erhan83

Zararınızı biliyor musunuz?

Bu konuda 33 ileti var

Ülkemizde akaryakıt fiyatlarının yüksek olması kullanıcıları da en tasarruflu yöntemlere itmeye başladı. Şu anda otomobiller için en uygun yakıtın fiyat olarak LPG olduğu düşünülüyor. Ancak hesaplamalar yapıldığında LPG'nin doğru tercih değil, tamamen yanlış tercih olduğu belli oluyor.

REKLAMLAR ALDATMACA

Televizyon reklamlarında, en çok izlenen dizilerin sponsorluğunda hep LPG kiti satan firmaları görüyoruz. Son zamanlarda da LPG'li bir otomobilin çok aşırı bir süratle gittiği komik reklamlar TV kanallarında dönüyor. Ülkemizde en ucuz sıralı sistem kiti 990 TL'ye satın alabiliyorsunuz. Bu kiti taktırdıktan sonra proje çizimi, LPG sızdırmazlığı, ruhsata işlenmesi, muamelesi derken fiyat 1300 TL'yi aşabiliyor. Ayrıca birçok kişinin hiçbir zarar vermediğini sandığı LPG kiti motor ömrünü azaltıyor. Bunun başlıca nedeni ise LPG'nin kuru bir yakıt olmasıdır. Zamanla motordaki parçalarda aşınma yaratır. LPG'nin aracın motoruna verdiği zararları ve aracın motoru üzerinde yapılan değişiklikler de ilerde hem maddi hem de manevi hayal kırıklığı yaratıyor.

MONTAJ ÇOK ÖNEMLİ

İşinin ehli olmayan bir kişi tarafından yapılan LPG kiti montajı otomobilin performansını da düşüyor. Aracın manifoltunun delinerek yapıldığı kit takma işlemi, otomobilin orjinalliğini de bozuyor. Ayrıca simit tüp dahi takılsa bagajda kullanım alanı oldukça daralıyor. Son zamanlarda ince stepneler bagajlara yerleştirilse de yine de dizel veya benzinli bir otomobilin bagaj hacmini yakalayamıyorsunuz. LPG işi yapan kişilerin kesinlikle performansı etkilemediği yönündeki söylemlerini ise LPG'li bir otomobil ile benzinli bir otomobil karşılaştırıldığında bariz bir şekilde belli oluyor. LPG'li otomobiller çekişten düşer.

SADECE LPG'Yİ HESAPLAMAYIN

Günümüzde ortalama olarak 100 km'de 10-11 litre LPG tüketen otomobillere ilk çalışma anı için benzin konulması gerekiyor. Örnek olarak 100 km'de 11 litre yakan bir LPG'li aracın sarfiyatı şöyle gerçekleşiyor.

11*1.95=21.45 TL. (11: 100 km'de yakılan yakıt, 1.95 İstanbul için LPG fiyatı) Bu rakama ortalama olarak benzin giderini 1 litre sayarsak 25 TL gibi fiyat karşımıza çıkıyor. (1 litre benzin fiyatı İstanbul'da 3.64 TL) Bu rakamı kilometre başına hesaplamak istersek 25/100=25 kuruşa denk geliyor. Yani LPG'li bir otomobil kilometrede 25 kuruş yakıt yakmış oluyor. Bu otomobil sadece benzin ile çalışsaydı 100 kilometrede ortalama olarak 10 litre benzin harcar. Hesaplamalara göre 10*3.64=36.4 TL. Bu çıkan rakamı kilometre başına hesaplamak gerekirse 36.4/100=36 kuruş kilometre başına harcanan yakıt masrafını ortaya çıkarıyor. Benzin ile çalışan bir otomobil benzin-LPG ile çalışan otomobile göre kilometre başında 11 kuruş daha fazla yakıt yakmış oluyor.

DİZELLER AVANTAJLI

Tüm bunların yanı sıra dizel otomobiller 100 kilometrede ortalama olarak sadece 6 litre yakıt harcıyorlar. Yenilenen dizel teknolojisi ile eskisi gibi gürültülü çalışmıyor ve performansları her geçen gün bulunan yeniliklerle artıyor. Ayrıca motorinin litresi 3.02 TL'ye satılıyor. Bu da 100 kilometrede yakıt sarfiyatını ortalama olarak 18 TL'ye denk getiriyor. (6*3.02= 18 TL) Çıkan rakamı kilometre başına hesaplamak gerekirse 18/100=18 kuruş olur.

LPG'nin ilk çıktığı zamanlardaki gibi avantajlı olmadığı yukarıdaki rakamlardan belli oluyor. LPG kitine harcanan parayı alınacak olan dizel bir otomobile verildiğinde her koşulda kâr edileceği çok bariz görünüyor. Benzin fiyatlarının yüksek olması kullancıları daha avantajlı olan dizel otomobillere itiyor.

HALK DİZELİ YANLIŞ TANIYOR

Halk tarafından bilinen yanlışların başında dizel araçların sürekli arıza yaptığı, bakımlarının çok yüksek paralara yapıldığı ve ustasının bulunmadığı yönünde. Dizel araç ile benzinli aracın bakımları arasında oynayacak ortalama rakam 15 bin kilometrede en fazla 100 TL'dir. Düzenli bakımları yapıldığında arıza çıkartmazlar. Düzenli bakımın ardından herhangi bir ustanın motoru tamir etmesine de gerek kalmaz.

EN GÜVENLİSİ BENZİN VE DİZEL

LPG her ne kadar güvenli denilse de bir kaçak anında patlama olasılığı benzin ve dizele göre çok daha yüksek. Dizel yakıt ise benzine göre daha az yanıcıdır.

EN AVANTAJLISI DİZEL OTOMOBİL

Dizel otomobiller benzinlilerden 3-4 bin TL daha pahalı. Fakat LPG kiti montajı ve yakıt sarfiyatı göz önüne alındığında dizel otomobil yine avantajlı oluyor.

Tüm bunların yanı sıra birçok dizel otomobil 1.300 cc'nin altında olduğu için vergiden de avantajlı duruma geçmiş olunuyor. Örnek olarak 1.300 cc altında motora sahip dizel otomobilin 0-3 yaş grubunda 1 yıllık vergisi 405 TL. 1.301-1.600 cc arasında olan bir benzinli veya dizel otomobilin vergisi ise 648 TL.

Kaynak: HABERTÜRK

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Esasında motor sesini saymazsak dizellerin performansı benim daha çok hoşuma gidiyor. özellikle rampa çıkarken çok iyi gidiyor  çoğu benzinli vites düşürürken siz vites arttırabiliyosunuz ara hızlanmalarda çok iyi bence camoon rail dizeller.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Habertürk de başımıza otomotiv otoritesi oldu ya,bravo.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tasarrufa yönlendiriyorda bilader akaryakut düşük olsa bu tür firmalara gerek kalmaz ekstradan reklam için para harcanmaz böyle bir sektör de kurulmaz, anasını satem herkez lpg montajcısı yaptıkları işleride görüyoruz bakır boru deliniyor dandik firmaların sattıgı ürünler araçlarda hüsrana yol açıyor,, geçmiş bi de akaryakıt zammını savunuyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şehir içi kısa mesafelerde dediğin gibi olabilir ama uzun yolda lpg çok avantajlı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya abicim Lpg taktırınca yalancıktanda olsa insan psikolojik olarak rahatlıyor... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

habertürk istediğini yazsın, ben bizzat cebimden para çıkararak test ettim var mı ötesi, kilometrede karım 10 kuruşa yakın, ki %33 tasarrufa denk geliyor bu miktar. Sıfır araç alıp lpg taktırma yerine dizelini almak biraz daha mantıklı gözükebilir, fakat bazı insanlar sesinden dolayı, bazı insanlar ise bakımlarının pahalı olmasından dolayı tercih etmiyor dizel araçları.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben hiç LPG düşünmüyorum. Bana hep riskli geliyor. Daha iki gün önce alev alev yanan bir taksi vardı televizyonda. Yeni sistemler güvenli diyorlar ama ne bileyim, arka koltuğumun yanında bir tüple gezmek ürkütücü geliyor. Bir de kapalı yerlere girememe sorunu var.  LPG için üretilmiş araçları düşünürdüm ancak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motorun yağını zamanında değiştirirsen lpg nin zararı pek olmaz zannediyorum

ben 80000km lpg kullandım eski arabamda hemde şahin1,4 idi motorda hiç sıkıntı yaşamadım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg olayina sicak bakmiyorum.lpg taktiracagima dizel alirim.lpg nin eksisi,artisindan daha cok.tabi bu benim nacizane dusuncelerim.sonucta tercih sebebidir,saygi duyarim. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şöyle hesaplayın; şehir içinde  eskiden ortalama 10 lt benzin harcıyordum, şimdi 10 lt LPG oldu. uzun yolda yeni hesapladım 165 TL gibi bir LPG tüketimim var. bu epey kazançlı aslında.

Güvenlik konusuna gelince aslında içten yanmalı her motor tehlikelidir. düşünsenize sürekli kontrollü patlamalar üreterek hareket elde ediyoruz. ilk elektrikli arabalar petrol bulunmadan önce kullanılmaya başlanmıştır. Ancak amerikada çöle kazma vurunca petrolün neredeyse bedavaya çıkarılması teknolojiyi bu yönde ilerlemeye sevk etmiştir. teknik buna göre gelişmiştir.  LPG de bodrum katlarda iş yapan yerlere taktırılırsa o kadar tehlikeli,  güvenilir işinin ehli kişilere taktırılırsa o kadar  güvenilir olur kanaatindeyim.  Bir çok otomobil firması artık fabrika çıkışı LPG li araç üretiyorlar. 

Olay ekonomiktir. Benzin ucuzlarsa kimse LPG taktırmaz benzin fiyatları böyle olursa LPG şart olur. Faydalıdır. ekononiktir. diğerleri kadar güvenlidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben hiç LPG düşünmüyorum. Bana hep riskli geliyor. Daha iki gün önce alev alev yanan bir taksi vardı televizyonda. Yeni sistemler güvenli diyorlar ama ne bileyim, arka koltuğumun yanında bir tüple gezmek ürkütücü geliyor. Bir de kapalı yerlere girememe sorunu var.  LPG için üretilmiş araçları düşünürdüm ancak.

Evinizde veya işyerinde dogalgaz veya tüpgaz kullanmıyormusuz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dizelin allah aşkına neresi avantajlı? lpg aracın ömrünü kısaltıyo diyorlar fakat bunu bi dizel otomobilin maksimum motor ömrünün 150-160 bin km oldunu bilmeden söylüyorlar, aynı şekilde komple motor yapıldığı taktirde dizelin benzinliyi maliyet olarak 3 e hatta 4 e katladığını da bilmiyorlar. avrupada araçlar egzoz emisyonlarına göre vergilendiriliyor ve yakında üklemizde de aynı sisteme geçilmesi söz konusu,dolayısıyla lpg li araçlar avantajlı, dizellerin ise havayı kirletme rekorları kırdığını da bilimiyorlar. Dizeller zaten gerek çalışma sesi, gerek titreşimi gerek kısa devir bandı, gerek ani gelen ve üst devirde bi anda kaybolan yüksek torkun aracın yürüyenini aşırı yormasıyla zaten zevksiz araçlar.İş yakıt ekonomisine geldiğinde de zaten lpgli araçlar dizellerden az da olsa daha ekonomik. Benim gibi motosikletten arabaya geçen birisi için 1.8 astina bile çok yavaş ve zevksiz geliyo , bir dizeli ise asla düşünemiyorum....Gider 125 lik bi motora binerim daha iyi....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu yazıyı yazan kimse hiçbir şeyden anlamıyor. Ya da birilerini kayırıp yandaş olayları dönüyor. Daha bugün ford focusun dizelindeki partikül filtresinin 4000 lira olduğunu öğrendim. En iyi ihtimalle 100000 kmde değişecek. Artı maasraflarda ekstrası. Çok yazdık herkez yazdı iyi birkit iyi bir montaj iyi bir kalibraasyon ayarıyla lpg li motorlar çok rahat 200000km devirir. Şu anda Tr de en ekonomik yakıt türüdür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Erhan33 arkadaşımızın iddaalarına konu başlıkları çerçevesinde yorum yapmak isterim.

1-REKLAMLAR ALDATMACA: Evet Lpg kuru bir yakıttır ancak motoru benzin ya da dizel yakıt yağlamaz.Motoru "MOTOR YAĞI" yağlar ve korur.Ayrıca çağdaş dizel ve benzin enjektörlerinde amaç yakıtı neredeyse gaz haline getirecek basınçta püskürtme prensipleridir.Yakıtın kuruluğunun verdiği zarar konusunda sadece karbüratörlü ya da tek nokta enjeksiyonlu geçmiş teknoloji motorlar için haklı olabilirsin.

MONTAJ ÇOK ÖNEMLİ: Tamamen katılıyorum.Ancak LPG'li otomobiller iyi bir montaj ile en fazla beygir güçlerinin%5'ini kaybederler ki normal bir kullanımda bınu anlamak çok zordur.Ancak araçtan araca yaşanan montaj zorlukları var.Japon ve Kore otomobilleri gibi nispeten motor yerleşimleri diğer markalara göre düzenli olan araçlarda LPG montajı silindir kapaklarına daha yakın montaj yapılabildiği için daha verimli sonuçlar verirken, VW' gibi bazı markaların yeni teknoloji direkt enjeksiyonlu motorlarında verim azalmaktadır. Ayrıca LPG kullanıcılarının yaptığı en büyük hata aracın normal periyodik bakımına dikkat etmelerine rağmen LPG kitinin  bakımlarını ancak sorun yaşadıktan sonra yaptırmalarıdır.

LPG MALİYET HESABI:

Bu konuda kendiniz bir çelişkiye düşmüşsünüz. km'de 11 kuruş bugün herkesin hayal ettiği bir ekonomi değeridir ki, 10000 km'de bu 1100TL eder. Yılda 30000 km yapan benim gibi kullanıcılar için  3300 TL EKONOMİ DEMEKTİR. Dizelin bakım maliyetlerini ve olası TURBO hasarlarının tazmini durumunu da düşündüğümüzde LPG şu anda en ekonomik seçimdir.

Bu benim yorumum değil bilimsel olarak tarafsız uzman görüşüdür.

Dizel yılda 30000 ve üzerinde km yapan insanlar için benzine göre avantajlıdır.Ancak Dizel motor 40000-80000-120000 bakımları çok pahallı ve arızaları ciddi maliyetler getiren bir pazarlama dehası ürünüdür. Özellikle Turbo gibi aşırı beslemeler motorların ömrünü Benzinlilere göre %50 azaltmaktadır.YENİ MOTOR YAPILMASI MALİYETİ? TURBO MALİYETİ? BAKIM MALİYETLERİ?

EN GÜVENLİSİ BENZİN VE DİZEL: Güvenlik sıralamaları gösteriyor ki 1. Dizel,2. LPG, 3. BENZİN.

En son İzmirde yaşanan LPG2li araçta patlama olması konusunda ilk başta LPG  tankı suçlu bulunmuştu ancak, Makina mühendisleri odası Benzin deposunun yangına sebep olduğunu LPG tankının sağlam kaldığını açıkladı.

GELELİM LPG'NİN sorunlarına:

1-Motorda yanma daha yüksek bir sıcaklıkta olduğu için bazı buji ve ateşleme bobinleri erken ömrünü tamamlıyabiliyor.Ateşleme sistemini Benzine göre daha fazla yoruyor neyse ki ateşleme sistemi arızaları ucuza çözülebiliyor.

2-Bazı motorlarda süpapların zarar gördüğü söyleniyor ama ben rastlamadım henüz. Ayrıca 150-200 bin km LPG kullanmış arkadaşlarım var ve böyle bir sorun başlarını ağrıtmadı.

3-Yakıt kalitesi özellikle Benzin kadar standart hale gelemedi.

4-Üzerinde hali hazırda en yüksek vergi olan yakıt, normalde %15 daha ucuz olmalı.Sanırım dizeli dengelemek için kartellerin yaptığı bir şey,

5-Daha ince yakıt olduğu için motor yağ tüketimi artıyor.Özellikle 15000 km'de bakıma gidenler çok dikkat etmeli.

6- Güvenlik konusunda benim düşüncem yakıt tankının arka tampondan olabildiğince uzak olması faydalı olur.Ayrıca dolu simit tanklar ile yapılmış çarpma testlerine hiç rastlamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca birşey daha eklemek isterim ki,

Basın yayın organları, bazı  köşe yazıları hariç çoğu zaman bir amaç uğruna haber yaparlar.bizler perdenin arkasını göremediğimiz için de doğal olarak yönlendiriliriz.

Büyük basın kartelleri bu tür manipülasyonlara çok daha fazla yönelirler zira her adımları profesyonel yöneticilerce maddi-manevi çıkarlarına dönüştürülmek üzere planlanır ve işleme koyulur.

Bir dönem lpg nasıl geleceğin yakıtı diye lanse edilip, cng'nin önü kartellerce kesildiyse, bugün akaryakıt tröstleri azalan benzin tüketiminden gelen kazançlarını dizel ile revize etmek istiyor olabilirler ki bu ticaretin doğasında vardır.

Yarın sistem değişir en iyi yakıt hidrojen olur vs.

Asıl konu şu,

Herkesin yaşam şartlarına göre farklı doğrular vardır.özgür düşünen birey araştırır ve doğruyu bulmaya çalışır.ya da manipule olur işi tesadüfe bırakır.

Ama bizim gibi hazır lokmaya alışkın bireylerin yaşadığı ülkelerde egemen güçler ne derse büyük çoğunluk onu yapar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şehir içi kısa mesafelerde dediğin gibi olabilir ama uzun yolda lpg çok avantajlı.

Darkseed_ : Profil resmindeki aracı Ege tarafında gördüm sanırım Bodrum Dalaman olabilir,Yanılıyormuyum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kesinlikle haklısınız.Yılda 10000 km.'den az yol yapıyorsanız ve aracınızı genelde kısa mesafelerde kullanıyorsanız, kesinlikle benzinli araç en iyi tercihtir, çünkü kısa mesafede ve soğuk motor kullanımlarında dizel motor en fazla zarar gören teknik yapıya sahiptir.

Somut örnek vermek gerekirse,

Yaklaşık 2 yıldır şehir içi kullanımlarında Hyundai dizel bir küçük araba kullanıyoruz.Araç 50000 km'de.Bakımları MazdA 3'e göre daha ağır ve masraflı oluyor.Sakin sürüş yapıyoruz ama ani hızlanmalarda atmosferi acayip kirleten bir duman çıkarıyor.Turbo dizel olduğu için ani hızlanmalarda debriyaj,volan vs. gibi aktarma organlarına çok yükleniyor.Sonuçta 40000'de baskı kırıldı yolda kaldı.

Mazda 3'ü sadece hafta sonu ve uzun yolda kullanıyoruz.82000 km'de. periyodik bakım harici hiç arıza yapmadı.Bakımları dizelden %50 daha ucuz. 30000 km dir LPG var. tahmini kazancım 3300TL. Ayrıca küçük dizel motor şehir içinde 7 lt yakıyor.Mazda'dan 200kg hafif,lastikler ince olmasına rağmen. Uzun yolda 160-190kr. Hyundai,  185-210 kr Mazda 3 LPG yakıyor.

Hangisi daha ekonomik sizce?

Yorum sizin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kesinlikle dizeller daha ekonomik ve güvenli. Ancak forumda bazı yanlış bilgiler veriliyor.

Dizel motor ömürleri, benzinli motorlara nazaran daha yüksektir. İş makinelerinde kullanılmasının yegane sebebi de budur. (İtirazlara karşı peşinen söyleyeyim; dünyanın her ülkesinde benzinle-motorin fiyatları arasında korkunç farklar yok)

Dizellerde buji ve karbüratör sistemi de yoktur. O yüzden yağmurda, çamurda kullanım açısından daha rahattır.

Dizellerde yüksek bakım masrafları tamamen abartıdır. İnanmayanlar, Toyota'nın, Renault'un, Mazda'nın herhangi bir servisinden -standart- bakım masraflarını öğrensinler. 100 Bin km'ye kadar Toyota'da 600 TL, 200 Bin Km'ye kadar giderseniz sadece ve sadece 400 TL gibi bir fark vardı mesela, 2006 Eylül ayında çıkarttırmıştım.

2007 Model Corolla Dizel aracımı 105 Bin km kadar kullandım. Kötü yakıttan dolayı turbo arızası haricinde hiç bir sorun yaşamadım, ki kötü yakıttan dolayı Corolla'nın vvt-i benzinli motorunda da aynı hasara sebep olurdu. Benzinli motorun turbo arızası ile dizel motorunun turbo arızasının maliyeti arasında hiç fiyat farkı yok. Hatta benzinli motorda karbüratörü de değiştirmem gerekeceği için çok çok daha fazla öderdim. (Garanti kapsamında değiştiğinden ben para ödemedim, o ayrı)  Yanisi dizellerde başınıza gelebilecek tek korkutucu şey; kötü yakıttır, ki kötü benzin daha çok masrafa yol açar. Bir de tutup 1.4 motora 2.2 motor muamelesi yaparda, 5-6 Bin devirde kullanırsanız o da ayrı.

Dizeller uzun yol aracıdır. Şehir içi kullanımları için ideal motorlar değillerdir. İçten yanma prensibine dayandığı için yanma odasındaki hava sıcaklığı ile doğru orantılı performans gösterirler. Özeti her gün 5 km ötedeki işe gitmek için dizel araç almayın. Şehirlerarası yolculuklarınız fazla ya da şehir içi trafiğinde günde minimum 3 saat geçiriyorsanız dizel motorlu araçlar sizin için biçilmiş kaftandır.

En nihayetinde bence, dizel araçlar benzinli ve lpg'li araçlara nazaran daha ekonomiktir. Ancak ekonomik olabilmesi içinde ayda 2-3 Bin km kullanılmaları gerekir. Öyle evden işe, işten eve olmadı bir de tatillerde memlekete giderim düşüncesinde olanların tercih etmemesi gereken araçlardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.