Jump to content

Rx8 Series 1(makyajsız) ve Series 2(makyajlı) Şanzuman Oranları


Guest ThUnDeRbErK
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest ThUnDeRbErK

Car (1st 2nd 3rd 4th 5th 6th FD)

04-'08' RX-8 (3.760 - 2.269 - 1.645 - 1.187 - 1.000 - 0.843 - 4.440)

09' RX-8 R3 (3.815 - 2.260 - 1.640 - 1.177 - 1.000 - 0.832 - 4.770)

Revs @60, '04-'08 RX-8 - 2nd - 8391.9 / 3rd - 6084.1 / 4th - 4390.1 / 5th - 3698.5 / 6th - 3117.9

Revs @60, '09 RX-8 R3 - 2nd - 8807.4 / 3rd - 6391.2 / 4th -4586.9 / 5th - 3897.1 / 6th - 3242.4

Speed @Redline, '04-'08 RX-8 - 2nd - 63.6 / 3rd - 87.8 / 4th - 121.6 / 5th - 144.4 / 6th - 171.3

Speed @Redline, '09 RX-8 R3 - 2nd - 60.6 / 3rd - 83.6 / 4th - 116.4 / 5th - 137.0 / 6th - 164.7

Rev drop, '04-'07 RX-8 - 2nd to 3rd - 6746.7 / 3rd to 4th - 6715.0 / 4th to 5th - 7839.9 / 5th to 6th - 7845.0

Rev drop, '09 RX-8 R3 - 2nd to 3rd - 6885.3 / 3rd to 4th - 6809.6 / 4th to 5th - 8061.4 / 5th to 6th - 7894.2

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 43
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • EMR

    4

  • COOLFEAR

    10

  • Onur7

    10

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Guest ThUnDeRbErK

simdi nie bole bisey yapmıslar anlmaadım eskisi daha hızlı gozukuo ?

Tam tersi yenisi daha hızlı yenisinde sanzuman oranları daha kısa 6.vites daha uzun daha çabuk ivmelenicek,top speed daha uzun olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iyide vites sayısı aynı ise ki aynı 6

oranlar farklı ise ya hızlı ivmelenir top speed dusuk olur

yada top speed yuksek olur yavas ivmelenir ama eski kasa redlineda hep daha hızlı verdiğin bilgilere göre

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iyide vites sayısı aynı ise ki aynı 6

oranlar farklı ise ya hızlı ivmelenir top speed dusuk olur

yada top speed yuksek olur yavas ivmelenir ama eski kasa redlineda hep daha hızlı verdiğin bilgilere göre

Speed @Redline, '04-'08 RX-8 - 2nd - 63.6 / 3rd - 87.8 / 4th - 121.6 / 5th - 144.4 / 6th - 171.3

Speed @Redline, '09 RX-8 R3 - 2nd - 60.6 / 3rd - 83.6 / 4th - 116.4 / 5th - 137.0 / 6th - 164.7

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest ThUnDeRbErK

Speed @Redline, '04-'08 RX-8 - 2nd - 63.6 / 3rd - 87.8 / 4th - 121.6 / 5th - 144.4 / 6th - 171.3

Speed @Redline, '09 RX-8 R3 - 2nd - 60.6 / 3rd - 83.6 / 4th - 116.4 / 5th - 137.0 / 6th - 164.7

mile hesabı olabilir bu  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ama birde vites geçişleri arasındaki süre önemli yani1 vitesde eski kasa hızlı osla bile daha hızlı vites değişimi ileriki viteste 3 den sonra farklılık olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bnce aralarında incik boncuk hesaplar dısında hc bir guc farkı yok 2 side aynı ama bence forever 1. kasa daha vahsi havası var 350z s2000 vari 2. kasalar daha cok bmw mecedes tarzına yakın geliyor bana tabi bana gore ;) 350z mi 370 z mi tabi ki 350z gibi bisey bnde ki..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 versiyonunda redline aynımıdır? Şanzuman oranlarına baktığımızda 2. versiyon daha yüksek hız yapıyor. Ancak ara hızlanma olarak 1. versyon daha hızlı. Aynı motor güçlü aynı şartlarda 2 arabada sadece şanzuman değişikliği ile 2. versiyonun son hızının fazla 1. versiyonunda ara hızlanmlarının 2 den iyi olduğunu söyleyebiliriz. Ha birde motor redlne limiti nedir? Ona görede ayrı bir yorum çıkar ortaya. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest ThUnDeRbErK

bnce aralarında incik boncuk hesaplar dısında hc bir guc farkı yok 2 side aynı ama bence forever 1. kasa daha vahsi havası var 350z s2000 vari 2. kasalar daha cok bmw mecedes tarzına yakın geliyor bana tabi bana gore ;) 350z mi 370 z mi tabi ki 350z gibi bisey bnde ki..

Onur kardeşim makyajlı kasada incik boncuk değil yürüyen aksamda bile değişiklikler var bak bunlar yapılan iyileştirmeler.

All New Powertrain Control Module (PCM) with TEMPERATURE SENSOR newly added and built into the PCM, when ETC (Engine Compartment Temperature) reaches 230F or 100C with Ignition OFF, Medium Cooling Fans Switch ON.

New Larger Genuine Oil Filter and Repositioned On Front Timing Cover Housing To-wards The Sump (Left Hand Side). USE GENUINE 09 SERIES II OIL FILTER ONLY.

Revised Oil Filler and Dip Stick (Longer Type).

New EMOP "Electric Metering Oil Pumps" Two of them... Internal Oil Pressure in EMOP's is between 7.3 and 21.7 PSI (Used for the first time by Mazda)

New Design Oil Injection Nozzles 3 per Rotor Housing..Totalling 6.

New Oil Pump Assembly.

50% Higher Oil Pressure Rate at 100 oC (121oF) @3000 RPM...500 kPa {5.10 kgf/cm2, 72.5 psi} When compared to Series 1 RX-8.

New Oil Pressure Sensor (Located on #1 EMOP).

Larger Oil Pan Sump Capacity.

New Hex (8mm) Type Oil/Sump Drain Plug.

New Internal Oil/Sump Pan Magnet...(First Time Used In A Rotary Engine Since 1985 FC RX-7)

New External Silver Plate Engine Sump Guard.

New Inlet Manifold with Changed APV Position Sensors.

Revised 4 Fuel Injection Nozzles (2 Primary, 2 Secondary). (Series I six Port Engine had 6 FI Nozzles).

Revised Atmospheric Air Control Solenoid (Near Throttle Body)

New Fuel Pump.

New Radiator Core.

New Radiator Electric Fan Motors.

Revised Radiator Fans Speeds from 2 to 3 Speeds. (Low, Middle, High).

New Alternator.

New Starter Motor.

New Battery 80D26L. (80 AMP Hour) (Was 50D22L (50AH) or 75D26L (75AH) in Series I)

New Exhaust System.

New Yaw Rate Sensor Unit.

New Air Conditioner Temperature Controller (Amplifier).

New Bridgestone RE050A's in 18" and 19" (R3).

New Manual Transmission (6 speed MX-5/Miata) (Reverse is now next to 1st gear not next to 6th gear).

New Differential Ratio (Manual).

New Differential Fixing Plate Washer on PPF (Power Plant Frame).

Changed Throw Out Bearing (Thrust or Fork Bearing).

Revised Oil Coolers, Air Intakes and Oil Cooler Hose Lines.

Extra Rotor Knock Sensor (Now 1 per Rotor, Total Of 2).

New Water Pump/ New Timing Cover to suit.

New Water Pump Pulley.

New Water Pump "O" Ring as Gasket.

New Spark Plug Leads.

New Ignition Coil Backing/Mounting Plate (looks ventilated or holed)

New Alternator/Air Compressor Drive Belts.

Revised Eccentric Shaft (Crankshaft) Pulley.

Revised Oxygen Sensor (CAT).

Revised Air/Fuel Ratio Sensor (Exhaust Manifold).

New Air Pump Control Unit.

New One Piece Trans Tunnel Heat Shield (Previously Two Piece).

New Under Body Covers Reducing C Drag from 0.31 to now 0.30.

Larger Fuel Tank (5 litres extra or around a gallon).

New Dynamic Stability Control (DSC) Hydraulic Unit Control Module.

New Differential Mounting Bracket.

New Rear Suspension Control Links (Rods) Upper/Lower and Trailing have Increased In Diameter.

New Rear Stabilizer Bar.

New Rear Shocks And Springs.

New Rear Parking Brake Cables.

New ABS Wheel Sensors (All 4 Wheels).

Revised TPMS (Tire Pressure Monitoring System) US Only.

New Front Upper And Front Lower Suspension Arms (Wishbone).

New Front Steering Knuckles And Wheel Hubs.

New Front Stabilizer Bar.

New Front Shock and Springs.

Revised Power Steering Control System Unit.

Revised Headlamp Auto Leveling Sensors.

New 3 Piece (Instead of 2) Strut Tower Brace (Manual Only), Auto's Retains Two Piece Tower Brace.

Revised Front and Rear Wheel Arch Splash Guards/Shields.

Thicker (Heavier Guage) Steel On The Two Front Strut Towers.

Additional Spot Weldings Around Both Door Openings For Increased Rigidity.

Stiffened Body Shell = Torsional (twisting) and Flexural (bending) Rigidity have been increased by 5.4 and 8.7 per cent respectively.

Auto's and Manual's both have 6 port engines, Max Power RPM (kw) has been limited to 7500 for Auto compared to 8200 RPM for the manual.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest ThUnDeRbErK

Tartışmıycakmıyız mr.kıvılcım  :) gereksiz olarak görüyorsan boşuna bilgi paylaşımı yapıyoruz.Amacımız araçları ögrenmek hiç bişi mükemmel değildir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...