bahsediyoruz acaba ???

http://www.parcatreni.com/mazda/323-1990-1995/radyator-grubu-yedek-parca

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yan sanayi radyatörler gayet güzel bencede tamiri ile uğraşma farkına varmadan araca hararet yaptırırsın daha çok sıkıntı yaşarsın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Yeni başlık açmak istemedim.

Geçen hafta radyatörü tamir etmek için uğraştım. Üzerinde orjinali vardı. Daha önceden üst kazanın kenarlarından kaçak vardı. Isıya dayanıklı silikon olayı çözmüştü ama daha sonra delindi. Radyatör Soğutu Fanı nın altında ki 2 vida bi şekilde düşmüş ve fan radyatöre çarpa çarpa bir yeri delmiş. Kaynak olmaz dediler. Bende tofaşlara attıkları tozdan kullandım. Ne büyük bir yanlış...

Delik tıkandı. Bu olay havalar ısınmadan önceydi. Radyatörde sorun görünmüyordu. Ama tıkanmış. Havalar ısınınca arabayla hafif yokuş çıkarken hararet yükselmeye başlıyordu. Değiştiriyim dedim. Radyatörcüler yan sanayiciler falan uçuyor. Pazarlıkta etmiyorlar fiyat bu diyip çıkıyorlar. Otomatik vites radyatörü çok bulunmazmış... Alakası yok. Hikaye.

Başayara sordum yan sanayi 375 orjinal 650 dediler. yan sanayilerde en ucuz 200 e buldum. Bu arada hepsi orjinal satıyor :D parçacılara tipim biraz parlak geliyo galiba :D

Derken radyatörümü tamire giriştim. Alt üst kazanları söktüm kireç vs yoktu. Toplam 58 tane kanal var ve kanal max. 1mm genişliğinde. alt kazan plastik. üst kazan sarı. tunç mudur pirincmidir bilemedim. ama plastik değil. Siyaha boyanmış olduğu için plastik gibi görünüyor sadece. çok ince bir tenekeden sacı kestim başladım kanalları açmaya. Kanallardan abartısız 1 avuç çamur çıktı. anlam veremedim. Toz diye sattıkları tıkayıcımı yaptı acaba bunu? 15 tane kanal tamamen tıkanmıştı ve açmam 4 saatimi aldı.

Geldik kapatmaya.

alt kazanın lastik contası sağlamdı. biraz sıvı conta ile kapattık. kazanları tutan kulakçıklar artık dayanıksız hale gelmiş. zaten malzeme alüminyum olduğu için kopması kolay. dikkat gerektiriyor. kulakları karşılıklı sıkmak gerekiyor.

üst kazan ince malzemeli. Contaları artık bitmiş cıt cıt kırılıyor. yerine yine sıvı conta kullandım. Üstü kapatmak çok zor oldu. kapattıktan sonra etrafınıda komple sıvı contayla sıvadım. 1 gün beklettim. arabaya taktım yokuş falan zorladım sorun olmadı. ama bi taraftanda güvenemedim. üst kapak tam oturmadı conta tutuyor. bi bıraksa bıraktığı yerde kaldık.

Düştüm parçacıların yoluna.

belki 10 tane yer gezdm en sonunda bir yerden 135 liraya 1 yıl garantili olarak aldım. ısıtma-soğutma ürünlerinde yaz kampanyası var dedi. ben zaten 135 i duyunca hemen sar dedim :D 10 gündür aracın üzerinde hiçbir sorunum yok. 400 km şehirler arası yol yaptım Ankara - Çorum. yine hiç sorun yaşamadım. Radyatörü yenilemek isteyen olursa parçacının adres bilgisini verebilirim. Merkezleri istanbulda bu arada. Ve düz vitesle otomatik arasında 40-50 lira fark oluyordu. düz vites fiyatı sormadım belki 100 lira gibi bir rakamdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni başlık açmak istemedim.

Geçen hafta radyatörü tamir etmek için uğraştım. Üzerinde orjinali vardı. Daha önceden üst kazanın kenarlarından kaçak vardı. Isıya dayanıklı silikon olayı çözmüştü ama daha sonra delindi. Radyatör Soğutu Fanı nın altında ki 2 vida bi şekilde düşmüş ve fan radyatöre çarpa çarpa bir yeri delmiş. Kaynak olmaz dediler. Bende tofaşlara attıkları tozdan kullandım. Ne büyük bir yanlış...

Delik tıkandı. Bu olay havalar ısınmadan önceydi. Radyatörde sorun görünmüyordu. Ama tıkanmış. Havalar ısınınca arabayla hafif yokuş çıkarken hararet yükselmeye başlıyordu. Değiştiriyim dedim. Radyatörcüler yan sanayiciler falan uçuyor. Pazarlıkta etmiyorlar fiyat bu diyip çıkıyorlar. Otomatik vites radyatörü çok bulunmazmış... Alakası yok. Hikaye.

Başayara sordum yan sanayi 375 orjinal 650 dediler. yan sanayilerde en ucuz 200 e buldum. Bu arada hepsi orjinal satıyor :D parçacılara tipim biraz parlak geliyo galiba :D

Derken radyatörümü tamire giriştim. Alt üst kazanları söktüm kireç vs yoktu. Toplam 58 tane kanal var ve kanal max. 1mm genişliğinde. alt kazan plastik. üst kazan sarı. tunç mudur pirincmidir bilemedim. ama plastik değil. Siyaha boyanmış olduğu için plastik gibi görünüyor sadece. çok ince bir tenekeden sacı kestim başladım kanalları açmaya. Kanallardan abartısız 1 avuç çamur çıktı. anlam veremedim. Toz diye sattıkları tıkayıcımı yaptı acaba bunu? 15 tane kanal tamamen tıkanmıştı ve açmam 4 saatimi aldı.

Geldik kapatmaya.

alt kazanın lastik contası sağlamdı. biraz sıvı conta ile kapattık. kazanları tutan kulakçıklar artık dayanıksız hale gelmiş. zaten malzeme alüminyum olduğu için kopması kolay. dikkat gerektiriyor. kulakları karşılıklı sıkmak gerekiyor.

üst kazan ince malzemeli. Contaları artık bitmiş cıt cıt kırılıyor. yerine yine sıvı conta kullandım. Üstü kapatmak çok zor oldu. kapattıktan sonra etrafınıda komple sıvı contayla sıvadım. 1 gün beklettim. arabaya taktım yokuş falan zorladım sorun olmadı. ama bi taraftanda güvenemedim. üst kapak tam oturmadı conta tutuyor. bi bıraksa bıraktığı yerde kaldık.

Düştüm parçacıların yoluna.

belki 10 tane yer gezdm en sonunda bir yerden 135 liraya 1 yıl garantili olarak aldım. ısıtma-soğutma ürünlerinde yaz kampanyası var dedi. ben zaten 135 i duyunca hemen sar dedim :D 10 gündür aracın üzerinde hiçbir sorunum yok. 400 km şehirler arası yol yaptım Ankara - Çorum. yine hiç sorun yaşamadım. Radyatörü yenilemek isteyen olursa parçacının adres bilgisini verebilirim. Merkezleri istanbulda bu arada. Ve düz vitesle otomatik arasında 40-50 lira fark oluyordu. düz vites fiyatı sormadım belki 100 lira gibi bir rakamdır.

ben geçen sene orjinalini 180 e aldım üzerindehava alma vidaları falan vardı hatta bir arkadaş 120 ye getirtmişti tabi ırak ya da suriyeden

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne 120 si dostum hepsi yan sanayi onların orijinal radyatör sadece serviste var biliyorsun fiyatıda 600+kdv NİCHİ RA marka orijinali...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ırak süriye mallarına güven olmuyo bazen çok dandik çıkabiliyor, radyatör olayı ciddi bi mesela ama aracımızda 323 sonuçta memnun kalanlar var mecbur kaldıktan sonra güvenilir bir parçacıdan yan sanayi almakta sorun yok

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende değiştirdim radyatörü çokta memnunum hemde normali otomotik e çevirdi ustam otomotik yoktu.

tavsiye ederim...

radyatörcünün birisi bana bunu önermişti. benden çıkan alt kazanı yeni aldığımıza takacaktı. bunun içinde fiyatı 220 diyordu.

Servis biraz insaflı olsa orjinalini almak iyi olur ama arabanın 5 te biri fiyatını istiyorlar :sopa:

Benim aldığımda üstte iki vana var orjinalinde yoktu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

keşke çatlak bölümün resmini çekseydin daha rahat cevap verirdik.önce yeni radyatör almaya bak çıkmacılardan.yok ben okadar para vermem dersen karbonat ve 502 yapıştırıcı al çatlak bölgeye karbonatı serpiştir ve üzerine 502 yi damlat anında taş gibi sertleşir.ben bu şekilde birçok parça yapıştırdım ve hiç sorun yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

benim en dikkat ettiğim konu radyatördür 10 seneyi geçmiş bi radyatörü saglam olsa bile söktürüp yenisini taktırırım lakin mazda arıza bakımından hiç sorun yaqpmadıgından dolayı üzerine düşmedim lakin dün erciyese çıkarken aynı sorun benim araçtada meydana geldi. radyatörün üst kısmındakı plastik baya bi yarıldı. bugün kayseri sanayisine gidip ilk japoncudan sıfırını aldım 170 tl ye ustalar şimdi takıyor. radyatör tamirine karşı biriyim zaten ortalama bi radyatörün ömrü 10 yıldır.aliminyum sürekli ısınıp soğuyunca yıllar sonra çelikleşip sogutma özelligini kaybediyor. içinin kireç tutup kanalları tıkamasıda cabası. eski model bir araba alıyorsanız ilk iş motorun canı olan radyatörü değiştirmek olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracın radyatörümde ciddi hasar vardı tamir edilmesi zordu.

Orjinali çok pahalı olduğu çin yan sanayi aradım onuda bulamadım.

Sonra sedan'ınkinin yan sanayisini bulduk onu taktık.

Mazdacı ustalar anlamadı farklı modelin olduğunu.

Neyse takılalı yaklaşık 3bin kilometre yaptık yaz sıcağında egeyi gezdik hiç sorun olmadı hatta sanki esisinden iyi gibi(tabi eskisi yıpranmıştı.)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Hiç uğraşmayın beyler kesinlikle ama kesinlikle sıfır radyatör takılmalı...tamir olmuyor biryer kapansa basınçla farklı bir yerden yine kaçırıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

bende radyatörden sıkıntı yaşıyorum tamir falan uğraşmadan direk değiştiriyim dedim ve bugün sipariş verdim aleminyum muş pekte anlamıyorum ama şimdi konuyu inceleyince farkettim sanırım kazıklanıyorum 100lira ile 180 lira arasında fiyatlara alan arkadaşlar varmış nerden temin edebilirim acaba bana acil lazım siparişini verdiğim ürün http://www.otomobilyedekparcalari.com/MAZDA-323-HB-MOTOR-SU-RADYATORU-19881995-MANUEL-ARAC-ICIN-ALIMINYUM-39066016-,PR-22307.html bu fiyat olarak pahalı sanırım buralarda da mazda için yedek parça bulamıyorum tavsiye edebileceğiniz bi marka ve site varsa yardımcı olursanız sevinirim ben bulamadım :( aracım 90 model manuel vites hb 323

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 yıl sonra ...
01.09.2010 at 10:31, dogan_u :

Yeni başlık açmak istemedim.

Geçen hafta radyatörü tamir etmek için uğraştım. Üzerinde orjinali vardı. Daha önceden üst kazanın kenarlarından kaçak vardı. Isıya dayanıklı silikon olayı çözmüştü ama daha sonra delindi. Radyatör Soğutu Fanı nın altında ki 2 vida bi şekilde düşmüş ve fan radyatöre çarpa çarpa bir yeri delmiş. Kaynak olmaz dediler. Bende tofaşlara attıkları tozdan kullandım. Ne büyük bir yanlış...

Delik tıkandı. Bu olay havalar ısınmadan önceydi. Radyatörde sorun görünmüyordu. Ama tıkanmış. Havalar ısınınca arabayla hafif yokuş çıkarken hararet yükselmeye başlıyordu. Değiştiriyim dedim. Radyatörcüler yan sanayiciler falan uçuyor. Pazarlıkta etmiyorlar fiyat bu diyip çıkıyorlar. Otomatik vites radyatörü çok bulunmazmış... Alakası yok. Hikaye.

Başayara sordum yan sanayi 375 orjinal 650 dediler. yan sanayilerde en ucuz 200 e buldum. Bu arada hepsi orjinal satıyor :D parçacılara tipim biraz parlak geliyo galiba :D

Derken radyatörümü tamire giriştim. Alt üst kazanları söktüm kireç vs yoktu. Toplam 58 tane kanal var ve kanal max. 1mm genişliğinde. alt kazan plastik. üst kazan sarı. tunç mudur pirincmidir bilemedim. ama plastik değil. Siyaha boyanmış olduğu için plastik gibi görünüyor sadece. çok ince bir tenekeden sacı kestim başladım kanalları açmaya. Kanallardan abartısız 1 avuç çamur çıktı. anlam veremedim. Toz diye sattıkları tıkayıcımı yaptı acaba bunu? 15 tane kanal tamamen tıkanmıştı ve açmam 4 saatimi aldı.

Geldik kapatmaya.

alt kazanın lastik contası sağlamdı. biraz sıvı conta ile kapattık. kazanları tutan kulakçıklar artık dayanıksız hale gelmiş. zaten malzeme alüminyum olduğu için kopması kolay. dikkat gerektiriyor. kulakları karşılıklı sıkmak gerekiyor.

üst kazan ince malzemeli. Contaları artık bitmiş cıt cıt kırılıyor. yerine yine sıvı conta kullandım. Üstü kapatmak çok zor oldu. kapattıktan sonra etrafınıda komple sıvı contayla sıvadım. 1 gün beklettim. arabaya taktım yokuş falan zorladım sorun olmadı. ama bi taraftanda güvenemedim. üst kapak tam oturmadı conta tutuyor. bi bıraksa bıraktığı yerde kaldık.

Düştüm parçacıların yoluna.

belki 10 tane yer gezdm en sonunda bir yerden 135 liraya 1 yıl garantili olarak aldım. ısıtma-soğutma ürünlerinde yaz kampanyası var dedi. ben zaten 135 i duyunca hemen sar dedim :D 10 gündür aracın üzerinde hiçbir sorunum yok. 400 km şehirler arası yol yaptım Ankara - Çorum. yine hiç sorun yaşamadım. Radyatörü yenilemek isteyen olursa parçacının adres bilgisini verebilirim. Merkezleri istanbulda bu arada. Ve düz vitesle otomatik arasında 40-50 lira fark oluyordu. düz vites fiyatı sormadım belki 100 lira gibi bir rakamdır.

Dostum çok eski bir mesaj ama belki görürsün. Senin yaptığın işlemleri benim de yapmam gerekiyor. Tecrübelerinden yararlanmak isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...