Murat b

Amortisör Değişimi Disk Tornalama

Bu konuda 24 ileti var

Zamanında arabaya yay,17 inch Jant ve patlamayan lastik taktırmışdım.Bu üçünün birleşimi ve Ülkemizin yolları bir araya gelince amortisörler bozuldu.Bugün Topkapı Cevizlibağ sanayisinde Mazda ustası bir arkadaşıma uğradım.

Dışarıda orjinal Mazda 3 Amortisör bulunmadığı için Monreo marka Amortisörlere baktık.Tam alıp takacakken aklına birde Ford Focus'un Amortisörlerine bakmak geldi.Sonuç olarak bire bir aynı çıktı.İkiside Polonyada üretilmiş.Anladığım kadarıyla Focus,Volvo S40 cve Mazda 3'ün bir çok yürüyen aksamı aynı.Sadece fiyatları farklı.En hesaplısı Focus,en pahalısıda Volvo S40.

Ayrıca Hızlı giderken fren'e bastığımda direksyonda titreme yapıyordu.Diskleri taşladıktan sonra oda düzeldi.Diskler baya bir yamulmuş( yada ona benzer birşey)Diskleri sıcakken yıkatılma sonucu olmuş olabilir.

post-17-141695281748_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Disk taşlama ,diskler yerinden sökülmeden yapıldı.Daha doğru oluyormuş.

post-17-141695281752_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Disk taşlama ,diskler yerinden sökülmeden yapıldı.Daha doğru oluyormuş.

Murat daha önce tornalanmışmıydı disklerin ? ve kaça mal oldu bu taşlama işi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Murat daha önce tornalanmışmıydı disklerin ? ve kaça mal oldu bu taşlama işi?

Taşlanmışdı.Galiba ya beceremediler yada sonradan bozuldu.İlk taşlama aracın üzerinde yapılmadı.Belki o yüzden beceremediler.Tek taşlamanın fiyatını bilmiyorum.Toplamda 500 Tl Verdim.Amotisör tane fiyatı 190 Tl.Toplamda 380 Tl .

120 TL Amotisör işciliği ve Taşlama

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

işçilik normal

orjinal amortisörler tanesi 17"jantlar için olanı önler 207TL orjinalini tercih ederdim.

orjinal amortisörlerin 16"e göre olanı 247TL+kdv.

ama disklerinizi 2.kez tornalatıyorsanız disk kalınlığı azami kalınlığın altına düşmüştür kesin. akıllı bir usta diskleri 2.kez tornalamaz. (müşterisinin bir daha gelmesini istemiyorsa o ayrı :D ) örneğini gördüğüm için söylüyorum, Allah korusun ama hızlı kullanıyorsanız diskleriniz sert bir frende kırılabilir.

ön fren balataları orjinali 100TL

ön diskler aracınızın şase numarasına göre bakmak gerekiyor. tanesi 108 ile 125 arasında değişiyor. bunlarına tamamı orjinal fiyatlar!

bilginiz olsun...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

işçilik normal

orjinal amortisörler tanesi 17"jantlar için olanı önler 207TL orjinalini tercih ederdim.

orjinal amortisörlerin 16"e göre olanı 247TL+kdv.

ama disklerinizi 2.kez tornalatıyorsanız disk kalınlığı azami kalınlığın altına düşmüştür kesin. akıllı bir usta diskleri 2.kez tornalamaz. (müşterisinin bir daha gelmesini istemiyorsa o ayrı :D ) örneğini gördüğüm için söylüyorum, Allah korusun ama hızlı kullanıyorsanız diskleriniz sert bir frende kırılabilir.

ön fren balataları orjinali 100TL

ön diskler aracınızın şase numarasına göre bakmak gerekiyor. tanesi 108 ile 125 arasında değişiyor. bunlarına tamamı orjinal fiyatlar!

bilginiz olsun...

Niye 17 jant olanı tercih ediyim?Artık 17 inch jant kullanmıyorum.Artık 15 inch jant kullanıyorum.Gereksiz yüksek olacak benim araç için.Bilmeyenler için açıklayım.2010 model eski kasa Mazda 3  lerin amortiör boyları faklı.17 inch jantlı gelen mazdalarda 205-50-17 lastikler var ve o yüzden sürtme yapmıyor.

Disk olayını telefon açıp sorayım.Dediğim gibi arkadaşım sayılır.Risk olucağını düşünse yapmazdı diye düşünüyorum.sonuçta dediğin gibi risk varsa sormakda fayda var.

Not :Benim 190 Tl(KDV Dahil)16 inch jantlara göre orjinal amortisör takdığıma göre baya bi kar yapmışım demek oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

anlasilan amortisorlerimizi gozumuz gibi bakmamiz gerekecek...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

disk torna yapmak var  torna yapmak var dışarda torna yapıldıgı zaman tornanın kalemi kalın ve büyük oldugu için pasoyu çok veriyor .. bu disk torna makinasının bir hikayesi var zamanında serviste çalışırken bu (fs 626 )laryeni çıktıgı zamanlarda  yani 92/94 yıllarından bahsediyorum tam hatırlıyamıcam geçmiş zaman fren baltası degişcek bir 626 tı gelmişti ve biz normal olarak bakımını yapıp fren blata ve degişmesi gereken diski degiş aracı teslim ettik ve bir kaç gün sonra bir telefon usta fren titreme var evet ee disk degişmeden önce yoktu  burda müşteriye  diger konuda servis yetersizliginden bahsediliyor  orda oldugu gibi biz  tecrübe sayıf disk degişmeden önce poryada atıklık olabilecegini ve yeni disk yüzeyi ile yüzeysel olarak birbiirine uyum saglamayacagından bir zaman sonra poryanın atıklıgı yeni diske eyriligi verdigi için orta da olmayan sorun başlıyor daha önce ki eski disk ve porya birbirine uyumluydu sorun yoktu  neyse dedik tamam getirin bakalım tekrar disk tak gönder aracı gene olmadı  derken en dedik poryayı degişelim ..

şimdi burda disk torna makinası daha çıkmamıştı öyle zannediyorum yada haberimiz yoktu

öyle sanıyorum ..neyse abi yeni disk yeni porya mecburiyetten  yeni bilya 2 şer tane çık tecrübeye kontrol et araba süper sorun yok teslim et tamam müşteri memnun burda olan bize oluyordu yani usya yada servise..

ve bu sorunlarla çok sık karşılaşmaya başlıyınca ozamanlar  dedik bunun çözümü olmalı şimdi porya bilya disk çok pahalıya patlıyor düşündügün zaman müşteriyede düşünmek lazım  burda dedik ne yapıcaz ve bu meşhur ( ÜZERİNDE DİSK TORNA  )  makinasını keşvettik araç geliyor disk degişcek müşteriye iza et sonradan bu bu sıkıntıdan dolayı titreme olabilir sonrasında bunun çözümü disk torna makinasında bir kez torna olucak  ve sorun düzelicek aksi takdirde maliyet bu yada bitik diskle yola devam degince tabi disk torna oluyor ve maliyeti az ve mükembel torna yapması ile bu  sıkıntılar çözülmüştü ...

şimdi burda anlatmak istedigim her balata degişiminde disk degişcek diye kayde yok  gerekirse torna onunda bir ölçüsü var tabi  bu disk torna makinası salıklı bir iş çıkartıyor

üzerinde disk torna işçiligi (50 ytl )  sizin gittiginiz ustayı tanıyorum yanlış iş yapmaz eminim diskin kalınlıgını göz önüne almıştır ....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

disk torna yapmak var  torna yapmak var dışarda torna yapıldıgı zaman tornanın kalemi kalın ve büyük oldugu için pasoyu çok veriyor .. bu disk torna makinasının bir hikayesi var zamanında serviste çalışırken bu (fs 626 )laryeni çıktıgı zamanlarda  yani 92/94 yıllarından bahsediyorum tam hatırlıyamıcam geçmiş zaman fren baltası degişcek bir 626 tı gelmişti ve biz normal olarak bakımını yapıp fren blata ve degişmesi gereken diski degiş aracı teslim ettik ve bir kaç gün sonra bir telefon usta fren titreme var evet ee disk degişmeden önce yoktu  burda müşteriye  diger konuda servis yetersizliginden bahsediliyor  orda oldugu gibi biz  tecrübe sayıf disk degişmeden önce poryada atıklık olabilecegini ve yeni disk yüzeyi ile yüzeysel olarak birbiirine uyum saglamayacagından bir zaman sonra poryanın atıklıgı yeni diske eyriligi verdigi için orta da olmayan sorun başlıyor daha önce ki eski disk ve porya birbirine uyumluydu sorun yoktu  neyse dedik tamam getirin bakalım tekrar disk tak gönder aracı gene olmadı  derken en dedik poryayı degişelim ..

şimdi burda disk torna makinası daha çıkmamıştı öyle zannediyorum yada haberimiz yoktu

öyle sanıyorum ..neyse abi yeni disk yeni porya mecburiyetten  yeni bilya 2 şer tane çık tecrübeye kontrol et araba süper sorun yok teslim et tamam müşteri memnun burda olan bize oluyordu yani usya yada servise..

ve bu sorunlarla çok sık karşılaşmaya başlıyınca ozamanlar  dedik bunun çözümü olmalı şimdi porya bilya disk çok pahalıya patlıyor düşündügün zaman müşteriyede düşünmek lazım  burda dedik ne yapıcaz ve bu meşhur ( ÜZERİNDE DİSK TORNA  )  makinasını keşvettik araç geliyor disk degişcek müşteriye iza et sonradan bu bu sıkıntıdan dolayı titreme olabilir sonrasında bunun çözümü disk torna makinasında bir kez torna olucak  ve sorun düzelicek aksi takdirde maliyet bu yada bitik diskle yola devam degince tabi disk torna oluyor ve maliyeti az ve mükembel torna yapması ile bu  sıkıntılar çözülmüştü ...

şimdi burda anlatmak istedigim her balata degişiminde disk degişcek diye kayde yok  gerekirse torna onunda bir ölçüsü var tabi  bu disk torna makinası salıklı bir iş çıkartıyor

üzerinde disk torna işçiligi (50 ytl )  sizin gittiginiz ustayı tanıyorum yanlış iş yapmaz eminim diskin kalınlıgını göz önüne almıştır ....

Tanıdığını biliyorum.Yüksel Ustada yaptı.Zamanında beraber çalışdınız hatta sevisde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dun babamla beraber bızımkınıde tornalattık on ve arka dısklerı 50 lıra tuttu ustunde tornaladılar zaten mılımetrenın 10da 2 sı kadar daha ıncelltıgını soyledı usta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

siz yatın kalkın mazda ya dua edin. bir marka var adını burda zikretmeyeyim. orjinal balatalrında metal fazla kullanılmış, balata birmeden diskleri bitiriyor. hehe :D

özellikle hava soğutmalı disklerde emniyet tolrensı düşük oluyor disk kalınlığı mevzusunda. 2.kez tornalamada nadiren sağlıklı kalınlığın üzerinde oluyor. ustanız ustaysa problem yok...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zamanında arabaya yay,17 inch Jant ve patlamayan lastik taktırmışdım.Bu üçünün birleşimi ve Ülkemizin yolları bir araya gelince amortisörler bozuldu.Bugün Topkapı Cevizlibağ sanayisinde Mazda ustası bir arkadaşıma uğradım.

Dışarıda orjinal Mazda 3 Amortisör bulunmadığı için Monreo marka Amortisörlere baktık.Tam alıp takacakken aklına birde Ford Focus'un Amortisörlerine bakmak geldi.Sonuç olarak bire bir aynı çıktı.İkiside Polonyada üretilmiş.Anladığım kadarıyla Focus,Volvo S40 cve Mazda 3'ün bir çok yürüyen aksamı aynı.Sadece fiyatları farklı.En hesaplısı Focus,en pahalısıda Volvo S40.

Ayrıca Hızlı giderken fren'e bastığımda direksyonda titreme yapıyordu.Diskleri taşladıktan sonra oda düzeldi.Diskler baya bir yamulmuş( yada ona benzer birşey)Diskleri sıcakken yıkatılma sonucu olmuş olabilir.

Dün ford servisine götürdüm aracımı ön amortisörleri değiştirmek istediğimi söyledim. Sağolsunlar baya araştırdılar ancak uymadığını söylediler. Acaba benim araç 2005 model onunla mı ilgili yoksa onlar mı uyan parçayı bulamadı. Bu konuda yardımcı olabilecek, bilgilendirecek forumdaşlarımın yanıtlarını bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de focusun amörtisörünü bizzat elime alıp ikisini karşılaştırdım ve focusunkinin daha kısa olduğunu gördüm. Uyar mı uyar ama daha kısa oluşu sebebiyle sorun çıkarır gibi geliyor. Orijinaller pahalı geliyorsa piyasadan Monreo veya KYB (Bunu tercih ederim. Japondur bu marka da) alıp takılabilir.

Yaklaşık 1,5 ay önce Maslak'ta sormuştum fiyatlarını;

Monroe: Çifti 250 (Önler)

KYB : Çifti 340 (Önler) idi.

Lazım olur belki diye adamların kartlarını aldım. Şimdilik amörtisörler iyi ama ilerde daha da yumuşarsa bu iki marka (KYB öncelkli) arasında seçim yapacağım ben de. Orijinallerin çifti (Önler) 600'e geliyor neredeyse.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanıtınız için çok teşekkürler. O halde ford olayı kapandı demektir benim için. Kyb olanın telefon numarasını iletirseniz sevinirim. Bu durumda olan diğer arkadaşlar ne yapıyorlar. KYB yada monroe kullanan varmı? Bu markaları orjinali ile kıyaslayıp yorumlarmısınız. Zira orjinaller Salih arkadaşımızın dediği gibi 600-650 civarı fiyatta. Bu da beni aşıyor bu yaz aylarında.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kartlar arabada. Yarın bir ara numarayı yazarım. İstanbul uzak olmasın. Adana, Mersin civarında da bulunur heralde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

http://www.otomobilyedekparcalari.com/MAZDA-3-AMORTISOR-ON-SAG-2004-VE-USTU-MODEL-ICIN-OTO-YEDEK-PARCA,PR-20007.html

http://www.otomobilyedekparcalari.com/MAZDA-3-AMORTISORU-ON-SAG-13i-13Si-16TSi-20TRSi-16CDVi-TSi-16CDVi-TRSi-2004-ve-USTU-AMORTISOR-FIYATLARI,PR-5636.html

Telefona gerek kalmadı Salih bey. Buradan almayı düşünüyorum. Ancak bir önceki mesajımda dediğim gibi bu markaları bizzat kullananların yorumlarını bekliyorum. Fakat görünen o ki sitede pek kullanan yok gibi duruyor. Buradaki ürünlerden birini alsam uymama gibi bir durum olur mu sizce?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uygundur. Ancak almadan önce mutlaka telefonla arayıp parçaların orojinal olduğundan emin olun. malum bu aralar bütün markalar Çin tehdidi altında. Kullanmaya başladıktan sonra görüşlerinizi yine bu başlıktan paylaşırsanız camia için çok yararlı olacaktır. Malum ben de aynı ürünlerden takmayı düşünüyorum ve hatta artık bu siteden alırım. (Tabi orijinal ise) Paylaşım için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Belirttiğim siteden KYB marka sipariş ettim ama ellerinde olmadığı için siparişi iptal ettiler. Siz en iyisi müsait bir zamanda telefon numarasını özel mesaj atıverin. Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

KYB marka ön amortisörleri nihayet temin edip taktırdım, parçacım en az 4-5 firmayı aradı, en son birinde denk geldi. Şu an için piyasada bulmak çok zor. O yüzden biraz pahalıya patladı bana (teki 180tl) ilk izlenimlerim mükemmel. Arabada ses mes kalmadı. Şu an arabam "0" gibi oldu desem inanırmısınız. Umarım ömrü de en az orjinali kadar uzun olur.  Salih arkadaşıma ilgisi için tekrar teşekkür ediyorum. İlk izlenimlerime göre KYB markasını forumdaki tüm arkadaşlara gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim. Tabi kullanım ömrü için birşey diyemem. Ama sanırım ve inşallah orjinalini aratmayacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mesajı geç gördüğümüz için telefon numarası yazamadık. Affola... Hayırlı uğurlu olsun yeni amörtisörler. Daha ayrıntılı bir paylaşım bekleriz. Mesela sertliği nasıl, virajlardaki tepkiler, çukurlar gibi durumlar. Ben de en geç bu kış taktırmayı düşünüyorum aynı markayı. Fiyat olarak benim ilk dediğime yakın bir paraya almışsınız ki bana verilen fiyat İstanbul fiyatı. Arada amörtisör başı 10 Lira fark çok normal. Buradan alsanız da kargo parasıyla aynı olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.